בן בודד שחפץ בקירבה מוגזמת לדעתה של ביתי.

IRISS511

New member
בן בודד שחפץ בקירבה מוגזמת לדעתה של ביתי.

שלום לכולם,
ביתי בת 14 כיתה ט, השנה הצטרף לכיתתם נער חדש, אין לו חברים וביתי אומרת שהם לא רוצים בקירבתו.
הוא יושב לידה בכיתה.
גם ביתי לא משופעת חברות, ועברה לפני שנה לבית הספר הזה כדי לפתוח דף חדש מבעיות חברתיות שהיו לה עם בנות כיתתה עוד מהיסודי.
השנה הכירה כמה בנות חדשות ( לפני שנה לרוב הייתה לבדה בהפסקות), אלא שהנער לטענתה "נדבק ונשרץ" אליה בהפסקות, ואם הוא לא רואה אותה הוא שולח הודעות ווטסאפ בלתי פוסקות כדי לדעת היכן היא.
ביתי לא רוצה להעליב אותו, אבל היא מרגישה שהקשר הזה מעיק, היא רוצה להיות בהפסקות עם חברות בנות חדשות בשיחות של בנות והוא רץ ומחפש אותה.
היום נפגש עם ביתי אצלינו.
ביתי אומרת שהיא רואה בו ידיד אבל גם רוצה להיות לבד עם הבנות, מצד לא רוצה לפגוע בו בסגנון " חפש את חבריך" , היא מכירה את הרגשת הבדידות.
בכיתה כבר שאלו אם הם זוג....
מה הייתם מייעצים אם היה לכם מקרה דומה?
תודה.
 

mykal

New member
שאלות לפני תגובה,

1)מי הושיב אותם יחד?
2)איך היא יודעת שהאחרים לא רוצים בקרבתו? הם אמרו לה?
3)הוא כן מוצא חן בעיניה כאדם? כידיד? עובדה שהזמינה אותו אליכם.
4)למה היא לא גלויה איתו--לומר לו, אני בשמחה אשב לידך ונדבר,
בהפסקות לפחות בחלקן אני עם חברות--ומפריע לי רצף ההודעות.
5)מה אכפת לה אם שואלים אותה אם הם זוג?
 

IRISS511

New member
תשובות:

הוא ביקש לשבת לידה כי לא מצא ליד מי לשבת, היא לא רצתה לשבת לבד.
אין לו חברים בכיתה , שמעה שכמה בנים סירבו בתירוצים שהוא ישב לידם, והוא מסתובב לבד בהפסקות.
כאדם וכידיד אין לה בעייה, אומרת שזה טוב למקרים שלא יוצא לה להיפגש עם הבנות האחרות שהן לא מכיתתה , בהפסקות ( יש להן עוד חברות).
היא לא גלוייה, אמרה ש"רמזה" לו כמה פעמים והיא לא רוצה להעליב אותו, אבל שהיא רוצה להיות עם בנות אחרות שהכירה אך הוא הולך אחריה.
אומרת שמביך אותה כי הם לא זוג, לפחות בעיניה.
 

mykal

New member
נראה לי

שהייתי עוזרת לה בשתי צורות--
הראשון--מדריכה אותה לומר לו את הרגשתה ומחשבותיה
בגילוי לב בכנות--ובהחלט מבלי להעליב.
נעים לי לשבת לידך, אני בהחלט רואה אותך כידיד, אבל, בהפסקות
לא נוח לי שאתה באופן תמידי מצטרף אלי--כי זה מונע חברויות שלי עם הבנות.
מציעה לך לחפש בנים או ענין בדברים אחרים לא רק איתי.
צריך להסביר לה ששיחה שבה אין התנגדות לקשר אתו אלא הוא בנוסף לקשרים אחרים--גם לזוגות נשואים יש קשרים נוספים אחרים מעבר לזוגיות.

השני--אם קשה לה לעשות זאת לגמרי לבד, שיבוא אליכם בפעם הבאה,
שתפתח בשיחה כזו במקום שאת בסביבה, ושתשמעי תתערבי ותחמיאי לו ותסבירי שצריך ללמוד לתת מרחב וזה לא ע"ח ידידות.
זה לא אמור להעליב, זה מסביר ומאפשר.

אולי עוד משהו--כשהוא "רודף" בהודעות ווטצאפ--
שתענה אני עכשיו עם חברות, ולא נוח לי--כשנעלה לכיתה נדבר.
העובדה שלא עונה--מדרבן אותו להתעסק עם החיפוש אחריה.
וזה אכן מטריד.
 

IRISS511

New member
בבית הספר הקודם כשהיא ניסתה להיכנס לחבורת בנות

זה מה שאמרו לה, שהן רוצות להיות לבד ושתחפש חברת בנות נוספות, היא זוכרת שהיא בכתה כשאמרו לה את זה, לכן היא מתלבטת. האלטרנטיבה מבחינתו זה להסתובב לבד עם הנייד..
הפתרונות שהיצעת חלקם הפתרונות שדנו עליהם אתמול בערב, היא הייתה מאד מוטרדת.
 

mykal

New member
רוצה לומר לך משהו,

1)ההשואה התמידית למה פגע בה, לא נכונה,
כי ראשית זה היה בין קבוצת בנות אליה (בת)כאן מדובר
בבן ש"נדחף" לבנות כשהן רוצות בלי בנים.
2)אי אפשר לאכול את העוגה והשאיר אותה שלימה,
כי אם כך--יש רק שתי אפשרויות--1)להעליב אותו ולהרויח חברות.
2)להתרחק ממנו ולבנות חוט שדרה.
ההצעה של שיחה ברמה אישית, חברית, ומסבירה--לטעמי, מאפשרת מצד אחד לתת לו חלק מרצונותיו לקשר, ולה לקשר, שכנראה לא עודף מבחינתה,
ומצד שני--יוצרת גבולות שמאפשרים לה עוד חברות.
ובאמת, זה לא על חשבונו. הוא צריך למצוא בשביל עצמו מסגרות נוספות.

אני לא מכירה אפשרויות נוספות.
 

iris511

New member
מיכל, תודה.
'

 
להסביר לו שלפעמים היא רוצה רק חברת בנות, בלי בנים

זה לא אישי, זה בגלל שהוא בן.

לא בטוח שהוא רוצה משהו מעבר לידידותֿ, אולי הוא פשוט מאד בודד ולכן נדבק ליחידה שנחמדה אליו.
וחסר כישורים חברתיים, מה שמקשה על כל העניין. הוא לא מבין רמזים.
 
למעלה