לא תאמינו! נכון חיפשתי אטרקציות

היא אמרה מה היא תעשה - כל ילד ידבר על מה הוא עשה

והיא תתלה את הדפים עם התמונות על הקיר (מדובר בתמונות, לא ציורים). כבר היינו בגן אתמול, ויש שם לוח גדול על הקיר שכתוב עליו "חוויות מהחופש הגדול", שם היא תתלה את הדפים.
 

mykal

New member
אז תלוי איך יספרו

ומה תעשה בהמשך, ומענין מה יקרה באמת,
אדרבא, תחזרי לשתף.
 

mykal

New member
למה?

אם אכן יש ריקושטים, למה הם היו ואני לא,
זה שיח שמדברים אותו מחוץ לגן,
הילדים--האימהות, זה לא סודי, אני מניחה שכפי שאת
יודעת מה קורה בסך כללי בגן,אם לילדים כיף ונעים או יום רע,
גם זה יהיה נושא מדובר, אלא אם--סיפרו כל אחד אר ולא נשאר
משהו עם טעם לואי לא נעים---ונגמר.
 
אני לא יודעת גם מה קורה בסך כללי בגן.

רק אם יש אירוע מאוד בולט (למשל ילד ששבר רגל בקייטנה) דנים בו בוואטסאפ. בגדול בגן שלנו אנשים משתדלים למעט בהודעות לא הכרחיות בוואטסאפ.
אין "שיח שמדברים אותו מחוץ לגן", ואני ממש לא יודעת אם היה כיף ונעים או יום רע - מעבר למה שהבת שלי מספרת כשהיא מספרת, ואז זה כמעט תמיד לגבי עצמה ואינטראקציות שלה עם אחרים, ולא לגבי ילד אחר שבכה או היה עצוב.

מה גם שבתחילת שנה אף אחד לא יופתע מילד שבכה בגן, ולא בלתי סביר שלא יידע בכלל שזה קשור לעניין הזה של החוויות אם זה יקרה.

אתמול אמא של בן סיפרה בגן (היה מפגש הורים עם הגננת) על כל מיני קשיים שהיו לבן שלה בשנה שעברה בצהרון, ודיברו על כך שהבנים (כמו הבן שלה) השתוללו והרביצו בצהרון והמטפלות לא ידעו להתמודד עם זה. לא היה לי מושג מכל זה, וזה משהו שלכאורה קרה כל שנה שעברה. היה לי רק מושג לגבי השתוללויות בקייטנה, כי הייתי נוכחת שם כשזה קרה כי הגענו מאוחר - אבל לא ידעתי שזה קרה גם בצהרון, שם אני, וכמעט אף אחד אחר, לא נוכח. זה היה ידוע רק לאמהות של הילדים המעורבים.
 

mykal

New member
הבנתי,

גם מענין, כי יש כאן נכד שעולה מחר לכיתה א',(אגב הוא יהיה הצעיר ביותר בכיתה,
שייך לשנתון הבא)
וכשחזר מהמפגש היה מלא דיבורים וסיפורים ומה היה ואיך,
כאילו הייתי שם.
כך "הכרתי" את כל ילדי הגן, אפילו מי הלך לעזרה בקריאה.
מענין. איך קורים דברים שונים במקומות שונים.
 
פה מדובר בילדים שרובם עוד לא בני 4 (כולל

הבת שלי), שמתחילים טרום חובה. לא יודעת מה נאמר בבתים של הילדים היותר גדולים בגן שבני כ-4 וחצי, אבל בכל מקרה אליי זה לא מגיע.
 

mykal

New member
למדתי.

 

Ani15

New member
תשמעי

אני גרה במקום בו באמת נהוג לקחת תינוקות לחו"ל (אין לי מושג אם מרחמים מאחורי הגב על מי שלא, זה לא כל כך מעניין אותי). ובאמת, לקראת החופש הגדול בכתה ד היורש שאל לאן אנחנו נוסעים. כשהוא שמע שאנחנו לא הוא שאל אותי בפליאה מה הוא אמור לספר בתחילת השנה כשהמורה תשאל לאן הם נסעו בחופשה (כן, כן, זה ככה באמת). אז דיברנו על זה, ועל ההשוואות, ועל החשיבות של נסיעה לסבתא בחיפה מול חופשה בחו"ל, ועל יכולת כלכלית ושופוני ועוד ועוד, והוא שרד את היום הראשון של כתה ה ועוד לא מעט שנים אח"כ. להפתעתו הוא גילה שהוא לגמרי לא לבד בזה. אם היינו מנסים להסתיר את כל נקודות ההשוואה לא היינו יוצאים מזה, בטח לא ביישוב שלנו. אני חושבת שלא צריך להסתיר, ולא צריך להתרגש מכל משימה בגן, וגם לא לפסול אותה מראש כי "אולי יגידו" ו"רגישות", כי עוד לא נולדה המשימה המושלמת שלא תיצור איזה שהיא בעיה למישהו. ואם נוצר מצב כזה או אחר, אז מתמודדים. ומדברים על זה, גם בגיל הגן, בהתאם לרמת ההבנה. קוראים לזה "חינוך".
 

adif11

New member
יש מידה רבה של צדק בדברייך

כי אי אפשר למנוע מראש את כל אי הנעימויות שילד עלול להתקל בהם כשהוא יוצא "לעולם הגדול" ומן הסתם עדיף לנסות להכין אותו איך להתמודד עם אי הנעימויות האלה מאשר לנסות למנוע אותן מראש כי הן חלק מהחיים. ואכן זה,בין היתר, חלקו של החינוך מבית.
יחד עם זאת , לאור האוכלוסיה השכונתית שלנו (ברובה. יש כמובן כמה הורים שפויים פה ושם) בהחלט יכולתי להבין את הבאעסה של חייבת להגיב.
 

mykal

New member
כמה שאלות לי

שוב בהדגשה, שאינני ממעיטה מההרגשה של חייבת להגיב,
אבל--
1)גם כשהגננת/מורה מבקשת תמונות/חויות--האם מראש
אתן יודעות מה תעשה אם זה?--האם כל שאפשר לעשות עם זה --זו תחרות?
2)האם השונה שלך--והשכונה של חייבת--הן שכונות זהות?
3)האם הילדים (הגדולים יותר) לא משוחחים ביניהם ומשוים,
מבלי שהמורה מתוכת? ואולי דוקא התיוון הזה מועיל להרגעה?
4)מה המצב שלנו המבוגרים--אנחנו בתחרות ואולי מקרינים לילדים?
או שאנחנו מראש מלמדים אותם--שלא יכולים להשוות כמעט בשום דבר,
ואז יכולים להנות ממי שאנחנו וממה שטוב לנו.--אולי בעצם זה אנחנו ולא הילדים?
 

adif11

New member
למיטב ידיעתי

חייבת להגיב ואני לא מתגוררות באותה עיר.
בוודאי שהילדים משווים בינהם ללא תווך מבוגרים (זה מה שלמדו בבית...) הסעתי פעם כמה ילדים מהכיתה של הבכור אחרי אירוע הביתה, הם ישבו במושב האחורי של הרכב ולתדהמתי השוו בגאוה את מספר וסוגי כרטיסי האשראי של האבות שלהם.
במקרה אחר עזרתי לאמא של חבר של הבכור כשהיתה לו מסיבת יום הולדת (אז ביסודי) . אחת הבנות שירדה מהרכב (הדי מפונפן) של אמא שלה אמרה בהשתאות לחברות שירדו איתה מהרכב בפתח הבית "אוי, לא ידעתי שההורים של נועם עניים".....
ההורים של נועם הזה (החבר של בני) התגרשו זמן קצר קודם לכן והאמא שכרה מקום מגורים די צנוע בשכונה עד שתתארגן ותעמוד כלכלית על הרגליים.
בקיצור, חלק גדול מהילדים בשונה גדלו בבתים "כאלה" וזה פשוט מגעיל בעיני. נקודה.
 

danakama10

New member
אז שירחמו וירכלו

זה מפריע לך כל כך כי זה משליך על ההורים, וכל הורה רוצה לצאת הכי עשיר ומקורי וכייפי?
ילדים צעירים לא מתרשמים מטיול לברצלונה. אולי כן יתרשמו ממשחק כדורגל שם, אבל הם יתרשמו באותה מידה ממשחק כדורגל בהפועל חולון (יש כזה דבר?) וממשחק כדורגל שהם בעצמם שיחקו בו.
כשהילדים שלי התבקשו בבתי הספר לכתוב על החופשים שלהם, הם בדר"כ בחרו לספר על משהו קטן ושולי גם אם עשו דברים מרגשים ומעניינים יותר (בעיני).

לא צריך להדריך את הילדים מה לכתוב, כל ילד צריך להביע את עצמו כפי שהכי מתאים לו. וההורים ילדים גדולים ויכולים להתמודד עם קנאה באחרים או עם רכילות מאחורי הגב.
 
למעלה