סקר קטן..הסבר בפנים

mykal

New member
רק למשפט האחרון שלך,

הוא לא נכון, מחנכת יכולה לעבוד גם עם 60 תלמידים,
ולא רק מחנכת --גם רוב המקצועיים.
(יש מקצועות תלויות כלים או מקום פיזי--והם לא בקטגוריה הזו טכנית)
יש גם הרבה יתרונות לתלמידים שיש כיתות גדולות יותר.
האמונה שבכיתות קטנות לומדים טוב יותר--לא נכונה.
אבל --היתה קביעה והיא זו שתתפקד, ועל פיה יפעלו.
 

macaroni35

New member
לא כיוונתי רק ללמידה אלא להיכרות האישית מול התלמיד

ככל שהמספר גדל - המחנכת לא יכולה להכיר לעומק את התלמיד.
גם אותה המחנכת או המקצועית ל-60 ילד...שציינת....

יש לפן האישי וליחס האישי ולהכרת הילד עצמו הרבה יותר מחווית הלמידה בכיתה...ויש בדבר מס ערך מוסף עצום.

ואם זכית להכיר מחנכת שהצליחה לעבוד עם 60 ילד אשרייך...
אני חמש שנים במערכת ועוד לא נתקלתי בכזאת....
ולא מאשימה חלילה פשוט - באים ברצון ללמד אבל מתמודדים עם בעיות של 34 ילדים והיום ברובו הוא לא ממש לימודים אלא נהלים ופתירת מצבים נקודתיים.
לזה כיוונתי בדבריי.
 

mykal

New member
מנסיוני יכולה לומר לך,

שאפשר למנות על אצבעות את התלמידים שלא ערכתי
אצלם ביקורי בית.
הכרתי כל תלמיד לפני ולפנים. אולי אפילו במיותר,
השתתפתי באבלות וגם בשמחות משפחתיות.
ונהלים ופתירת מצבים נקודתיים, הם בעני שני דברים שונים--
נהלים--אוספים ומסדרים לא ע"ח שיעוריים, היום בכלל יש שעות שהיה,
פעם זה היה ע"ח זמן פנוי של מורה.
מצבים נקודתיים--כמו בעיות חברה, יחסי תלמיד עם מורה מקצועית.
מקשיבים--המורה אמור להכים תכנית פעולה--כש"ב שלו--ולהוביל,
זה לא מצריך הכרות עודפת. ובעיקרון יש מספיק ישיבות וארגון בשביל זה.
רק צריך לאהוב את העבודה ולרצות לפעול. ואז זה לא תלוי גודל כיתה,
אלא דרישות המערכת וגודל ההשקעה.
 

macaroni35

New member
נשמע שאת בדיוק המחנכות שזכורות לי מילדותי...

וחבל לי באופן אישי שבתי לא זכתה למחנכת כמוך.(אולי עדיין יקרה הדבר..
..)
ושתביני שהילדה שלי תלמידה נהדרת שהמורות רוצות לשכפל אותה...

לצערי ושוב אני דווקא מאלה שמלאי הערכה כלפי הצוות החינוכי ובכלל
היום הדבר לא כך.
והמשפט שלך "רק צריך לאהוב את העבודה ולרצות לפעול..."
כ"כ נכון אבל מאוד קשה להיכנס לכיתה שמשכורות לא משולמות בזמן, והורים נוקטים באלימות כלפי צוות חינוכי ועוד...ומתכתבים בזלזול בווטאסאפ הכיתתי על המחנכת ואז מישהו גם מדווח להם את מה שחושבים עליה...זה כבר לא מספיק לטעמי....ובגלל זה המצב השתנה כיום ממה שזכור לך לטובה.
 

פריZמה

New member
אויש. די כבר

לו היה משהו קלוש במה שאת כותבת מדינות מפותחות היו רק בונות אולמות ענק לתלמידי היסודי שלהן , נכון?
אז היית מחנכת מדהימה, עם חלוקת קשב שאין דברים כאלה, תלמידייך היו כה מוקסמים ממך שהם סתמו את הפה כבר בגיל 6 ושום ילד עם קשיי ריכוז לא סבל מהזמזום הבלתי פוסק בכיתה, ודרך ההוראה היתה כה מוצלחת שאף תלמיד מתקדם לא התחרפן למוות כשהסבירו בפעם האלף משהו שהוא כבר ידע מהבית.
ברווווור
 

michal@gal

Active member
מנהל
זה תלוי במחנכת

בכיתה של הבן שלי היו 36 ילדים שלמדו כמו שצריך והמחנכת הכירה את כולם.
 

עדיקים

Active member
ועכשיו עונה על הסקר

אצל הגדולה שעולה ל-ה' יהיו 35 ילדים אם לא יצטרפו ילדים חדשים. היינו הרבה יותר למזלנו ילדים עוזבים והכיתה קטנה. למרות שכל שנה נוספו ילדים תמיד עזבו יותר.
אצל הקטן שעולה ל-ב' היו 34 ונשאר ככה לדעתי. השנה אף אחד לא עוזב ולהוסיף אי אפשר.
אצלנו בבית ספר רצו לאחד כיתות אבל ההורים נלחמו במערכת והעירייה הסכימה לשלם את ההפרש כדי שלא יאחדו אותן.
משרד החינוך לא מוכן לממן את ההפרש של כיתות לא תקניות.
 
הכיתה הכי קטנה אצלנו ביסודי - 26 ילדים

יש שכבות עם שלוש כיתות בסדר גודל הזה, וכל שנה מאיימים מחדש שיהפכו אותן לשתי כיתות.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לפי ההיגיון המתמטי שלי, אם מפצלים כיתה ל-2 כיתות, צריך להיות

פחות ילדים בכיתה, אז איך אצלכם זה הפוך?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אם כך, לא נעים לא נורא, כי 33 ילדים למחזור של כיתה ד' הוא

יפה, כי מגבלת הכמות היא רק מהשנתון שלפניו שהוא פספס אותו.
 

mykal

New member
זה נכון , אבל

שני דברים--
1)בגלל 2 תלמידים גם אם היה בשנתון שלפניו,
היו משאירים 2 כיתות, כי ההנחה היא שנושרים/עוברים או כל סיבה אחרת.
2)מענין כמה תלמידים יש בכיתה השניה. יתכן שנוצרה קונסטלציה חברית,
או הרכב כיתה מבחינת קשיים שיש בה רק 31 תלמיד, ולכן ההרכב כאן
לא היה משנה.כי החישוב לכיתות הוא ע"פ שנתון שלם ולא רק
ע"פ מספר התלמידים בכיתה.
 

kramerkaren

New member
33 זה נחשב לסביר ביותר

הגדולים היו 31-33 ילדים לאורך היסודי, הקטנה התחילה שנה שעברה עם 32 והשנה הם יתחילו עם 26 בגלל כל מיני מאבקים שהיו לנו בנושא של אלימות מטורפת שהייתה בכיתה. שני ילדים עברו בי"ס, 2-3 ילדים יעברו כיתה ואחד, באופן טראגי, נפטר לפני שבועיים
נורא.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
אצלנו

אאלטY התקן אומר עד 32 או 33 ילדים בכיתה. זאת שאם נרשמים בבית ספר 35 ילדים, הם מתחלקים לשתי כיתות.
 
למעלה