ילד מתקשה בלימוד לוח הכפל

aniratz

New member
ילד מתקשה בלימוד לוח הכפל

שלום!
הבן שלי סיים כתה ה' ועדיין מתקשה לזכור את לוח הכפל, מה שמקשה עליו להשתתף בשיעורי חשבון.
ניסינו עם חוברות עבודה וכאלה, אבל קשה לו מדי.
יש לכם אולי רעיונות איך ניתן לתרגל איתו בצורה קלה יותר?

תודה!
 

סביון1

New member
הבן שלי גם סיים הא ובדיוק באותה בעיה

אם תמצא רעיון טוב אשמח אם תשתף
 

רזאי

New member
אין לי פיתרון, אבל אולי אוכל להרגיע קצת.

שלושה מארבעת ילדי לא ידעו את לוח הכפל, והצליחו להסתדר גם כך. הם למדו את התוצאות של המספרים בחזקת 2, כלומר- 4x4 5x5 ודומיהם, בנוסף למדו 7x8. את השאר למדו לחשב במהירות.
מכיתה ז' עברו להשתמש במחשבון, כך שהמיומנות הזאת הפכה למיותרת.
אחד מהם מסיים בקרוב תואר שני במתמטיקה, כך שזה ממש לא מראה על בעיה בתחום
 

סביון1

New member
אצל הבן שלי זה כן מהווה בעיה. אנחנו רואים איך זה דופק לו את

כל ההתקדמות במתמטיקה. פשוט מקשה עליו. ואצלנו בכיתה ז' לא משתמשים במחשבון
 
שהילד יצייר לוח כפל בכתב ברור

ויניח את הדף על השולחן בכל שיעור חשבון.

אז אולי הוא יהיה קצת יותר איטי מילדים שמחשבים בראש, אבל עדיין - הוא לא יוכל לאמר שלוח הכפל זה מה שעוצר אותו.
אם את רוצה, את יכולה גם לדבר עם המורה או להציע לילד לדבר איתה. אם היא במקרה מהמורות האלה שנותנות תמיד את זכות התשובה לילדים שיורים את התשובות מהר - לבקש שלפעמים תיתן דקה למחשבה, מה שייתן לילד מספיק זמן להסתכל בלוח הכפל.

לדעתי לדעת את לוח הכפל זו מיומנות חשובה בחיים.
אני מבינה שיש כאלה שלא מצליחים לזכור, ואז - יכולת חיפוש התשובה היא גם מיומנות חשובה. ולוח כפל עדיף על פני מחשבון. כי בכל זאת - הוא נותן איזו הבנה של מה שקורה שם (בעמודה של 2 ו4 יש רק מספרים זוגיים, בעמודה של 5 יש מספרים שמסתיימים ב5 ו0... כל מיני דברים קטנים כאלה, שאני מקווה שהילד יפנים אחרי שימוש קבוע בלוח)

ושהילד יצייר את הלוח. לא להדפיס מהמחשב. עצם יצירת הלוח כבר תתרום להבנה שלו.
 

kramerkaren

New member
רעיונות

משחקים: אפשר לקנות (ואפשר להכין בקלות בבית) רביעיות של לוח הכפל.
משחק זכרון של לוח הכפל - מכינים בבית. על קלף אחד תרגיל, על קלף שני פתרון. וזה בסדר גמור שלפעמים יש יותר מרגיל אחד שמאים לפתרון.
אפשר לעשות מן ספק משחק-ספק תחרות בשבועים שנשארו עד סוף החופש. כל יום מתמקדים בשורה אחת. נניח, הכפולות של 4. מבקשים ממנו לעבור עליהם בבוקר. במהלך היום "יורים" שאלות רק מהכפולות האלה עליו. בכל מיני מצבים הזויים (נניח בזמן האוכל, בשירותים כל מיני כאלה) זה תמיד נורא הצחיק את הילדים שלי. באותה המידה - לוקחים סלסילה או קערה, כדורי גומי או פינג פונג (זה מצחיק יותר עם גומי, כי הם קופצים),זורקים שאלה לילד וכשהוא עונה הוא מנסה לקלוע לתוך הקערה. הייתי עושה את זה עם כל הילדים, כשכל אחד קיבל תרגילים ברמה שלו. אנחנו לפעמים גם עושים את זה עם גרביים, כשאני מנסה לגלגל אותם.
אפשר גם לעבור לדבר במונחים של כפולות. כמה פסטה אתה רוצה? ואז שמים לו 4X8 יחידות פסטה. דברים כאלה.
&nbsp
 
למעלה