אשמח להמלצה או אזהרות בדבר מערבל (בלנדר)

3תיתי

New member
בטח שאפשר. לא נשמעה דרישה מיוחדת לעניין

ומכוון שפרי הוא ממתק, גם לא טורחת במיוחד. יש פירות בבית, את חלקם (כולל פטל!) אנחנו אפילו מגדלים במו ידינו או מחליפים עם השכנים ופשוט אוכלים אותם ככה, נטוראל. חלק, ישר מהעץ/שיח (פטל מהמם, כבר אמרתי?)
 

3תיתי

New member
לא כזו בעיה! אפשר לגדל שיח משגע בעציץ.

יש פטל ללא קוצים. הפירות מהממים. אם תהיי באזורי, אשמח לתת ייחור.
 
גידולים זה כבר לא המחלקה שלי
זה אחריות החצי השני.
אבל בכל מקרה בחום הזה קשה לי להאמין שמשהו יחזיק מעמד.
 

3תיתי

New member
אצלי השיח בחוץ. וחםםםם מאד. התחיל משתיל פצפון

ועכשיו ממש ענק. אצל אבי, גדל על המרפסת בעציץ, מייחור שנתתי. נותן יבול מעולה! אחד הצמחים העמידים והקלים לריבוי ולגידול.
 
איפה אפשר לקנות שתיל?

ומה לחפש? פשוט 'פטל בלי קוצים'?
תודה!
חובבים פה מאוד פטל, ואנחנו אוהבים לגדל.
מה עוד אתם מגדלים?
 

3תיתי

New member
עכשיו קשה למצוא שתילי פטל. בגדול, קונים אותם במשתלה

בעיקר בסתיו. לנו יש לימונים, ליים, קונקוואט, לימקוואט, שסק, שזיף פיסארדי, פיג'ויה, סברס וצמחי תבלין כמו למון גראס, נענע, לואיזה, מרווה, קטלב (כן, את פירותיו טעים לאכול) וגפן מבצבצת מהשכנה. ואנחנו מקבלים מהשכנים מכל טוב. וגם נותנים!
 
הפג'ויה שלנו מסרבת לתת פרי

היו פרחים (מקסימים!) והם נשרו. בשנה שעברה קרה אותו דבר...
אחכה לסתיו עם הפטל.
 

3תיתי

New member
עצתי, להתקשר לדבר עם

אורי פרגמן ספיר, מנהל הגן הבוטני בירושלים. או, להתייעץ בטלפון. אישית, מכירה את משתלת "שתילי הר". יש שם כמה מומחיות (כן, דוקא) חבל"ז. 025345766.
ולשאול. אולי המקום, בו שתול העץ, חשוף במיוחד לרוחות? אצלי, הרבה פירות נושרים, לעיתים מוקדם מהרצוי, אבל בהחלט יש הבשלה ויבול טעים.
 

danakama10

New member
אצלנו הולך חזק שייקים עם ירקות

מפירות יער, אננס וברוקולי יוצא שייק מאוד טעים והכל בקלי קלות (אני קונה אריזות גדולות של פירות מוקפאים, ופשוט מוציאה חופן). כמובן שאפשר לגוון עם כל פרי ועם הרבה ירקות אחרים (תרד, חסה, קייל, גזר ועוד). כמות הפירות היא די מינימלית. וכמובן שצריך בלנדר חזק כדי להתמודד עם הירקות ועם הפירות הקפואים. לנו יש Blendtec ואני יודעת שחברה נוספת שמאוד מומלצת היא ויטמיקס. נדמה לי שגם הנינג'ה אמורים להיות חזקים מספיק (אולי תלוי בדגם, לא יודעת).
 

3תיתי

New member
מעניין! רק קחי בחשבון, שגזר מכיל המון המון סוכר

אני לא רואה את עצמי שותה מיץ תרד. אבל אצלינו מתים על תרד במרק! וברוקולי? בכלל אוהבים. טורפים את זה. מכוון שעכשיו אוכלות בבית רק הבת ואני,(הבעל אוכל בעבודה) לא מעלה בדעתי שמישהו ישתה את זה. ירקות לא דורשים אצלינו איזו "הסתרה" או עיבוד.
 

3תיתי

New member
וגם עצלות שלי.


מתחזקת בשמחה ועזוז גינה ענקית, אבל ממש לא משתגעת על ענייני בישול. מקסימום, מוכנה לנקות את המקרר (לנקות ממש, לא לאכול את מה שבתוכו).
במרבית ימי השנה, במיוחד בתקופה האחרונה, אני היחידה שממש אוכלת בבית. סלט גדול ואיזה תבשיל עם קטניות, מסדר אותי מצויין. מקנאת בהשקעה וביצירתיות שלך.
 
למעלה