טלפון נייד????

קרמליטה

New member
טלפון נייד????

**לא לראשי** הילדה שלי עולה לכיתה ד'. לכל הילדים חוץ ממנה ועוד ילדה יש להם נייד. כללי אין צורך כי היא לא מסתובבת או נשארת לבדה ...אבל לכולם יש ולפעמים זה נוח בשביל לדבר כאשר היא אצל חברה או בחוג. מצד שני לא רוצה מקור וויכוחים. כי אני רואה שהילדים הם משחקים הרבה זמן בנייד או ביוטיוב...גם ככה קשה לי עם הטבלט אני מגבילה לסופי השבוע....אבל עם הטלפון איך אפשר? כבר אני רואה אינסוף וויכוחים ומו"מ על זה....אין לנו טלוויזיה אז כל מסך מרתק אותה..היא בת יחדה...מצד שני לא רוצה "לקפח" אותה מול הילדים בכיתה - לכולם יש ניידים. מה עושים ומאיזה גיל ממש צריכים? האם כבר אין ברירה אלא לקנות לה?
 
אצלנו הבכור קיבל נייד בערך בכיתה ה. עד אז כל הוואטסאפים שלו
היו דרך הטלפון שלי. הוא אמנם התחיל לצאת ליום שליפה בכיתה ד' וכבר אז הרגשנו שהצורך בטלפון משלו נבנה בהדרגה, אבל ניסינו לדחות את זה עד כמה שאפשר. אז בכיתה ה' כאמור הוא קיבל טלפון משלו.
הצעיר עולה השנה לכיתה ג', יתחיל כבר השנה לצאת ליום שליפה, ולכן כבר יקבל טלפון...
אני חושבת שבלי יום השליפה הוא היה מקבל רק בכיתה ד' ואם היה רוצה, הייתי מאפשרת לו להתחיל לנהל את כל הוואטסאפים שלו דרך הטלפון שלי, בדיוק כמו הבכור, עד כיתה ד' או אפילו ה' (אם הייתי מצליחה...).
לדעתי היום הרבה מחיי החברה של הדור הצעיר מתנהל בסמטרפונים, וזה לא רק הוואטסאפים. זה האינסטגרם, הסנפצ'ט וכדומה. אמנם לי יש בבית 2 בנים שלא ממש מתעניינים בעולמות האלו (לא יודעת אם להוסיף "בינתיים"...), אבל ממה שאני שומעת מהורים בכיתה של הבכור (שעולה לכיתה ז'), אצל הבנות זה מאוד אינטנסיבי ובלתי אפשרי לנתק את חיי החברה שלהן מהסמרטפון. זה שני דברים שהולכים צמוד יחד.
 

רזאי

New member
אנחנו נתנו בכיתה ג'.

התברר שרוב החיים החברתיים של בנות הכיתה מתנהלים דרך הווטסאפ.
מי שאין לה סמארטפון מפספסת מפגשי בנות אחה"צ בפארק, או הליכה משותפת לקולנוע. אפילו אירגון והזמנה למסיבות יום הולדת מתנהל בווטסאפ.
גם בירורים בנושא שיעורי בית ומבחנים נעשים בווטסאפ.
אני לא נאלצת לריב איתה, והיא לא נצמדת למסך, אבל כל ילד מתנהג אחרת.
 
אצלי קבלו בכיתה א

סתם כדי שלא ישגעו אותי ויקחו את שלי
אף אחד מהם לא דבוק אליו
יש ימים שלמים שהם בכלל לא זמינים
והפלאפון כבוי
 
אין ברירה. התקשורת היא בווטסאפ

ברוב ערינו - אי אפשר היום בלי טלפון נייד חכם.
גם ההודעות של המורה על שיעורים או מה להביא מחר לטיול - יגיעו בווטסאפ.

אני חושבת שאתם צריכים ״לחשב מסלול מחדש״ לגבי גישתכם למסכים.

אני לא יודעת מה התשובה. אתם צריכים משהו שהולם את הערכים שלכם, אבל מתחשב בתנאים של הסביבה הקרובה, וגם הצרכים/רצונות של הבת שלכם. אי אפשר לגדל אותה כלכך חריגה. כל הילדים צופים בסרטים ביוטיוב, רואים סדרות, משחקים משחקים.
 
למעלה