איך מתמודדים עם ילדה שלא אומרת את האמת (בת 8.5)

*כל* האימהות שאני מכירה הרבה יותר

סמכותיות
מכל האבות
בעיני זה ממש משפט של משטרים חשוכים
 

ליאת של עדי

New member
מנהל


וואו נשמע ממש ממש כואב וקשה. מבינה את הבושה והאכזבה והקושי. לא מסכימה עם זה שאת לא צריכה להרגיש לא נעים. זה בסדר להרגיש ככה
. הייתי מתה אם הבן שלי היה עושה כזה דבר, ואני יכולה להבטיח לך שהייתי מכסחת אותו אם היה עושה חצי מזה. מה שכן, ממליצה לך לא להתברבש בהרגשה כי את צריכה לפעול. לא בטוחה ואף אחד לא באמת יודע מה הכי כדאי לך באופן אישי לעשות, אבל הקו הזה בין לחבק לבין להעניש לא תמיד ברור לי.
מנסה לעזור אבל אני מסייגת את דברי. לא מכירה אותך או את בתך, לא יודעת איך היא בדרך כלל, איך ההתנהגות שלה בימים רגילים. אם היא עושה דברים קיצוניים כאלה בד"כ, בתוך בית ספר זה מביא להתערבות של היועצת ולמיטב ידיעתי גם לפיקוח של גורמים חיצוניים וכמובן שההורים מתעדכנים.
אני חושבת תוך כדי הקלדה, ברור שהבת שלך לא עשתה את זה מתוך כוונה רעה. אולי היא עשתה את זה כדי למשוך תשומת לב? אולי ראתה סרטון באינטרנט ורצתה לשחזר מה שראתה בלי להבין את חומרת המעשה? זה שלב שבו המיניות לא ברורה להם והם רואים דברים שהם רוצים לבדוק לבד כי.. הם סקרנים.
אני מתמקדת בנושא המיניות, ואתן לך דוגמא מהז'אנר:
כשהבנים שלי דיברו על סקס (בני חמש ושבע שנה שעברה) התחלנו בעדינות להסביר להם מה זה מתוך תקווה שיבינו שזה נושא פרטי ואישי. הסברתי להם איך באים ילדים לעולם. סבבה? אז לא. כשהם הסבירו לכל אחד את פעילות האקט המיני, הסברתי להם בהלם שלא מדברים על זה עם כולם ("סבא אתה יודע איך עושים סקס..?"). כשהבנתי שהם לא קולטים את המסר עשיתי להם שיחת כיסוח "לחתוך את החבל" והסברתי להם שכמו שהם לא מדברים על חיילים וצבא גם על סקס לא מדברים בגיל שלהם, כי אלה נושאים לגיל 18

ולמה אני אומרת שזאת דוגמא? כי אחרי שהתחרבשנו בנושא כמה ח בלי הפסקה, היום אני מבינה שהם לא הבינו. לא הבינו את האקט של הסקס והמשמעות שלו ולא מדברת על איך ילדים באים לעולם ושצריך לדבר איתם באופן פתוח על זה.. ובחודשים האלה זה היה אובססיבי בשבילם כי כנראה הם לא הבינו איך לכל הרוחות זה קורה פיזית האקט עצמו.
קראתי המון דברים שמדברים על חשיפה של ילדים לסקס ולאיברים אינטימיים. משהו בנושא הזה גורם להם להיתפס בזה בלי לשחרר. ולכן יש צורך להבהיר ולהסביר נכון.
יש את הבחור שעושה הרצאות על גלישה בטוחה וכו... הוא סיפר לנו שאחד המקרים הקשים שהוא נתקל בהם זה ילד ממשפחה נורמטיבית, שניסה לשכב עם אחותו כדי לעשות כמו שהוא ראה במחשב.. האמא במקרה קלטה שהוא סוגר את הדלת ונכנסה לפני שקרה משהו. וככל שאני מקלידה פה, אני יותר מאמינה שהבת שלך ראתה משהו באינטרנט ובתמימותה חשבה פשוט לעשות גם.
אולי אני נסחפת לכיוון אחר אבל אולי לא שווה שתבדקי.
בכל מקרה, תתעודדי, הילדים יעבירו אותנו עוד איזה מדור גהנום או שניים במהלך החיים ואנחנו נצטרך להתמודד
 

mykal

New member
איזה כיף

לקרא את מה שכתבת, כי זה מזכיר לי,
כשלא היה אינטרנט, ילדים שיחקו ברופא וחולה,
והתפשטו חלקית או בכלל--הזמנים השתנו והאינטרנט בעל תפקיד חזק.
ולכן הטיפול צריך להשתנות.
 

danakama10

New member
ילד יכול להיות לא נורמטיבי גם אם בא ממשפחה נורמטיבית

וילד שרואה במחשב פורנו ומנסה לשכב עם אחותו הוא מאוד לא נורמטיבי.
נ.ב. אני לא מבינה מדוע אסור לילדים שלך לדבר על חיילים וצבא ועל סקס.

לגבי המקרה הזה, ילדה בת 8.5 יודעת יפה מאוד שלא מפשיטים או משכנעים ילדה אחרת להתפשט. יודעת שלא מצלמים איברי מין. יודעת שלא מראים צילומים כאלו לשאר הילדים. ילדים בני 8.5 עברו סוציאליזציה ויודעים יפה מאוד שכל הדברים האלו הם דברים שלא עושים. אם הם בכל זאת עושים אותם, זה מראה שיש בעיה קשה. אגב, גם ילדה שרואה פורנוגרפיה זו בעיה קשה מאוד.
איך שאני רואה את זה, יש חשד שהילדה עברה התעללות, או שהיא סובלת מבעיות פסיכולוגיות כלשהן.
 

סביון1

New member
סליחה אבל הדבר הראשון שלא נורמטיבי פה זה שהילד רואה פורנו

לאיזו תגובה בדיוק את מצפה מילד שנחשף לפורנו? יש לך מושג איך זה פוגע בו ואיך הוא יגיב? לחשוף ילד לפורנו זה סוג של פגיעה מינית בפני עצמה!
 

danakama10

New member
את מתמקדת בטפל ולא בעיקר

הילדה שלך תקפה ילדה אחרת, ואת מתמקדת בשקרים שלה?
לילדה שלך אין גבולות בכלל. היא לוקחת מצלמה בלי רשות, מפשיטה ילדה, מצלמת אותה ערומה, מראה לשאר הילדים, וגם משקרת שקרים גסים מאוד (לא שקר קטן).

דבר ראשון, אני מקווה שהילדה סולקה מהקייטנה.
דבר שני, אני מקווה שההורים של הילדה שהופשטה או מנהלי הקייטנה דיווחו לשירותי הרווחה.
דבר שלישי, יש משהו עמוק מאוד שלא בסדר עם הילדה. או שהיא חלילה עברה תקיפה מינית בעצמה, או שיש לה בעיות אחרות.
את חייבת להתייעץ עם רופא המשפחה שימליץ מה לעשות - אולי פסיכולוג, אולי פסיכיאטר לאיבחון. הילדה הפגינה אלימות, קור רוח, והתנהגות אנטי סוציאלית. זה חמור מאוד.
 
מסכימה. זו תקיפה מינית.

לא מבינה למה הכותרת היא שהילדה לא אומרת אמת.

הכותרת צריכה להיות ״ילדה תקפה מינית״.

וכל עוד האמא מתמקדת ב״למה הילדה שלי לא אומרת לי את כל האמת למרות שאני מחבקת אותה״ - הבעיה לא תיפטר.
 
למעלה