מה ה-"גדולים" עושים בחופש?

מה ה-"גדולים" עושים בחופש?

הי, ה-"גדולים" שלי בני 10 ו-12, החליטו שהקייטנה כבר לא מעניינת אותם, והחלטנו שהם יכולים להיות בבית. הקטן בקייטנה עד אחת.
יום שלם ישבו על המחשב ובפלאפונים, חיסלו את כל הממתקים, טיפסו על הקירות...
מה הגדולים שלכם עושים בבית?
 

adif11

New member
כשהבנים שלי היו

בגיל ובמצב כנ"ל איתרנו את כל החברים בשכונה שהיו במצב דומה והם נהגו להתארח אחד אצל השני.פעם אצלנו ופעם אצלהם והשמחה היתה רבה.
או ששחקו בבית בכל המסכים הקיימים ולפעמים גם במשחקי קופסה, או שהלכו למגרש השכונתי ושחקו כדורגל וכו'
העמדתי לרשותם את ארון התחפושות של פורים והם נהגו להתחפש, להתחמש בחרבות ולנהל קרבות קבוצה מול קבוצה. עד היום יש לי כמה סרטונים משעשעים שצילמתי אז בטלפון.
הלכו לבריכה השכונתית (ידעו לשחות היטב)
לפעמים הצליחו למצוא הורה מתנדב שיקפיץ לקניון לסרט/באולינג וכו'
בן ה 12 שכבר היה לו אישור לנסוע באוטובוס למרחקים קרובים נהג מפעם לפעם לנסוע עם חבר עצמאית באוטובוס .

בקיצור היה כיף חיים
 

adif11

New member
ועוד דבר אחרון

הצעיר הסכים באותן שנים להשתתף חלקית בקייטנות אם היה מדובר במשהו קצר. למשל שבוע קיטנת ספארי או קייטנת מחשבים חביבה שתמיד נרשם אליה רק לשבוע ואח"כ הסכים להאריך בעוד שבוע או שניים.
 
כרגע הבכור שלי נמצא במכינה לכיתה המדעית, כך שהוא עסוק
מאוד. בהנחה שיעבור את שלב א וימשיך לשלב ב, המכינה תעסיק אותו עד יום א' הבא. חוץ מזה הוא גם שחיין, כך שהאימונים היומיים ממשיכים כרגיל, ובמהלך יולי הוא גם ייסע ל-3 ימים של מחנה אימונים בווינגייט + יגיע בהמשך כמה פעמים לווינגייט לגמרים של אליפות הארץ. בקיצור, הוא עסוק.
הקטן - עולה לכיתה ג' - נמצא בינתיים בשעות הבוקר אצל ההורים שלי. הוא אמנם הרבה עם טאבלט אבל גם מגוון עם ספרים, מצייר וגם משחק עם ההורים שלי במשחקי קופסה. החל משבוע הבא אתחיל להפגיש אותו עם חברים בשעות אחר הצהריים.
כשהבכור יסיים את המכינה הם יישארו שניהם לבד בבית בבקרים עד שאני חוזרת מהעבודה. אין לי בעיה שיהיו במסכים, בכל זאת זה חופש, אבל חוץ מזה הם כבר יודעים שיהיו להם משימות יומיות. בעיקר המטרה שלי היא שהבכור יעזור בהדרגה לקטן לסדר את כל המגירות והמדפים הסופר מבולגנים שלו לקראת שנה"ל הבאה, ובגדול לעשות סדר בציוד הלימודי. הבכור צריך גם לסדר את החדר שלו אבל זה יחסית בקטנה, כי הוא בסך הכול מאוד מסודר כל השנה. אצל הקטן הבלגן חוגג והאמת היא שאין לי זמן במהלך החודש הקרוב לעזור לו, ועד שאתפנה לזה כבר יהיה סוף אוגוסט וזה מאוחר מאוד. כבר החלטנו כולנו יחד שכל יום הם יסדרו מגרה אחת או מדף אחד. זה כבר אמור להעסיק אותם לשבוע-שבועיים בלי שום בעיה

לגבי ממתקים - אצלנו אף פעם לא אוכלים ממתקים סתם כך ובלי רשות. ממתקים אוכלים רק בסוף היום, ורק אחרי שאוכלים פירות, ירקות, מוצרי חלב, ארוחת צהריים בשרית.. זה מאוד ברור שלא מנשנשים ממתקים במהלך היום.
 
אצלי בגיל 10 כבר הלכו לבד לבריכה (יישוב קטן)

היום הוא בן 13 ויש לו מנוי לקיר טיפוס שאליו הולך פעמיים שלוש בשבוע.
ממתקים אין בבית ככה שאין מה לחסל... בנוסף הוא מקבל משימה יומית:
כביסה, מדיח, לבשל ארוחה למשפחה (הוא יודע להכין פסטה...) ומידי פעם לוקח על עצמו משהו כמו להכין עוגה.
 

Ani15

New member
בת ה10 הולכת לקיטנה מתאימה לגילה

שני מחזורים, ארבעה שבועות. למען האמת, שאלתי אותה איזה קיטנה היא רוצה ולא טרחתי לברר אם היא רוצה קיטנה בכלל. לא לטעמי לשרוץ 8 שבועות בבית, אני יודעת שהיא תשתעמם. היא הרימה גבה כששמעה שאותי בילדותי אפילו לא שאלו לאיזה קיטנה אלא פשוט רשמו והודיעו לי, ולכן יש מצב שהיא מרגישה בת מזל. הקיטנה, אגב, בינתיים ממש נחמדה והיא נהנית.
בן ה17 ממש גדול אז הוא בעיקר ישן ביום... עוד מעט יוצא לשלושה שבועות מחנה קיץ בתנועת הנוער שלו.
 
שלושה שבועות?...


המון זמן!
איפה המחנה יהיה?
בארץ?

אצלי לא התחברו לתנועת נוער
יכול להיות שהשאלות יראו לך מוזר
 

Ani15

New member
זו באמת תנועת נוער קצת שונה

מדובר בנוע"מ - נוער מסורתי, תנועת נוער ארצית קטנה למדי, שמעבר לגישה המסורתית לדת (יהדות מתקדמת אבל לא מתקדמת יותר מדי), זו בעיקר תנועה מאוד פלורליסטית ומאוד מקבלת את השונה. ואכן רוב הילדים שחברים בה (מכל הארץ) הם ילדים שלא "נכנסים בקלות לתבניות מוכרות", מכל מיני סוגים. לשמחתי, מדובר בילדים איכותיים ביותר (באמת ברמה הגבוהה ביותר מכל הבחינות, לא מדובר בנוער בסיכון או משהו קרוב לזה בכלל, זה נוער שמנת) והוא מאוד מצא את עצמו שם. השכבה הבוגרת מכל הארץ יוצאת למחנה בגליל לשלושה שבועות, שבמסגרתם הם מדריכים את הקטנים כמה ימים, אח"כ הם מדריכים את שכבת הביניים כמה ימים, אח"כ יש להם את המחנה שלהם (שמודרך ע"י בוגרים), ובין לבין הם בונים ומפרקים את המחנה וכו', סה"כ שלושה שבועות רצופים. הם נהנים שם עד הגג ואנחנו מאושרים על החיבור המוצלח הזה. אגב, בעירך ניסו ומנסים לפתוח סניפים של התנועה הזו, בהצלחה מוגבלת ביותר, לא יודעת למה. אצלנו יש סניף קטן מאוד.
 

IRISS511

New member
באמת בילדותינו לא שאלו לאיזה קייטנה נלך, הציבו עובדה.

גם לסרב לא הייתה אופציה.
 

michal@gal

Active member
מנהל
הצעיר משתעמם

ממש מפתיע אותי, כי הקיץ הקודם עבר בקלות, אבל עכשיו, אחרי יומיים של חופש כבר הודיע שמשעמם לו.
&nbsp
הגדול לומד למועד ב' במתמטיקה ותיכף מתגייס
. לא משעמם לו.
 

IRISS511

New member
מחנה קיץ, בזכות בנות הפורום שהיפנו אותי לצורת החיפוש הנכונה.

קיטנה לבני נוער.
אז מצאתי כמה מחנות קיץ עם בני נוער מכל העולם, לא עניין זול ש"ח 9000, התלבטתי בין שניים מחנה KIMAMA ומחנה BIGIDEA ולבסוף החלטתי גם לפי המלצה של בת דודתי ,שמישהי ממשפחתה מכירה את המחנה, על המחנה השני.
http://bigidea.co.il/
אז ביטלתי את השיפוץ באמבטיה שתיכננתי לקיץ, נסיעה לחו"ל גם ככה לא תיכננתי כי יש לי עוד ילדה בת 4, ואני לא מהמתנהלות בספוטנטיות ובקלילות, גם על נופש באוגוסט באילת ויתרתי לבינתיים.
לפחות שהילדה תיהנה, חוויה יחודית, אולי תכיר שם עוד בנות, כרגע היא חוששת מאד (כאמור בחברה היא שקטה מאד וביישנית, עם שנים של קשיים חברתיים), ומצד שני מתרגשת, יש שם אפשרויות גדולות של חוגים, ושבועיים בתנאי פנימיה.
אני בטוחה שתסתדר.
בינתיים, גם יצרתי קשר עם עמותת "רקפת" שמעבירה מפגשים לבני נוער ביישנים בחברה, תפתח כנראה קבוצה כזאת בתחילת שנה"ל הבאה, לא קרוב אלינו במיקום, אבל נסתדר.
 

IRISS511

New member
כרגע עד הקייטנה: ישנה עד הצהריים, לקראת ערב יוצרת לטייל

עם אחותה הקטנה או עם אותה חברה שהכירה בחוג ,מידי פעם עם החברה השניה שהכירה גם בחוג אחר.
ניסתה לארגן מפגש עם כמה בנות מהכיתה (מביה"ס לא שכונתי אליו עברה השנה), אבל לאכזבתה לא יצא כלום ואמרה לי שמרגישה שמנסים להתחמק ממנה בתירוצים.
אני רואה כיתות שנפגשות גם בחופש, היא אמרה שהכיתה שלהם אינה מגובשת וכנראה שיש פגישות בקבוצות קטנות, רק שהיא לא בתוכם.
בלילה, תמיד נחה עליה הרוח, היא כותבת סיפורים למגירה, ונרדמת לקראת אחד שתיים בלילה אחרי מקלחת ואחרי שסיימה לשפוך את הגיגה על הנייר.
 

רזאי

New member
בת ה10 בקיטנת תאטרון.

שלושה שבועות של קיטנה, בסוף יופיעו לפני ההורים בהצגה. היא כבר היתה בקיטנה הזאת בשנה שעברה, והיה מאוד מוצלח. בשנה שעברה היו איתה חברים, והשנה היא היחידה שנרשמה מהישוב שלנו, אבל היא כבר רכשה חברות חדשות.
אחה"צ בנות הכיתה נפגשות כמה פעמים בשבוע. כבר היתה מסיבת פיג'מות, הליכה לסרט אדיוטי למתבגרות, וצפויות עוד כמה מסיבות.
קונצרט סוף שנה בקונסרבטוריון עבר בהצלחה, אבל השיעורים עדיין ממשיכים.
אנחנו גם מנסים לבלות בילויים משפחתיים, וקצת גם לנצל את החופש לסידור ואירגון.
אני לא צופה רגעי שיעמום, אין לה זמן להשתעמם.
 
למעלה