וואטצאפ בגיל 9?

וואטצאפ בגיל 9?

הבנות שלי (תאומות) בנות 9, מסיימות עכשיו כיתה ג'.
לשתיהן יש טלפונים סלולריים מתחילת השנה בשל העובדה שהן נוסעות לבית הספר בהסעות וצריכות לצאת לבד מהבית להסעה.
עד עכשיו לא התקנו להן וואטצאפ על הטלפון, כי לא ראינו צורך בזה.
מסתבר שבכיתה של אחת יש לבנות קבוצת וואטצאפ, שבה הבנות מדברות ומקשקשות. הבת שלי לא בקבוצה בגלל שאין לה וואטצאפ (מסתבר שפעם הציעו לה להצטרף והיא לא יכלה, ומאז לא הציעו לה שוב), והיא מרגישה די out.

עכשיו הן הצטרפו לצופים (אצלנו השבט מתחיל פעילות למסיימי כיתה ג' במהלך חודש יולי, כדי שבתחילת כיתה ד' הם יתחילו ישר פעילות). המדריך ביקש את מספרי הטלפונים של הילדות בקבוצה, על מנת לצרף אותן לקבוצת הוואטצאפ של הקבוצה בצופים.
ועכשיו הדילמה - מצד אחד, הוואטצאפ הופך להיות כלי תקשורת מרכזי, ולא להיות פעיל בו יוצר ניתוק חברתי (כמו במקרה הבנות בכיתה), או יגרום לפספוס הודעות (כמו במקרה הצופים).
מצד שני - זה מרגיש לי מוקדם מידי. זה לא אמצעי תקשורת מוגן, זה לא אמצעי תקשורת שאני יכולה לעקוב אחרי מה שקורה בו (כלומר אני יכולה להסתכל, אבל זה מחייב שיתוף פעולה של הילדה/ות, וגם זו הפרה של הפרטיות שלהן). חוץ מזה שזה מחייב גלישה - מה שיחחיב אותי להגדיל את החבילות שלהן - תוספת עלות.
יהיה קשה מאוד להגביל אותן לגלישה רק בווי-פיי, כי הודעות "רצות" כל הזמן.

מה מקובל אצלכם?
 
היי

לא יודעת איזה חבילות יש לך
אבל היום רוב החבילות מגיעות עם G
שמספיק לווטסאפ
אצלי בכיתה ב יש ווטסאפ
יש קבוצות (מליון)
ויש אמא בכל אחת מהן
על תקן אחראי מבוגר
כמובן שאני קוראת ובודקת
והוא יודע מזה

כיתה ו זה כבר סיפור אחר
 
אצלנו אכן יש וואטסאפ החל מכיתה ד'

בקבוצות חייב להיות מלווה מבוגר שעוקב אחרי מה שקורה. וגם קבלת הטלפון / אפליקציה יכול להיות מותנה בכך שהבנות שלך מבינות שאת הולכת לקרוא בקבוצות שלהן באופן קבוע. אם היית עושה את זה מאחורי הגב שלהן והן היו מגלות ונפגעות זה דבר אחד. אני הבהרתי לילד שאני מתכוונת להכנס ולקרוא מדי פעם ושאם הוא לא מעוניין אין וואטסאפ בכלל. בחירה שלו. לגבי הודעות רצות כל הזמן וכו', אצלנו ההורים מתלוננים על הודעות שנכנסות ב-1 בלילה וב-6 בבוקר ואני בכלל לא מכירה את הבעיה הזאת. קודם כל קבוצות הוואטסאפ מושתקות. זה הדבר הראשון שהראתי לילד שלי. אין ולא יהיה שם שום דבר שצריך לראות ע-כ-ש-י-ו ואי אפשר לראות בעוד שעה. ואם קבעו מפגש והוא לא מוצא את המקום אז בוודאי שהוא ייכנס לקבוצה לבדוק גם בלי לקבל התראות. שנית, הטלפון שלו מכובה ובמטבח מאחרי ארוחת הערב ועד שמסייים בי"ס. אין דבר כזה ללכת למיטה עם הטלפון. חברים שלו חופרים גם בחצות. סבבה להם. הוא לא. מה שאני מנסה להגיד הוא שעצם קיומו של הוואטסאפ לא מונע ממך לקבוע כללי התנהגות שמתאימים לראיית העולם שלך...
 
אצלנו בכיתה ד' כמעט לכולם יש

בן העשר שלי הוא אחד הילדים היחידים בכיתה ללא סלולרי, טען שהוא מרגיש אאוטסיידר כי כולם בקבוצת וואטסאפ והוא לא. אז הוא בקבוצה דרך הטלפון שלי. זה מאפשר לי לעקוב קצת אחרי מה שהולך שם, אבל לשמחתי גיליתי שהם די בסדר.
המחנכת נתנה להם 'חוקים לקבוצה'- בלי קללות, בלי להעליב, אסור להוציא אף אחד, מצרפים מי שרוצה מהכיתה, כולם מנהלים ועוד. הם באמת מתנהלים בהתאם, ואם מישהו קצת שוכח מיד יקפצו להזכיר לו.
בקיצור- אני מסכימה עם קודמותיי- זה כלי תקשורת שכדאי להשתמש בו, בהתאם לכללים שמתאימים לכם.
 
גם אצלנו בכיתה ו יש חוקים

לפעמים הם מרחיקים ילדים ל24 שעות
כי הם עברו עליהם
זה משעשע אותי
 

michal@gal

Active member
מנהל
מוקדם מדי לטעמי

הם עדיין לא יודעים איך לשלוט על מה שכותבים, ויכולות להיות לא מעט התנהגויות לא נאותות.
חייבים לוודא שיש כמה מבוגרים בקבוצה.
&nbsp
חיבור לוואטסאפ לא מחייב לעשות חבילת גלישה. לא יקרה שום אסון אם הן יקראו את מה שכתבו שם רק כשהן בבית.
&nbsp
 

Ani15

New member
באמת קשה חברתית בלי זה

אצלנו (כתה ד) כמעט כל מעבר המידע בין הילדים נעשה בווטסאפ. אני בהחלט קוראת שם מדי פעם, זה היה התנאי שלה לקבל סמארטפון, אני לא מאמינה בפרטיות תקשורתית בגיל 10. גם אצל הגדול קראתי עד כתה ח בערך, גם בפייסבוק שלו. לא חייבים חבילת גלישה - בעיני זה דווקא שיעור יפה בדחיית סיפוקים. מי אמר שחייבים לראות את כל ההודעות בדיוק בשניה בה נשלחו? (אצלנו היא בכלל לא תמיד לוקחת את הטלפון, וממילא רוב ההודעות זה "היוש ביוש" או מכתבי שרשרת מהסוג הבזוי שעדיף לא לראות).
 
בלת"ק הבכור התחיל עם ווטאסאפ בכיתה ד'. מההתחלה הבהרתי
שאני קוראת את ההתכתבויות הקבוצתיות, וגם הסברתי לו שאני עושה את זה כדי לוודא שאין שם צורת דיבור שלא מקובלת עלי, פגיעה חברתית בו או בילדים אחרים, אלימות מילולית וכו'. הבין וקיבל. מודה שקראתי הכול עד השנה - כיתה ו'. השנה קרו שני דברים: קודם כל, כמות הקבוצות וקצב ההתכתבויות הוא פשוט בלתי אנושי, ולא מותאם לאורח חייהם של אנשים מבוגרים שגם עובדים למחייתם (חוסר התחשבות טוטאלית, בחיי
), ושנית, הבכור בעצמו בחר שלא לקחת חלק ברוב הקבוצות ורובן מושתקות על בסיס קבוע. תכלס אפשר להבין אותו, כי אם הן לא היו מושתקות, הטלפון שלו היה מטרטר פעמיים בשנייה לפחות. סיוט. אז אולי זה בגלל שהוא בן, אולי זה בגלל שזה אופיו, אבל לשמחתי הוא מאוד לא נלהב מכל שלל הקבוצות האינסופיות שכל ילדי הכיתה (והשכבה!
) פותחים, והוא עצמו אין לו זמן לקחת חלק שוטף בהתכתבויות הבלתי פוסקות, כך שבאמת אין לי צורך לעקוב אחרי זה באופן קבוע. אני מתעניינת אחת לכמה זמן וזהו.
&nbsp
לגבי הגלישה - בהתחלה הנחינו אותו שתמונות וסרטונים מורידים רק כשמחוברים לווי-פיי ולא על חשבון חבילת הגלישה. היום הוא כבר עם 6 ג'יגה או משהו כזה, אז אין בעיה.
 
לבת שלי יש מגיל 7

האמת שזה התחיל במסנג'ר של פייסבוק שלא דרש סים ומספר סלולארי ונועד כדי שאנחנו נוכל לדבר ביננו כשהיא לא בבית (הורים גרושים) איתי, עם סבתא שלה וכן הלאה.
הגרוש ראה כי טוב, קנה לה מכשיר חדש ושים לה סים והתקין לה ואטסאפ כדי לדבר איתו. בין רגע צצו בכיתה מספר מכשירים והבנות מקשקשות בינהן ופתחו קבוצות.
לדעתי, כל זמן שאין חרמות ודברים שליליים אין בזה פסול. לא נתתי לה לשים תמונה שלה בפרופיל אלא של משהו נטרלי (היתה הכלבה, עכשיו זה איזה עץ ורח שהיא צילמה לה). אמרתי שאני לא מרשה אף אחד שלא מהמשפחה או מהכיתה (ואני בודקת מדי פעם).
הבנות בקבוצה מעבירות שיעורים לבת חולה אם יש, קובעות להיפגש, מחליפות חוויות. באמת לא מוצאת למה לא.
לא התכוונתי שיהיה לה ממש מכשיר פתוח בגיל 7 וחצי, אבל זה התבקש. והאמת שהיום זה גם משרת אותי. אם היא היתה בחזרות אינטנסיביות למסיבת סוף שנה בחוג ריקוד, היא יכלה לתקשר איתי כשהחזרה הסתיימה יותר מוקדם או יותר מאוחר, ביום הולדת של מישהו בכיתה הציקו לבנות, אז היא יכלה להתקשר שאבוא לקחת אותה. ועוד.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
וואי איזה שרשור מלחיץ


לבן שלי יש סוג שלחברה בכיתה ב ויש לה טלפון וקבוצת ווטסאפ עם שתי חברות ועוד ילד.
ניראה לי מוקדם בטירוף. הבן שלי מסתדר בלי טלפון ובלי להיות בקבוצה. היא מתקשרת אלי והם יכולים לפטפט חצי שעה בטלפון (שלי)
אני אמורה לתת טלפון בכיתה ג. אני לא זוכרת שחתמתי בשבועת דם
, מקווה שלא יסקלו אותי אם אדחה את קצת, מקסימום דקה דומיה...
 
לא חייבים. גם הקטן שמסיים כיתה ב' מסתדר יופי טופי בלי טלפון
למרות שלכמה ילדים בכיתה כבר יש (בעיקר בנות האמת...) והן כביכול מדברות גם בוואטסאפ. סו וואט. עדיין זה שונה מאוד מכיתות היסוד הגבוהות, שם רוב התקשורת באמת נעשית בוואטסאפ.
בשנה הבאה הוא אכן יקבל טלפון אבל זה אך ורק בגלל שהוא מתחיל יום שליפה, וחשוב שתהיה לו דרך לתקשר איתי. אם לא היה מתקבל ליום שליפה, לא היה מקבל כבר בשנת הלימודים הקרובה.
 
שאלה קטנה

לא מפריע לך שחצי שעה שהוא מדבר עם חבר/ה את מושבתת ובלי טלפון?
אני מסכימה אתך שקשה לחשוב על מתן מכשיר ככ יקר לילד, גם אם נותנים לו אחד ישן של ההורה. לקח לי זמן לשחרר בנק' הזו (אבל את הטלפון שלי לא הצלחתי)
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
מאוד מפריע

ומפריע מעבר לחלק החינוכי, מפריע כי הוא מנתק אותי מהיד השלישית שלי

אז אני נושמת עמוק ומתגברת. וזה קרה רק כשזה מתאים. נניח כשאנחנו בבית או אצל ההורים שלי, בזמן פנוי שאני לא אמורה להיות עם הטלפון שלי.. כשזה לא מתאים, אני מסננת את השיחה או חותכת אותה מוקדם.
&nbsp
ולגבי המכשיר.. יש לי שני איי פון חמשים ששוכבים בבטלה במגירה. הוא לא יקבל אותם כשיגיע הרגע. אני חושבת בכל אופן. כשנגיע לגשר ניראה.
 
איכשהו תמיד

כשמישהו היה מתקשר אליה, היתה נכנסת לי שיחת עבודה חשובה או משהו. ועד שהיתה מעדכנת אותי שיש ממתינה כבר ניתקו.
יש מכשירים פשוטים לילדים, אבל אין בהם אינטרנט על חסרון האפשרות של ואטסאפ, משחקים ועוד.
אבל... שוה לדחות. כי הם מתמכרים בדיוק כמונו.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
מדבר בעיקרון בספיקר

אבל עוד סיבה למה לא כדאי שיהיה להם מכשיר טלפון עד גיל 18
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אם יש לה סלולרי, אז זה טיפשי שלא תיתני לה את האפליקציה הזו

כמובן, שתדגמי אותה ותראי שהיא לא מנוצלת לרעה על ידה.
 
למעלה