התלבטות - מעבר בית ספר??

יהלום29

New member
התלבטות - מעבר בית ספר??

אני נורא מתלבטת, אשמח לעוד דעות כדי להחליט..
בעירינו נפתח בשנה הבאה בית ספר דמוקרטי, יש לי כנראה אפשרות להרשם אליו ואני תוהה אם כדאי.
יש לי 4 ילדים, 3 בגיל בית ספר – תאומים שעולים לג', וילדה שעולה לא'
הגדולים לומדים כרגע בבית ספר השכונתי (שהוא לא ממש בשכונה – מרחק 15 דקות הליכה)
הבית ספר סביר , יש בכיתות 30 ילדים, לא שמתי לב לבעיות אלימות מלחיצות, אבל הוא כן בית ספר סטנדרטי, הלמידה לא ברמה גבוהה כל כך, כיתות רגילות בלי התייחסות לרמת התלמיד.
הבת שלי, שהיא ילדה מחוננת , מסתדרת כמובן בלי בעיה בלימודים, אבל היא בעיקר משתעממת ולמרות שיש לה מורה מקסימה אין באמת דרך לקדם אותה למרות שביקשתי הרבה פעמים. כן יש לה חברות ובגדול מסתדרת טוב.
שנה הבאה היא אמורה לצאת ליום שליפה, כן שאני מקווה שיהיה לה יותר מוצלח.
לעומתה הבן, יש לו כנראה סוג של בעיות קשב וריכוז (אנחנו באבחונים) הוא מאד חכם גם ואין לו בעיות לימודיות, אבל הוא מאד אימפולסיבי ולא מאורגן, והוא מפריע בכיתה (מתפרץ כל הזמן עם התשובות) ואני כל הזמן בטיפולים ושיחות איתו ועם המורה וזה מאד מעכיר את היחסים. אני דואגת למצב החברתי שלו כי הוא לא לגמרי מסתדר עם בני גילו, אחד על אחד זה עוד בסדר, אבל בקבוצה זה ממש גרוע.
כששמעתי שנפתח בית ספר דמוקרטי חשבתי שזה יכול להתאים לו, כי הם לא מקובעים על לשבת בשולחן בכיתה, יש לימוד בצורה יותר חוויתית (לא הכל, חלק חוברות רגילות) אבל הם יכולים גם לשכב על הרצפה אם זה מה שנוח להם.
והלימוד מוגבל לשעות הלימודים, הם לא לוקחים ספרים הביתה לשיעורי בית, והלימוד בקבוצות קטנות מותאמות רמה ולא גיל.
ומרגיש לי נכון בשבילו לנסות את זה, שיכול להיות שהוא יצליח שם יותר.
כרגע הם פותחים מספר מצומצם של כיתות בגלל שזאת שנה ראשונה, והכיתות כבר מלאות מאד. אני ממש בשניה האחרונה לפני רשימת המתנה. ושנה הבאה אם הבית ספר יוכיח את עצמו כנראה שכבר לא נוכל להתקבל (יש בית ספר אנטרופוספי בעיר ואין סיכוי להתקבל אליו)
מה הדילמה? שיש הרבה חסרונות אפשריים:
1. המחיר – מאד יקר, כרגע אין אישורים ולא ידוע כמה ואם בכלל יהיה סבסוד. זה מחיר של גן פרטי בערך.
2. הבית ספר בדיוק בצד השני של העיר – כלומר נצטרך הסעות או פתרון דומה
3. בבית הספר נרשמו ילדים מכל העיר, זה אומר שהחברים גרים רחוק, ואני אצטרך להסיע כל הזמן (וגם ככה מאד עמוס לי עם חוגים ופעילויות של 4 ילדים)
4. הבית ספר חדש לגמרי , עם כל קשיי ההקמה. לא ברור מה תהיה הרמה שם , וזה יכול ללכת לכל כיוון.
5. כרגע אין "עתיד" , כלומר אין חטיבה או תיכון, ויכול להיות שוק לעבור מבית ספר כזה לרגיל , ואולי לטפל בגיל מאוחר יותר רק ייצור יותר בעיות
6. מה אני עושה עם הבנות? נשמע לי אבסורד שיש בית ספר שאמור להיות כל כך מתאים למה שאני מאמינה בו, ואני אמשיך לשלוח את הבנות לבית ספר רגיל. מצד שני זה משלש לי את העלויות ויוצר לי עוד בעיות לוגיסטיות. האם לשאול אותן? הקטנה לא ממש תוכל להבין מה ההבדלים כי לא התנסתה. והגדולה בטח לא תרצה לעזוב את החברות.
7. עוד בעיה שאני חוששת ממנה – שבתי ספר דמוקרטים הופכים להיות "מפלט" לילדים שלא מסתדרים במערכת הרגילה. ואולי זה מתחיל כיוזמה של אנשים שרוצים חינוך טוב יותר, אבל זה הופך למקום של ילדים עם בעיות.. לפעמים בעיות אלימות וכו'
 
מעט יתרונות מול כמה וכמה קשיים

כולה בית ספר יסודי
והילדים לומדים בסך הכל טוב
אין הבטחה שאפילו קושי אחד יפתר בטוח
לכן הייתי מוותרת
 

יהלום29

New member
הוא לומד טוב

אבל מבחינה חברתית לא כל כך טוב.
והמורה כל הזמן מתקשרת, והמורות המקצועיות בכלל קשה לו. ונראה לי שאנחנו הולכים לכיוון תרופתי, ואני תוהה אולי מסגרת אחרת תחליף לי את כל זה
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
אין לי הרבה לתרום לך רק לתהות

איך הוא מבחינה חברתית? הרבה פעמים ילדים אימפולסיבים או כאלה שמתקשים לשבת ולא מסתדרים בקבוצה, קצת מתקשים ליצור חברויות.
מצד אחד לנסוע לבית ספר רחוק זה אומר שלא גדלים "בשכונה" עם חברים מהכיתה. מצד שני זה יכול לתת מענה לבעיה העיקרית שזה השתלבות בכיתה והצלחה בלימודים. אני מכירה זוג חברים ששלח בכיתה ב את הבן שלו לבית ספר בסגנון (קבוצות למידה קטנות, לא סביב שולחן, הרבה אומנות) והילד שלהם פורח, כך שמילד בעייתי שהיו צריכים לרוץ לבית ספר בשבילו כל הזמן כשהיה תלמיד בכיתה רגילה, הוא והם חווים נחת מהלימודים. ואז כל תהליך הלמידה ובית ספר הופך מסיוט לחוויה. אתו זוג הורים הולך לרשום את הבת שלו לבית ספר הזה והיא ילדה מקסימה ורגועה בלי בעיה. מה שמעלה את השאלה אם באמת בתי ספר כאלה הם מפלט? דילמה קשה. המטרה לראות את טובת הילד בסופו של דבר במיוחד כשיש בעיה.
 

יהלום29

New member
כן יש בעיה חברתית

כתבתי שאני מודאגת. יש לו בעיה בקבוצה. ובכלל הילד היחיד שאפשר באמת לקרוא לו חבר טוב לומד בכיתה מעליו.
הילדים בכיתה שלו הוא כן נפגש איתם והם משחקים, אבל אני לא רואה באמת קשר אמיתי שם
 
כנראה שלא הייתי רושמת

נשמע שבית הספר מתאים לימודית לילדים שלך, ובכל זאת לא הייתי רושמת.
בגלל המרחק - גם לכם יהיה קשה, ומה שיותר חשוב - זה בלגן מבחינת החברים.
וביסודי זה נראה לי חשוב יותר מהלימודים.
אגב, מנסיון, יום שליפה מאד עוזר מבחינת השימעמום, וגם בכיתות הגבוהות יותר מתחילים העשרות מיוחדות שמתאימים לילדים מחוננים.
והבן בכל מקרה כנראה זקוק לטיפול (תרופתי / פסיכולוגי / התנהגותי וכד'), אחרת המצב לא ישתפר. הייתי מחכה לסיום האבחונים ואז מוציאה את הכסף על הטיפולים ולא על בית הספר.
 

יהלום29

New member
את באמת חושבת שעדיף תרופות?

על פני מסגרת תומכת?
אם הוא יסתדר שם, וזה יחליף לי את הטיפולים ואולי התרופות, זה לא עדיף?
גם הטיפולים זה קשה וזה לוגיסטיקה וזה יקר
 

mykal

New member
ביה"ס החדש לא מסגרת תומכת

אלא מאפשרת להיות מי שאתה, בחיים במציאות בחוץ צריך אחרת.
 
אני בדיוק בהתלבטות דומה

הבן הגדול אובחן כסובל מבעיית קשב והומלץ לו טיפול תרופתי. לא היו לו בעיות בבית ספר בכלל, מבחינה לימודית. כן יש לו בעיות חברתיות שאולי קשורות לבעיית קשב ואולי לא (אבל לא זיהו בעיה אחרת באבחון).
בשלב זה אני שולחת אותו לפסיכולוגית ולרכיבה טיפולית. וגם לבית ספר שונה מרוב הילדים כי הילדים שם מתאימים ל יותר מבחינת האופי וכיתות קטנות יותר. אז לכאורה אני סותרת את עצמי לעומת העצה שנתתי לך.
אבל אצלי בית הספר במרחק די דומה, הילד גדול יותר (הולך לחטיבה), הכיתות קטנות מבית הספר השני.
וכן אשקלול טיפול תרופתי אם לא אראה שיפור (האבחון הוא מלפני חודשיים).
 

mykal

New member
עונה לך רק

על שאלות 6 ו-7.
כי כל הראשונות הן בעיות טכניות. כך שזה לא מה שאני יכולה לחשוב
על פתרונות טכניים. שרק את יודעת מה האפשרויות והאילוצים.

לשאלה 6----אין שום בעיה להשאיר את הבנות ולהעביר את הבן,
הן מסתדרות היטב והכל בסדר, למה לשנות.
לבן יש קשיים--אז נכון לחפש פתרונות. אישית-זה לא הפתרון בעיני
אבל אם לך נראה--אז מה הבעיה הוא לא צריך את אחיותיו איתו.

לשאלה 7)נכון מה שכתבת לרוב ביה"ס הדמוקרטיים--הם מפלט לכל הילדים
שהמסגרת הרגילה קשה להם. ואני דוקא לא בטוחה שבעית האלימות היא הנפוצה, יותר ויתור על לימודים סדירים. הרבה חופש פעולה ואי עשיה, ואם הוא
מבחינה לימודית בסדר --אז לעזור לו מבחינה חברתית והתנהגותית יותר נכון.
 
אני חושבת שהחסרונות עולים על היתרונות. בפרט בשביל הבנות.

בית ספר דמוקרטי יכול להיות מעולה, שמעתי על ילדים שזה הציל אותם.
אבל יכול להיות על הפנים.

את הבנות - לא הייתי מעבירה לשם.

לגבי הבן - קשה לו. ברור שצריך למצוא דרך לעזור לו. איתו, אולי כן הייתי מנסה.
ולא משנה כלכך מה תהיה שם הרמה הלימודית. זה כרגע פחות חשוב.
אם הם יצליחו לתת לו מסגרת שיהיה לו טוב בה, שלא יכעסו עליו כל הזמן, שהוא יצליח לקשור קשרים חברתיים - זה יהיה מצויין.
 

שלגיה73

New member
הייתי רושמת את הבן בלבד בשלב ראשון

נשמע שהוא יכול להרוויח מזה הכי הרבה
יש לו 4 שנים להיות שם, יכולה להיות לו חוויה טובה משמעותית יותר מביהס הנוכחי. אחרי שתכירי את ביהס וההתנהלות תחליטי לגבי הבנות, גם כשאין מקום בדכ יש עדיפות למשפחות שכבר במערכת
 

פריZמה

New member
מענין סעיף 7 שלך,

כי את בעצמך הולכת לרשום לשם ילד ״ בעייתי״- אז החטוטרת שלך נאה יותר?
 

יהלום29

New member
לא. לבן שלי אין בעית אלימות.

ברור לי שיגיעו לשם הרבה ילדים עם בעית קשב, לא על זה דיברתי
 

פריZמה

New member
אז את מעלה נקודה מאוד ספציפית....

אין את מי לשאול בנוגע לעניין?
האם בית הספר מברר מי נרשם אליו או מי שבא ברוך הבא?
 

יהלום29

New member
כרגע מי שבא ברוך הבא

כששאלתי את השאלה, נאמר לי שהם יכולים להחליט להוציא ילד שלא מתאים. אבל השאלה אם יעשו את זה באמת..
 

יהלום29

New member
תודה לכל המגיבים

אני חייבת לציין שהלחץ להחליט היה לי קשה היום.
דיברתי עם כמה אמהות שילדיהם בדמוקרטי (במקום אחר)
ותוך כדי שאני חושבת ומתייעצת קיבלתי שוב שיחה מבית הספר שהבן שלי ״לא מרגיש טוב״ .
זה קורה בערך פעם-פעמיים בחודש שהוא מתקשר ורוצה שאבוא לקחת אותו. בהתחלה הייתי באה, אחר כך קלטתי שזאת התחלות. היום הוא התעקש והתקשר כמה פעמים אז בסוף שלחתי את חמותי להוציא אותו. לא היה לו כלום כמובן.
ואחרי שסיימתי להתעצבן החלטתי לרשום אותו לבית ספר החדש. כי זה ממש ברור שרע לו! שמגיע לו מקום אחר שיעצים אותו ויחזיר לו את הבטחון. וזה סהכ כיתה ג׳. אם לא יהיה מוצלח נחזור לחינוך רגיל ונתמודד. אבל אני חייבת לו את הנסיון הזה.
לגבי הבנות אני עדיין לא בטוחה, כרגע נוטה שלא.
 

mykal

New member
תגובה לתגובתך,

מסכימה עם ההחלטה שלך --כרגע גם בשביל
להרגיע אותו ועוד יותר אותך,
אבל מציעה לך להמשיך באבחון,ולנסות לטפל בקשיים שלו,
זה שרע לו בביה"ס הנוכחי, זה כי יש לו קושי מסוים,
ביה"ס לא מעצים או מחליש לצורך הענין.
הרי את בעצמך כתבת שהמסגרת החדשה לא מלוה אותו עד סוף י"ב.
אז יצטרך להשתלב במסגרת רגילה.
לכן, חשוב לעזור לו ולטפל בבעיות הספציפיות שלו.
מאחלת לכם הרבה הצלחה.
 

פריZמה

New member
לא מסכימה איתך

בית ספר במתכונתו הנוכחית פשט את הרגל מזמן. כל מדינה שיכולה לאפשר לעצמה נסוגה מהמודל המצמית של ילדים בני 7 שיושבים מול מורה 5-6 שעות ביום.
מי שזה טוב עבורו - סבבה לו.
מי שלא - לא מקולקל.
המערכת מקולקלת.
מכירה בני נוער רבים שעברו ממסגרת פתוחה/ פרטית/ דמוקרטית/ חינוך ביתי לתיכונים מעולים בלי למצמץ. כי ככה הם רצו. כי היה להם ביטחון עצמי וכישורים שנרכשו וגם אם היה צריך להשלים חומר - זה לא פגע בהם.
אני לא יודעת אם ומה הבעיה של בנה של הכותבת- אבל יכול להיות, רק יכול להיות, שבית הספר היא הבעיה שלו.
קבעון מחשבתי שמי שלא טוב לו בבית הספר כפי שהוא נראה- יש לו בעיה או שלא יסתדר בעתיד - מסוכן.
 
למעלה