שלום לכולם, שנת הלימודים מסתיימת, מה עושים עם מתבגרת ?

IRISS511

New member
שלום לכולם, שנת הלימודים מסתיימת, מה עושים עם מתבגרת ?

שלום לכולם,
חייבת למגיבות עדכון על הטיול השנתי, הילדה כאמור צוותה עם שתי בנות מכיתה מקבילה לטיול שנתי של כיתה ח', ולדבריה נהנתה מאד מהטיול והוואי הערב שכלל ריקודים, סטנדאפ וכו.
הוזמנה מאז והשתתפה בערב חטיבה פרטי בתשלום שאורגן ע"י כמה בנות מובילות, באחד הערבים בחוף הים (אספתי אותה בחצות ולא התלהבתי לראות שם בנות בחזיית בגד ים ומכנסונים קצרצרים רוקדות טוורקינג ומענטזות לצלילי מוסיקה ממערכת קריוקי, וגם סיגריות ומשקאות אנרגיה אצל חלקם, אבל הילדה נהנתה מעצם המפגש החברתי גם אם רוב השיכבה לא הגיעה לבסוף).
עכשיו לשאלה:
החופש הגדול בפתח, מה אפשרויות הבילוי והתעסוקה לבנות בגילה?, יש לה חברה אחת טובה משכונה סמוכה, אותה הכירה בעבר בקייטנה, גם היא לא "עמוסה" בחברות, איתה היא נפגשת כמעט כל יום, ועוד חברה שקטנה ממנה בשנה, שהכירה באחד החוגים שגרה מרוחק יותר ,ונפגשת איתה פעם בשבוע, אולם ביתי רוצה לגוון את המבחר, לא להיות תלוייה בחברה הקרובה יותר וב"שגעונותיה\"שגעון הוריה" :(לא קונה בגדים, לא מארחת אצלה) והשנייה שתלוייה בהוריה להסעות.
נסיעה לחו"ל קשה לי כרגע היות ויש לי עוד ילדה קטנה,(אני לא מאלה שזורמות בקלילות, אף פעם לא הייתי בחו"ל) אולי ניסע לבית מלון בארץ..לא החלטתי לאן (המלצות? משהו עם פעילויות לילדים..,חוץ מאילת?)
אשמח להצעות,לא רוצה שהילדה תבכה לי כל החודשיים שמשעמם לה ורע לה, ובא לה למות...
תודה.
 
יש סדנאות. התנדבות.

יש קצת פעילויות לגילאים האלה, אבל לא המון.
נניח סדנאות צילום, בישול.

יש גם פעילויות ברשת. יש משהו שמעניין אותה? לשפר את יכולותיה בשחמט, להיכנס לקבוצות שמחליפות עצות על עבודות יצירה, ללמוד שפה...

היא יכולה להתנדב באיזה מקום שקרוב לליבה. זו גם הזדמנות לפגוש אנשים נחמדים. צער בעלי חיים, קייטנה לבעלי מוגבלויות,

אני מציעה שתאתגרי אותה. ילדה בת 14 שבוכה שמשעמם לה, אומרים לה ״אם משעמם לך אז תסדרי את החדר״ או ״אז תלכי לסופר ותכיני ארוחת ערב״. ואז היא לומדת לא להתלונן.

אבל בכל אופן - היא ילדה גדולה. אמא לא צריכה להעסיק אותה. אמא יכולה לתת עצות, אבל אמא לא אחראית לארגן לה קייטנה...

דבר אחרון - אני שמחה שהיא מצאה חברים. אבל אם הייתי מוצאת את בת ה14 שלי במסיבה עם סיגריות ומשקאות אנרגיה, היא לא היתה הולכת שוב למסיבות עם האנשים האלה.
 
רגע לפני שהחופש מתחיל,

הייתי מעבירה את האחריות לפעילות בחופשת הקיץ לידיה. היא ילדה גדולה!!!
שהיא תחשוב מה היא רוצה לעשות בתקופה הזאת. את יכולה להציע, אבל האחריות על הזמן הזה אצלה!!!

יש לי ילדה בת 11 ואנחנו חיים בחו"ל. אצלנו חופשת הקיץ היא 7 שבועות, נראה לי יותר שפוי, אבל בגלל זה יש יותר חופשות במהלך השנה. אנחנו 3 שבועות בארץ, והשאר, היא זאת שחושבת מה עושים. בתחילת החופשה היא עושה רשימה של דברים שהיא רוצה לעשות, זה יכול להיות דברים קטנים כמו לראות סרט כזה או אחר או להכין מאכל יחד איתי או לבד, ועד טיול פה או שם. אני מכירה גם אנשים שנותנים תקציב שהילד צריך להסתדר איתו, נראה לי מעולה לגיל של הבת שלך.

המון בהצלחה
 

adif11

New member
כל כך מבינה אותך


זה גיל לא פשוט. בעיקר לאלה שאינם מרובי חברים. כבר גדולים מידי מכדי לשלוח לקייטנות סטנדרטיות , מצד שני ההתייבשות לבד בבית מחרפנת והרוב יוצא על אמא גם אם זה לא מוצדק....
יש כמה אופציות לדעתי ומומלץ לפעול במקביל בכל החזיתות:
1. לחפש קייטנת נושא הולמת גיל ומגניבה ביותר . לקחת בחשבון שהן עולות , הקייטנות האלה, כמו חצי דירה בבלי למרות שהן מאוד קצרות ולא בטוח שהילדה תרצה אבל שווה לנסות , יש קייטנות צילום, קייטנות גלישת גלים, קייטנות עיצוב אפנה , קייטנות מחשבים וכו'. גגלי "קייטנות לבני נוער" יהיה עלייך להתקשר ולברר שאכן נרשמו בנות בגיל הרלוונטי.
2. עבודה - נסי לעזור לה למצוא עבודה.לשמור על כלבי וילדי השכנים וכד'. אם אין ברירה קחי אותה איתך לעבודה יומיים בשבוע ושלמי לה שכר מינימום לילדים בני 14. עולה כסף אך שווה זהב.
3. עזרי לה לארגן בילוי "שווה" אחד לפחות בכל שבוע. עודדי אותה להתקשר לחברה ולקבוע פעם לסרט בערב, פעם לבריכה וכו'. אם את יכולה לתמוך בהסעות זה יהיה נפלא.
4. נסי לארגן נסיעה משפחתית לסוף שבוע, רצוי עם חברים שיש להם ילדים בגילה. גם קמפינג באוהל ליד קיבוץ דפנה יהיה נחמד, כולל טיולים ברגל, דיג או כל דבר שבאלכם.
בהצלחה
 
תנסי לשבת יחד איתה ולבנות תוכנית שתתאים לך

מכל הבחינות (זמן וכסף, למשל) וגם לה ולרצונות שלה. זה לא חייב להיות ברמה יומיומית אבל כן לראות מה מעניין אותה לעשות ומה את יכולה לעשות כדי לעזור לה לממש את זה.
 

adif11

New member
האמת מראה פצצה

אם הילדה מעונינת ואת עומדת בזה כלכלית , למה לא ?
אחת האחיניות שלי נסעה לפני כמה שנים לסאמר סקול בלונדון בחופש הגדול. נהנתה מאוד והכירה המון חברים.
קחי רק בחשבון שחברתית זו יכולה להיות הצלחה מסחררת אבל גם יש סיכון קטן שזו תהיה נפילה.
 
זה לא הדבר היחיד.

יש מחנות ברמה גבוהה (ומחיר בהתאם) גם בארץ. לא חובה לנסוע לחו״ל.

חוץ מזה שיש הרבה פעילויות שהן לא מחנה. אלא כמה שעות ביום.

נראה לי את צריכה לדעת איך למקד את החיפוש שלך.
לא לכתוב ״קייטנה לבת 15״, אלא לכתוב את תחומי העניין שלה (״סדנת תפירה לבנות נוער״, למשל).
 

IRISS511

New member
שאלתי גם בפורומים מקומיים בפייסבוק- לא קיבלתי תשובות.

אני גרה בחיפה, לא ראיתי אפשריות לבנות 14 ומעלה, יש באיזור המרכז, אני לא ניידת ואין הסעות לשם.
 

adif11

New member
יש נושאים שמענינים אותה ? תחביבים ?

הצעיר שלי השתתף בהנאה רבה בקייטנה של מחשבים עד וכולל כיתה ז'. היה להם מסלול של מחנה קיץ כולל לינה עד גיל 17. אם רלוונטי שווה לחפש ברשת. שמם "אינטרסקול" ויש עוד די הרבה קייטנות מחשבים בסגנון. המחנה באזור השרון.
מחנה נוסף באזור נתניה הוא מטעם "צו פיוס" , נוער דתי וחילוני יחד. שווה לגגל, יכול להתאים אם הילדה דעתנית ומחפשת גם תכנים בנוסף לבריכה וים. מיועד לבוגרי כיתות ו' עד י'. בעכו יש את מחנה "סאקורה" מיועד לגילאים 8-16 , גם עושה רושם טוב. גם מבלים, גם משפרים אנגלית.
יש כ"כ הרבה מחנות קיץ בישראל, את צריכה לשבת לחפש איתה ביחד ברשת ואם משהו ימצא חן בעיניה , להתקשר ולברר אם בפועל נרשמו ילדים בני גילה.
 

IRISS511

New member
הילדה אוהבת קריאה וכתיבה, הייתה בחוג כזה של סופרת ילדים.

הייתי רוצה קייטנה\ חוג שתוציא אותה מהמסכים.
אבדוק לגבי החוגים שציינת, אם כי נראה לי ברפרוף שמדובר או בחוג קצר בן כמה ימים (סאקורה), או בחוג באיזור המרכז דרומה (אינטרסקול וצו פיוס) ואנחנו חיפאים.
 
מה עם spoken word?

אני יודעת בוודאות שיש בחיפה לפחות קבוצה אחת של ספוקן וורד של בני נוער.

בעקרון, לאהוב לקרוא ולכתוב אלה בדיוק תחביבים שבדרך כלל עושים לבד.
זו קצת בעיה.

לכן, אם הילדה רוצה פעילות שעושים בצוותא - היא צריכה לחשוב על עוד דברים שהיא אוהבת. או שהיא מוכנה לתת להם צ׳אנס.

במדעטק יש סדנאות לבני נוער.
אני בטוחה שאם תחפשי סדנת בישול או תפירה או פיסול או ציור או גלישה - תמצאי.
אבל צריך להחליט שרוצים.
 
לא הייתי שולחת לחו"ל ילדה עם בעיות חברתיות

מה אם היא לא תסתדר?
(אומרת את זה בתור אמא עם שני ילדים מאותגרים חברתית).
בטוח יש דברים דומים בארץ (מחנה קיץ עם לינה).
 

IRISS511

New member
אנה, אני חושבת שמפגשים חברתיים כאלו אולי יתרמו לה,

הבעייה שלה היא להשתלב בקבוצות חברתיות קיימות, אולי שם יעזרו בגיבוש?,
את חברותיה היא הכירה בקייטנה ובחוג, היא גם בוכה לי שכל הבנות שהיא מכירה בכיתה (כולל 2 חברותיה שלא מהכיתה) היו בחו"ל, כולל בני דודיה שבזכות הוריהם העמידים טסים כל שנה לחו"ל.
חשבתי לטוס לאילת בקיץ, אחרי 6 שנים שלא נפשנו באיזה מקום,אבל בכזה מחיר אולי עדיפה הקייטנה בחו"ל במקום להיצלות באילת..., לא יודעת, אשקול.
שנה הבאה אני אנסה לשכנע אותה להצטרף לתנועת נוער, היא הייתה לפני חודש בפעולה "משעממת" ,לדבריה ,בצופים, אבל יש עוד תנועות נוער.
 
את ממש טועה

שוב, מנסיון אישי כואב: אכן קשה להשתלב בקבוצות קיימות. אבל מי שיודע להתנהל, יצליח "לחדור". ייקח לו זמן אך הוא יצליח. מי שלא מצליח, זה מי שיש לי קושי באופן כללי.
ולבת שלך יש קושי גדול, ואיכשהו ראיתי שאת נוטה להאשים בנות אחרות שלא מקבלות אותה. במקום זה את צריכה לטפל ביכולות החברתיות של בתך. אני לא מכירה את כל הסיפור, אולי אני סתם פספסתי, אז מתנצלת אם כן.
ושוב, אני מדברת מנסיון. לבן הגדול היו קצת חברים, נסענו לחו"ל ובחזרה לא הצליח יותר מדי להשתלב. השנה עולה לחטיבה, בכוונה בחר בחטיבה שונה בשביל "התחלה חדשה". אבל אנחנו לא סומכים רק על זה אלא שולחים אותו לטיפול.
וזה גם מה שאת צריכה לעשות.
 

IRISS511

New member
אם הייתי אוספת את כל הכספים שהוצאתי על הטיפולים

כדי לחזק אותה חברתית, במשך השנים, היינו נוסעים לחו"ל כל המשפחה בכל שנה ונהנים.
כל המטפלות\יועצות\פסיכולוגיות, עזרו תקופה מסויימת ואח"כ הילדה הרגישה מיצוי, כל שבוע 300 ש"ח מינימום לטיפול זה הרבה כסף למשפחה עם 4 נפשות ועם מפרנס יחיד ממוצע.
באיזשהו שלב השנה ,החלטתי להפסיק לממן מטפלים ולחשוב על ניצול הכסף למשהו שהילדה תהנה ממנו.
 
למעלה