הוראה מתקנת

פיקוס123

New member
הוראה מתקנת

שלום בנות

אני מחפשת המלצות, תבנות ודעות על הוראה מתקנת, הבן שלי בכתה א' לא הדביק את כל הפער ואנחנו מחפשים לו מורה להוראה מתקנת מאזור צומת גולני, ורציתי לדעת כמה זמן המורה צריכה לשבת איתו כדי להדביק את הפער או את רובו לפחות ולקדם אותו לקראת כתה ב', ביקרנו בבית ספר חינוך מיוחד שהמליצו לנו מסיבות אישות אנחנו לא רוצים לשלוח אותו לשם.
ויש לכם המלצות איך לקדם אותו באופן פרטי ובבית?

תודה לכל העונות ושבת שלום
 

mykal

New member
אם המליצו לכם

על הוראה מתקנת,
אני יודעת על בי"ס אזורי בלביא.
אולי תשאלי שם אם יש מורה כזו ותראי אם זה עונה לך על הצורך.
יש גם הרבה מורות גבעת אבני מול לביא.
פשוט לברר ולראות מה נכון לכם.
 

פיקוס123

New member
שמות

אפשר בבקשה לקבל שמות מבית הספר לביא/ גבעת אבני? אפשרי גם מן האזור תודה רבה רבה
 

mykal

New member
אישית אינני מכירה,

אוכל לברר.
אבל הכי פשוט תרימי טלפון לביה"ס. ויענו לך.
 
בתור מורה להוראה מתקנת - אי אפשר לנבא מראש כמה זמן הילד
יזדקק להוראה מתקנת. הקצב הוא תמיד אישי מאוד, ויש ילדים שאף פעם לא מדביקים את הפער. ביחס לעצמם הם מתקדמים באמצעות הוראה מתקנת, אבל לא בהכרח מצמצמים לגמרי את הפערים מול בני גילם. זו למעשה ההגדרה של לקות למידה.
בכל מקרה, טוב אתם עושים שאתם לא מחכים. אם יש קשיים, כדאי להתחיל הוראה מתקנת מקצועית כמה שיותר מוקדם. לפחות שעתיים בשבוע (מינימום הכרחי).
 

סביון1

New member
למה הכוונה בכך ששעתיים בשבוע הוא מינימום הכרחי?

האם את אומרת שבכל מקרה שילד מקבל הוראה מתקנת המינימום האפקטיבי הוא שעתיים בשבוע, או שהתייחסת רק למקרה המסוים הזה?
 
כן. לדעתי האישית והמקצועית - פחות משעתיים בשבוע זה חסר תועלת
או לפחות בעל תועלת נמוכה מאוד.
אין לי כמובן שום אפשרות להתייחס למקרה המסוים הזה כי אין לי שום מושג לגביו.
גם שעתיים בשבוע לדעתי זה מעט, אבל לצערי ברוב המקרים לא מתאפשר יותר מזה. גם בגלל העלות הכלכלית של העניין, וגם בגלל שחלק גדול מהילדים זקוקים במקביל לעוד עזרה מקצועית (ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת, התערבות רגשית וכדומה) מעבר להוראה המתקנת, כך שגם אם נוציא את הגורם הכלכלי מהמשוואה, שעתיים בשבוע זה גם המקסימום מבחינת הלו"ז שלהם.
 

סביון1

New member
מענין. הבן שלי היה שנתיים אצל מורה להוראה מתקנת פעם בשבוע

היא מעולם לא הציעה להגדיל לשעתיים בשבוע. גם המורה שהיתה לו לפני כן במשך שנה היתה מגיעה פעם בשבוע ומעולם לא אמרה שצריך יותר מזה. עכשיו אנחנו מחפשים לו שוב מורה (אחרי אבחון פסיכודידקטי), אצטט אותך ונראה מה יגידו.
&nbsp
 

רזאי

New member
מוזר. הבן שלי הלך למורה מתקנת

פעם בשבוע, במשך שנה. אח"כ היא הודיעה לו שהוא כבר הפנים את כל האסטרטגיות, ויכול להמשיך בלעדיה.
למרבה ההפתעה הוא באמת הצליח יפה מאוד בהמשך. קיבל כמה הקלות, לקח ריטלין לפני מבחנים ארוכים, והוציא ציונים טובים.
היום הוא סטודנט, וכבר לא זקוק להקלות ולריטלין.
 
אני מדברת על הוראה מתקנת של מיומנויות בסיס
אסטרטגיות של הבנת נקרא בגיל יותר בוגר, אסטרטגיות של הבעה וכו - פעם בשבוע יכולה להספיק. בעיקר אם אין לקויות למידה והקשיים הם בעיקר על רקע הפרעת קשב.
כשיש חשד ללקויות למידה (דיסלקציה ודיסקלקוליה), ויש פערים ניכרים במיומנויות היסוד (קריאה, כתיבה וחשבון) פעם בשבוע זה ממש לא מספיק.
 

רזאי

New member
דיסגרפיה, דיסקלקוליה,

הפרעת קשב, קיבלנו איבחון בעובי ספר.
ילד שלמד להלך קסם על הסביבה, וכך לעקוף את כל הקשיים.
לצערי אני היחידה שהתעקשתי שלילד יש בעיה, ולכן האיבחון והטיפול נדחו לגיל חטיבת הביניים.
אולי דווקא בגלל שהטיפול היה בגיל מאוחר, היה אפשר ללמד אותו להתגבר על הקשיים בפרק זמן קצר. כמובן שזה גם בזכות מורה אדירה שמצאנו אחרי שתיים שהכזיבו.
 
תראי, מאחר ואני לא יודעת במה מדובר ומה חומרת הליקויים
אני כמובן לא יכולה להתייחס למקרה הספציפי שלכם.
מה שכן אני יכולה להגיד מניסיוני, זה שבעבודה עם ילדים צעירים, כשיש לקויות שבולטות מאוד כבר במהלך כיתות א'-ב', עד כדי כך שצוות בית הספר עצמו מזהה את הפערים, שעה שבועית של הוראה מתקנת היא כלום. ממש כלום. כדי להשיג התקדמות עם ילדים צעירים שמראים קשיים בולטים כבר משלבי הלמידה הראשוניים, צריך יותר משעה בשבוע.
 

רזאי

New member
ברור לי.

החל מגיל הגן ראיתי את הבעיות, אבל גננות, מורות, וגם בעלי, לא הסכימו איתי.
אני מנסה להתנחם בזה שאולי בגלל שחיכינו, והוא למד את האסטרטגיות בגיל מבוגר יחסית, הוא הצליח להתגבר על הקשיים מהר. כמובן שהיינו חוסכים שנים של תיסכול אם היינו מאבחנים אותו מוקדם, ולפחות נותנים לקשיים שם.
הוא סיפר לי פעם, ואני לא זוכרת את הסיפור במדויק, על פסיכולוגית שהגיעה להעביר להם סדנה כשהוא היה בהכנה לקצונה בצבא. היא נתנה להם מבחן שיראה להם באיזו דרך הם לומדים בצורה הכי יעילה. נדמה לי שהיא אמרה שיש כאלה שלומדים דרך המחשה, יש כאלה שבקריאה, ויש כאלה שלומדים תוך כדי פעילות. שאלו אותה מה אם אף אחת מהדרכים לא תתברר כיעילה, והיא אמרה שיש כאלה, אבל הם לא בחדר הזה, כי הם לא יצליחן להגיע לקצונה. הוא ניכשל בכל הפרמטרים.
הוא אף פעם לא הצליח להסביר לי איך הוא מצליח להפנים חומר.
שנים ישבתי איתו ולימדתי אותו, ובזכות זה אני מסוגלת להעריך את המורות המקצועיות להוראה מתקנת. אני לא הייתי מצליחה לעולם להביא אותו למקום בו הוא נמצא כיום.
 
וכנראה שהוא גם אדם חכם מאוד, עם יכולות קוגניטיביות גבוהות,
שגם עזרו לו לפצות על הקשיים ולשכלל אסטרטגיות התמודדות ייחודיות לו וליכולותיו.
 

פיקוס123

New member
לא חשבתי שיתפתח כזה דיון...

ועוד חשבתי שיתעלמו ממני או יזרקו אותי מכאן כי השאלה שלי לא מקובלת, למה אני לא יודעת .

הבן שלי היה בטפולים אצל רפוי בעיסוק וקלנאית תקשורות והוא מאוד אומנתי ומתעסק הרבה עם הידים פלסטלינה ובברבצק, מת על הנגרות, ומרכיב לי כל מיני דברים אבל מה לכתוב קשה לו והקריאה לא מתקדמת, הוא יודע אויתות אבל הוא לא מדביק את הפער, היה צריך לקבל מורה משלבת אבל היה עם זה בעיות השנה ולא בטוח שנקבל שעות שנה הבאה מן המועצה אזורית, הציעו לנו בית ספר חינוך מיוחד, הינו שם הוא בית ספר טוב אבל.... זה בית ספר חילוני ואנחנו רוצים בית ספר דתי, עם היה בכתה יותר גבוה כמו ה-ו הינו שולחים אותו לשם אבל לא בכתה ב' שעדין הוא מגבש את הזהות החברתית והדתית שלו. זה בעיה שלי ושל בעלי עם החינוך המיוחד שראינו שזה מבדל חברתית ילדים בישוב שלנו. ואנחנו רוצים שהבן שלנו ישתלב חברתית ודתית בישוב. כי כולם הולכים לאותו בית ספר, לאותם גני שעשועים, לאותם צהרונים ועם ילד הולך למסגרת אחרת ומתנהג אחרת ישר מסווגים אותו כאחר ואנחנו לא רוצים לבודד את הבן שלנו.
 

mykal

New member
כדי לשלוח

לחנוך מיוחד צריך לערוך מבדקים ואבחונים, וכנראה
שזו המלצה שבאה אחרי האבחונים האלה.
לכן גם קשה לכם לקבל מורת שילוב כי ההמלצה לא נותנת את זה.
אבל, את הנימוקים שכתבת כאן, כדאי שתפני למנהל/ת ו/או ליועצת,
ותחשבו יחד במה הם יכולים לתמוך.
את חיפשת מורה להוראה מתקנת--תנסי לברר בבית הספר לחינוך מיוחד,
שם של מורה שאתם תקחו אותה פרטי.לא במסגרת הבית ספרית.
 
זה כי את לא מכירה אותנו

ממליצה שתחפשו מורה מנוסה להוראה מתקנת. אם היא תראה צורך, היא גם תמליץ לכם על אבחון דידקטי שיסייע לה למקד את ההוראה באופן ספציפי לבן.
בהצלחה!
מוזמנת להישאר איתנו
אנחנו נחמדים דווקא
 
למעלה