שאלת חיית מחמד

ויקה1222

New member
שאלת חיית מחמד

לבן שלי הייתה חיית מחמד שמתה (חמוס) וזה היה משבר גדול בשבילו ובשבילנו. אני לא רציתי בהתחלה להביא חיה הביתה אבל ראיתי כמה שמחה היא הביאה והשלמתי.
ועכשיו הצענו לו להביא עוד חיה ודיברנו על כך, אבל הוא החליט שלא מעוניין כי הוא לא רוצה לעבור שוב את הכאב שהרגיש כאשר היא מתה.
אותנו זה מפחיד כי אנו לא רוצים שתהיה לו טראומה וחוששים שזה יגרום לחשוש ולהקשר לאנשים. האם כדאי לשכנע אותו או לכבד את הבחירה? אשמח לעצות. הוא בן 13.
לא לציטוט
 

רזאי

New member
אני בדרך כלל תומכת

בכיבוד הבחירה של הילדים.
הייתי מנהלת איתו שיחה על היתרונות והחסרונות בגידול חית מחמד, ושואלת אותו אם הוא בטוח שאבל הפרידה מאפיל על כל הטוב שהיה. אם הוא איתן בדעתו, הייתי מקבלת את זה.
אם יש עוד ילדים בבית, והם כן מעוניינים בחיית מחמד, זה משנה את התמונה. צריך לשבת ביחד, ולהבין שאף פעם לא כולם במשפחה רוצים את אותם הדברים. לנהל דיון, ולהגיע להחלטה משותפת.
נדמה לי שפעם קראתי שיש תוכים שחיים 70 שנה. אולי זה פיתרון? לנו יש כלב פודל. תוחלת החיים שלו בערך 20 שנה. אולי פשרה הוגנת תהיה לאמץ חיה שתחיה יותר מכמה שנים בודדות.
 

ויקה1222

New member
תודה על התשובה

החמוס שלנו מת ממש לאחר כמה חודשים במהלך ניתוח שעשו לו ולא מזקנה. זה מה שהיה גם כל כך טראומטי, הפתאומיות, כך שזה יכול לקרות תמיד. בכלל לא תכננו לקחת חיה אף פעם אבל הבן שלנו הצליח לשבור אותנו, ולכאורה,זה שהוא לא רוצה עוד אחד, היה אמור להתאים לנו. אנו פשוט חוששים שההתנהלות הזאת תאפיין אותו בעתיד והחשש להקשר ישאר איתו. הפחד לעבור שוב כאב, זו לא סיבה טובה לא לקחת שוב חיית מחמד.
 

Ani15

New member
תמיד כדאי לכבד את הבחירה שלו אם אפשר

וביחד עם זה כדאי לדבר איתו על סיכונים וסיכויים. כפי שציינת, יש פה לקח חשוב, בלי קשר להחלטה הסופית בענין חיית המחמד.
 
בהחלט לכבד את הבחירה

בפרט שיאן לך חוש נבואי, ואת לא יכולה לדעת שהחיה הבאה לא תמות תוך זמן קצר

בלי קשר אני בעד לכבד בחירה, בפרט כשמדובר בבעלי חיים. צריך להיות בטוחים שהילד מחוייב לטיפול בחיה, לפני שמביאים אותה הביתה.
 

adif11

New member
למרות החששות המובנים בהחלט

גם אני הייתי מכבדת את הבחירה שלו ופעם בכמה חודשים מעלה שוב לדיון את האפשרות לאמץ חיית מחמד חדשה. אולי אפילו מציעה לו (עוד כמה חודשים) לגשת לראות גורי חמוסים בלי לאמץ רק כדי שיראה איך הוא מרגיש עם זה, אבל בכל מקרה-נותנת לו את הזמן .
 
למעלה