תשלום ביטול הזמנה במלון

תשלום ביטול הזמנה במלון

הזמנתי לאמא שלי חדר במלון בחו"ל. לא השארתי את פרטי כרטיס האשראי, רק מייל. ושלחו לי סכום וכתובת להעברת המקדמה. המלון בעצם רק עובד במזומן. צריך לשלם 30 אחוז מקדמה. עוד לא שילמתי וביטלתי. מדיניות הביטול היא תשלום של 30 אחוז. שזה נשמע שפשוט לא מחזירים את המקדמה. אבל זה לא רשום.
בעת הביטול רשמו שביטלתי תמורת x שקלים. אבל לא רשום האם ואיך גובים את הסכום.
האם לדעתכם יפנו אלי בדרישה לתשלום? הרי אין להם שום פרט שלי חוץ מהמייל ושם. אני מקווה שהם פשוט מניחים שזה הסכום שכבר שילמתי שהוא פשוט לא מוחזר וזהו.
אשמח אם למישהו יענה מתוך נסיון כזה ולא סתם מה שנשמע הגיוני.
 
באינטרנט

דרך booking.
המלון בכלל לא עובד עם אשראי, היינו צריכים להעביר מקדמה דרך הדואר.
אז בעצם עדיין לא שילמנו כלום, ולמלון עצמו אין בכלל פרטים שלנו חוץ מהמייל.
אבל אולי זאת אחריות האתר לגבות מאיתנו בשם המלון?
 

mykal

New member
למה את דואגת לזה עכשיו?

חכי ותראי,
אני מקוה שהורדת או השארת אצלך את תנאי החוזה,
אם לא יגבו אז בסדר, ואם יקחו רק את מה ששילמת
את מוכנה לזה.
ואת השאר תעזבי. לפעמים עצם ההתענינות העודפת
תגרה לדרוש.
עזבי ותראי מה יהיו אם בכלל יהיו הדרישות בהמשך.
 
כי נראה לי מוזר שרשמו שעלי לשלם להם

אבל אין להם בכלל פרטים שלי. ואם לא תגיע דרישת תשלום, מה אם היא תגיע מאוחר יותר, עם קנס או משהו?
וברור שאני לא הולכת לשאול אותם.
לכן חשבתי שאולי מישהי הייתה בסיצואציה כזאת
 
בבוקינג מפורטים תנאים מאוד ברורים לגבי מקדמות, קנסות על
ביטול הזמנות ומועדי הביטול. מה היה כתוב בבוקינג לגבי ההזמנה הספציפית הזו?
אם מה שכתוב בבוקינג מנוגד למה שדורש ממך המלון, תפני ישירות אליהם עם כל המידע והסימוכין.
 
אף אחד לא דורש כלום

כשביטלתי היה כתוב: ההזמנה בוטלה תמורה X שקלים.
אני תוהה האם אכן ידרשו את סכום זה או לא.
 
זה מה שרשום בהודעה

"אנו מאשרים בפניכם שהזמנתכם ב-XXX בוטלה. אין צורך בכל פעולה נוספת."
&nbsp
ואחרי זה רשום:
"תנאי עלות הביטול: בעת ביטול או שינוי עד 14 ימים לפני מועד ההגעה, 30% מסך מחיר ההזמנה יחויב/ו. עלות הביטול הכוללת: X ש"ח
&nbsp
שימו לב, יתכן שעדיין תקבלו התראות בנוגע להזמנה זו בזמן עדכון המידע בכל חלקי המערכת. אך אל דאגה, הזמנתכם מבוטלת במערכת."
 
התשלום הוא אך ורק למלון, לא לבוקינג
השאלה הקריטית היא למתי הוזמן המלון וכמה זמן לפני זמן ההגעה המוזמן בוצע הביטול. כי אם הביטול הוא 14 יום או פחות מיום ההגעה, אז הם צודקים, ולכן הם דורשים עלות ביטול כפי שכתוב בתנאי ההזמנה. אבל אם לא הכנסת כרטיס אשראי, אני לא ממש יודעת מי ידרוש את זה ממך. אין לי מושג האם ואיך זה ימנע ממך לעשות הזמנות נוספות בבוקינג בעתיד.
 
זה לא עוד חודשיים

אבל רשום שמרגע ההזמנה משלמים 30 אחוז ועוד 20 אחוז שבועיים לפני.
 
זה לא מה שכתבת למעלה, אבל אם זה מה שכתוב - אז כן.
את מחויבת לפי החוקים של בוקינג.
בפעם הבאה לא להזמין במקומות שאין בהם ביטול בחינם, ויש המון אופציות כאלו בבוקינג.
שוב - אין לי מושג מה יקרה אם לא תשלמו. תכלס אין להם פרטים שלכם, אבל יכול להיות שיש סנקציות שבוקינג יכול להפעיל, בתור הגורם המקשר.
 
לעניות הבנתי, כל עוד לא שילמת - לא נרשמת

כל עוד לא שילמתֿ, הם לא מחוייבים לך לכלום.
אחרי ששילמת מקדמה, הם מחוייבים לשמור לך חדר. ולכן, אם את מוותרת, את צריכה לפצות אותם (כי אולי בגללך יישארו עם חדר ריק)

ולכן, אם לא שילמת, לא נרשמת, ולכן את לא חייבת כלום

לדעתי בכלל לא היית צריכה לוותר באופן ״רשמי״. הם בודאי שלחו לך מייל עם ״תודה על הזמנת, אנא שלמי לנו כך וכך״, ועל המייל הזה היית מגיבה ב״בעצם לא תודה״ או אפילו לא מגיבה בכלל. מאחר ואת כנראה הודעת שאת ״מבטלת הרשמה״ הם שלחו לך טופס סטנדרטי שמיועד למי שמבטל הרשמה
 
מקווה שאת צודקת

הם כן שמרו מקום. הזמנתי בחמישי, בשישי היא שלחה לי את פרטי התשלום. ואמרתי שאשלם ביום ראשון כי הדואר כבר סגור. והחדר נעלם ממלאי החדרים.
אחרי הביטול הוא חזר ישר למלאי.
 
קצת גבולי, אבל לא נראה לי שהיא תטרח

קצת גבולי. כי זה לא שאמרת לה ״אני שוקלת להזמין״. הסברת לה שיש לך בעיה בגלל השבת, והיא הלכה לקראתך וסגרה למרות שטרם שילמת. על סמך מילה שלך.
 
לא, זה נסגר אוטומטית

ברגע שלחצתי על הזמנה.
ושוחרר ברגע שלחצתי על הביטול, בלי להודיע לה בכלל.
יום לפני שהיא בכלל יצרה איתי קשר עם התשלום.
השאלה היא האם זאת לא האחריות האתר לבות ממני.
 
האתר לא גובה כספים, בוקינג הוא רק מתווך. אני משערת שהם
מתערבים אם יש בעיה, אבל איך בדיוק אין לי מושג. כדאי לשאול גם בפורום "טיולים וחופשות בחו"ל", אולי יש שם אנשים עם ניסיון בעניין. ובכלל אפשר לחפש בגוגל, יכול להיות שאנשים אחרים כתבו על אירועים מהסוג הזה.
 
למעלה