קורס שחיה

קורס שחיה

הגדולה מסיימת א', הגיע הזמן ללמוד לשחות. למה חשוב לשים לב? כדאי לשלוח גם את בן החמש חובב המים? (היא יותר חששנית) הורים לרוב נוכחים בשיעור? לומדים בהתחלה עם מצופים? עדיף מתכונת קייטנה או שיעורים בחוג? אשמח לכל טיפ בנושא, מהחוויה האישית שלי אני בעיקר זוכרת ששתיתי הרבה מי כלור....
 
אני שלחתי בשנה שעברה

גיל 5 ושמונה חודשים
וגיל 7 וחודשיים
על הקטן התחייבתי שאני מבינה שהסיכוי שילמד לשחות
הוא 50/50 ושיתכן שאצטרך להוסיף שיעורים
הלימודים התקיימו פעמיים בשבוע החל מחודש יוני
** מציינת את זה כי זה נפל מלא פעמים על ימי הולדת וחגיגות סופשנה
הלימודים עם מצופים עד שהילד מוכן ואז הוא נשאר עם מצוף אחד
אני שלמתי 1000 שח עבור כל אחד 10 שיעורים
שניהם למדו לשחות לא רע בכלל

היו רגעי משבר שהם רצו לפרוש בהם הבהרתי שלא מדובר בחוג
אלא בלימודים ושהם חייבים לעשות את זה

קחי רק את הגדולה
כך שאם יהיו רגעי משבר
תוכלי להיות שם עבורה ב100%
ולדעתי לא חוג אלא לימוד יעודי של שחיה
אני פה לעוד שאלות במידה ויהיו
 

מ צ ד ה

New member
שלחתי את הבכור, היה בן 6 בקיץ הקודם.

רציתי שגם בת ה 4 דאז תתחיל אבל המדריך אמר שעל אף שאינה חוששת ממים הוא לא חושב שזה גיל מתאים כי הקוארדינציה לא מפותחת מספיק (או משהו כזה
).

10 שיעורים, אחד על אחד בעלות 1000 שח. לפעמים התסדר פעמיים בשבוע ולפעמים לא.

קנינו משקפת איכותית מהמדריך במחיר סביר.

נכחתי בכל השיעורים (קראתי ספר והצצתי מדי פעם).

התחיל עם מצופים וכבר בשיעור השני היה בלי.

אני ביקשתי שילמד גם חתירה וגם גב וגם קפיצת ראש.

אם הוא כבר לומד לשחות תרשמי אותו כהמשך לחוג שחייה. אחרת לדעתי ללא תרגול מתמיד זה יישכח. אני מתכוונת לרשום אותו לחוג שחייה הקיץ.

וכמובן למרוח קרם הגנה, כי השיעורים מתקיימים בחוץ (אצלנו כך היה).
 
לדעתי אני מאוד יוצאת דופן בנושא, אבל את שני הבנים שלחתי
לשיעורים פרטיים במקום לקורס קבוצתי. כל אחד מסיבותיו הוא.
שניהם התחילו סביב גיל 7. השיעורים הם חצי שעה, ולכן ברור שאני נשארת בבריכה.
הבכור היה מאוד חסר בטחון בגיל הזה וסירב ללכת לחוגים בכלל, כך שהאפשרות של לימוד בקבוצה לא הייתה רלוונטית. מה שכן, דווקא בגלל השיעורים הפרטיים המאמן שלו הבחין מאוד מהר שיש לו כשרון בתחום, לימד אותו בקצב די מהיר את כל הסגנונות, עבד איתו הרבה על שיפור הסגנון, ובהדרגה דחף אותו להשתלב בקבוצה. אחר כך גם דחף אותו מאוד להיכנס לנבחרת. ומאז עברנו לחיות פחות או יותר במגוון בריכות ברחבי הארץ

הקטן סבל מגיל מאוד צעיר מפוביית מים מטורפת. מגיל שנה כבר סירב להיכנס לבריכות, כולל בריכות של תינוקות, כולל בריכות גומי ביתיות קטנטנות. היינו שמים בריכה עם צעצועים בדשא, והוא היה יושב לידה, משחק בצעצועים ומסרב להיכנס. זה לא עבר או הצטמצם בכלל עם השנים, כך שהיה מאוד ברור שגם הוא יצטרך שיעורים פרטיים. טפטפנו לו בערך במשך שנה ש"אחרי פסח אתה מתחיל שיעורי שחייה". אחרי פסח האחרון (כלומר, לפני שנה, בגיל 7 וחצי) הוא התחיל עם אותו מאמן מקסים של הבכור. השיפור היה איטי, הדרגתי ולא פשוט, אבל היום הוא לא פוחד בכלל ושוחה בריכות שלמות. לא אוהב את זה, לא נהנה מזה, הסגנון שלו לא יפה במיוחד, אבל כבר יש לו בטחון במים וזאת הייתה המטרה שלנו.
לדעתי, אם הולכים ללמוד בקבוצה, חייבים להקפיד שלא יהיו יותר מדי ילדים אחרת המאמן פשוט לא מסוגל להסתכל על כולם בבת אחת ואז אין למידה משמעותית.
לגבי הקטן, לא רואה סיבה למנוע ממנו אם הוא חובב מים. אבל קחי בחשבון שרוב הילדים לא מוכנים פיזית ללימוד שחייה בגיל הזה בגלל חוסר בשלות של הקואורדינציה, ולכן לא בהכרח מה שיצליח ללמוד בגיל הזה גם יישאר לקיץ הבא, ויכול להיות שתצטרכו להתחיל הכול מההתחלה. תמיד יש יוצאי דופן, אבל רוב הילדים מגיעים לבשלות מספיקה של הקואורדינציה רק סביב גיל 7. זה כמובן לא יזיק אם ילך עכשיו לשיעורי שחייה, רק שלא בהכרח יופנם לאורך זמן.
 
אה, ואצלנו לא היו מצופים מעולם. כולל לא בשיעור הראשון
והמדריך היה איתם במים הרבה זמן עד שכבר קבלו בטחון או התקדמו מספיק בלמידה כדי להיות לבד.
 

Ani15

New member
את שניהם שלחתי לחוג

זה היה גרוע מאוד (בשני מקומות שונים), לשניהם לקח מעל שנה ללמוד לשחות עצמאית. אם היה עוד ילד, היה מקבל שיעורים פרטיים. צריך לציין ששניהם לא מאוד ספורטיבים.
 
באמת?...

דווקא אצלנו בשנה שעברה
עשו ממש קבוצות קבוצות
לימודי שחיה ביחד כדי לחסוך כסף
עם מדריך שנוי במחלוקת
וכולם כולם למדו לשחות
 

macaroni35

New member
גם אנחנו בסוף הלכנו על מדריכה פרטית

בניסיון הראשון נראה לי כיתה ב גיל 7 הגענו לבריכה ויש את הבדיקה במים עם מדריך להתאמת קבוצה ומיד שראתה את המדריך שקרא לה להיכנס לבריכה באותו הרגע ביקשה ללכת הביתה ולא ללמוד שחייה. כנראה לא הייתה מוכנה ריגשית.

בניסיון השני לאחר שנה כיתה ג גיל 8 עשתה את הבדיקה אבל מתוך צפייה בקבוצות שחייה וכמות הילדים הבנתי שזה לא מתאים לנו כ"כ הקבוצה מורכבת מטווח גילאים וכל אחד בקצב אחר למרות שטוענים שמקפידים על רמה מסויימת.
הפידבקים שקיבלנו מהורים היו שילדים שסיימו לא ידעו לשחות והצטרכו לחזור על שיעורים עד לביסוס השחייה.
לקחתי את אותה המדריכה שמלמדת את הקבוצות לשיעורים פרטיים - 10 שיעורים בדיוק.
במים ללא מצופים. המדריכה כל הזמן במים איתה, שיעור 45 דקות.
סהכ 1200 ש"ח.
החלה לשחות ממש מהר וה-2 שיעורים האחרונים הוקדשו לחתירה.
הייתי נוכחת בכל השיעורים.

בכיתה ד' עברה קורס שחייה 10 ימים מהביה"ס קיבלה מצטיינת כי ידעה לשחות.

בגילאים הנמוכים אם לא שוחים הרבה לאחר סיום לימודי השחייה יש צורך לחזור לפעמים לשיעורי שחייה לריענון כי הילדים עדיין מתקשים ולא זוכרים.....

כיום בת 10 ממש דגיגונת....


בהצלחה.
 
אולי אני מתחילה מוקדם מדי?

הגדולה תהיה ביוני בת שש וחצי, מפחדת ממים מאז ומעולם, האמצעי יהיה בן ארבע ו 8 חודשים, חובב מים מושבע. אפשר לקחת מורה אחד לשניהם? (הייתי רוצה שהוא 'ישמור' עליה, הוא נוסך בה המון בטחון).
 

macaroni35

New member
תלוי בילד/ה...

מניסיון שלנו הילדונת ביקשה ללמוד ורצתה אבל בפועל כשהגענו לבריכה נרתעה ואנחנו זרמנו איתה גם בגלל ששמענו שבגילאים הללו הרבה צריכים לחזור על שיעורי השחייה ולכן לא מיהרנו - בכל זאת זה לא עסק זול ולפעמים זה פשוט לא הזמן הנכון.

ממה שנשמע כדאי לידד אותה עם המים ולדעתי בטח אפשרי ללמד שיעור זוגי.
איזה אופציות קיימות באיזורכם? אולי תבקשי המלצות מאימהות חברות...תתרשמי.

השיעורים אצלנו היו למידה אבל גם משחקי מים (כל האביזרים שזורקים לקרקעית על מנת שיצללו ועוד..)

מאוד חשובה הכימיה עם המדריכ/ה וכמה הוא קשוב ונוטע ביטחון ורק כך ניתן להשיג תוצאות...בשיעור הראשון הן ישבו על קצה הבריכה ושיכשכו במים ולאט לאט נכנסו...והכול היה בהדרגה...

ומעבר לכך מציעה פשוט לפקוד את הבריכה/ים הרבה כדי להפיג את החשש.
לא חייבת להיות שחיינית אולימפית אלא פשוט שתתיידד עם המים ולא תירתע מהם אבל לא להשמיע לה משפטים כמו "את לא צריכה לפחד מהמים..." אלא פשוט לזרום ולהתקדם בצעדים קטנים כל פעם.
 
לאמצעי זה נשמע לי ממש מוקדם. אפילו לא בן חמש.
אם לגדולה יש פחד ממים, אז קבוצה ממש לא מתאים לה ועדיף מורה פרטי שילך בקצב שלה וייתן לה בטחון. חשוב שיהיה מישהו סבלני, עדין ומכיל מאוד. לא בטוח שהייתי מוסיפה את האח הקטן. זה עלול להלחיץ יותר מאשר לסכת בטחון, והמורה לא יוכל להתייחס רק אליה. גם פער הגילאים ביניהם לטעמי גדול מדי.
באותו הקשר, השנה הגיעו לשיעור פרטי מייד אחרי הקטן זוג תאומים בני 5. בהתחלה כל אחד מהם היה בנפרד - כלומר, בכל שבוע המדריך היה רק עם אחד מהם לסירוגין. רק אחרי כמה חודשים הוא התחיל להכנס עם שניהם למים יחד. כנראה שבהתחלה לכל אחד יש את הקצב שלו וכל אחד צריך את היחס האישי כדי שהלימוד יהיה אפקטיבי.
 
קחי אותה לשיעור נסיון

תראי איך היא נגשת לעניין
אצלי בשיעור נסיון היה טוב
באמצע היה משבר
למדו עם עוד 10 ילדים במים
עם המדריך הראשי ועוד שני נערים
שחיינים מקצוענים
בסופם של 12 שיעורים
שניהם למדו לשחות
וזאת היתה המטרה שלי
לא חיפשתי העשרה ולא חוג
נטו לימודי שחיה
 

winterfell

New member
לא נראה לי מוקדם מדי...

אני גדלתי בקיבוץ, בגיל 5 אמא שלי לימדה אותי את התמועות, וידאה שאני לא טובעת, ושילחה אותי לדרכי...
לא שאני ממליצה על השיטה הזאת, אבל בהדרכה נכונה זה בטח לא מוקדם.

הבן שלי בן 5.5, רחוק מלהיות ספורטיבי או בעל קואורדינציה. מקבל הידרותרפיה כבר כמעט שנתיים, ומפה לשם הוא כבר כמעט שוחה.
 

מ י כ ל10

New member
שלחתי בגיל שש וקצת

קבוצה קטנה, עם מדריך מצוין.
נדמה לי ש-12 פגישות, אבל לא בטוחה... נדמה לי שלמדה עם חגורת ציפה, ואח"כ עם 'בננה'.
היא למדה לשחות. בעיקר בעיקר - היא למדה להסתדר במים. היא לא שוחה טוב ויעיל, אבל היא יכולה להיות בבריכה בלי שאני צמודה אליה פיזית.
החוג היה בחורף (מחיר נמוך), אבל היא לא שכחה איך שוחים.
 

adif11

New member
כדאי לשבת ליד הבריכה

במרחק סביר שלא תפריעי אבל שתוכלי להתרשם מה קורה, לפחות בשיעורים הראשונים. אנחנו התחלנו חוג שחיה קבוצתי ודי מהר התרשמתי שהצעיר הולך לאיבוד בקבוצה והעברתי אותו לשיעורים פרטיים שהיו יקרים בהרבה אבל לפחות נחסך ממנו אבדן הביטחון בקבוצה. הוא למד לשחות מאוד יפה ודי מהר עם מורה פרטי.
 
תובנות משלי

את הבכור שלחתי לקבוצתי בגיל 6 בקיץ שבין גן חובה לכיתה א'. היה לא מוצלח. אין לו בכלל פחד במים אבל באווירה של קבוצה הם היו יותר עסוקים בהשתולל ולעשות רושם והרבה פחות בללמוד לשחות. המדריכה שאני מאמינה שהיתה טובה בשחיה לא היתה טובה בשיטור ולא הצליחה להשתלט עליהם. באותו קיץ בעלי (שיודע לשחות, אני לא) לקח אותו לבריכה ואמר שהילד בעצם לא יודע לשחות. גררנו את זה עד כיתה ג' שאז היו שיעורי השחיה של בית הספר ובהם דווקא היה איזשהו שיפור. לאחר מכן שלחנו לקייטנת שחיה שבה היה כל יום שיעור שחיה קבוצתי בן 45 דקות כפול שלושה שבועות. כשלא היה שיעור הם שרצו במים לבד. מהקייטנה הזאת הילד יצא שוחה. עדיין לא היטב, אבל לגמרי בטיחותי.
את הצעיר שלחתי לאותה קייטנת שחיה בקיץ שבין גן חובה לא' והוא יצא משם שוב לא שוחה לגמרי אבל לא טובע.
בדיעבד - אם היה לי חשוב שממש ילמדו לשחות הייתי שולחת לשיעורים פרטיים. אבל מעשית לא יכולתי להסתדר עם הסעות לשיעורי שחיה + המתנה שם + תינוקת. זאת היתה הסיבה היחידה ששלחנו לקייטנה. העלות שלה היתה כמו קורס של 12 מפגשים קבוצתיים ובפועל הילדים קיבלו הרבה יותר זמן מים מזה.
 
שושן
מליון זמן לא היית פה

תשארי!
חשבתי השבוע על אנטיבס
מעניין מה איתה ועם זואי אהה
 
סוג של הייתי, רק לא כתבתי. נשארת בכיף


ובאמת מעניין אם מישהו שמע מאנטיבס. עברו כבר שנים.
 

gpa3

New member
כמו שכתבו לפני, מאוד תלוי בבן.

את הגדולה שלחתי ללמוד בסוף כיתה א'. היא פיזית קטנה ומצאתי לנכון שלא יקרה כלום אם נחכה. איתה היתה חברה שלמדה קיץ לפני, ולא היה לה יתרון משמעותי. פגשנו ילדה נוספת מהשכבה שלה שגם חזרה על קורס שחיה. אחיינית שלי, לעומתן, למדה שנה לפני והמשיכה לשחות כמה שנים. בזמן השיעורים הבן (גם אצלי יש שנתיים הבדל) התעסק בצלילות. המדריך טען שהוא לא מוכן. בסופו של דבר הוא לימד את עצמו לשחות עם מעט הסברים שלי (אבל גם זה קרה סביב גיל 7). לא ברמת שחיין, אבל לא בטוחה שבמסגרת קורס היה הופך לשחיין. גם את הקטנה שלחתי ללמוד בגיל 7 (שוב, קטנטונת), רק שפה האמא השותפה רצתה לשלוח שנה לפני. מה שעשינו, שלחנו לקייטנה שהיו בה שיעורי שחיה (לא רבים) לילדי גן ואמרתי לפרטנרית שאם יצליחו ללמוד הרווחנו ואם לא, אלו יהיו שיעורי הסתגלות למים.
מבחינת מצופים, לא כולם מלמדים עם מצופים. למעשה, יש גישה שטוענת שאין צורך ללמד שחיה עם עזרים, אלא אם מדובר בחרדות.
אם השיעורים במסגרת קייטנה, נשאלת השאלה כמה שיעורים.
מבחינת הבן, המדריך/ה אמורים לבחון אותו ולהחליט אם הוא מוכן. צריך להבין שישנם ילדים שצריכים יותר זמן לשלב של ההסתגלות במים ו 12 (פחות או יותר) שיעורים לא מספיקים להם. זה לא בהכרח תלוי במדריך. סביר להניח שזאת הסיבה שלא תמיד מוכנים לקבל בני חמש, כי ישראלים סכ"ה די תובעניים ולא תמיד מוכנים לקבל ולהבין שלפעמים הילד/ה צריכ/ה עוד שיעורים (וזה נכון גם לילדים גדולים יותר, אבל בכל זאת יש לא מעט ילדים בני חמש לא מוכנים).
לגבי שיעורים פרטיים, ראיתי תגובה מעניינת של מדריך לשחיה שטען שבסכ"ה בקורס עם עוד ילדים הילדים שוחים יותר זמן ומתרגלים יותר ולכן לדעתו שיעורים פרטיים לא פעם נכונים יותר במקרים של ילדים עם חרדות ולא בהכרח יש צורך בהם למי שלא מפחד.
בקיצור, צריך להבין שאמנם צריך מדריך טוב וקשוב, אבל אם הילד לא מצליח ללמוד בגיל צעיר זאת לא בהכרח " אשמת" המדריך/ה. לפעמים מתחילים מוקדם יותר ולפעמים שלב ההסתגלות במים קצר מידי עבור אותו ילד (זאת הסיבה, כנראה, שפעם פחות הקפידו על הכנסת ראש למים בזמן הקורסים. איתי ויתרו על זה ולמדתי הרבה שנים אחרי).
 
למעלה