חפש את המטמון - מי יכול לעזור?

חפש את המטמון - מי יכול לעזור?

אנחנו אחראים על בית חם בקרוב ורצינו לעשות פעילות "חפש את המטמון" בגינה ליד הבית. יש לכם רעיונות למשימות או חידות לילדים בגילאי 7-8 שאפשר לכלול בפתקים?
 
כמה רעיונות

בגיל הזה הם אוהבים כתב סתרים. אני מציעה פתק או שניים בכתב סתרים.
אתב״ש, מורס, החלפה של אותיות במספרים

אפשר פתק גזור, ככה שצריך להרכיב את הפאזל כדי לדעת מה המשימה

משימות - כולם קופצים שלוש פעמים על רגל אחת, הליכה (קדימה או אחורה) על קו לבן בלי ליפול, לאסוף עשרה עלים,

אפשר שבכל תחנה תחכה להם אות, וכשאוספים את כל האותיות - מרכיבים מילה שהיא הפרס. כלומר - הם צריכים לבוא אלייך ולנחש מה הפרס על סמך האותיות שאספו (אצלנו פרסים אהובים לחפש את המטמון היו פונדו שוקולד, גלידה, ...)

אני אוהבת חפשו את המטמון ועשיתי הרבה, אבל נדמה לי שאף פעם לא לקח יותר משעה. אז עשיתי קודם איזה חצי שעה של יצירה, ואז חפשו את המטמון, ואז אוכלים את הפרס.
 
לכיתות א ב אני מצרפת את המפתח (הצופן)

אם את רוצה לאתגר, את יכולה אולי לצרף רק את ההתחלה, ושהם יבינו את הטריק וימשיכו לבד
 

gpa3

New member
עוד קצת רעיונות

1. תשחץ פשוט. אפשר לתת בסיומו פתק עם רמז לתחנה הבאה, או ליצור אותו כך שתתקבל מילה מרמזת האמצע.
2. תפזורת, כשהאותיות שנשארות יוצרות את הרמז הבא (או, אחרי שמסיימים מקבלים את הרמז הבא)
3. אפשר כל מיני משימות של מירוצי שליחים, לדוגמא, הליכה על קביים מרחק מסויים, כשמגיעים לקו הסיום, יורדים מהקביים ורצים להעביר לבא בתור, כך עד שכולם מסיימים את המשימה. עוד רעיון דומה, מכינים שתי כרטיסיות מנויילנות בצורה כלשהי (אם יש נושא מסגרת זה עוזר. לבן עשינו בזמנו בנושא דינוזאורים, כך שניילנתי שתי כפות רגליים של דינוזאורים). עומדים בטור. כל אחד בתורו צריך לעבור מרחק מוגדר מראש בצורה כזאת שמניחים כרטיסייה אחת על הרצפה, דורכים עליה, שמים את השניה כשעומדים על רגל אחת. דורכים על השניה עם הרגל שהיתה באוויר ועכשיו צריך להרים את הכרטיסיה הראשונה ולהעביר אותה קדימה, כשעדיין עומדים על רגל אחת, להניח אותה על הרצפה וכך הלאה, עד שעוברים את המסלול.
אפשרות נוספת, לעמוד בטור ולהעביר כדור מאחד לשני מעל הראש/מתחת לרגליים/מהצד, עד שהכשדור מגיע לסוף הטור, הילד האחרון רץ קדימה וחוזר חלילה, עד שמגיעים לקו הסיום. בגלל שזאת קבוצה אחת אפשר מידי פעם לשנות את סגנון העברת הכדור ולשים לב שהמרחק הגיוני ולא גדול מידי.
3. קליעה למטרה כלשהי, עד שכולם צוברים מספר נקודות ביחד (אם מסתבכים ולוקח יותר מידי זמן מוותרים/מקטינים את מספר היעד. בצורה דומה, באולינג.
בסוף המשימות אפשר לתת רמז למקום הבא
 
למעלה