סקר שיעורי בית

נועה277

New member
סקר שיעורי בית

שלום לכם! חדשה כאן.. אשמח לשמוע - מכולם, אבל בעיקר מהורי ילדים בכתות א', אם הילד מקבל שיעורי בית כל יום או לא ובאיזה היקף/כמה זמן לוקח לו להכין אותם. תודה


אצלי.. הוא מקבל שיעורים כל יום, והכמויות הן כמה דפים בכל חוברת לרוב - בחוברות שפה וחשבון.. זה הופך למטלה רצינית ולדעתי הכמות מוגזמת (היום, למשל, היו 8 עמודים בשפה..).
 
8 עמודים זה המון

תבררי אם הכל היה לשיעורי בית או חלק היו כמשימת כיתה שהוא לא עשה

כיתה א
מקבל עמוד או שתים בשפה וחשבון כל יום
לפעמים עמוד או שתים במולדת או מדעים
הוא אוהב לתקתק
ולוקח לו 10 דק פלוס מינוס
לרוב עושה לבד
לפעמים קורא לי אם משהו לא ברור
 
אצלנו כמות כזו של עמודים ניתנת לשבוע ימים

מיום ליום כמעט לא נותנים, לרוב ליומיים/שלושה קדימה, 3-4 עמודים, לא יותר. אם היא לא מספיקה בכיתה לפעמים יש עוד כמה עמודים להשלים.
 

נועה277

New member
לא, אלה שיעורי בית..

איזה כיף לכם!
אני יודעת שאלה שיעורי בית כי המורה מצלמת את הלוח כל יום ושולחת בוואטס אפ, ובלוח מסומן מה עשו בכתה ומה שיעורי בית.
 
המון! אצלנו בכיתה א' היו מעט מאוד ש"ב, ובד"כ סמליים למדי
כן הייתה הכתבה מדי שבוע (5-10 מילים, הכמות עלתה בהדרגה לאורך השנה), וכן קיבלו בהתחלה דפים שהיו צריכים לקרוא 10 פעמים ולאסוף חתימות וכו', אבל על בסיס קבוע היו מעט מאוד שיעורים.
את צריכה קודם כל לוודא שאכן מדובר בש"ב ולא בעבודת כיתה שמסיבה כלשהי הבן לא הספיק לסיים ולכן נשארה לו לבית. ואם אכן מדובר בש"ב, כדאי לשוחח עם הוועד שיעלו את הנושא כשאלה מול המחנכת. 8 עמודים זה נשמע הרבה מאוד לכיתה א'.
 

נועה277

New member
תודה, מדובר בשיעורי בית ברוב רובם של המקרים..

כפי שעניתי לאחרים - אנחנו מקבלים בוואטס אפ צילום של הלוח ועל גביו סימון - כך אני יודעת מה נעשה בכתה ומה היה ש"ב.
לא יודעת, האמת, אם יש לנו ועד.. כי ילדתי בדיוק בתחילת ספטמבר ולא הייתי באסיפת הורים חח אנסה את הכיוון הזה - כי לי עצמי לא ממש מתחשק לנקוט צעד שייחשב במידה רבה 'נגד' המורה, ממנה אני בעיקרון מאוד מאוד מרוצה, מעניין העניין הזה. ועוד אציין שממש אין 8 עמודים בכל חוברת כל יום. למרות היא נותנת 3-4 עמודים, לפעמים 2. אבל כשיום אחד מפספים.. זה מצטבר.. וגם מעט העמודים הללו לוקחים לבן שלי פעמים רבות זמן רב.
 
אצלנו בכיתה א לא היו שיעורי בית באופן מוצהר (אבל היו בפועל)

המדיניות של בית הספר הוא לא לתת שיעורי בית בכיתות א-ב, אלא לתת משימות כיתה.
יש ילדים שמספיקים לסיים את כל משימות הכיתה ונשאר להם עוד זמן למשימות נוספות.
יש ילדים שמספיקים לסיים את משימות הכיתה וזהו.
יש ילדים שלא מספיקים לסיים את משימות הכיתה, ואז הם נדרשים לסיים אותם בבית.

שווה לבדוק האם לכל הילדים בכיתה יש כמויות כאלו של שיעורים - ואז זו בעיה מול המורה ובית הספר. או האם לכל אחד יש כמות שונה של שיעורים, ואז צריך לבדוק מול המורה כיצד מסייעים לילד שלך להצליח לעשות את המשימות בכיתה (אולי נושא של התארגנות, אסטרטגיות למידה, עיניין במשימות ועוד)
 

נועה277

New member
תודה, לא, לצערי אצלנו זו מדיניות של שיעורי בית

המורה מצלמת לנו כל יום את הלוח ושולחת בוואטס אפ.. וכתוב שם מה עשו בכתה ומה צריך לעשות בבית. אז קורה לפעמים שהוא משלים משהו מהכתה, אבל לא הרבה. לרוב מדובר בשיעורי בית ממש. ויש גם התכוננות להכתבות.. יותר נכון, צריך לכתוב סיפור בהסתמך על מילים שצריך ללמוד לכתוב אותן.
 
אההה

שמונה עמודים זה קצת קיצוני, במיוחד ילדתי שלא מתה על לשבת להתרכז ולתקתק, זה עלול לקחת יומיים :(((
בדרך כלל כל יום יש שניים שלושה עמודים בשפה ושניים שלושה בחשבון. וקצת יותר מזה לסופ"ש, שזה בעצם עד יום שני. באמת לדבר עם המחנכת.
 

נועה277

New member
תודה. זהו, לרוב זה לא 8 עמודים ביום. אבל גם מספיק שיום אחד

לא נספיק להכין (יש עוד 3 ילדים קטנים.. והילד לא בדיוק מתנדב לשבת ולהכין ש"ב וגם ממש לא מתקתק בד"כ....) - כבר מצטברת כמות רצינית. הם סה"כ ילדים קטנים! אמנם אני מאוד אוהבת ומעריכה את המורה, אבל הקטע זה מבאס. גם ראיתי שעוד הורים מסכימים איתנו (איתי ועם בעלי), פשוט לא בא לי להיות 'מארגנת מרד' או משהו בסגנון חח במיוחד שהמורה באמת מקסימה ואיכותית.
 

mitmit11

New member
לא כל יום וכשיש אז ממש מעט

זה נובע גם מהאג'נדה של המחנכת עצמה ובעיקר מזה שהוא מסיים הכל בכיתה כי עובד מאוד מהר. אם באופן נדיר נשאר לו משהו הוא עושה בצהרון. אני חושבת שמתחילת השנה הוא הביא פעמיים שיעורים הביתה כשאמר לי שהעדיף לשחק בצהרון במקום שיעורים וישב ישר כשהגענו הביתה.
 
למעלה