קבלנו הזמנה ראשונה לבת מצווה של ילדה מהכיתה

70-100 ש"ח תלוי בקרבה או במיקום

אצלנו הסתיימה (בשעה טובה) עונת הבת/בר מצווה.
ביסודי נתנו 70 ש"ח למסיבה בבית ו-100 ש"ח למסיבה במועדון או אולם.
בחטיבה (ילדים אחרים. חברים יותר קרובים של הבן) נתנו 100 למסיבה של "סתם" ילד/ה מהכיתה, ו-200 לחבר/ה קרוב יותר.

ברוב האירועים אספנו לקראת השעה 23:00, עם התראה טלפונית כרבע שעה לפני (ואז בדקנו האם כבר התחילו לאסוף ילדים, איך האווירה, והאם הוא רוצה להשאר עוד). השעה המאוחרת ביותר שאספנו הייתה 24:00 - אצל חבר קרוב מאוד.

הנושא של חשיפה לשתייה לא היה קיים, כי ברוב המקרים המסיבה התקיימה במועדון נוער או פעילות שטח (אנחנו, לדוגמא, לקחנו את כל החברים לטיול לילה במערות בית גוברין. משפחה אחרת לקחו לקומזיץ, פיינטבול, ודברים דומים). גם כשהיה באולם אירועים - המשפחה מראש דאגה שלשולחנות של הילדים לא תוגש שתייה חריפה או משקאות אנרגיה, והמלצרים השגיחו (כוסות "טועות" שהונחו על השולחנות הללו סולקו מיד).

הייתי מדגישה נושא של זמינות בטלפון (אם יש סלולרי) - לבדוק מידי פעם האם היו שיחות (כי ברעש לא שומעים).
לרוב ההילדים יוצאים וחוזרים באותן שעות - שווה לתאם עם עוד הורים, ככה הלחץ החברתי להשאר עד מאוחר יורד
 
בלת"ק אצלנו באסיפת ההורים שהיתה בתחילת השנה קבענו סכום קבוע
מתנה לבת מצוות. מוזר לי שאצלכם זה לא עלה, זה מאוד נהוג.
אצלנו קבעו (באופן תמוה אבל זה מה שיצא) 120 ש"ח לבת מצווה באולם, 100 ש"ח לבת מצווה במקום אחר. עד עכשיו רוב הבת מצוות היו באולם, יחד עם בני המשפחה. אירועים שבהם בעיקר אוכלים, ומי שלא מתבייש גם רוקד. אין מצב לקבל אלכוהול, לא מגישים לילדים בגיל הזה. כן מגישים למבוגרים אבל זה ממש לא משהו שהיה אפשרי.
לא רואה שום דבר מיוחד לשוחח עליו. סתם אירוע באולם. אנחנו קבענו קבוצה של 4 אמהות שמתחלקות בהסעות הלוך ושוב בין האירועים, ושעת האיסוף שהייתה מקובלת על כולנו הייתה 23. גם זה מאוחר לטעמי אבל זה מה יש.
 
..

הבן שלנו כרגע בכיתה ז... אז יש בר מצוות שהולכים אליהם ושנה שעברה הלכו לבת מצווה.
עשינו שיחות תדרוך לפני כן.. לא נוגעים באלכוהול ולא במשקאות אנרגיה.
תהיה להם גישה למשקאות כאלו, אומנם לא בשולחן הילדים אבל בשולחנות ליד. אני נכחתי בבר מצווה וראיתי ילדים שמגיעים לשולחנות לידם ומבקשים מהאורחים לתת להם משקאות אנרגיה... לתדהמתי היו מבוגרים שנתנו להם, כשהם פנו אלי אמרתי להם בתקיפות שאני לא מתכוונת לתת להם. אנחנו גם ביקשנו מהמחנכת לעשות שיחה עם הכיתה על כל נושא האלכוהול בגלל האירועים האלו.המחנכת ביקשה גם מהילדים להכין מצגת על הסכנות שבעישון ובשתיית אלכוהול. הבן שלנו ספורטאי והכין מצגת שהוא גם למד ממנה על הסכנות באלכוהול כולל של משקאות אנרגיה לגוף.
 
.

אצלנו וועד ההורים בקבוצת הוואצאפ הכיתתית רצה להחליט על סכום אחיד שנראה לחלק מההורים מוגזם וכל הורה נתן בסופו של דבר כראות עיניו. אנחנו נותנים 100 ש"ח לאולם ו - 80 ש"ח למועדון. בשעה 23:20 קבוע אוספים את הילד מהאירוע. חשוב לדובב את הילדים , אנחנו עושות זאת כשחוזר מהאירוע ולומדים מכך רבות על מי מהכיתה שותה , מעשן או נוהג באלימות ומעדכנים את המורה שעליה לשוחח עם הילדים על כך.
 
יש ילדים בכיתה ז שמעשנים?


 

אשרז4

New member
אנחנו בעיצומה של שנת בת המצווה

מוזר שרק עכשיו קיבלתם הזמנה ראשונה
&nbsp
אצלנו עד עתה כולן עשו במועדון לכתה (אצל חלקם גם המשפחה היתה מוזמנת)
&nbsp
שעות בדרך כלל 8-11.
&nbsp
אצלנו החליט הועד השכבתי על 50 שח לילדה לא מהכתה ו 70 לילדה מהכתה
בלי קשר להיכן נחגג (ענינו של ההורה כמה להוציא- לדעתי ושמחה שכך גם הוחלט)
&nbsp
תכתבי בוואטס אפ של הכתה או לאחד ההורים מועד הכתה שאת חושבת שכדאי שיקבעו על סכום אחיד.
&nbsp
אני זוכרת שבזמנו קראתי (אולי כאן?) על ילד שהלך לבת מצווה באולם והילדים התשכרו מכוון ש"פילחו" כוסות משקה משולחנות המבוגרים.
&nbsp
אישית, היתי מזכירה לבת שלי את הכללים ומה לעשות אם מי מחבריה עושה דבר מה מסוכן בעיניה
 
למעלה