בכיתה א' ואין חברה קבועה

בכיתה א' ואין חברה קבועה

אני לא יודעת, אולי ההתנהלות היא תקינה לחלוטין...
הבת שלי בכיתה א', יש לה 2 חברות כאילו קבועות מהגן, אחת באמת אנחנו מזמינים היא באה ואמא שלה מזמינה והבת שלי הולכת...אבל אותה אמא יש לה סדר כזה, היא מזמינה מספר חברות - כל יומיים ילדה אחרת - במעין סבב כזה והבת שלי היא אחת מהסבב. השנייה - המצב איתה כזה לא קבוע...האמא שלה אומרת שהיא מאוד רוצה שהן תפגשנה, אבל יצא לרוב שאני מזמינה אלינו ולאחרונה זה גם לא מסתדר להן, אז היא לא באה מלא זצן וגם לא הוזמנה.
בבית הספר בהפסקות היא משחקת עם כל מיני בנות מהכיתה, אף פעם לא משהו קבוע, יש ילדה אחת שהיא טוענת שהיא חברה טובה, ניסיתי להזמין אותה מס' פעמים ואמא שלה ניפנפה אותי - אמרה שתתקשר ולא התקשרה וגם כשהזמנו ליום הולדת, לא טרחה בכלל לענות אם באה או לא וגם לא באה בסוף.
עוד ילדה, אמא שלה לא עונה לי להודעות אחרי שמלא פעמים ניסיתי לקבוע מפגש (אצלנו כן, אני לא מזמינה את עצמנו אליהם, רק אם הם מזמינים) - והיא אמרה שלא מסתדר וונסה ביום אחר, והיא פשוט לא מנסה, התייאשתי אחרי הפעם האחרונה שבכלל לא טרחה לענות, אז אני לא מזמינה יותר. אני יודעת שאצל האחרות הן מזמינות ומוזמנות יותר ואני לא מצליחה להבין למה אנחנו לא...אנחנו ממש עושים הכל שיהיה נוח לילדות שמגיעות, ולאמהות שלהן...מגישים להן ארוחות ערב, ולא מציקים או משהו...הבת שלי מאוד נקייה, אני בודקת ומנקה אם יש כינים (הבנתי שלאחרונה יש מכה כזו בכיתה), היא ילדה חכמה וכיפית...אבל מאוד בודדה, כל מי שהיא קוראת לה חברה טובה, פשוט לא צופסת אותה ככה...או אולי האמהות בכלל לא מעבירות לילדות בכלל שהזמינו אותן...לא יודעת מה הולך, היא כל יום שואלת אותי אם מישהי יכולה לבוא אליה - אני עושה פשוט סבב ונדחית...מייאש מאוד...כל יום אני צריכה לומר לה "זו לא יכולה, זו לא ענתה, לזו יש חברה אחרת שבאה"...
היא לא מתלוננת על בית הספר, אומרת שהיה כיף, משיחות איתה, אני מבינה שיש חבורות די קבועות והיא מידי פעם מצטרפת לאחת מהן
מה אפשר לעשות??
 
כלום!

נקרא בסדר גמור
והיא לא חייבת חברה קבועה
אצלנו נאמר בכיתה ו
אין חבר טוב
בעצם הם ממש חבורה טובה
לא הייתי נוגעת
 

mykal

New member
ואני שואלת

זו בעיה של הילדה או שלך?
אם הילדה הולכת בשמחה לביה"ס, ומוצאת שפם חברה,
גם אם לא קבועה, אז מה? טוב לה?--מצוין.
תני לה לנהל, אל תחיי את החברויות שלה.
ויש מצב שבקבוצות אחרות--ההורים חברים , או מהגן יש הרגל,
בסוף זה מקבל תפנית ועצמאות.

אם את לא בטוחה זה מתכון טוב לחולשה שתוצר לה.
תקטיני את הקושי אצלך, וזה יעזור לילדה.
 
הדברים האלה קורים

לפעמים הם קורים בלי סיבה: לכל הורה יש את הסידורים שלו, ואולי עוד ילדים שהולכים לחברים וחוגים וכו'. לפעמים יש סיבה. במקרים שהתעורר אצלי חשש התחלתי משיחה עם המחנכת של הכיתה. היא תדע אם הילדה משתלבת חברתית ועם מי היא משחקת ותתן לך נקודת מבט אובייקטיבית. את לא חייבת לומר שיש בעייה, את יכולה פשוט לבקש לשמוע ממנה איך הולך לילדה.
חוץ מזה, הילדה בצהרון עם ילדות הכיתה? אם כן, הייתי מלמדת אותה לנסות לקבוע בעצמה עם הילדות כבר בצהרון. קודם כל, היא בודקת בעצמה את העניין ישירות עם החברות. בנוסף, כאשר ההורים אוספים אותן, הן כבר קבעו. זה קורה המון ולרוב ההורים זורמים עם זה. אם הן למשל מודיעות לך כשאת אוספת, אז את פשוט מרימה טלפון לאמא של החברה ומציעה לאסוף אותה גם.
 
אני דווקא חושבת שכדאי לעשות משהו

לא כי אני חושבת שהמצב חמור, אלא כי הילדה מבקשת להזמין חברה אליה.
את מספרת שהיא מבקשת - ואז את עושה סבב טלפונים - ולרוב זה לא מסתדר.
מהנסיון שלי בהזמנת ילדים אלי הביתה - לרוב יש 2 סוגים של הורים - אלה שאני יכולה להתקשר אליהם בעשרה לארבע ולקחת בספונטניות את הילד איתי, ואלה שאני מתכתבת איתם בווטסאפ כמה ימים מראש (אפילו עשרה ימים מראש במקרה סבוך במיוחד). לרוב הזמנות עם 'אופק' קלות לקביעה.

אפשרות נוספת שאני חושבת עליה היא להזמין 2 חברות ל"ערב פיצה", לאפות (או להזמין) פיצה ולהקרין סרט, זו חוויה מהנה שזוכרים אח"כ ולא דורשת המון אינטראקציה (וגם לא מורכבת למארחת), ואז את מראש מזמינה את שתי החברות ביחד ומציעה מועד בטווח של כמה ימים.

לגבי היום הולדת וההזמנה והנפנוף - כשאני עשיתי יום הולדת לבת שלי (גם בא') הזמנתי 13 בנות ומי שלא ענתה קיבלה תזכורת ועוד אחת.... ואמא אחת קיבלה ממני טלפון ואז הסתבר שהבת שלה כן מגיעה היא רק חשבה שזה בשבוע אחר. וגם אם אני מחפשת מועד למפגש ולא מסתדר או מתבטל אני לא ביישנית וממשיכה לנסות, לרוב בסופו של דבר זה מסתדר. ואם יש לך כמה בנות שאת מזמינה על בסיס קבוע - לבת שלך יהיו אורחות על בסיס קבוע.
 

MiaJoy

New member
מנצלת את ההודעה שלך

בתי בכיתה ג' (לא א') וגם אני באותה בעיה. משהו בהתנהלות עם הבנות בכיתה לא הולך. אני לא מציקה, לא מתערבת, מגישה ארוחות ערב, מוכנה למסיבות פיג'מה ומה לא ומשום מה לילדה אין חברות. ניסיתי לדבר עם מחנכת הכיתה שטענה שהתמהיל בכיתה לא משהו וגם היא שמה לב לזה. אבל עצות אין לה. אני מזמינה תמיד אבל הילדה כמעט ולא מוזמנת ואין לה בכלל חברות קרובות. אשמח לעצות אם יש איך לפרוץ את המעגל הזה. בעוד אחותה הקטנה מוזמנת תמיד הגדולה תמיד בבית עצובה.
 
שנה שלישית עם אותה כתה בלי אף חברה קרובה

הייתי שוקלת ברצינות להעביר אותה כתה, בפרט שאת אומרת שהתמהיל הכיתתי לא מוצלח. האם בשנים לפני ביה"ס היו לה חברות קרובות? היא חברותית? האם בנות אחרות בכתה מנהלות יחסים קרובים זו עם זו?
 
גם אצלי יש אחד שתמיד מוזמן

ואחד שהרבה פחות
למרות שהאימהות בכיתה חברות שלי
פשוט הן עסוקות מאד, ככה יצא
תפתחי עיניים
יש עכשיו חודשיים עד לסיום השנה
תבדקי ותהיי עירנית מול הילדה
 
למעלה