איזה קטע הזוי

ליאת של עדי

New member
מנהל
בוקר טוב

לא אמרתי שאני מבינה את המורה
תהיתי למה לקרוא לה "דמות לא חינוכית וטוב שעזבה" במיוחד כשלא שמענו את הצד שלה.
יכולים להיות הרבה צדדים בעניין ואני בטוחה 90% שאם היא עזבה חודשיים וחצי לפני, יש סיבה חזקה מאחורי זה.
&nbsp
 

mykal

New member
בוקר טוב.

אני התיחסתי לדברים הכתובים, ורק להם.
הרי אני (ואף אחת מהקוראות כאן אין מידע אחר)
התירוץ שהובא הוא--"שקבלה משרה שלא יכלה לסרב לה"--
לא אמרו שקרה משהו למשפחה בחו"ל ונאלצה לעזוב,
(להמציא?) התירוץ שהובא --הוא כנראה בהסכמתה אחרת המנהלת לא היתה
ממציאה או אומרת.
בעיני--כמורה--בעיני כמי שמתעסקת בעניני חינוך--זה נראה לא חינוכי,
לא ראוי. ולא יכול להיות שמי שבא למערכת ברצון להשקיע, יעזוב
וישאיר כיתה סתם. זה כואב לשמע. וכן הוראה כמו הרבה מקצועות
שהם לא מקלדת ודפים אלא מקצועות שעוסקים באדם--באנוש,
נדרשת להם "נשמה יתירה" והרבה אורך רוח ואהבה--וכך נראה מחנך.
ומי שכסף ורק זה מנחה אותו הוא איננו מחנך.
 

פריZמה

New member
כל הסיפור הזה מוזר נורא

מורי הסבה הם בדרכ מתחום המחשבים או מדעי הטבע והם מלמדים חטיבות ומעלה בנושאים הרלוונטים. ממה בדיוק היא עשתה הסבה שהיא מחנכת כיתה ג?....
לי זה נשמע שהלך שם איום ונורא מאיזושהי בחינה - התפקוד כמחנכת, הילדים, הורי הילדים וכנראה בלי גיבוי מספק של המנהלת שלא העלתה על דעתה שמישהי שלא ״ נולדה ״ בתוך המערכת ומקדשת את ספטמבר עד ספטמבר פשוט תברח. מעבר
לבאסה הייתי טורחת לברר מה הסיפור שם על מנת לדעת לאיזה מן בית ספר אני שולחת את הילד שלי ( למשל, היתה שנה שמורה טובה ואהובה נעלמה באמצע השנה בשושו גמור. לא היתה מחליפה והיה הרבה כעס עד שנודע עם מה היא מתמודדת)
 

mykal

New member
מורי הסבה

אכן מגיעים מאותם תחומים שהזכרת,
וחלקם גם מהצבא,
נכון שרובם בוחרים תיכוניים.
אבל יש כאלה שפוחדים להתמודד עם בוגרים, בגלל מבנה גוף,
בגלל קשר נוח להם עם צעירים יותר.
פוצחתהשרשור שהיא אחת האמהות לא סיפרה שהיתה בכיתה קטסטרופה.
ושבכלל היתה בעיה.
והם נתנו תירוץ, אז אין מקום לחפש עילות ותירוצים.
ואני התיחסתי לתירוץ.
 

mykal

New member
ואולי עוד משהו

שחשוב בעיני ומבקשת לומר--ואולי ראוי גם להתיחס
למה שכתבת--ואני מצטטת:"המנהלת שלא העלתה על דעתה שמישהי שלא ״ נולדה ״ בתוך המערכת ומקדשת את ספטמבר עד ספטמבר פשוט תברח."
אין קדושה בספטמבר עד ספטמבר, יש קדושה בלהבין שבפרק זמן זה יש תלמידים,
וצריך להקדיש להם את הלב, ואת המח. ושמבחינתם בפרק זמן שציינת הם עוברים
תהליך של למידה והתבגרות.ולא עובדים בתקופה הזו עבור המנהלת,
עובדים עם נשמות, עם אנשים קטנים/מתבגרים וכמעט בוגרים(במהלך 12 שנות)
והם העיקר. ובהחלט יש מי שבוחר לותר על העבודה הזו--מהרבה סיבות,
לא מאיר חצי עבודה--לא נוטש.--
למצוא מקום עבודה "שאי אפשר לסרב לה..." זה לבגוד בילדי כיתה ג' --
לא במערכת המקדשת תקופה. לא במנהלת שנותנת גיבוי או לא (תירוץ שאת המצאת לא הובא במקור) ואחריות כלפי מה שבאמת מקודש בעיני לפחות ילדים. י
 

bananagoy

New member
נו באמת

קודם כל לפני 40 שנה לא היו כל כך הרבה בעיות במערכת, בעיות משמעת, אלימות, תלמידים מכים מורים, חוצפה ועוד. מי שמגיע להוראה לא תמיד מודע לקשיים למה שהוא אמור לעבור, ויש הרבה בעיות שלא אפרט כאן. את לא יכולה להגיד האם אותה מורה היא דמות חינוכית, כי אינך מכירה אותה ולא בדקת מה קרה בביה"ס.
 

bananagoy

New member
יתכן

והיו סיבות אחרות שלא נאמרו להורים, ככה שזה מוקדם מדי לשפוט. אולי היו קשיים בכיתה ולהנהלה לא הייתה יכולת לפתור אותם? אולי יש נסיבות אישיות שהמורה לא רוצה לפרט? יכולות להיות אלף ואחת סיבות. ואכן בשלב הזה קשה לגייס מורה.
 

mykal

New member
נו באמת,

בשתי שורות המון הגדים שלא מדויקים.
ראשית--גם לפני 40 שנה היתה אלימות, נכון, שונה, אז מה?
אלימות היתה ונדליזם היה. לימדת פעם במעברה? ניסית?
שנית--למה לפי 40 שנה--אני פרשתי רק לפני 5 שנים, ואני
התמודדתי בעיירת פיתוח עם המון סוגי אלימות, והמון תופעות חיים מורכבות.
דבר שלישי--אני גם היום מסתובבת בבתי"ס ורואה כל מיני תופעות,
אלא שהיום כבר קוראים לילד בשמו ומגיבים. פעם זה לא היה.
ודבר אחרון לכאן--אני מגיבה למה שנכתב ודווח,אני לא אמורה לחשוב מה הוסתר ולמה? מה אכפת לי מה לא נאמר,
אני בהחלט יודעת שיש הרבה בעיות עם מורים שהגיעו מהסבה.
ושוב אומר, אנה לא אמרה שהיו בעיות מיוחדות בכיתה או עם המורה.
אז למה יש לך ענין להגן עליה? מה נאמר שהיא לא מחנכת?
זה ממילא לא יזיק לה היא הלכה זו בחירה שלה.
 

bananagoy

New member
מאוד מדויק

לא הייתי יכולה ללמד במעברה , כי עדיין לא נולדתי, אבל אני בעצמי הייתי תלמידה לפני 20 שנה ולא ראיתי שתלמידים מכים מורים , כמו שזה מקבול היום. הורים לא תמיד מודעים לבעיות בכיתות, לכן יתכן ואימא לא מודעת לקשיים מיוחדים. פעם היו עונשים ודרך ההתמודדות עם האלימות הייתה שונה. וגם אני יודעת שהרבה מורים מדהימים עוזבים במהלך השנה מכיוון שאין מענה לקשיים ומנהלים בוחרים להאשים אותם ולהפיל עליהם בעיות בכיתה במקום לנסות ולהתמודד.
 

mykal

New member
את יודעת,

היתה אלימות נגד מורים גם באליטות,
בקיבוצים, היו מורים שלא היו מהקיבוץ וסבלו קשות.
כשאני הייתי תלמידה--וזה באמת היה מזמן,
ולמדתי בביה"ס שבו אבי היה מורה--אני זוכרת שאבא ז"ל
עזר למורה גאון, אדם מדהים שהתלמידים נתנו לו כאפות, אבל, מה לעשות,
לא היו הגדרות להתנהגויות, עוד לא היתה במערכת החינוך מדיניות לענינים האלה, והמורה הזה עזב--הפך להיות מרצה באקדמיה, אבל היה כבוד,
היתה אחריות, הוא לא ברח/נטש כיתה באמצע השנה.
אני יכולה לספר לך על מעשים שנעו בזמני כתלמידה--שהיום מורים היו משביתים
את ביה"ס.
יש היום מודעות--יש הום אג'נדת טיפול, יש התיחסות.
מה שחסר זה דוקא הרצינות שמתיחסים לעבודה, לנפש הילדים, לאחריות,
לצערי, מילים שהיו שגורים בפינו--של שליחות ואכפתיות הומרו לתנאים וכדאיות.
ולכן, הגישה שלי --שזו היתה לא מחנכת ואת כנראה שייכת לגישה,
שאם לא טוב לי--אני במרכז, אז אם קיבלתי "עבודה שאי אפשר לסרב לה"
(זו הסיבה שממנה הגבתי לראשונה) אז לעזאזל הילדים והחינוך.
אז בסדר לא נסכים.
אישית אני רוצה מורים שאכפת להם, ושמוכנים להשקיע, ולתת גם לב ונשמה ולא רק צריכת פרנסה של עצמם. (ולא, אני הראשונה לתבוע שכר הוגן וראוי).
 

בת האש

New member
מאיזשהי סיבה לא ברורה, את חושבת שהמורים חשובים לחינוך

אולי תופתעי לגלות - אבל בתור תלמידה לשעבר ואמא בהווה אניא ומרת לך - הם לא. לזה שמורה יעזוב באמצע השנה לא תהיה שום השפעה קשה על נפשם הרכה של ילדים. ולחשוב שאלת ההשארות על סמפטמבר היא כל כך קריטית נשמעת לי כמו היבריס.
&nbsp
וההיבריס כדרכו מוביל לטרגיות - להשאר בכיתה שמרביצים לך בשם החינוך זה בעיני חינוך גרוע. חינוך שצריך לעשות "מה שצריך" גם אם סובלים מאלימות פיזית! בעיני, זה מסר גרוע ממש ממש ממש, ואני לא רוצה שאי פעם מישהו ממורי ילדי ינהג כך. וחס וחלילה שיחשוב שיש משהו חינוכי בדוגמא אישית קלולקת כזו!
&nbsp
מורים הם בסך הכל מורים. לדעתי אחת הבעיות הגדולות ביותר היא שבית הספ רלוקח על עצמו את האחריות של ההורים, וההורים שמחים להטיל עליו אותה. אבל זה לא עובד - הורים תמיד נשארים הורים. גם בקיבוצים הישנים של פעם, כשראו את ההורים לשעתיים סך הכל, גם אז כל תינוק וילד ידע לזהות את ההורים שלו.
&nbsp
ולחנך את הילדים - זה התפקיד שלהם. ומורים בסך הכל מתפרנסים. הם צריכים לעשות את עבודתם היטב, ותו לא. אני לא חושבת שהעזיבה של המורה פוגעת בחינוך... ואני לא חושבת שאנשים צריכים להשאר בעבודות שלא טובות להם.
&nbsp
לי נשמע שאת מאמינה שאנשים צריכים לעשות דברים קורבניים, וכדי שיהיה תרוץ טוב לציפיה הזו, את ממציאה למה דברים איומים ונוראים יקרו אם הם לא מתנהגים ככה. ואז את מביאה דוגמא נוראית של מורה שלימד את הילדים שלו שבסדר שירביצו להם והם צריכים לסבול בשקט, במקום ללכת למקום שלא מרביצים בו להם. זו התוצאה של הגישה שלך. זה באמת מה שאת רוצה<?
 
למעלה