לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום הורים לילדים ביסודי

ברוכים הבאים! לכל אחד מאיתנו יש אמונות ודעות באשר לגידול ילדים. לעיתים אנחנו מצליחים ליישמן, ולעיתים המציאות גורמת לנו "לחשב מסלול מחדש". הכניסה של ילדינו למערכת החינוך מציבה בפני ההורות שלנו אתגרים חדשים הלובשים פנים שונות לאורך השנים של ילדינו בבית הספר. אנחנו כאן כדי לדבר בפתיחות ובאווירה נעימה על כל מה שקשור להיותנו הורים ולא רק... הפתעות נעימות והפוך עם ראש כפול

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים לילדים ביסודי

ברוכים הבאים! לכל אחד מאיתנו יש אמונות ודעות באשר לגידול ילדים. לעיתים אנחנו מצליחים ליישמן, ולעיתים המציאות גורמת לנו "לחשב מסלול מחדש". הכניסה של ילדינו למערכת החינוך מציבה בפני ההורות שלנו אתגרים חדשים הלובשים פנים שונות לאורך השנים של ילדינו בבית הספר. אנחנו כאן כדי לדבר בפתיחות ובאווירה נעימה על כל מה שקשור להיותנו הורים ולא רק... הפתעות נעימות והפוך עם ראש כפול
x
הודעה מהנהלת הפורום
פורום הורים לילדים ביסודי
המשך >>

לצפיה ב-'לוח הכפל'
לוח הכפל
19/03/2017 | 08:08
26
404
היי

יש לי בן בכיתה ב שמתקשה בלימודים, (הוא בינוני)
ויש לי בן גדול בכיתה ד והוא פשוט אוטדידקט - לומד לבד ויותר זורם לו.

אני מנסה לעזור לקטן ללמוד לוח הכפל, וחילוק

אשמח לעזרים/לינקים/משחקי קופסא
וכל רעיון נוסף יתקבל בברכה

תודה
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'רעיונות'
רעיונות
19/03/2017 | 10:08
15
198
ראשית, יש ספר נפלא (לטעמי) שנקרא "חשבון להורים" (מאת רון אהרוני, אם איני טועה), שבהחלט יכול לעזור לך להבין את מקור הקושי ולהדריך אותו בלמידה. אין מנוס משינון ותרגול, אבל הוא מסביר מצוין לגבי דירוג בתרגול.
שנית, אותי מאוד הפתיע לגלות שהמורה של בתי מלמדת אותם לזכור את הסדרות בע"פ:
למשל: 3, 6, 9, 12 וכן הלאה, וכך, כשצריך לפתור למשל 12:3, הם סופרים עם האצבעות 3 (זוקפים אצבע), 6 (זוקפים אצבע שנייה), 9, 12 (אצבע רביעית), ונותנים את התשובה "4".
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'הם סופרים כפולות למעשה, וכך מחדדים את ההבנה לגבי הקשר בין '
הם סופרים כפולות למעשה, וכך מחדדים את ההבנה לגבי הקשר בין
19/03/2017 | 10:15
14
182
פעולות הכפל והחילוק, וכן בין פעולות הכפל והחיבור.
הפנמה של לוח הכפל זה אכן משהו שלוקח הרבה זמן (בוודאי אם מתחילים ללמוד את זה באמצע כיתה ב'), אבל הדבר החשוב ביותר הוא הבנה של מהות פעולת הכפל.
לפני זכירה בעל-פה של לוח הכפל, חשוב יותר שילד יבין את הקשרים בין פעולת הכפל לבין הפעולות האחרות, כי כך בהמשך יכולות להתפתח גם אסטרטגיות פיצוי של חישובים בעל-פה במצבים בהם מתקשים בשליפה מהירה של חלק מהכפולות.
אסטרטגיות הפיצוי הן בין היתר ספירת כפולות, שימוש בכפולה של 10 וחיסור (כמו בתרגיל 7X9), שימוש בתרגילים קרובים שאת הפתרון שלהם כן זוכרים בעל-פה (למשל, להשתמש בתרגיל 8X8 כאשר צריך לפתור 8X7) וכו'.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אני מבינה'
אני מבינה
19/03/2017 | 10:22
8
156
אני פשוט חושבת שזו הבנה מאוד לא אינטואיטיבית של כפל (המעבר בין 12 לחלק ל-3 ל: כמה פעמים 3 נכנס בשתים עשרה), ולכן זה הפתיע אותי.
 
מה שאת מכנה "אסטרטגיות פיצוי" (זה מונח מקובל?) משקף את ההבנה האינטואיטיבית של כפל (לפחות בעיניי. אולי נתקעתי בשלב מוקדם ).
 
אני אוהבת עיסוק במספרים (וגם דיון בכך), וגם ילדיי, אבל לפעמים שואלים אותם שאלות שאין לי מושג איך מצפים מהם לפתור, או מה מלמדים אותם כדי שיצליחו.
 
(משחזרת דוגמה מאחד הספרים: ליוסי ארנב גדול וארנב קטן. הגדול אוכל 2 גזרים והקטן אחד. ליוסי יש 12 גזרים. כמה גזרים יקבל כל ארנב?
לא ברור לי מה ואיך הסבירו להם כדי שיוכלו לפתור. חוץ מניסוי וטעייה)
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'הבנה אינטואיטיבית היא של חיבור וחיסור.את מהות הכפל צריך ללמד'
הבנה אינטואיטיבית היא של חיבור וחיסור.את מהות הכפל צריך ללמד
19/03/2017 | 10:32
4
122
באופן מפורש יותר, וכך גם את חוק הפילוג.
המעבר שעושה המורה כרגע יכול לנבוע גם מכך שהיא אולי מלמדת את מהות הכפל גם באמצעים ויזואליים (לצייר 4 קבוצות של 3, נניח). זו דרך די שכיחה, בעיקר בכיתות הנמוכות, להתחיל להסביר את מהות הכפל.
אסטרטגית פיצוי היא מונח מקובל בתחום של לקויות הלמידה, אבל אנחנו רואים הרבה ילדים שמתקשים להפנים את לוח הכפל במלואו בגלל כל מיני סיבות. מידת ההשפעה של הקושי הזה על התפקוד שלהם בסופו של דבר תלויה בעד כמה הם הצליחו לפתח אסטרטגיות פיצוי, ובלי הבנה של מהות הכפל והקשר בין הכפל לבין יתר פעולות החשבון, כמעט בלתי ניתן לפתח אסטרטגיות פיצוי יעילות.
אגב, הבעיה המילולית שנתת כדוגמה לא ממש קשורה לכפל לדעתי. היא די מתחכמת ומאוד לא ברורה ומחטיאה את המטרה לדעתי האישית. באיזו שיטה הילדים שלך לומדים?
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'הבעיה שנתתי באמת לא קשורה ישירות לכפל'
הבעיה שנתתי באמת לא קשורה ישירות לכפל
19/03/2017 | 10:44
3
116
זו בעיית נעלמים.
אני לא בטוחה שהיא הופיעה בהקשר של כפל, אבל בכל מקרה אני תוהה איך בדיוק הסבירו להם אותה.
אני מודה שבעוונותיי אני כמעט לא נחשפת לחומר הלימוד שלהם, מפני שיש לי ילדה שמבינה קצר ולעניין, ורק לעתים רחוקות מגיעה עם שיעורי בית. כשהיא לא מצליחה משהו היא מתרגזת. ובמיוחד היא מתרגזת כאשר יש הבדל בין הדרך שאני מציגה לדרך של המורה (לא שיש לי מושג ברור לגבי הדרך של המורה, אבל היא בהחלט מורה טובה). בשנה הבאה הבן שלי יעלה לכיתה א', והוא דגם אחר, אז מניחה שאהיה יותר מעורבת. לדעתי הם לומדים עם משהו שנקרא כשרים וכישורים במתמטיקה (?) ומחברת החשבון הקטנה שלי.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'למה בעוונותייך? אם היא מסתדרת, אני לא רואה צורך במעורבות שלך'
למה בעוונותייך? אם היא מסתדרת, אני לא רואה צורך במעורבות שלך
<< ההודעה הנוכחית
19/03/2017 | 11:00
2
88
זה שסף התסכול שלה נמוך (או שהפתיל שלה קצר), זה כבר עניין אחר.
אבל אם היא מצליחה בלימודים ומבינה את החומר, לדעתי האישית את לא צריכה להיות מעורבת. גם לי אין שמץ של מושג מה הבכור לומד (באף מקצוע), ואני רואה את זה רק כשהוא מחזיר מבחנים הביתה, או אם פה ושם הוא שואל משהו. אבל בגדול אני ממש לא יודעת מה הם לומדים ואין שום סיבה שאדע. הוא התלמיד ולא אני. אני מאוד בעד עצמאות ואחריות לתלמידים שלא צריכים את עזרת ההורים, ועוד יותר בעד שלא להרגיל את הילדים למעורבות שלנו בדברים שהם יכולים להתמודד איתם לבד.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'תודה '
תודה
21/03/2017 | 21:56
1
25
הייתי שמחה ליותר מעורבות כהבעת עניין ולא כאמצעי פיקוח או ניהול הילד
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'תנצלי הזדמנויות כמו נסיעות ברכב כדי לשמוע קצת על מה לומדים'
תנצלי הזדמנויות כמו נסיעות ברכב כדי לשמוע קצת על מה לומדים
21/03/2017 | 22:24
28
זה מה שאני עושה עם הבכור שלי (כיתה ו'). אין לי שום מעורבות בש"ב או בלמידה לבחינות, כי שיעורי בית אין לו אף פעם (עושה בכיתה) ולבחינות הוא לומד לבד. אבל מדי יום אני מסיעה אותו  לאימון ואז אני מנצלת את הרבע שעה הלוך ורבע שעה חזור לקשקש איתו, ובין היתר גם עולים דברים שקשורים לחומר הלימוד. אני, למשל, יכולה לשאול על מה המבחן בהיסטוריה, האם התחילו נושא חדש בחשבון, מה סיפרה להם היום המורה לשפה וכדומה.
הנושא עולה לעיתים קרובות גם בארוחות משפחתיות (לצערי הן מתקיימות אצלנו 2-3 פעמים בשבוע ולא יותר...), כשיושבים יחד במסעדות וכדומה. אבל באמת בעיקר בנסיעות לאימונים.
אה, וכמובן כשמחזירים בחינות וצריך לחתום עליהן. וגם אם זה בדיעבד, עדיין אפשר לדבר על זה.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'"הבעיה" העיקרית עם הדוגמא שלך זה שיש לה הרבה פתרונות.'
"הבעיה" העיקרית עם הדוגמא שלך זה שיש לה הרבה פתרונות.
20/03/2017 | 12:27
1
87
למעשה מבחינת לוגיקה היא מאוד לא הגיונית. האם האנבים אוכלים ואוכלים עד שלא נשארים גזרים? ומה אם היו 300 גזרים? גם אז הם היו אוכלים את כל הגזרים? ואולי לאחד מהם יהיה כאב בטן אחרי הגזרים?
 
אני מניחה שמה שהמורה רוצה שהילדים יעשו זה לצייר 12 גזרים, להקיף שניים בעיגול אדום ואז אחד בעיגול כחול, עוד שניים בעיגול אדום ועוד אחד בעיגול כחול כך עד שלאחר ארבעה שלבים לא ישארו יותר גזרים ואז הם יספרו שיש 8 גזרים המוקפים בעיגול אדום ו4 גזרים המוקפים בעיגול כחול.
הבעיה שלי עם זה שהפתרון הזה הוא יותר - "לעקוב אחר הוראות המורה" ולא לחשוב בהגיון על בעיית חשבון. אבל כל עוד הילדים מבינים ולא יוצאים מתוסכלים מזה, אני לא רואה בכך רע.
 
הבעיה שלי היא עם מורים שחושבים שיש רק דרך אחת לפתור בעיה ולא מקבלים פתרונות אחרים. נניח ילד אמר - ביום הראשון הארנב הגדול היה מאוד רעב ואכל 6 גזרים והארנב השני לא כל כך אז הוא אכל רק 2 גזרים ביום השני הארנב הגדול אכל 2 גזרים והקטן אכל גזר אחד. ביום השלישי לארנב הגדול היה כאב בטן אז הוא לא אכל בכלל גזרים והשני אכל גזר אחד. האם גם תשובה כזאת תתקבל? הרי הסיפור הוא "על פי הכללים".
בנוסף, אני מאוד סולדת מכך שמורים מלמדים ילדים דברים לא נכונים כמו: 0-3 זה אין תשובה. אם יש לך אפס סוכריות ואני אומרת לך תן לי שלוש - אז אתה לא יכול לתת לי. הבעיה היא שיש לזה תשובה והיא 3- היא פשוט לא מתאימה לסיפור הסוכריות אבל היא כן מתאימה לסיפור על מעליות. אז למה להגיד לילדים דברים לא נכונים? אם לא רוצים לדבר על שליליים, שלא ידברו. אבל להגיד דברים לא נכונים זה פשוט נזק.
 
לכן בכל מקרה הייתי נשארת עם האצבע על הדופק בנושאים הללו (אבל בקטנה).
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'מבחינתי הארנבים אכלו כל עוד האכילו אותם'
מבחינתי הארנבים אכלו כל עוד האכילו אותם
20/03/2017 | 15:57
69
אני הראיתי לה דרך עם "נעלמים" (רק בלי נעלמים). אז לא הייתה לה בעיה לומר לי גם כמה גזרים כל אחד יאכל אם יהיו 60 גזרים, או כל מספר אחר. היא לא ידעה לומר לי מה עשו עם השאלה בכיתה, ואני די בטוחה שעל אף שהבינה את ההסבר שלי, אם אשאל אותה שוב היום כנראה לא תדע מה לעשות
 
לגבי כאב הבטן, כמעט כל בעיה מילולית היא בעייתית מהבחינה הזאת: למה שזבוב יעוף הלוך חזור בין רכבות, ומי לא שם פקק באמבטיה כשהוא ממלא אותה, וכן הלאה
 
לא נתקלתי במורה שאומר "אין פתרון". אם יש כאלה, זה אכן מרגיז.
 
אני מוכרחה לומר שדווקא ספירת הסדרות היא הכי פחות אינטואיטיבית מבחינתי
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'לי לא ברור איך היא ציפתה שיפתרו את זה'
לי לא ברור איך היא ציפתה שיפתרו את זה
20/03/2017 | 15:58
59
כי זו לדעתי שאלה שיש לה כמה וכמה אפשרויות פתרון. האפשרות שכתבה יעלי היא ממש לא זו שהייתי חושבת עליה.
 
אני הייתי אומרת - ארנב גדול אוכל שני גזרים ביום (כי בלי חלוקה לזמן אין משמעות לאמירה שהגדול אוכל שניים והקטן אחד. יוצא שהגדול יקבל שני גזרים, הקטן אחד, ותשע ישארו ליוסי...), וקטן אחד. כלומר שניהם ביחד אוכלים שלושה גזרים ביום.  זה אומר שליוסי יש גזרים לארבע ימים. ואז שמונה וארבע.
 
או שהייתי חושבת על יחס - לחלק 12 ביחס של שתיים לאחד (אני מניחה שלא לומדים את זה בכיתה ב, אבל איזשהי אינטואיציה אמורה להיות, לא?).
 
או, לנח שני מספרים שסכומם 12 ואחד מהם גדול פי שניים מהשני.
 
 
אין דרך נכונה לפתור. יש המון דרכים, אבל קשה לי לדמיין מורה ביסודי שמראה את כולן ומציעה לכל אחד לבחור את הדרך שנוחה לו (בחטיבה ובתיון זה דווקא יכול לקרות).
 
לדעתי, ללמוד בעל פה סדרות ממש לא עוזר ללמוד את המשמעות של כפל, ההפך. זה מלמד לשנן במקום להבין, ולכן מגדיל את הסיכוי שפתירת תרגילים לא תתרום להבנת המשמעות של כפל.
 
<האמת? אני גם לא באמת מבינה למה הכוונ לא להבין כפל. כפל זה "פעמים". לקחת שלוש ארבע פעמים. חילוק זה... חילוק. לוקחים 12 קלפים ומחלקים לשלושה ילדים. לפי התור. בית הספר בעיקר הורס את ההבנה האיטואיטיבית בהקשר הזה>
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'עולם הפוך...'
עולם הפוך...
19/03/2017 | 10:54
4
129
במקום שהיכולת לחשב ולפתור תרגילים תהיה המטרה, וחישוב בעל פה יהיה אסטרטגיית פיצוי של אלו שלא מצליחים ללמוד לחשב מהר, השינון הפך למטרה, ושיטות לפתור תרגילים הן הפיצוי.
 
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'יש משחקי קופסא בחשבון מומלצים או משחקי מחשב?'
יש משחקי קופסא בחשבון מומלצים או משחקי מחשב?
19/03/2017 | 11:36
3
96
שויזואלית ממחישים זאת יותר מהדימיון?
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אני חושבת שאת יכולה בעצמך, בלי משחק קופסא'
אני חושבת שאת יכולה בעצמך, בלי משחק קופסא
19/03/2017 | 13:02
103
מספיק שיש כמה דברים קטנים. חרוזים, למשל.
 
יש חמישה אנשים במשפחה, כל אחד יקבל שלושה חרוזים. כמה חרוזים צריך? 
 
ומטבעות נהדרים בשביל ללמוד עשרות.
כל איש במשפחה יקבל 3 מטבעות של 10 אגורות. זה קצת הרבה מטבעות, אז אפשר להחליף 10 מטבעות כאלה במטבע אחד של שקל.
וכולי.
 
 
אני מעדיפה לעשות דברים כאלה כחלק מהיום יום, לא לשבת ולהגיד ״היום אלמד אותך כפל״.
ללכת לסופר. ״בוא נקנה 2 אוזני המן לכל אחד מהמשפחה. כמה צריך?״ וכולי
 
אתמול אפינו עוגה. היינו צריכים 5 ביצים. היו בבית רק ארבע. אם הבת שלי רצתה עוגה, היא היתה צריכה לחשב 4/5 של כל המצרכים במתכון...
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'הוא בכיתה ב'!'
הוא בכיתה ב'!
19/03/2017 | 23:10
92
לדעתי, ההנחה שיש לו איזו בעיה שצריך לטפל בה, תרגום יותר נזק מהבעיה עצמה. לכל טיפול יש מחיר, ומה כבר הבעיה פה? שלוקח לו יותר זמן לקלוט כפל וחילוק? בעיני תרגול נוסף לשיעורי הבית לא נדרש.
 
הרבה יותר חשוב לא לשדר למי שבינוני שהוא מתקשה ולא בסדר. אם הוא בינוני, הוא לא מתקשה...
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'למה לסבך?'
למה לסבך?
22/03/2017 | 10:37
30
סופרים באצבעות, או מציירים, או סופרים משהו. נניח, דיסקיות. אני זכרת שהיו לי בילדותי כאלו, אבל לא זוכרת מאיפה.
בספרי הלימוד שאני זוכרת כבר יש ציורים כאלו.
 
לדעתי אין צורך בשום פעילות או השקעה מעבר למה שקורה.
 
תלמידים בינוניים הם הרוב, ככה נבנה הלימוד. כל מה שצריך זה ל-ח-כ-ו-ת ב-ס-ב-ל-נ-ו-ת  ולא להניח שאם הכל לא מצליח תוך שנייה, אז משהו לא בסדר או שצריך לשנות משהו.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אני ממליצה על אתר "עשר אצבעות" (matific)'
אני ממליצה על אתר "עשר אצבעות" (matific)
19/03/2017 | 13:18
149
גילינו שיש לזה גישה דרך אתר אופק וגם יש אפשרות ללומדה ביתית (בתשלום נפרד), יש שם משחקים מוצלחים בחשבון לגילאי היסודי - וספציפית ללוח הכפל יש הרבה המחשות וגם הרבה תרגול - בסוף כנראה שצריך לחזור על זה שוב ושוב. 
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'תירגול'
תירגול
20/03/2017 | 09:37
62
בכל מקצוע, בחשבון במיוחד
לגבי כפל- לימוד הכפולות, ככה כיסית את 2,3,5,10
בהצלחה
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'טריק כפולות של 9'
טריק כפולות של 9
20/03/2017 | 10:34
127
עשי בגוגל טריק כפולות של 9 
( עם האצבעות)
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'יש הרבה אפליקציות חינמיות לילדים .תכתבי בחיפוש '
יש הרבה אפליקציות חינמיות לילדים .תכתבי בחיפוש
20/03/2017 | 11:28
4
107
גם שלי בכיתה ב אבל חנון של חשבון , אנחנו מתרגלים כפולות תוך כדי נסיעה באוטו והוא  כל כך נהנה מזה !
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'נייס נחמד'
נייס נחמד
20/03/2017 | 14:04
3
90
עשיתי עם האצבעות, נכון?
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אתמול הבת שלי עשתה איתו עם האצבעות אבל זה רק לכפולות של 9'
אתמול הבת שלי עשתה איתו עם האצבעות אבל זה רק לכפולות של 9
20/03/2017 | 14:21
2
88
לזה את מתכוונת ?
אותי לא לימדו את זה :)
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'גם אותי לא לימדו אבל זה הורדה של אצבע משהו כזה. נחמד'
גם אותי לא לימדו אבל זה הורדה של אצבע משהו כזה. נחמד
21/03/2017 | 10:07
14
לצפיה ב-'לא רק כפןלןת של 9'
לא רק כפןלןת של 9
21/03/2017 | 14:15
64
יש טריק עם האצבעות לכפולות של מעל 5
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'בגיל צעיר הזיכרון מאוד מחודד וכדאי ללמוד את המכפלות ,,'
בגיל צעיר הזיכרון מאוד מחודד וכדאי ללמוד את המכפלות ,,
23/03/2017 | 09:03
56
בעל-פה, כפי שאני וחבריי למדנו בגיל 8 ,את כול טבלת הכפולות בעל פה,ומאז ועד היום כול הכפולות ,שמורות היטב בזיכרון.
 
ואם נחשוב על כול שאר השיטות (כמו שיטת האצבעות,)זה אומנם נחמד כמשחק,
אבל בפועל,הרי לא תעמדו מול בן אדם ותשחקו באצבעות בכדי להכפיל מוצר שמשקלו
6 ק"ג  כפול -.9 שקל.
 
לדעתי, מומלץ לצייר עם הילד טבלת הכפולות  עד מאה.
הילד ילמד כול יום להכפיל שורה אחת של כפולות ,ואח"כ יבחן עצמו ,וכך יתחזק זכרונו.
בתוך זמן קצר הוא יזכור את הכפולות היטב, וזה ישאר איתו בזיכרון לאורך שנים.
 
 
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'משחקים '
משחקים
26/03/2017 | 13:30
23
יש רביעיות לוח הכפל, מאד נחמד, מאד מחזק את הלמידה. אם את לא מוצאת בחנויות - תורידי ותדפיסי בבית
יש גם ספר שנקרא לוח הכפל, עם הברים ותרגילים ודפים קופצים. מאד חמוד.
היה משחק כזה שהיינו ילדים, אבל אני לא מוצאת אותו יותר - אפשר לקחת 5 קוביות לבנות פלוס 2 קוביות שחורות. על אחת הקוביות השחורות לכתוב 10, 20, 30, 40, 50, 60. מגלגלים את כל הקוביות. צריך לעשות תרגיל בעזרת הקוביות הלבנות, שייצרו את הסכום של שתי השחורות. הילדים שלי מתים על זה.
אפשר לעשות כל מיני משחקים כמו לוחות בינגו עם 16 או 20 מספרים בין 1 ל 36, מגלגלים שתי קוביות ולמי שיש את המכפלה שלהם מוחק מהלוח שלו. צריך להשיג טור, שורה, אלכסון ולוח מלא.
שישב איתך להכין רשימות קניות ואת המחירים  - הבת שלי יושבת על האינטרנט ובודקת את המחירים של כל מיני מוצרים שאני מבקשת ממנה, ואז רושמת ברשימה כמה יעלו 3 כאלה, או 4 ק"ג של משהו.......
 
 
 
 
הורים לילדים ביסודי >>

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ