שאלה אחרונה בנושא החטיבה

שאלה אחרונה בנושא החטיבה

יש לי כמה שאלות לגבי בית הספר שילד מעדיף (כנראה). לדוגמה, האם העומס אכן בלתי נסבל, איך רמת המורים, איך האוירה וכד'.
גילינו שבחוג שלו יש שני ילדים שלומדים שם (כיתה ח') וחשבתי לפנות אליהם. האם, לדעתכן, כדאי לדבר עם הילדים או עם האמהות? הילד לא מרגיש בנוח לדבר בעצמו עם הבנים, הוא לא מכיר אותם כל כך.
 

אשרז4

New member
אני אישית

אם היתי פוגשת את הילדים לפני/אחרי החוג הייתי מנסה לפתוח בשיחה.
עדיפות כשהבת שלי לידי. ומתחילה בכך שהילדה חושבת ללכת לבית הספר הזה ונשמח לשמוע מה הם חושבים איך X ואיך Y.
אם היתי רואה שלא חשים בנח הייתי פונה להורים
 

mykal

New member
אני אישית

הייתי עוזבת את הענין, דעת אחד או שנים
מכיתה גבוהה לא מוכיח כלום. לא הייתי משוה בין ילדים בין כיתות.
הילד בחר, הילד יתמודד, החקירה כבר לא חשובה.
תהני שנגמר לבחון/לבדוק ובלשון הילדים לחפור.

אישית מאחלת לבן שלך הרבה הצלחה.
ולך הרבה נחת.
 
מסכימה איתך. מכירה כרגע שני תלמידים בכיתת מופת בכיתה ח
שניהם מגיעים בערך לאותם הציונים, והעומס שכל אחד מהם מרגיש הוא שונה מהותית. אחד מהם יושב ו"חורש" בבית שעות ארוכות והשני לא מרגיש כזה עומס, לומד גג שעה כל יום. זה לפי מה שהם אומרים וגם מה ששמעתי מהאמהות שלהם.
אגב, שניהם חכמים באותה מידה (אני מכירה את שניהם מגיל צעיר) וזה שחורש לא בהכרח באמת זקוק לזה יותר מהשני. הוא נוטה לקחת דברים קצת יותר קשה, תמיד מרגיש שאם לא עשה את המקסימום ולא עבר על החומר עשרות פעמים אז זה לא מספיק.
בקיצור - מה שתשמעי מאחרים לא בהכרח מייצג.
מה שכן אפשר לשאול, למשל, זה לגבי המערכת - מתי מסיימים כל יום. זה ייתן קצת פרספקטיבה לגבי כמה שעות יש אחה"צ שיוכלו להיות מוקדשות ללמידה, חוגים, חברים וכו'. בכיתת מופת בד"כ מערכת די עמוסה, שהולכת ונהיית יותר עמוסה משנה לשנה.
 
למעלה