אבחון דידקטי לילד בן 10

אבחון דידקטי לילד בן 10

אז הילד תלמיד מצטיין, אבל השנה חלק מהציונים שלו סביב 85. מבחינת המורה אין עם זה בעיה כי עדיין הציונים שלו כמעט הכי גבוהים בכיתה. מבחינת הילד הוא הראה לי שכמעט כל הטעויות שלו נובעות מחוסר תשומת לב ולא חוסר ידע. עשיתי לו מבחן מוקסה ויצאה חריגה ברמה מקסימלית בסעיף ה-timing. ביקשתי מהמורה שלו למלות שאלון של הפרעות קשב ( לדעתי יש לו סימנים בלי מרכיב ההיפראקטיביות), והמורה לא רואה מבחינתה שום בעיה. מבחינתי בכל מקרה הוא לא צריך ריטלין כי מצבו טוב גם בלי ריטלין. הילד מבקש לעשות אבחון דידקטי כדי לבדוק האם אולי מומלץ במצבו לקבל הארכת זמן כדי שיוכל לבדוק את עצמו ולתקן טעויות של חוסר תשומת לב. נכון לעכשיו הוא מספיק לפתור טופס בחינה אבל לא מספיק לבדוק את הטופס. הילד חושב שאם יהיה לו זמן נוסף לבדיקת הטופס, הוא יוכל לקבל ציונים בהרבה יותר טובים שישקפו את היכולות שלו. היות שאבחון דידקטי עולה סביב 500 ש"ח אחרי השתתפות קופ"ח - מתייעצת - האם לאפשר לו את האבחון הדידקטי לפי דעתכן?
 
איך הילד יודע מה זה איבחון דידקטי?

ושיש אופציה לתוספת זמן במבחן?...
ילד רגיל שהיה מקבל 85 בגלל טעויות של חוסר תשומת לב
הייתי מניחה שהוא ממהר לצאת להפסקה
 
יש מצב ש"הכנסת" לו לראש את האופציה הזאת

ובגלל זה הוא מבקש?

לא מכירה ילד שלא ישמח לתוספת זמן במבחנים
אולי תשבי עם המחנכת ותעשו מעקב אחרי הסיבות לטעויות שהוא עושה?..
 

Ani15

New member
אין צורך

למורים (ביסודי במיוחד אבל היום גם בתיכון ואפילו בבגרות אין צורך באבחון) יש סמכות לתת התאמות במבחנים, כולל הארכת זמן, על סמך הנסיון שלהם וההיכרות עם הילד. אם הוא חושב שהוא צריך את זה, שיתכבד ויפנה למורה בענין זה.
 
בשביל הארכת זמן לא צריך היום אבחון. אפילו לא בבגרויות.
במיוחד בבית הספר היסודי אין שום בעיה לתת זמן נוסף, ורוב בתי הספר עושים את זה ביוזמתם כשילדים זקוקים לזה, בלי לדרוש אבחונים.
אם אין שום בעיה מעבר לזה, אין צורך באבחון.
 
עונה

הבעיה עם הארכת זמן בלי איבחן שאם לפי איבחון הוא לא צריך הארכת זמן, לא טוב שיתרגל להארכה בינתיים.
 
אבל אם הוא לא צריך, בית ספר לא ייתן. אני לא ממש מבינה - בתור
מאבחנת, כן? - בשביל מה צריך אבחון רק בשביל הארכת זמן. אם אתם לא חושדים בשום קושי לימודי אחר, האבחון פשוט מיותר. אם בית הספר רואה צורך עקבי בהארכת זמן, שיתנו לו עוד זמן, מה הבעיה? ואם אין צורך, אז לא יתנו והוא לא יתרגל.
תאמיני לי שילדים מטבעם (בעיקר צעירים) מעדיפים לסיים בחינות יחד עם כולם ולא להישאר עוד ועוד לחינם. זה לא בגרויות, הגישה של ילדים ביסודי מאוד שונה מהגישה של תיכוניסטים.
 
עונה

אני חושבת שיש לו גם הפרעת קשב קלה ( מפוזר, מאבד חפצים, מעופף, לא מסוגל לסדר את החדר שלו - לדוגמה מרים מהרצפה 2 דברים ולא מרים עוד 4, עד שאצביע לו ואז הוא יגיד - סליחה, לא ראיתי - בתום לב לגמרי), במוקסו יצא חריגה ברמה 4 ב-timing - אבל לא מאמינה שצריך לתת לזה ריטלין, היות שמצבו הלימודי טוב סה"כ. אגב, גם הוא אומר שכאשר הטופס כתוב באותיות גדולות ושורות מרווחות הוא עושה פחות טעויות. יש לו זימון להבחן לתכנית של בר אילן, והוא חושש שבגלל טעויות של תשומת לב לא יתקבל, ובתכנית בר אילן חובה להציג המלצה של אבחון דידקטי. מה דעתך?
 
אוקיי, זה כבר באמת מעבר לסתם הארכת זמן בבחינות בית ספריות
אם זה חשוב לו ולכם, אז אין לכם מה להפסיד מאבחון דידקטי. שום דבר רע לא יכול לצאת מזה, חוץ מקצת פחות כסף בארנק.
אגב, באבחון דידקטי אפשר בהחלט גם להמליץ על שאלון מוגדל. אם במבחנים של בר אילן זה ניתן ליישום באמת שאין לי מושג, אבל לפחות במבחני בית ספר אפשר יהיה ליישם את זה.
ושוב - הוא צריך להיות יותר מודע לסוג השגיאות שלו (דרך זה שתעברו עליהן אחרי שמחזירים לו בחינות), וללמוד איך לנצל את הארכת הזמן בדיוק כדי לתקן אותן.
 

אשרז4

New member
לא חושבת שצריך ישר ללכת לאיבחון

למיטב ידיעתי וניסיוני, הארכת זמן נותנים ביסודי בלי איבחון.
היתי מדברת עם המורה.
&nbsp
מבינה אותך שלא הית רוצה שיתרגל אבל.. מניחה שאם יראו שהוא לא ממש זקוק יידעו אותך (הציונים לא משתנים בהרבה, מסיים גם לבדוק בזמן)
הרבה פעמים עצם זה שהם יודעים שיש להם עוד זמן מרגיע אותם והם מצליחים להתנהל יותר טוב.
&nbsp
אומרת לך כאמא לבנות שעל פי אבחון כן זכאיות לעוד זמן ולרב לא משתמשות בזה
 

mykal

New member
משהו עקרוני,

הארכת זמן איננה מועילה, אם התלמידים לא יודעים,
מה לעשות בה.
לעשות הגהה על מה שכבר נפתר, נכתב זו מטלה בהחלט לא פשוטה,
צריך ללמוד --מה ואיך לעבור שוב על מה שכבר נעשה,
זה קשה למבוגרים לא כל שכן לילדים צעירים, במיוחד אם לא לימדו אותם איך.
 

mykal

New member
נראה לי

שחוסר תשומת הלב לא נובע מחוסר זמן,
אלא מלחץ שמופעל עליו כדי להגיע לתוצאות גבוהות יותר.
הייתי ממליצה, לקראת בחינה לומר לו בהצלחה, לחבק את ה--85,
וכשהוא ידע שזה ציון גבוה בכיתה, ואחרי כמה בחינות כאלה
ילך למבחנים הבאים רגוע, הזמן יספיק, והציונים ישתפרו.
לחץ לא מתאים לכל אדם, ואולי הוא רגיש לזה, רק תרפו.
 

michal@gal

Active member
מנהל
למה לא?

מהאבחון תוכלו לקבל תמונה טובה של הקשיים שלו, במידה ובאמת קיימים ותוכלו לפתור אותם עם הוראה מתקנת במידת הצורך.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה