התעלמות חברתית ביסודי.

פיפי 9

New member
התעלמות חברתית ביסודי.

שלום לכולם.
אבקש לשתף אתכם במשהו שמטריד אותי לאחרונה.
התחלתי לשים לב שבמפגשים חברתיים כגון ימי הולדת, אירועי בית ספר, חוגים אחה'צ, הילדות בכיתת ביתי בת ה9 כיתה ד', מסובבות את ראשן, ומתעלמות במכוון ממנה.
יש לך שתי חברות קרובות אך לא באותה הכיתה.
הבת שלי ילדה חברותית, יפה, לא משהו בלימודים, תזזיתית, בעלת לב גדול, ורגישה לאחרים. מרגע ששמתי לב למצב, הרגשתי שחטפתי בוקס בבטן. הדיר שינה מעיני, והתחלתי לחשות חושבים איך הופכים את המצב? שאלתי אותה לפשר המצב, ואיך היא מרגישה. היא אמרה ״לא אמא הן כן חברות שלי״, אבל בתוך תוכה יודעת מן האמת. חשבתי לדבר עם אמא של אחת הבנות, אבל חוששת שהיא תגיד לביתה ואז זה יהיה יותר גרוע ויהפוך לקיצוני, ומלשני.
איזה השלכות פוגעניות יש לזה בחיים אחר כך?
מנסיוני שלי בתור ילדה ממוצעת חברתית, ובזמן שאפילו פחות נשאר לי סוג של טראומה, לכן אני עם היד על הדופק תמיד.
מאוד רגישה לזה, ומסתכלת בעין בוחנת כל דבר. שתפו אותי מה אתם חושבים.
 

בת האש

New member
לדעתי הטראומה שלך היא הבעיה

אין שום חוק שחברים צריכים להיות מהכיתה. לי הייתה חברה מהכיתה שלי שנה אחת מתוך שתיים עשרה. ביסודי זה יחסית מקובל שחברים הם מהכיתה וממנה בלבד, בחטיבה זה כבר ממש לא ככה.
&nbsp
אז לא הסתדר לא חברתית בכיתה. נו אז מה? הבעיה היחידה שאני מוצאת פה היא שהתגובה הרגשית הלא פרופורציאונלית שלך, שגורמת לכך שהבת שלך תרגיש שהיא לא בסדר, ואפילו תשקר לך.
&nbsp
באופן כללי, בעיניי כל מצב בו ילדים משקרים להורים כדי שההורים לא יפגעו מעיד על היפוך תפקידים לא בריא, ועל זה שההורה צריך לעשות בדק בית.
&nbsp
לבת שלך יש חברות. תעודדי איתה להיות איתן, ולהתרחק ממי שלא רוצה בקרבתה. כרגע נשמע לי שאת עושה את ההפך - מלמדת אותה לבקש את חברתן של אלו שלא מעוניינות בה. זה יכול ליצור לה בעיות, בזמן שעכשיו אין לה שום בעיות.
&nbsp
&nbsp
 
אני חושבת שצריך להבין קודם כל מה קורה שם

את בטוחה שהן מסובבות את ראשן בכוונה? כי זה יותר מאשר ״לא חברות״, הן ממש מנסות לפגוע בה. אבל אולי נדמה לך.

יש לה גם חברות מהכיתה? ילדות שהיא נפגשת איתן אחרי שעות הלימודים?

את היית באותם אירועים חברתיים - כמה מהילדות התנהגו אליה לא יפה, ועם כמה ילדות היא שיחקה או דיברה?

אין טעם לדבר עם אמהות של ילדות אחרות.

אם את חוששת, אם את רואה שלבתך אין בכלל חברות בכיתה וילדות אחרות מתנהות אליה במופכן בצורה לא יפה - כדאי להתייעץ עם המורה. לשאול אותה מה היא חושבת קורה.
 

mykal

New member
ומוסיפה,

חשוב בעיני שאת עוקבת,
חשוב שתדע שאת שם בשבילה, ושאם קשה לה משהו בחוץ,
את העוגן בבית. תני לה ביטחון, ומה לא מסתדר בביה"ס,
יש חוגים אחה"צ, ויש מורה ויש יועצת.
בהצלחה.
 

hadarbeneliz

New member
מחקזת את התגובות הקודמות

יכול מאוד להיות שהטראומה האישית שלך מחזקת את התחושה שהבנות דוחות את ביתך, אבל גם יכול להיות כמובן שיש בזה משהו. בכל מקרה אני גם בעד לעודד אותה פשוט ליצור קשרים גם עם בנות אחרות ולנסות לקרב אותה אליהן (ליזום מפגשים אחה"צ, לרשום לחוגים משותפים וכו'), להשקיע בזה את האנרגיות במקום להאיר את תשומת ליבה לכך שהיא דחוייה. מעולה שאת מעורבת בחייה החברתיים, בהחלט חשוב מאוד. מקווה שהדברים ישתנו והרגשתך הרעה תדעך!
 
למעלה