גדילה והתפתחות

גדילה והתפתחות

שלום לכולם. שואלת לגבי הבת שלי. היא לומדת בכיתה ד, , בת 9 , תלמידה מצטיינת, נבונה מאוד. לעומת ילדים אחרים בכיתתה היא נמוכה יותר ורזה יותר. שוקלת 24 קילו וגובהה 129.5 . עלי לציין שיש לה אח גדול שאין שום בעיה כזו . הוא צמח לגובה בשנה האחרונה. הוא בכיתה ז . יש לנו במשפחה נטייה להשמנה. רופא המשפחה טוען שהכל בסדר והוא ניאות לבקשתי לערוך בדיקות דם שונות כדי לראות האם הכל בסדר והתשובות חזרו תקינות. האם עלי להיות מ ודאגת ולהמשיך בבדיקות? יש כאלו הבנתי שלוקחים הורמונים לגדילה. או שעלי לחכות בסבלנות ולעקוב ?
 

רזאי

New member
לקיחת הורמונים עוזרת

רק כשיש חוסר בהורמונים.
אם הכל תקין, לא הייתי נלחצת. אני, למשל, הייתי ממש קטנטונת עד גיל 12. מיד אחרי בת המצווה התחלתי לגבוה. היום אני 1.74 מ', כך שזה שהתחלתי לגבוה מאוחר לא השפיע על הגובה הסופי שלי.
 

mom at work

New member
באיזה אחוזון היא?

אם את מוטרדת, תבקשי הפנייה לאנדוקרינולוג
 
באיזה גיל את צמחת לגובה? באיזה גיל בעלך?

לי יש תאומות בנות 8 וחצי. גובה 1.27 ו-1.28 מטרים, משקל 27 ו-27.5 ק"ג בהתאמה (יש בינהן הפרש של חצי קילו וסנטימטר באופן קבוע מאז הלידה).
אצלן בכיתה הן ממוצעות בגובה ובמשקל - יש בנות יותר גבוהות ויש יותר נמוכות.

אני צמחתי את "קפיצת הצמיחה" שלי בין גיל 11 לגיל 12, והגעתי לגובה הנוכחי בגיל 14. בעלי בגיל 14 עד 16.
הצפי הוא שהבן יגבה דרמטית בגילאים הללו (הוא בן 13 עכשיו ולא מפסיק לגבוה. כל שבועיים עולה מידה בגלל שהבגדים הופכים קצרים עליו), ואותו דבר האחיות שלו (אצלן אני צופה גדילה יותר מוקדמת, כי בנות מתבגרות קודם).

תראי איך הילדה יחסית לבנות גילה. איך היא יחסית אליך באותו גיל. איך הצמיחה שלה לאורך השנים - האם הייתה "על אותה עקומה" של טיפת חלב, או ששינתה אחוזונים לאורך השנים?
אם היא לא חריגה יחסית לבנות גילה, ולא חריגה יחסית אליך באותו גיל (אלא אם כן בעלך ממש גבוה או ממש נמוך, שאז יש השפעה גנטית), ולא שינתה אחוזונים - כל מה שנשאר זה להמתין בסבלנות לגיל 10-11 ולראות שינוי
 
מודה שלא הבנתי את הקשר....
 
למעלה