מישהי מכירה רופא נטורופת מחיפה בשם מיכאל פרסיקו?

מישהי מכירה רופא נטורופת מחיפה בשם מיכאל פרסיקו?

לוקחת אליו את הקטן בתקווה לפתור בעיית נוזלים באוזניים.
אבל הוא נשמע כל כך הזוי .
אני כל כך רחוקה מכל הקטע הרוחני שאין לי מושג איך אסתדר.
אבל אומרים לי 80% הצלחה, אז שווה לנסות, לא?
 
לא מכיר את הרופא

אבל לפני 20 שנה הגדול שלנו סבל מדלקות אוזניים חוזרות ונישנות. הרופא שלנו שלח אותנו לרופא הומאופט ששינה את התזונה שלו (בלי שוקולד, בלי מוצרי חלב ועוד מס' שינויים) והנוזלים נעלמו.
&nbsp
אל תשללי
 
לא, הוא נותן תרופה חד פעמים שהוא מתאים לילד

לפי האופי, העדפות באוכל, הרגלי שינה וכד'. שום שינוי בתזונה.
תוך שבועיים שלושה רואים שיפור (לא הבנתי איך בדיוק) - אומנם לילד יש עיכוב בדיבור אבל אני לא מצפה שיתחיל לדבר גם אם כן ישמע פתאום.
 
מי אומר 80 אחוז הצלחה?

יש לו מחקר מסודר שפורסם בעתון רפואי רציני שהוא יכול לשלוח לך קישור? גם מוכרת בחנות מספרת לך שכולם קונים בגד שאת מתלבטת לגביו, אז את מאמינה למוכרת?
 
את צודקת

אבל מי שהמליץ לי, לילד שלו זה כן עזר.
ואני יודעת שזה הזוי, לא צריך לשכנע אותי.
אבל לא שווה לנסות?
במיוחד שהוא טוען שתוך פחות מחודש רואים את התוצאות.
 
עונה כרוקחת

תשאלי את מי שעזר לבן שלו יותר פרטים. האם עבר מעצמו? לפעמים אנשים מבריאים מעצמם, והם מאמינים שטיפול טבעי עזר להם. האם הייתה סבירות גבוהה להחלמה עצמית אצל אותו ילד? מה המצב של הבן שלך? לא הייתי שוללת טיפול הומיאופטי לדוגמה במצבים בהם אפשט פלצבו יכול לעזור (לדוגמה מצב שלא מצאו בעיה רפואית אמיתית ועדיין החולה מתלונן על בעיות, לפעמים עצם זה שהחולה מאמין שטיפלו בו והבעיה מבחינת החולה נעלמת). אבל עם ילד קטן לא רואה איך אפשק פלצבו יועיל.
 
הוא טען שהיה שיפור תוך שבועיים

וזה גם מה שהרופא הזה אמר (הוא גם רופא אאג, בנוסף לזה). כך שלא סביר שהזמן ריפא את הבעיה.
הבן שלי עם נוזלים באוזניים וירידה בשמיעה. יש רפאים שאומרים שחייבים לנתח דחוף כי שההתפתות שלו נפגעת בצורה לתי הפיכה. ויש רופאים שטוענים שעדיף לחכות כמה חודשים.
 

3תיתי

New member
אפקט הפלצבו הנ"ל,

הועיל לחיות המחמד שלי. כל פעם בעיה אחרת, לחיה אחרת. וגם ליותר סקפטיים בבית, הועיל. אפקט די שווה...
 
כמו שתיתי העידה (גם אם זו לא הייתה כוונתה), אפקט הפלצבו

בהחלט פועל גם על חיות וגם על ילדים קטנים. אם כי במקרה הזה, שבו מדובר בנוזלים באוזניים ולא בתחושה לא טובה, יתכן שזה באמת בעייתי יותר (כי קל לילד או לבעל חיים לקשר בין העובדה שמטפלים בו לכך שהוא מרגיש טוב יותר לאחר מכן, אבל כשהבעייה היא נוזלים באוזניים האפקט צריך לפעול פיזית על האוזניים, והשפעת הפקטור הפסיכולוגי, בין ישירות ובין דרך השפעת הטיפול על ההתנהגות של הילד/חיה, נמוכה יותר). אפקט הפלצבו יכול גם להועיל עם בעייה רפואית אמיתית, אגב - אין סתירה בין הדברים, וזה לא אפקט שפועל רק על מחלות פסיכוסומטיות או משהו בסגנון.
 
האפקטים האלה מושגים גם על ידי דברים

שברור לגמרי שהם לא תרופות (כמו תמיסת מי מלח או גלולת סוכר). אפקט הפלצבו פשוט עובד באחוז מסוים מהמקרים, ולכן כשבודקים תרופות תמיד משווים את ההשפעה שלהן להשפעה של פלצבו, ואם ההשפעה לא גדולה מזו של הפלצבו, לא מאשרים את התרופה. כשמדובר בתרופות (הומיאופטיות, וכו') שלא דורשות אישור ולא מבוצעים עליהן מחקרים, אין שום דרישה שיהיה בהן משהו פרט לאפקט הפלצבו (האפקט שלהן יכול אפילו להיות קטן יותר מזה של גלולת סוכר). אבל אם זה עובד - מה אכפת לך שזה פלצבו?
זה מזכיר לי (סיפרתי את זה בעבר איפשהו ברחבי תפוז) שכשהייתי בהריון הרופאה שלי רצתה שאקח איזו תרופה, ואמרה כדי לשכנע אותי שזה לא יזיק "זה כלום, זה כמו פלצבו", אז עניתי לה, "אז תני לי פלצבו!".
זה כמו שאם הילד מקבל מכה בברך, ואת מנשקת וזה עובר - מה עדיף, שיעשו לו ניתוח בברך? שווה לנסות קודם את הנשיקה...
כלומר, כל זה עם הסייג שמה שנותנים זה באמת משהו לא מזיק - לגבי זה אין לי מידע במקרה הזה - אני לא יודעת מה בדיוק הוא הולך לתת לו, ואם אין פוטנציאל לנזק (אבל אני מניחה שברוב המקרים דווקא אין - מקסימום זה לא עוזר)
 
אה, אבל אם התכוונת שאולי זה פועל

בגלל העניין שפה זה נוזלים באוזניים - אולי. אבל דווקא במקרה שמדובר בתרופה אמיתית אני, אישית, הייתי חוששת יותר לפנות לשימוש בתרופות שלא נחקרו, וכו', מאשר לפלצבו. קרה באמת שהיו רכיבים של תרופות אמיתיות בתרופות אלטרנטיביות.
 
רופא אאג מומחה שגם אצלו ביקרנו טוען שרק זמן יעזור,ואין תרופה

לא יודעת. נראה לי שבכל זאת ננסה.
רק הבוקר ביטלנו סופית את הניתוח. יותר נכון, אני ביטלתי, בעלי העדיף לנתח.
 
עונה

הייתי במצב כזה מתיעצת עם 2 רופאי אף אוזן גרון ילדים שלא מנתחים בעצמם והם בכירים ואם שניהם היו אומרים להמתין הייתי ממתינה, ועושה שיעורי בית באינטרנט על הנושא, רק לפי אתרים רציניים, לא עם סיומת .com כי באתרים כאלה בד"כ מנסים למכור לך משהו וזה בעיתי כשאת רוצה חוות דעת נטולת אינטרסים. מאחלת לקטנצ'יק החלמה מהירה.
 
תראי,

רפואה היא מדע לא מדויק. אם לא נעשה מחקר מסודר על התרופה, אפשר לתת כל השערה שתבחרי. עקרונית, תמיד יש סבירות שדווקא אותו רופא המציא נוסחת קסם של תרופה שהיא גם טבעית, גם לא מזיקה כלומר בלי תופעות לוואי, גם יעילה ב-80 אחוז מהמיקרים. אבל, קשה לי להאמין שאם אותו רופא המציא תרופת קסם כזאת, הוא לא ידאג לארגן לה מחקר רציני שעומד בכל הכללים ולהוכיח בצורה מסודרת שאכן המציא תרופת קסם ולקבל הרבה כסף על הפטנט ביצור מסחרי המוני. אם היית מוצאת מוצר שאת יכולה לקבל עליו הרבה כסף בהשקעה קטנה יחסית, לא היית עושה את המאמץ הקטן כדי לקבל הרבה כסף?
 

רזאי

New member
הזכרת לי סיפור.

היה פעם רופא שטען שהמציא תרופת פלא טבעית לבעיות נשימה ואסטמה. הכרנו כמה אנשים שהלכו אליו, ומצבם אכן השתפר פלאים. הוא עבד עם בית מרקחת מסוים, שרקח עבורו את תרופת הקסם. הביקור אצלו היה יקר מאוד, וכמובן שגם התרופה. הרופא היה מבוגר מאוד, ובנתיים נפטר.
לפני כשנה פגשנו מישהו שעבד בבית המרקחת ההוא, בזמנו. מסתבר שתרופת הפלאים, אכן עבדה. לא היה מדובר בפלצבו. כל הפציינטים קיבלו סטרואידים, והפלא ופלא, הרגישו הרבה יותר טוב.
 

michal@gal

Active member
מנהל
אצלנו תרופה הומאופתית גרמה לבעיה

אז כן, זה משפיע.
זה יכול גם להשפיע לרעה.
 

snty

New member
היינו אצלו לפני כמה שנים

אצלינו הוא לא עזר....אבל היינו עם בעיה של סינוסיטיז ולא בגלל נוזלים באוזניים.
 
למעלה