הושבה לבד בגלל בעיות התנהגות

מ צ ד ה

New member
הושבה לבד בגלל בעיות התנהגות

בן 6.5, כיתה א'.
מתחילת השנה מועבר מקום בגלל שמציק לילדים, מפטפט בלי סוף ונמצא באי שקט על הכיסא בכיתה.

ההצקות הן "שקטות" כאלו שהמורה לא שומעת או רואה והילדים מתלוננים בסוף השיעור והן באות לידי ביטוי בצביטות, בעיטות מתחת לשולחן, מילים לא יפות (שהוא לא שומע בבית).

גם הפטפוט וגם ההצקות זו בעיה ידועה עוד מגן חובה (פטפוט גם בבית. זה קורה בזמן האוכל בעיקר. מדבר בלי סוף במקום לאכול וגם בביה"ס מדבר כ"כ הרבה שלא מסיים את ארוחת העשר שלו. בבית זה מגיע לעיתים למצב שאני שמה שעון ומה שסיים סיים).

בכיתה הוא גם "מוריד" ניקוד לקבוצה בה ישב (שולחנות של 6) כי לוקח לו זמ להוציא את החוברת/מחברת/קלמר לשיעור המבוקש והילדים צועקים לו שיזדקז וכועסים עליו.

אי השקט שלו על הכיסא בכיתה מפריע למחנכת ולתלמידים ומסיח את הדעת. גם בבית הוא כך. בזמן האוכל ובזמן הכנת ש"ב. בבית זה אכן מעצבן אבל אני מחליקה את זה, כי הוא אוכל/מכין את שיעוריו. אבל בכיתה אני משערת שזה בהחלט מפריע.

לפני מס' ימים גיליתי שהוא יושב לבד (זה לא מפריע לו אבל לי כן. נכמר ליבי
).

שוחחתי עם המחנכת והבעתי את דעתי שזה עונש בעיניי, בידוד, ולא ייתכן שהוא הילד היחיד שמפריע (הוא לא, יש עוד 3, אבל רק הוא יושב לבד) ואני תוהה אם זה בגלל שאני אמא שלא מתערבת יותר מדיי בנעשה, ולא עם "יד על הדופק" עם המחנכת ולכן היא בחרה לעשות כך במקום למצוא פיתרון אחר.

בשיחה איתה הוחלט שמהיום הוא יחזור לקבוצה ויאסוף "חייכנים" על התנהגות טובה. כמות של X חייכנים תביא הפתעה מאיתנו.

אנחנו מדברים איתו על לא להציק, לפנות למחנכת אם מציקים לו/מכים אותו ולא להחזיר ונראה שזה משפיע לזמן קצר בלבד.

הבאסה היא... שגם אני הייתי ככה מבחינת הצקות
. אלא שאני התחלתי מאוחר יותר. (לא שזה מנחם).

לפני חודשיים נולד אח חדש (ובאמצע יש אחות בת 4.5) אבל כפי שאמרתי, ההתנהגות הזו נגררת משנה שעברה ועם אחותו הוא ביחסים נהדרים רוב הזמן. וזה הדדי בין שניהם, כך שלא נראה לי שהתוספת גורמת להתנהגות זו.

אשמח לעצות בנושא, איך לגשת לנושא איתו ואיך לגשת למורה.

תודה
.
 

mykal

New member
יש בשאלה שלך כמה ענינים,

אם ההתנהגות הזו היא כבר שנה--תנסי להתחקות מה קרה אז
גרם לשינוי, או שאז רק זה אובחן.
השאלה היא האם ההצקות וההתמהמהות לעשות דברים, נובעת
מהצורך לתשומת לב. או שיש לו משהו שבאמת מפריע לו,
שיטת החייכים ראויה ובד"כ מקדמת,
באם לא יקרה, אולי נכון ללכת להתיעץ עם היועצת.
 

מ צ ד ה

New member
לא קרה שום דבר שונה לפני שנה. יכול להיות

שזה עוד מלפני אבל לא הובא לתשומת ליבי ע"י הגננת בטט"ח.

גם אני חשבתי שהוא מחפש תשומת לב שלילית אבל זה לא זה.

מחכה שהיועצת תחזור אליי.

תודה.
 
כמה דברים...
1. הייתי בודקת קשב. כמה שיותר מהר.
2. גם הקטן שלי יושב לבד. יש לו קושי בוויסות ובארגון תנועה במרחב, וזה גורם לו לעשות כל מיני דברים קטנים שמפריעים לילדים מסביבו (כמו המהומים שקטים בלי לשים לב). הוא מאוד מרוצה מזה כי יש לו הרבה מקום וכי ככה אף אחד לא מתלונן. המורה לא שאלה לדעתי לפני שעשתה את זה, ואני גם לא חושבת שהיא צריכה לשאול את דעתי או לבקש את אישורי. זו ההחלטה שלה והיא זו שמנהלת את הכיתה.
3. אני חושבת שלא תמיד שיטת החייכנים עוזרת. מראש יש בעיה של עקביות והתמדה מצד הצוות (מה שמיידית פוגע ביעילות שלה), וגם כאשר יש עקביות והתמדה של הצוות - לעיתים היא יותר מתסכלת מאשר עוזרת. לא הייתי בונה על זה בתור משהו שייצור שינוי משמעותי ארוך טווח. כן הייתי שוקלת לפנות לעזרה מקצועית בתחום הטיפול, מאחר וזה לא משהו חדש שאפשר להסביר אותו באח חדש, הסתגלות לבי"ס וכו'. זה משהו שאת מזהה כבר יותר משנה (גן חובה) וסביר להניח שעם חלוף הזמן הבעיה רק תלך ותתעצם ולא בהכרח תפחת מעצמה או תעלם. ועלולות להיות לזה השלכות על מיקומו בחברה, על הבטחון עצמי וכו'.
 

מ צ ד ה

New member
תודה. קראתי קצת על קשב וריכוז ויש שם כמה מאפיינים

שמתאימים גם לו. לא הכרתי את הנושא לפני ואני תוהה האם המחנכת שלו לא אמורה לחשוד בכך גם ולהפנות את תשומת ליבי לזה.

בכ"א, מתכוונת להמשיך לבדוק את הנושא לעומק.
 
מבינה אותך מאד

לא פשוט לדעת שהילד יושב לבד
אבל אני תוהה, אולי טוב לו יותר ככה
אולי הוא מתארגן יותר בנוחות
ולא נמצא בלחץ חברתי (שנקרא לא פשוט בכלל) מצד החברים
כמו שכתבו תתחילי באבחון
ותדברי איתו תראי מה הוא חושב על כך שהוא יושב לבד
מאיפה הוא מביא את הצביטות והקללות?..

נקרא לא פשוט בכלל
 

מ צ ד ה

New member
כשאת מציגה את עניין הישיבה לבד ככה זה אכן

נשמע נוח וכששאלתי את בני לגבי כך שהוא יושב לבד הוא אמר שזה לא מפריע לו.

אני פשוט לא מבינה למה הוא נבחר לשבת לבד והאחרים שמפריעים ממשיכים לשבת בקבוצות.

אין לי מושג מהיכן מגיעות הצביטות והקללות - אנחנו לא מתנהגים ככה בבית ולא מדברים כך. מניחה שאת המילים הוא קולט מילדים אחרים בכיתה.

תודה.
 
דווקא לא הייתי מסתכלת על ילדים אחרים שמפריעים

יש אצלנו בכיתה ילד שיושב לבד
זאת החלטה משותפת של הוריו המחנכת והיועצת
הוא לומד יפה
אבל גם לו יש בעיה של חוסר מקום שמשגע אותו
ויש ילד נוסף שיושב בקבוצה עדיין
אבל יוצא כל הזמן החוצה
ולרוב בשיעורים מקצועיים מתלווה למחנכת הכיתה
לאן שהיא הולכת
אם לא מפריע לו ואת רואה שיפור אז אולי זה באמת תחילת פיתרון
 

בת האש

New member
אני אישית לא רואה בעיה בלשבת לבד - חוץ מהגישה שלך

הוא יכול להתחיל להרגיש שמשהו לא בסדר ולהתעצב רק בגלל השדרים שלך.
&nbsp
אני תמיד אהבתי לשבת לבד - אני אוהבת לפתוח במקביל המון ספרים כשאני עובדת על משהו, ותמיד היה חסר לי מקום. כשיכולתי בחרתי לשבת לבד.
&nbsp
בנוגע למורה - לדעתי היא ממש לא בסדר כשהיא יוצרת שיטה שבה יש לחץ חברתי על ילדים. זו שיטה גרועה ולא הוגנת, שממש מסיתה ילדים נגד אחרים - בעידוד וביוזמת המורים!
ובאופן כללי, המצב בו המורים הופכים איטיות לבעיה נשמע לי ממש לא בסדר. אני הייתי מדברת עם המורה על זה.
&nbsp
אני לא יודעת איך לטפל בהצקות, אבל אני מניחה שברור לך שזו בעיה ושאת צריכה לטפל בזה איכשהו. לא שאני יודעת איך...
&nbsp
אבל דוגמא אישית של ביריונות מצד המורים לא ממש תעזור, זה בטוח.
 

מ צ ד ה

New member
תודה על נקודת מבט נוספת לגבי יתרונות הישיבה לבד.

כפי שציינתי בהודעתי, צרם לי שמבין שאר המפריעים הוא נבחר לשבת לבד.

איך היית מציעה לי לפנות למורה בנושא של הוצאת הדברים מהתיק? הר זה מיושם על כל הכיתה. אולי אחרים כן עומדים במשימה? בהחלט מסכימה שזו תחרותיות לא בריאה.
 

בת האש

New member
זה שזה מיושם לכל הכיתה זו הבעיה

הייתי אומרת לה שזה גורם ללחץ חברתי ומעודד בריונות כלפי מי שמוציא דברים לאט יותר, ושהילד לא בטירונות בשביל עונש קבוצתי.
&nbsp
זה לא הגיוני ליצור תחרות על משהו שילדים רבים לא שולטים בו, וכמו שהיא עושה, זה אשכרה מעודד בריונות ו"פוגע בדינמיקה החברתית של הכיתה". הייתי מתמקדת בזה - שהו ההשפעה הפרקטית. ולא שזה מפתיע - לפרקטיקה של עונש קבוצתי יש היסטוריה ארוכה, וזו בדיוק המטרה שלה- לגרום לשאר חברי הקבוצה להעניש את מי של אמצליח במקום המורה.
&nbsp
אני לא יודעת מה הייתי אומרת למורה שהייתה מעלה רעיון כזה.
 

מ צ ד ה

New member
תודה. אדבר גם עם היועצת או שאבדוק אם

זה נהוג גם בכיתות אחרות.
 
הוצאת לי את המילים מהפה

זועזעתי לשמוע על השיטה הזאת של המורה. יש ילדים עם קשיי התארגנות, איך הם אמורים להרגיש בתוך כל התחרות הזאת.
 
מסכימה. ״תחרות קבוצתית״ זה דבר בעייתי

מילא כשקורה פעם בכמה שבועות באיזו תחרות ספורט, אבל כשביום יום הילד נמצא בלחץ חברתי שכזה.... מאד לא נעים

אצלנו זה קיים בין כיתות, בדברים כמו ״איזו כיתה באה הכי הרבה עם תלבושת אחידה״ ודברים כאלה. לשמחתי, ילדי הכיתה ממש לא לוקחים את זה ברצינות. בהתחלה היו כאלה שכן, וזה באמת היה מתסכל. עבור כולם. גם אלה שהשתדלו ואחרים ״הרסו להם״, וגם אלה שלא השתדלו, ועכשו חות מהכעס של המורה חטפו גם נזיפות מחברים
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
אותי לא מטריד ישיבה לבד

יש ילדים שזה פשוט טוב להם מעבר לזה שזה טוב לסביבה.
מה שלי מפריע בסיפור הזה שהוא יוצר בעיה חברתית בהתנהגות הזאת, לפי מה שאת מתארת אני מסיקה את זה.
שימי לב, אם זה כך, זה דורש התייחסות עכשיו כדי שלא תיווצר בעיה חברתית קשה יותר כשהוא גדל, אז יותר קשה לטפל בזה.
 

מ צ ד ה

New member
זה כ"כ מפתיע אותי שבכיתה הוא ההיפך מאשר בבית

מבחינת הצקות ודיבור לא לעניין.

וכמובן שאמשיך לטפל בכך.

תודה.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
הרבה פעמים זה קורה, התנהגות הפוכה

בבית ובמסגרת.
בהצלחה

את מקסימה שתדעי, יהיה בסדר עם טיפולך המסור.
 

הנסיך.

New member
[נגעת בנקודה בדיוק]

לשם הגילוי הנאות - הגעתי מהראשי

אבל התיאור פשוט הזכיר לי מקרה שהכרתי בעבר -
הילד היה מקסים בבית ובלתי נסבל במסגרות מחוץ לבית, בסופו של דבר הבעיה היתה בדינמיקה בינו לבין ההורים, כנראה שההתניה שנוצרה היתה "ליד ההורים תתנהג יפה וכשהם לא שם - תעשה מה שבא לך"
כנראה שזו לא ההתנייה שרוצים ליצור אצל ילד, בטח לא כשרוב חייו ההורים כגורם ממתן לא יהיו לידו כדי לווסת את ההתנהגות שלו.

בנוסף ראיתי פה איזה המלצה מוזרה לאבחן את הילד - נראה לי פתרון קל מידי, לסמם את הילד כבר מייד כדי שיהיה זומבי-שמח כמו כולם.
לא נשמע מהתיאורים שהילד עבר על כך כך הרבה חוקים מודרניים שראוי לסמם אותו מוקדם כל כך.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
אבחון לא בהכרך מוביל לריטלין ודומיו

וזה לא תמיד צעד שמוביל לטיפול תרופתי. לפעמים אבחון זה קבלה שיש בעיה לא בשליטת הילד ואז הצוות הלימודי גם מקבל את הילד אחרת.
הבן שלי לדוגמא אובחן עם "בעיית" תנועתיות יתר ולא עלה שום טיפול בעניין, רק קבלה של המצב והתנהלות מולו בבית ספר סלחנית יותר (שולחים אותו לשליחויות, הוא מחזיק ביד אביזרי תחושה לתת לו אפשרות להתרכז בלי לזוז, וכדומה)
&nbsp
אני מניחה שמי שכתה אבחון-הפרעת קשב-ריטלין, אולי כתבה זאת בקצרה, אבל זה תהליך עד שמגיעים להחלטה והיא כמובן נתונה לשיקול ההורה כמו שאותה אחת כתבה.
 
הוא צובט בילדים ובועט בהם?

ברור שחייבים להושיב אותו לבד עד שהוא יפסיק עם העניין. מה פתאום שילדים יגיעו לבית הספר (כמו שהם חייבים על פי חוק) ויקבלו צביטות ובעיטות בשיעור?
מה הגננת עשתה בגן? נתנה לו להמשיך לצבוט ולבעוט?
 
למעלה