עידוד קריאה

ליאת של עדי

New member
מנהל
איזה מצחיקה

תקני לו את הספר שאמרתי לך. למרות שהוא צעיר עדיין ולא אמור לקרוא שוטף.
 

r i n i

New member
הנסיון עם הילדים שלי היה כזה

הבכור אהב שמקריאים לו ואח"כ צ'ופר בכסף על כל ספר שקרא לבד (10 ש"ח) את הארי פוטר הקראתי להם (את הראשון והשני מלא, את השלישי חלק והם המשיכו לבד ומהרביעי והלאה - לבד).
מס' 2 הצטרף לאחיו, מאחר והוא עם קשיים בדחיית סיפוקים כשהיה צריך למשהו שרצה לקנות לעצמו 43 ש"ח הוא קרא 4 ספרים ושלושה פרקים מספר נוסף וזהו! הגיע לבקש את הסכום המצטבר ולא המשיך לקרוא את הספר האחרון.
בהמשך חזר לקרוא לבד ואפילו באנגלית.
המתבגר קורא רק ספרים מז'אנר מסויים, לא קרא הרבה והים אם נופל לידיו ספר מהזן שאוהב - הוא קורא.
לקטון אני קוראת עכשיו את הארי פוטר, סיימנו את הספר הראשון והתחלנו את השני. עד שנגיע שיקרא לבד יקח קצת זמן, נראה לי. אני אופטימית.
 

בת האש

New member
אני השתמשתי בהקראה בתור פרס לקריאת פסקה

ליתר דיוק, הייתי מקריאה לפני השינה פרק מספר (בערך, זה תלוי באורך הפרק בספר הקונקרטי). אבל לפני שאני מקריאה אותו הבן צריך להקריא לי בקול את הפסקה הראשונה. הוא לא חייב להבין מה הוא קורא - אני מקריאה את הפסקה שוב. רק לקרוא. ואז אני מקריאה את הפרק. אם יש עוד פרק, אז שוב - הוא מקריא את הפסקה הראשונה.
זה היה עוד בגן, לפני כיתה א.
&nbsp
ההמלצות שיש פה לפרס כספי הן אולי יעילות, אבל רגשית הן צורמות לי. כנראה כי בעיני זה סוג של חילול קודש (היחס שלי לקריאה הוא לא ממש רציאונלי...).
&nbsp
&nbsp
 
מרגישה כמוך

בעניין הכסף.
לגבי הקריאה, הגדול שלי מאוד אוהב לקרוא, וקורא כבר מהגן בעצמו. אחותו (עכשיו בכיתה ב') ראתה אותו קורא ונהנה ורצתה גם. עכשיו שהיא יכולה, היא מאוד מרוצה וקוראת הרבה.
השלישית, בטרום חובה, כבר כמעט קוראת. רואה כל הזמן את הגדולים קוראים וכל כך רוצה גם, שלא נראה לי שנצטרך לשלם לה בשביל שתקרא...
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
גם שלי

היחס שלי לקריאה זה מרחב הקודש הפרטי שלי והאהבה שלי לקריאה כנראה עברה לגדול שלי ואני רואה מעכשיו שהגן חובה שלי ילך בעקבותיו.
פרסים כספיים.. שומרת לכיתות הגבוהות יותר דוחה עד כמה שאפשר את הבלתי נמנע.
&nbsp
אבל שוב, בהקשר לפוסט הזה, כיתה א זה מוקדם ולא מחייב שילד בכיתה א יקרא שוטף ויאהב את זה. עצם זה שהקריאה לא שוטפת, אומר שזאת פעולה קשה ומין הסתם לא תעשה בהתלהבות.
 
נוסף

היינו בספריה
לקחנו כמה ספרים
הקראתי קצת הוא קרא קצת
עד שבערב עלה לי רעיון
ספר בדיחות!!
הוא התלהב
קרא איזה כמה דפים
ובינתיים אני מבסוטית.
 
למעלה