שעות לימודים בחטיבה

שעות לימודים בחטיבה

נכנסתי לאתר בית הספר שהגדול אולי יילך, ורשום שהם לומדים יום אחד עד 15, יום אחד עד 16, ועוד שלושה ימים עד 14 אבל עם העשרה זה עד 16. נשמע הגיוני? מה ילד יכול לקלוט ב-15? ועוד מדוברת בהעשרה של מחשבים / פיזיקה וכד'.
בבית הספר השני יש הזעות או ב- 15 או ב- 17. זה לא הזוי?
עזבו חוגים, צופים וכד'. מתי הם ינוחו? יעשו שיעורים? לא מוגזם?
 
לפי מה שאני רואה בסבב החטיבות שאני עושה -

זה לא מאוד חריג, במיוחד כשמדובר בשעות מעבר למערכת הרגילה (שעות העשרה/הגברה/בחירה שכאלה).
לגבי מה שאפשר לקלוט - זה לא מאוד בעייתי. הרי אם הם לא היו יכולים לקלוט כלום, הם לא היו יכולים גם ללכת לחוגים אחרי הצהריים (וגם מניסיון של לימודים אקדמיים בתחומים ריאליים - זו לא בעייה ללמוד בשעות כאלה גם תחומים כאלה). מבחינת חוגים, בימינו חלק מהשיעורים בחטיבה הם באמת כמו חוגים מבחינת התוכן, ויכולים להחליף חלק מהחוגים.
 
נשמע לי נורמלי...

זה לא קל אבל ככה היה גם שאני למדתי בחטיבה..
&nbsp
אנחנו התחלנו 3-4 פעמים בשבוע בשעת 0..
בתיכון היו יותר שעות לפי מה שאני זוכרת..
 
אם לוקחים כלכך הרבה העשרה, לומדים הרבה שעות

בבית הספר אצלנו אין העשרה כל יום.
אם את שולחת לבית ספר שדוגל בשיעורי העשרה כל יום - אז אלה השעות שמסיימים

השאלה מה נחשב מוגזם ומה לא - זו שאלה אישית.
 
הכל יחסי...

הצעירה שלנו (כיתה א'), לומדת 5 ימים בשבוע עד 14:10 ובשישי עד 12:25
אז בהשוואה אליה, הסטודנט שלך די מתבטל עם תוכנית הלימודים שהצגת...

וכן, אני מודע שהשעות אצלנו הם חריגות...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
תגידי תודה שביטלו את שעת אפס לאחר שמחקרים הראו שזה לא יעיל

אז למדו גם שעת אפס וגם שעות כמו שציינת, במיוחד בכיתות העילוי.
 

mykal

New member
האמת, לא כ"כ ברורה

לי הטענה--
אם אין לימודים של יום ארוך טוענים למה אין,
אם בחטה"ב שמדובר בילדים בוגרים יותר--למה יש יום לימודים ארוך?
אז מה הרעיון להתלונן?
מה נוער מפסיד אם הוא במסגרת אפילו יום יום עד 16.00?
עוד יש לו מספיק שעות עד הלילה בשביל עיסוקים אחרים.
מה הם צריכים שנת צהרים? למה את הולכת לנוח כל יום בצהרים?
להפך, תשמחי שהם עסוקים ולומדים, ונמצאים עם בני גילם.
ולשאלתך--לא מוגזם בכלל.
 
זה לגמרי ברור. כשהילדים קטנים,

אם שני ההורים עובדים, הם צריכים מישהו שישגיח עליהם, ולכן הם צריכים צהרון / מטפלת / יום לימודים ארוך - איזושהי מסגרת עד שההורים יחזרו מהעבודה.
לעומת זאת, בגילאי החטיבה, הילדים יכולים כבר להישאר לבד ולחזור לבד, ולא צריך לשים אותם במסגרת כדי שמישהו ישגיח עליהם עד שההורים חוזרים.
ואם רוצים, הם יכולים להיות בחלק מהזמן במסגרות שנתונות לחלוטין לבחירתם - חוגים, וכו', או לנצל את הפנאי לתחביבים, ללימוד עצמי, למפגשים עם חברים, וכו'. זו בדיוק הסיבה שילדים נמצאים בצהרונים רק עד כיתה ג', בערך - אחר כך אפשר להסתדר.
 

mykal

New member
צודקת,

רק שמשרד החינוך אידיוט, לא צריך מורים עד גיל חטיבה.
שיקחו סתם בנות תיכון, או קצת יוצאות צבא וכמה סבתות,
שיעשו בייבי סיטר. יחסכו הון עתק.
הבנתי. עד עכשיו חשבתי אחרת טוב שהארת תשומת ליבי.
 
לשעות של הצהרון?

בחלק מהמקרים זה באמת מה שהעירייה/משרד החינוך נותן (למשל בבית הספר שלנו). במקומות אחרים יש יום לימודים ארוך. ובמקומות אחרים אין כלום, ואז ההורים מתלוננים למה אין יום לימודים ארוך או צהרון, כמו שתיארת, כשחסרה להם מסגרת.
בחטיבה הם כבר לא מתלוננים, אלא להפך - כמו שאת רואה פה - כי אז הם לא צריכים מקום לילדים בשעות האחרונות של העבודה.
אגב, הבת שלי מאוד אהבה את המדריכה שלה בצהרון... ואצלנו אחת המורות המחנכות מנהלת את הצהרון, שכאמור המדריכות בו ממש לא מורות.
 

mykal

New member
אבל היא לא דאגה

בטענתה לבייסיטריות, היא טענהשאין קליטה בשעה של עד 16.00.
היא לא טענה בעד השארות לפתרון הורי, אלא אם היא החליטה
שהוא יהיה "הבוס" בצהרון המשפחתי--אבל היא לא כתבה את זה.
היתה טענה על חוסר יכולת ללמוד.
מי שלא יכול ללמוד כי הוא עייף, אז למה הערה בכל מיני תחומי לימוד
אחרים לא מעייפים ויש קליטה?
לא, אבל כיף להתלונן? אולי??
 
היא דיברה ספציפית על מקצועות

שנראה לה שקשה לקלוט בצהריים, שהם אלה שנלמדים אצלם באותן שעות. את לא חושבת שיתכן שקשה ללמוד פיסיקה ב-2 אחרי יום לימודים אבל לא קשה לצייר, נניח (סתם אחד החוגים אצלנו בצהרון)?
את חושבת שכל התחומים שקולים לגמרי?
 

mykal

New member
לשאלתך האחרונה, כן,

אין הבדל ביןללמוד ביולוגיה בשעה ראשונה,
ללימוד בשעה השמינית.
אין הבדל בין ללמוד פיסיקה או אנגלית בשעה שלישית לבין לימוד בשעה תשיעית.
בד"כ הלימודים והקשב הם במה יותר אוהבים,
לאיזה מורה יותר מקשיבים,
להפך הכיתות במקצועות מסוימים הם מלאות וצפופות,
ובמקצועות העשרה ובחירה הקבוצות קטנות יותר וקל יותר להתחבר.
לימוד והצלחה בו הוא פרי רצון וענין. ולא תלוי שעה וזמן.
בכל מקרה--טיעון העייפות לא נכון. הילדים לא עייפים בצהרים.
 
מהניסיון שלי, זה לא נכון.

יש הבדל בין המקצועות.
לדוגמא, עסקתי מקצועית גם במתמטיקה וגם במדעי המוח, ולמדתי את שניהם. מבחינת עבודה, במתמטיקה אחרי 8 בערב לא הייתי מסוגלת להפיק תוצר סביר (יכולתי אולי לפתור בעייה, ואפילו בצורה יצירתית, אבל לא יכולתי לוודא שהפתרון נכון עד הבוקר), או לקרוא מאמרים. במדעי המוח יכולתי לעשות זאת בכל שעה.
מבחינת לימודים, כשלמדתי מתמטיקה ופיסיקה ברמה מתקדמת (נניח, קראתי את ספר הלימוד בבית), נהגתי להירדם תוך כדי הלימודים - לא כי זה היה משעמם, אלא כי המוח כנראה היה זקוק לאיזשהו פסק זמן כדי לקלוט, ואני אפשרתי לו את זה. כשלמדתי מדעי המוח זה לא קרה. התחומים פשוט שונים, סוג המידע שונה, והאופן שבו המוח מעבד את המידע שונה.
המקצועות פשוט לא שקולים, ויש בהחלט מקצועות שקשה יותר לקלוט בשעה השמינית מאשר בשעה הראשונה, ולעומתם מקצועות שלא. לא יודעת אילו מקצועות לימדת, אבל מה שאת אומרת פשוט לא נכון - והמקצועות בהחלט לא שקולים מבחינת השעה שאפשר ללמוד אותם, וכמה אפשר ללמוד ברצף.

חוץ מזה, לגבי הקבוצות הקטנות, את לא היית זאת שטענה פה כמה גודל הכיתה לא משנה?
 

mykal

New member
שני דברים

1)לגבי הנסיון האישי שלך--הוא רק שלך.
במציאות, בתוך המערכת, ין הבדל, וההשתות יכולה להיות רק בין תלמידים.
2)לגבי גודל הקבוצה, הדיון אז היה בעיקר לגבי המורה מול התלמידים.
וגם לגבי התלמידים עצמם, ואני עדין עומדת מאחורי דעתי זו.
כשדיברתי על קבוצה יותר קטנה, התיחסתי יותר לעובדה, שכשלומדים פיזיקה
או מקצועות העשרה, לא שמדובר בקבוצה של 7 תלמידים, אלא על 27 או 30
שזו בחטיבה קבוצה הומוגנית יותר. ולפעמים היא קבוצה שמתגבשת
מכמה כיתות.ובקבוצה הומוגנית שיש ענין משותף האוירה הלימודית שונה.
 
למעלה