מי מבינה במשטחי גרון?

מי מבינה במשטחי גרון?

יכולה להיות תשובה שלילית בטעות?
כל הבית חולה, דלקת גרון. בעלי התחיל, נתנו לו אנטיביוטיקה בלי משטח. כשהגדול חלה, נתתי לו גם אנטיביוטיקה כי היה שישי אחר הצהריים. הבן השני הרגיש לא טוב דקה ואז עבר לו, אבל הגרון לבן. עשיתי לו משטח שיצא שלילי. בנתיים גם אני חליתי, קשה, כמו בעלי והגדול. הרופא שלי רשם אנטיביוטיקה ואמר שלא איכפת לו מה יראה המשטח של הילד כי אולי לקחו לא טוב. עכשיו אני בדילמה. הבן השני מרגיש ממש טוב, אבל כן הגרון עם מוגלה. אז איך לא אתן לו אנטיביוטיקה? ואם כן, האם להפסיק גם לגדול ולי? הגרון של הגדול מזעזע ממש, מלא מלא מוגלה, הכל אדום. מצד שני, סביר שקיבל בצורה קשה יותר את מה שיש לשני, ואז כדאי להפסיק לו. הרופאה, כמובן, לא עובדת. לא רוצה לחכות עד מחר. מצד שני, אם לא רשמה במיידי, היא בטח בגישה שלא צריך.
מישהי מבינה ויכולה לעזור לי?
 
האמת שמהתאור שלך זה נשמע כמו סטרפטוקוקוס.

הייתי עושה מה שהרופא אמר - כלומר, כן נותנת אנטיביוטיקה לכולם. חוץ מזה, גם אם לילד באמת אין חיידק, זה לא אומר שלכם אין.
 
העניין הוא שהגדול מנוזל

וגם אני. באינטרנט כתוב שאם יש נזלת, זה וירלי לרוב. ומה הסיכוי שכולנו עם סטרפטוקוק והוא במקרה חטף דלקת וירלית?
מצד שני, אני מרגישה כל כך רע, לא מתפקדת בכלל, אז קצת מלחיץ לוותר על אנטיביוטיקה.
רופאת הילדים בגישה המקלה, הרופא שלנו מחמיר מאד, גם נותן מנות כפולות של אנטיביוטיקה. לא יודעת למי להאמין, כי בגדול סומכת על שניהם.
 
לדעתי רוב הסיכויים שיש לכם גם נזלת וגם סטרפטוקוקוס,

בלי קשר. כמעט לכולם יש עכשיו נזלת - זה הבסיס. ועל זה התווסף לכם (או לחלקכם) הסטרפטוקוקוס. אני לא ראיתי את הגרון - הרופא ראה, ונתן אנטיביוטיקה. מאחר שמדובר בשני אנשים שונים - מאוד יכול להיות שלילד אין (או שהיה והוא התגבר על זה לבד ומהר), ולאבא יש. אני, לרוב, לא נותנת אנטיביוטיקה לכל הבית כשרק אחד מאובחן - אלא נותנת לכל אחד לפי מה שהרופא אמר לגביו. את יכולה לחכות עד שמי שלא ראה רופא כן יראה רופא, ובינתיים לתת למי שראה רופא מה שהרופא שלו אמר (כלומר, כן אנטיביוטיקה לאבא, לא לילד, ולך ולגדול לקבוע תור לרופא), אבל מהתאור שלך של הגדול, רוב הסיכויים שבאמת יגידו גם לו לקחת אנטיביוטיקה.
אם כבר התחלתם עם האנטיביוטיקה, הייתי ממשיכה.
 
אני מניחה שאת צודקת

הסיפור הוא כזה, בעלי חלה ראשון ורופא דווקא לא שלנו נתן לו אנטיביוטיקה. כשראיתי בשישי בערב שהגדול ממש על הפנים, בדקתי את הגרון, ראיתי מוגלה, נתתי אנטיביוטיקה. בשבת בערב השני התלונן ממש קצת, גם לו ראיתי קצת לבן. היה לנו משטח בבית שיצא שלילי, לכן אתמול עשה רגיל וגם הוא שלילי. לשני קצת כואב הגרון, מרגיש מצויין, אבל עדיין יש קצת לבן. התקשרתי למוקד אחיות, אז היא אמרה שאני אפילו יכולה לקחת אותו לחוג שחיה שברור שלא נכון.
לגדול הגרון נוראי, לבן כולו, הכל מוגדל ומודלק, זוועה (אני יודעת להסתכל). ובכל זאת, הרופאה שבדקה אותו אתמול אמרה לחכות למשטח של אחיו ובנתיים להמשיך עם אנטיביוטיקה. בנתיים אני חליתי, אתמול הרופא שלי טען שמיותר לחכות, ואני ממש על הפנים. היום בצהריים ראיתי שאפילו הלוע שלי מלא לבן, שזה מעולם לא קרה. אז כן לקחתי כבר אתמול.
מפחדת לפספס לשני, מפחדת לקחת סתם אנטיביוטיקה. והרופאים לא מסכימים אחד עם השני.
 
שוב, אין לי ניסיון עם

מתן אנטיביוטיקה בלי הוראה של רופא, אבל יש לי ניסיון עם סטרפטוקוקוס, וזה באמת לא נעים
. מאחר שהרופא אמר לך לקחת, קחי, ומאחר שהרופאה אמרה לגדול להמשיך, שימשיך כבר עד הסוף, ולבעלך הרופא בכלל רשם אנטיביוטיקה, אז בוודאי שימשיך. לגבי השני - זו החלטה שלך, את יכולה לתת או לא לתת (כי בסך הכל המשטח שלו יצא שלילי) - אם כרגע המצב שלו טוב אפשר אולי לחכות. בכל מקרה, תרגישו טוב.
 

בת האש

New member
קחי בחשבון שהמחיר של אנטיביוטיקה סתם הוא די נמוך יחסית למחיר

של לא לתת אנטיביוטיקה כשצריך.
&nbsp
זו הסיבה שקל מאוד להדרדר ללתת אנטיביוטיקה "ליתר ביטחון" ואז מתפתחים זנים חסינים וכו'. אבל במקרה שלך הייתי נותנת.
&nbsp
ובנוגע לרופאים - ככה זה. יש גישות שונות. אין אמת אובייקטיבית. אבל לדעתי עצם צורת הסיםור שלל מראה בברור שהגישה שמתאימה לך היא זו שבה לוקחים אנטיביוטיקה. ולו כי לא מתחשק לך לחלות יותר זמן או להרגיש פחות טוב רק כדי להמנע מאנטיביוטיקה.
 

gpa3

New member
"מותר" לילד אחד להיות שונה

ויכול להיות שהוא לא נדבק. היום הרופאים לא בגישה של לתת אנטיביוטיקה ויהי מה, מצד שני, לפני שנים הגדולה הרגישה לא טוב (תמיד זה קורה בסופ"ש אכשהו), הלכתי איתה לרופא וכשהוא ראה שהיא מתפתלת מכאבי בטן הוא אמר לי להתחיל לתת לה אנטיביוטיקה, אם זה יעזור להמשיך עד שיהיו תשובות של המשטח ואם לא, להפסיק. אכן זה עזר, אכן זה היה סטרפט.....(אין לי כוח לחפש ת'שם המלא
) למרות שהסמפטום היה כאב בטן, כך שהיה פה שיקול של הרופא. במקרה של הבן הוא לא סובל, אז אולי באמת יש מקום לחכות. אבל כבר "מחר" אז כבר החלטת
.
 

gpa3

New member
טוב, כבר מחר,

אבל בגדול מהניסיון שלנו, הרבה פעמים אם עושים משטח גרון ביום הראשון שמרגישים לא טוב, המשטח יכול לצאת שלילי. כמובן שזה לא מחייב ואולי התשובה נכונה. כך או כך, לא בהכרח צריך להיות קשר בין הגדול לשני. בגדול, אם זה לא דלקת האנטיביוטיקה לא תעזור.
 
טוב, זה כבר הזוי

חזר המשטח שלי שעשיתי ליתר ביטחון, כשהייתי בריאה. יותר נכון יומיים לפני שהיה רבע סימן. יצא חיובי, סטפטוקוק.
לפני זה דיברתי עם רופאת הילדים, אמרה לא לתת כלום. שבטוח גם לגדול אין כלום, אבל להמשיך עוד קצת עם אנטיביוטיקה, 7 ימים.
אם לא מספיק, השלישי התלונן בבוקר על כאבי גרון. בנתיים מרגיש טוב. העברתי אותו לחדר של השני, כי ברגיל ישן עם הגדול שהתעטש בלי סוף. בסוף בטח נדבק ממנו.
ומה אעשה עם התינוק שעוד לא מדבר?
אז החלטתי לחזור היום לרופאה לעוד סט של משטחי גרון. שיגעתי אותה, גם ככה אני כל הזמן שם כי התינוק חולה הרבה. אבל אין מה לעשות.
ואני עדיין מרוסקת, מה שדווקא מעודד אותי בקשר לשני שמרגיש מצויין.
 

shtuta 2

New member
בלתק

דלקת גרון שנגרמת עי סטרפטוקוק לא בעייתית כשלעצמה. כלומר אם היה מדובר רק בדלקת הגרון לא היו נותנים אנטיביוטיקה אלא מחכים וזה עובר לבד תוך כמה ימים. הגוף יודע להתמודד עם הסטרפ כשהוא בגרון.
הבעיה העיקרית שבמספר הימים שהחיידק נמצא הוא יכול להתפשט ולגרום לבעיות באיברים אחרים , למשל אם הוא מתיישב בלב. וזאת הסיבה האמיתית שבגינה נותנים אנטיביוטיקה לדלקת גרון חיידקית. ולכן בעניין הזה תמיד עדיף להיות בצד הבטוח ולתת אנטיביוטיקה.
 
לפחות אצלי זה לא עבר לבד תוך כמה ימים.

בסוף נשברתי והלכתי לרופא שנתן לי אנטיביוטיקה.
 

meekush

New member
יש משטחי גרון שניתן לקנות בפארמים

הרוקחים אומרים שאמין.
 
עשיתי לו

יצא שלילי, אבל זה לא וודאי. אם חיובי, ישר נותנים אנטיביוטיקה. אם שלילי, ממתינים לרגיל.
בכל מקרה, אקח את כולם ויעשו להם שוב. אולי פיספסו. זאת הטענה של הרופא שלי, שיכולים לקחת באזור ללא חיידק או סתם משהו משתבש. מקווה שהרופאה תסכים לעשות שוב, הרי זה עולה כסף לקופה.
 

מיתר400

New member
לי רופא אף אוזן גרון אמר פעם שאם לוקחים אנטיביוטיקה

לפני שעושים משטח גרון, הבדיקה (המשטח גרון הכוונה) יהיה שלילי בכל מקרה. לתשומת ליבך. ז"א הבדיקה לא אמינה אחרי אנטיביוטיקה. בגלל זה קודם עושים משטח ורק אז מתחילים אנטי'
 
למעלה