מעניין אותי מה אתן חושבות

מעניין אותי מה אתן חושבות

ואיך הייתן נוהגות..
הילד נשלח למבחני "קידומטיקה"
ביקש לגשת למבחן הראשון
הסעתי אותו -עבר
ביקש לגשת לשני ועבר גם אותו
ואז הגיע מכתב הרשמה בדואר
ובו דרישה לשלם 2000 שח עבור שנה
פעם בשבוע, משך 3 שעות לכל שיעור
ואני תוהה
למה לתת לילד להבחן בשני מבחנים
שאני צריכה להסיע אותו אליהם דרך ארוכה מביתי
לתת לו לחכות כמעט חודש לתוצאות
ואז לגלות לנו שיש עלות לעניין ולא נמוכה בכלל

בעיקרון יש לי מסוגלות לרשום אותו
אבל אני מתלבטת
קודם כל כי כל ההתנהלות מרגיזה אותי נורא
דבר שני אני חוששת שזו תהיה התלהבות חולפת
ואומנם יש אפשרות לקבל את הכסף בחזרה
אבל זאת פרוצדורה שאין לי כח אליה

מה אתן אומרות?..
ככה זה??..
ואני סתם מגזימה?
 
ככה זה

אני משלמת על יום שליפה 1650 לכל ילד. אז אני כן הייתי רושמת, אם זה מסתדר כלכלית.
 
Ani
אין אצלנו דבר כזה ביסודי נכון?

והוא נוסע עם עוד ילדים?
מתקדם בחומר?..
או שעושה דברים שלא קשורים ללימודים..

אצלנו בשנה שעברה הגדול עבר קורס הרצאות
על חשבון שיעור שפה אחד בשבוע
בבית הספר
 

Ani15

New member
בוודאי שיש

יום שליפה הוא תוכנית המחוננים של משרד החינוך. מי שעובר את שני שלבי המבחנים למחוננים בכתה ב יכול להצטרף לתכנית הזו. לומדים בה קורסי העשרה שלא קשורים ללימודים (אבל מאוד מפתחים את הסקרנות). זה מתקיים פיסית במרכז העשרה (מעו"ף אצלנו). מכיוון שזה על אזורי אז גם בביה"ס שלכם חייבים לאפשר את זה (למעשה את הבחינות הקיסרית שלי עשתה במבנה ביה"ס שלכם אחר הצהרים...).
&nbsp
קידומטיקה היא תכנית ייחודית שפותחה באדיבות ציבור העולים מחבר העמים בעירנו בתמיכת המחלקה למתמטיקה באוניברסיטה. מדובר בתכנית מאוד מפתחת ומאוד יוקרתית (הילדים שלהם תמיד זוכים באולימפיאדות מתמטיקה וכד') אבל מאוד מאוד תחרותית (והאמת שילדים מוכשרים רבים שאינם שייכים לתפוצה המדוברת ולא בהכרח מזריקים להם תחרותיות עם חלב האם נושרים ממנה בגלל זה). לכן, אם את רושמת, תבררי מראש אם יש החזר במקרה פרישה. מצד שני, 2000 ש"ח לשנה זה ממש לא הרבה ביחס לעלות חוגים (וזה חוג לכל דבר, עם הרבה מחויבות).
&nbsp
אם את בענין של תכניות העשרה אחה"צ ולא תחרותיות תבדקי את החוגים של תכנית דה-וינצי בנוער שוחר מדע באוניברסיטה - הן די מוצלחות ונדמה לי שהתכשיט שלך כבר בגיל המתאים.
&nbsp
ואחרון חביב: יש תכניות העשרה לתלמידים מצטיינים שלא נכללו ביום שליפה, אצלנו ובבתי ספר רבים קוראים לזה אמירים, נדמה לי שאת זה דווקא אין אצלכם כי יש לכם המון העשרה לכולם (וזה בחירה של ביה"ס אם להיכנס לזה או לא, ונדמה לי שהמנהלת שלכם דוגלת בקידום כולם ביחד).
 
מוזר

לא מכירה אפילו ילד אחד שיוצא לתוכנית כזאת
התכשיט שלי לא מחונן
חכם מאד, שנון, פיקח אבל לא מחונן
אני לא אדחוף אותו לתוכנית אחר הצהרים
ממילא 3 פעמים בשבוע הוא מתאמן וזה גם ככה עמוס
יש לו כל מיני שליפות בבית הספר
באנגלית הוא יוצא עם עוד שלושה ילדים ללמודים מתקדמים עם סטודנטית
בשפה הוא יוצא לפרויקט כתיבת סיפור ארוך

ולגבי הקידומטיקה ערערת אותי עכשיו
חשבתי שזה חוויתי וכייף
 

Ani15

New member
אני לא שייכת לתפוצה הנכונה כדי לחשוב שזה כיף

צטערת
כן מכירה ילדים שהוקסמו מזה (ואכן, מהתפוצה ההיא. בחיי שזה נשמע גזעני אבל אין לי הסבר טוב יותר), וגם ילדים שעזבו בשאט נפש אחרי שהגיעו פעמיים למקום השני בכתה או משהו כזה (יש דירוג כל שבוע בערך).
ליום שליפה יוצאים 2-3% מתלמידי כל המחוז, יש מצב שאת לא מכירה בדיוק את שני הילדים שיוצאים מהשכבה שלכם.
 
אה, חשבתי שאת יודעת.

תכלס התכנית דווקא נשמעת אחלה, רק שבאמת העניין של "דירוג" נשמע משונה.
 
חשבתי שמדובר על הרבה יותר

זה היה מזמן
אבל לדעתי מתוך כיתה של 35 ילדים בכיתה של הגדול 5-6 ילדים עברו את השלב השני של המבחנים
אולי אני טועה
 

Ani15

New member
עברו את השלב הראשון

אותו עוברים 10-15% מהילדים, שזה בדיוק 5-6 מכתה בגודל כזה.
 
מה גם שלבית הספר עוד יש אפשרות להמליץ על ילדים נוספים
שלא בדיוק עברו את שלב א', אבל הצוות מתרשם שהם מסוגלים (או שההורים שלהם מספיק לוחצים על בית הספר להמליץ
).
האחוזים שעוברים את שלב ב' הם באמת כבר מאוד מאוד מצומצמים...
 

נטלי22

New member
אצלנו מתוך שכבה של כ-80 ילדים,

אצל הבת הגדולה שלי עברה רק 1, אצל הבן האמצעי שלי עברו 2, ואצל הבת הקטנה שלי עברו 2.
 
את שלב א עוברים די הרבה. בזמנו אצל הבכור עברו את שלב א
כמעט 10 ילדים, רק מהכיתה שלו. את שלב ב' עברו ארבעה (הוא ועוד שלושה) משתי הכיתות יחד. אחת פרשה אחרי חודשיים, ורק הוא ושני החברים שלו המשיכו עד היום.
הקטן עבר עכשיו את שלב א, ויחד איתו לפחות עוד 6 ילדים מהכיתה. מעריכה שאותו מספר גם בכיתה המקבילה. את שלב ב' כבר יעברו בודדים בלבד.
 

נטלי22

New member
מה שכן, אצלנו מדובר בכיתת מחוננים ולא ביום שליפה,

הווה אומר שיש עד 26 מקומות בכל שכבה לכל תלמידי העיר (אלא אם פותחים עוד כיתה לשכבה, שגם זה קרה כבר כמה פעמים). ייתכן מאוד שאם מדובר ביום שליפה אז הם יותר גמישים ויכולים לקבל קצת יותר תלמידים מכל שכבה ואז אחוזי הקבלה גדלים קצת...
 
למעלה