טיול בר מצווה - היער השחור או אוסטירה

טיול בר מצווה - היער השחור או אוסטירה


שלום

ממש מזמן לא ביקרתי כאן ועל כך סליחה

אשמח אם תשתפו אותי בניסיון שלכם, מי שהיה בשני היעדים האלה.
אנחנו הפעם נוסעים ברכב מלא. ילד בן 15, ילד בן 13.5 וילד בן כמעט 5.
בעלי משום מה מתנגד ליער השחור. אני עדיין מתלבטת. לא כל כך מבינה מה יש שם. ילד בר מצווה הוא ילד של פרקי מים, אומגות, אופניים ומסלולי חבלים. הגדול יותר לכיוון של דייג. הקטן בנתיים בענייני הדינוזאורים, מה יהיה בקיץ הבא עדיין לא יועדת. מאוד אהבתי את אוסטריה, כי היא דומה לסלובניה בנופים.
בעצם השאלה הגדולה באמת זה התקציב. הכוונה לנסוע בסוף יוני לשבועיים.
מה עדיף מבחינת ההוצאות?
וגם מה יש לראות באוסטריה לשלושת הבנים? יהיה משהו קולע לטעמם של כולם?
תודה, וסליחה על הכתיבה המסורבלת
 
החוויה שלי מאוסטריה (וינה בעיקר, אבל לא רק),

היא שהיא הרבה יותר יקרה ממקומות אחרים במזרח אירופה (אבל גם יותר נקייה ומטופחת). ביער השחור לא היינו.
 
ממש בקיץ האחרון היינו שבועיים עם הילדים באוסטריה
5 ימים באזור טירול, שאר הזמן באזור זלצבורגלנד.
היה טיול מקסים, עלה לנו בסביבות 28000 ש"ח לשבועיים, ואנחנו די לארג'ים בהוצאות על עצמנו. טסנו עם לופטנזה. הזמנו הכול הרבה מאוד זמן מראש - טסנו באוגוסט ואת כרטיסי הטיסה הזמנו כבר בנובמבר. לינה גם סגרנו סביב דצמבר.
מה עושים שם? הרבה מאוד טבע, הרבה מאוד מגלשות הרים, יש מתחמים נהדרים לפעילויות לילדים מכל הגילאים ומכל מיני סוגים (של פעילויות), יש ערים מקסימות, שיט באגמים, מכרות מלח, מכרות כסף ועוד ועוד..
ממליצה לך בחום להיכנס לסטימצקי/צומת ספרים/חנות ספרים כלשהי, להוריד מהמדף את "המשפחה המטיילת" - יש של אוסטריה ויש של היער השחור. שבי ותקראי. תראי מה יש בכל אחד מהאזורים, תתרשמי מה הכי מתאים לכם ותחליטי. בגדול זה די דומה.
 
נדלקתי על התאור שלך


אתם תכננתם לפי הספר הזה? האם יש לך קובץ עם המסלול?
אני מקווה להוציא קצת פחות מסכום שלך
. חשבתי שנוכל במקומות פשוטים או נכיל אוכל בעצמנו שזאת מבחינתו ההוצאה הכי גדולה, החברה שלי אכלנים גדולים ברוך ה'.
 
ממש הכול לפי הספר. הגילאים שלי די שונים משלך (11 ו-8)
וגם אנחנו לא ככ היינו בעניין של בריכות ומים (היינו פעם אחת וזה לא כל כך בשבילנו), כך שאני לא בטוחה שיעזור לך מסלול שלי, אבל הספר מעולה ומאוד מאוד ברור. כולל קוד וויז ליד כל אתר.
אנחנו אכלנו בחוץ פעם ביום. שאר הזמן קנינו אוכל בסופר והכנו בחדר. לקחנו חדרים עם מטבח גדול ומאובזר, וזה מאוד עזר. זה גם עולה כסף.
תראי, רוב העלות של טיולים כאלו היא כרטיסי הטיסה (ולכם יש 5 ולא 4 כמו שלנו היה), והלינה. האוכל זה לא העיקר. לכן כמה שיותר מהר מזמינים כרטיסי טיסה ולינות, כך אפשר לחסוך. ממש לא לחכות עם זה לרגע האחרון.
אנחנו טסנו למינכן עם לופטנזה, ושם שכרנו רכב. מינכן יותר קרובה לטירול וזלצבורג מוינה, ובקיץ בכלל לא הגענו לוינה ולכן טסנו למינכן.
 
אה, ושכחתי לומר שאוסטריה משופעת בבריכות עם מגלשות בכל מיני
גדלים (גם הבריכות וגם המגלשות). זה לא פארקי מים בסגנון של שפיים וכו', אבל כמעט בכל חור, בעיקר באזור זלצבורג, אפשר למצוא מתחמים של בריכות מכל מיני סוגים ושל מגלשות.
 
אנחנו גם היינו לשלושה שבועות

שילבנו בין אוסטריה ליער השחור
אם תרצי אפשפש במייל ואמצא לך את הטיול והמסלולים
 
תציצי בזה

שלומית יפת ביאליק שכתבה את המשפחה המטיילת בהרצאה על אוסטריה. לי זה עזר.
 
מודה שאני לא מבינה על מה ההתלבטות..
צריך ספר טוב כדי לארגן טיול טוב. הספר מעולה. נכון, עולה מעל 100 ש"ח אבל בחישוב הכללי של ההוצאות על הטיול זה כלום. יש לי כמה ספרים על אוסטריה בבית (נקנו לפני שיצא "המשפחה המטיילת") ואי אפשר להשוות. הספר מאוד מאוד נוח לתכנונים.
 
למעלה