משחק מחשב אלים לילד בן 10

בת האש

New member
הבן שלי לא משחק במיינקראפט

ואני לא הולכת להרשם למשחק הזה רק בשביל דיון בפורום. אז במקום זה אני מתבססת על מה שנאמר פה (ועל מה שקראתי בכתבה על המשחק שקראתי פעם, ועל דברים ששמעתי על המשחק הזה באופן כללי).
&nbsp
הבעיות שיש לאנשים עם משחקים הן לרוב לא מבוססות עובדות, אלא מבוססות אינטואיציה. היו המוניי מחקרים שניסו להוכיח שמשחקי מחשב מובילים לאלימות, ופשוט לא הצליחו. אני מעדיפה להתבסס על עובדות (ולכן לא מגבילה בגלל בסוג משחקי המחשב).
&nbsp
ולמקרה שזה לא היה ברור ממקודם - אנשים סבירים מבדילים בין הרג לצורך ציד, לבין הרג לשם שעשוע. והם לא מאבדים את יכולת ההבחנה הזו כי זה משחק. אני חושבת שהרג של חיות לצורך מאכל אמור להיות טריוויאלי - לא רק במציאות אלא גם במשחק.
&nbsp
הניסיון של כל שנות האבולוציה האנושית בערך (וגם קצת לפני, כי שימפנזים צדים) מראה שבני אדם יודעים להבדיל בין הרג לצורך ציד לבין הרג לשם שעשוע.
 
כאמור, במיינקראפט ספציפית ההרג הוא לא רק

לצורכי מאכל, אבל למה לבלבל אותך עם עובדות? האבולוציה הלא לצדך...
 

בת האש

New member
אז אני נגד הרג ללא סיבה ובעד צייד

פשוט, לא? במיוחד כשלא מנסים לעוות מה שאנשים אחרים אומרים...
 
מי שאל נגד מה את? כאמור,

גם אני בעד ציד חיות למטרת מאכל ונגד הרג לשם השעשוע - אבל מה בדיוק הקשר לדיון? לא ברור.
ומה זה משנה מה "אנשים סבירים" עושים כשאנחנו מדברים על ילדים? גם לא ברור.

אבל אם את מתעקשת להגיד משהו לא רלבנטי על משחק שאת בכלל לא מכירה (וגם את המחקר לגבי ההשפעה של משחקי וידאו, למשל מבחינת הקהיית החושים, אני מניחה שאת לא מכירה כלל, אבל זה לא מפריע לך לדבר גם עליו, או לטעון שאינו קיים, בפסקנות, כמובן...), מי אני שאפריע לך? חופשי.
 
לא, אני אומניבורית. למה זה רלוונטי לנושא הדיון?

כתבת בהמשך השרשור שאת לא מכירה את המשחק ולכן אני לא כל כך מבינה למה את מרשה לעצמך להעביר ביקורת על דברי בלי שתטרחי להתוודע לנושא הדיון, אבל רק לצורך ההבהרה - הגרפיקה במשחק בוטה, ההרג של החיות הוא אכזרי ומיותר. זה לא שאת יכולה להרוג חיה, לאכול אותה ואז להמשיך. הילדים יוצאים למסעות קטל חסרי כל משמעות במשחק, בשביל הריגוש של לראות דם. גם לו היינו חיים בחברה שבה מקובל לצוד ולאכול את מה שתפסת, היו מחנכים אותם שהורגים רק את מה שאתה מסוגל לאכול / לשמר ולא סתם בשביל הספורט. אז כן, מה שקורה במשחק זה די נורא.
ואם את חושבת שיש יותר יושר ואחריות בלהרוג חיה בעצמך ולאכול אותה מאשר לקנות חיה שמישהו אחר הרג במקומך, אז אני מבינה שאו שאת נאלצת להיות צמחונית בלית ברירה, או שאת חוטאת באותו חוסר יושר שאת מדברת עליו, כי קשה לי להאמין שיוצא לך ללוות את הילדים שלך למשחטה כל פעם שהם מבקשים שניצל.
 

בת האש

New member
אני אכן לא הולכת למשחטה כל פעם

ואני לא חושבת שי שמשהו אל ישר בלתת למישהו לעשות משהו במקומי, אלא בהכחשה של משמעות המעשים שלי.
&nbsp
אני מניחה שלספר לך על מסעות הציד לשם צייד שהיו בהיסטוריה יהיה חסר משמעות, כמו ג לנסות להמשיך את הדיון.
 
אבל למה אני צריכה שבן השש שלי ישתתף בזה או יחשף לזה?

יש המון דברים שקרו בעולם בעבר וקורים בו עכשיו. לא לכל דבר מזה נכון לחשוף את בן השש (או בן התשע, לצורך העניין) שלי, ובוודאי שלא בצורך משחק מחשב שבו הם הגיבורים שמבצעים את הדברים האלה.
גם קיום יחסי מין זה משהו שקורה בעולם ואין לי שום סיבה להכחיש בפניהם את האופן שבו הם באו לעולם, ועדיין לא הייתי רוצה שישחקו במשחק מחשב שבו הם הדמות הגברית ששוכבת עם בחורה, בליווי פס קול של אנחות וגרפיקה של זרע משפריץ.
הילדים שלי יודעים היטב ששניצל זאת תרנגולת ושמישהו היה צריך להרוג אותה. אבל אני לא חושבת שזה נכון שבגילם הם יתנסו בהריגתה בכוחות עצמם. במציאות או במציאות וירטואלית.
זה פורום הורים לילדים, צריך לראות את הדיון בהקשר.
 

בת האש

New member
לו הייתה לי האפשרות לעשות זאת

הייתי מראה לבן שלי שחיטה בגיל תשע. וגם בגיל שש. זה בדיוק העניין - ששחיטה או מות של חיות זה לא זוועה, או חומר לא תואם גיל. זה חלק מהחיים, משהו שאמורים לראות ילדים מכל הגילאים, מכיל אפס, בלי להסתיר. זו דעתי, וכך זה היה פעם (בניגוד, אגב, ליחסי מין).
 
את אמיתית? שחיטה של בעלי חיים זה מראה מתאים לגיל שש?

יצא לך בעצמך לראות פעם שחיטה של בעל חיים בריא? אפילו בכתב ההגנה של חברות הבשר שהוגש לבית משפט, החברות האלו כתבו שמשחטה היא מקום קשה, ושפעולת השחיטה היא מחזה קשה מאוד. אני ראיתי בגיל 9-10 גסיסה ארוכה של בעלי חיים גדולים (סוסים), זוכרת עד עצם היום הזה את המראות וזה היה המתה ברעל, בלי דם בכלל. יש הבדל גדול בין שחיטה לבין מוות של חיות שאת אומרת את שניהם כאילו היו דברים דומים. שחיטה היא פעולה פרו-אקטיבית אגרסיבית קיצונית של הפסקת החיים. אכן בעבר ילדים שחיו במשקים חקלאיים היו רואים את זה בשגרה. אם כזה חשוב לך את יכולה למצוא איפה להראות את זה לילדים שלך. בעיניי זה הזוי ליזום להראות לילדים צעירים (או לנערים, או לבוגרים) דבר כזה. אבל כל אחד וטעמו.
 

בת האש

New member
כן, יצא לי לראות

לדעתי לחיות בעולם בו אני אוכלת בשר באופן קבוע ולא לראות מה עובר הבשר הזה בדרכו לצלחת שלי זו פעולה פרו אקטיבית קיצונית של טמינת הראש בחול והכחשה.
&nbsp
לדעתי, מי שלא יכול לראות מה עוברות החיות בדרכן לצלחת, מוטב שיהיה טבעוני. לפחות יש בכך יושרה פנימית (שאני מעריכה).
 
מה לגבי מי שקשה לו לראות דם?

הוא לא צריך לקבל תרומת דם? ובעצם אם זה כה חיוני בעינייך הכיצד קרה שעד כה ילדייך לא צפו בשחיטה בלייב?
 

נומלה

New member
ילד בן 10 הביא לך כתבה מכלכליסט?

רק בשביל זה, צריך לתת לו מה שמבקש (ולתת לו שאפו גדול).
החננה חסר עצם אלימה בגופו שלי, ירה ללא הפסקה ברעים על המסך. את לא סומכת על הבן שלך שידע להבדיל בין משחק למציאות?
 

ויקה1222

New member
אני הייתי מאפשרת

זה שילד משחק במשחקי יריות, לא אומר שיהפוך לאלים ויש המון דוגמאות סותרות. הייתי שולטת בשעות, כל משחק שמשחקים בו ללא הגבלה מטמטם את המוח, אבל זה כאמור נכון לכל המשחקים. רק אם היה מדובר במשחק אלים במיוחד, מעבר ליריות, הייתי שמה וטו.
 

kmiki

New member
לבןם שלי יש אותו כבר שנתיים בערך

כלומר כל הסדרה הזו, לא זוכרת מה קדם למה, והוא בן 11.
הכל בסדר, הוא אחד הילדים העדינים ביותר בעולם, הוא עוסק באומנויות לחימה וגולש סקייטבורד, הוא טבעוני ואקטיביסט למען זכויות בעלי החים, הוא רגי שלחבריו ולסביבתו, הוא אחד הילדים הכי מדהימים שאני מכירה.
למה אני מציינתא ת כל זה? כי למרות כל זה הוא משחק כל היום במשחקי יריות, והוא עדיין ילד מדהים.
בקיצור, ילד שמועד לאלימות יהיה מועד לאלימות עם או בלי המשחק, וילד שלומד ויודע להפריד בין מציאות לדמיון ויודע מה באמת חשוב בחיים, לא ילך ויהרוג או יפגע באחרים.
 
למעלה