משחק מחשב אלים לילד בן 10

משחק מחשב אלים לילד בן 10

הייתן מאשרות לבן 10 לקנות משחק black ops - משחק יריות? התגובה הראשונה שלי הייתה בשום פנים ואופן! ואז כהרגלנו כל אחד הלך לחפש כתבות רציניות שתומכות בעמדתו. אז אני מצאתי כתבה שבה נטען שיש קשר בין אלימות ובין משחקי מחשב אלימים וזה גם נשמע לי מאד הגיוני. הילד מצדו הביא כתבה שבה נטען שהקשר דווקא הפוך http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3644386,00.html מה שהשאיר אותי בלי טיעון משכנע. הילד טוען שכל החברים שלו משחקים במשחק אבל ביקש שלא אשאל אמהות כדי שלא יאסרו לחברים שלו בגללו... אז מה עמתכן בנושא?
 
הבנות שלי משחקות במשחקי יריות,

ואני חושבת שהן מעולם לא הכו אף אחד. (אולי אחת את השניה... כשהיו קטנות).

אני חושבת שזה תלוי בילד. יש ילד שיתלהב וזה יגרום לו להיות ״רמבו״ גם בחיים, ויש ילד שלא.

יש איזה משחק יריות מאד פופולרי עכשו, אני לא יודעת אם זה המשחק שהבן שלך רוצה. אבל אני יודעת שהבנות שלי משחקות בו הרבה עם חברים שלהן.
 
אני מניחה שאין לילד גישה לנשק, נכון?

במקרה כזה, לא נראה לי בעייתי, כי הסיכוי שהוא ״יישם״ את מה שקורה במשחק הוא פחות או יותר אפס. עידוד כללי לאלימות אני מניחה שהוא מקבל ממילא מטלוויזיה ומסרטים, כך שזה לא ממש משנה - והניסיון ה״מעשי״ במשחק כנראה לא משנה, כי אין לו איך ליישם.
 

adif11

New member
כשהבנים שלי היו בגיל הזה

המשחק האהוב עליהם (לא זוכרת שם. אולי סאן אנדרס או משהו כזה) היה כזה שהדמות הראשית בו היתה פושע שתחביבו העיקרי לדרוס זקנות, לפוצץ בנינים וכו'. משחק מטומטם ואלים אבל הילדים מאוד נהנו ועד עצם היום הזה הם שני חננות לא אלימים לחלוטין מחוץ למסך הפלייסטשן.
 
אני בעיקר מתרשמת מבן העשר שעשה תחקיר כזה

כבר נקודה (או יותר) לזכותו.
יש לך אפשרות לראות את המשחק איפשהו? אפילו סרטון של המסך כשמישהו אחר משחק כמו שיש סרטונים של מיינקראפט? סף הרגישות שלי הוא בדברים שנראים מציאותיים מאוד.אין לי בעיה שירו בכל מיני מפלצות. קשה לי כשהדמות שמולם נראית מאוד אנושית וכשהיא לא סתם מתפוצצת לרסיסים אלא יש כל מיני גפיים קטועות ודם והבעות פנים של סבל או צרחות. לא חושבת שזה יהפוך אותו ליותר אלים או פחות אלים. חושבת שאלה דברים שלא טוב ובריא לראות בתדירות גבוהה.
 
רגע, אז מיינקראפט מקובל עלייך או לא?

לי מיינקראפט נראה מאוד אכזרי מהבחינות שציינת.
 
אני לא ממש מכירה דם והרג במיינקראפט....
לפחות לא בגרסאות בהן הבנים שלי משחקים / שחקו.
יכולה לספר לך שלפני כמה שנים הבכור שלי שיחק בגרסת האונליין של המשחק. הוא הורחק ממנה לפרק זמן מסוים (לא זוכרת כמה.. שבוע? חודש? לא זוכרת) בגלל התנהגות "אלימה" מצידו כלפי המשתתפים הווירטואליים האחרים.
ההתנהגות האלימה שלו הייתה לכלוא שחקנים אחרים בתוך קוביות, מהן לא יכלו לצאת.
אגב, אני מאוד שמחתי על זה שהרחיקו אותו מהמשחק. יותר "התנהגות-תוצאה" מזה לא יכולתי לבקש. למותר לציין שזה מעולם לא חזר על עצמו שוב. הוא ממש למד על בשרו באופן וירטואלי את תוצאות ההתנהגות האנטי-סוציאלית, גם כשמתחבאים מאחורי ישות וירטואלית, וזו למידה מאוד מאוד משמעותית.
מעבר לזה לא נתקלתי בדברים שאני מקטלגת אותם תחת קטגוריית האלימות במשחק הזה. ואולי זה גם כי לי יש בנים ולך יש בנות והסף שלי הרבה יותר נמוך משלך...
 

adif11

New member
הכוונה היתה כנראה לאלימות

כלפי חזירים וירטואליים

ויפה שהיה מישהו ער לכך שננקטה אלימות וירטואלית כלפי משתתפים והבעיה טופלה בהגיון סביר (הרחקה זמנית)
 

ויקה1222

New member
מיינקרפט ממש לא אכזרי

שלושת הילדים שלי שיחקו/משחקים בו ולא ראיתי שם אלימות. היה אפילו כנס של אוהדי המשחק וכולנו נסענו לשם, הסתובבו שם משפחות שלמות וזה היה ארוע מקסים ומאוד משפחתי.
 
זאת שאלה טובה. קודם כל תלוי באיזה מוד

אם הם בהישרדות אז פחות. אם הם ביצירתי אז הרבה יותר טוב.
אבל כן, אני מבינה למה את שואלת. בהתחלה כשהם סיפרו לי שהם הורגים חיות ואוכלים אותן וכל מיני כאלה זה נראה לי נורא. אבל אז הסתכלתי וכל הגרפיקה של זה כל כך מלאכותית. הכול מפוקסל ולא מציאותי. אותי זה מגעיל, בלי ספק, אבל בבחירה בין מיינקראפט לבין דברים אחרים, אני בכל זאת מרשה מיינקראפט.
 

בת האש

New member
להרוג חיות ולאכול אותן זה נורא? את טבעונית במקרה?

אם לא, אז יש משהו דו פרצופי בלהזעזע מהרג חיות, לדעתי. אני אישית חושבת שיש הרבה יותר יושר ואחריות בלהרוג חיה בעצמי ולאכול אותה, מאשר בלקנות חיה שמישהו אחר הרג במקומי, ולאכול אותה (תוך הדחקה של מקור המזון שלי).
 
גם אם נניח שההרג במשחק היה רק לצורכי מאכל

(והוא לא), העובדה של-א מדובר בלהרוג חיה כדי לאכול אותה (עם כל הקושי שאת מתארת, ומוצדק לדעתי), אלא במשחק שבו אתה הורג המוני חיות כחלק ממשחק, ולא כדי באמת לאכול אותן (אתה לא אוכל כלום - זה משחק) - הופך את זה לק-ל. צמחונים צריכים להיות עוד יותר נגד משחק כזה כי הוא הופך הרג של חיות למשהו טריוויאלי ולמשהו שעושים לשם השעשוע, ולבדיוק ההפך ממשהו שעשוי להרתיע אוכלי בשר (להבדיל מסרטים תיעודיים שמראים את הסבל שעוברת החיה, הרג אמיתי שלה, וכו'). ואכן יש גרסה של PETA למשחק.
אני לגמרי לא נגד צייד לצורכי מאכל (ואני באמת לא צמחונית), ולגמרי נגד צייד לצורכי שעשוע. לדעתי במיינקרפט ההרג קרוב יותר לשני מאשר לראשון (שוב, גם אם בתוך המשחק המטרה הייתה להרוג את החיות כדי לאכול אותן).
לדעת שושן זה מספיק לא דומה לדבר האמיתי כדי לא לעודד פגיעה ביצורים חיים. לא יודעת אם זה נכון.
 

בת האש

New member
אני לא יודעת איך נראה ויזואלית הרג צייד החיות במשחק

אבל אני נוטה לתמוך בכל מה שמקרב את האדם לתוצאות מעשיו. ובעיניי תזכורות לכך שעוף היה פעם תרנגולת הן דבר שראוי שיהיה נפוץ הרבה יותר. וזה שבמשחקים הורגים חיות כדי לאכול, חיובי בעיניי.
כמו שבמיני משחקים בסגנון טרויאן צריך לגדל שדות וירטואלים בשביל חיטה, כך ראוי בעיניי שצריך יהיה להרוג חיות בשביל אוכל. במיוחד במשחקים בהם העולם פרמיטיבי. כי זו המציאות. זו שהייתה, זו שיש. ואני מעדיפה שהמשחק ישקף אותה בצורה מדוייקת יותר, מאשר שהוא יהיה עוד מקום בו האוכל צץ מהאוויר (כלומר מהסופר) תוך עיוורון מוחלט לכך שהאוכל הזה פעם היה יצור חי.
&nbsp
אני אישית חושבת שהרג של חיות לצורך מאכל אמור להיות טריביאלי. כלומר, אולי באיזה עולם מקביל היה נחמד אם לא, אבל כרגע, אנשים מתייחסים ככה להרג של חיות. אנשים לא חושבים פעמיים לפני שהם קונים עוף בסופר.
&nbsp
אני מעדיפה לבטל את החומות של ההכחשה והעיוורון, וזה אומר שאם לאכול עוף זה טריוויאלי בעיניי - וזה טריוויאלי בעיניי - אז ראוי שגם להרוג אותו יהיה טריוויאלי. חלק בלתי נפרד מהחיים.
&nbsp
להרוג חיות זה באמת קל. אני מעדיפה משחקים (וסרטים, וספרים, ושירים וכו') שמנכיחים את המציאות הזו על פני כאלו שמסתירים אותה.
&nbsp
ולהעיף את הצייד מהמשחק זה בדיוק זה - להסתיר את זה שמאחורי האוכל עומד יצור חי.
לדעתי זה מעודד פגיעה בבעלי חיים. לא ישירות, אבל זה מעודד הדחקה. והזוועות הגדולות ביותר בעולם לא נשו פנים מול פנים, אלא כאשר היה ריחוק מהפשע, ואנשים הדחיקו והכחישו את תוצאות מעשיהם.
&nbsp
 
אז אני ממליצה לך לבדוק מה באמת קורה במשחק

(מתי ואיך ולמה הורגים חיות, איך זה נראה, וכו') לפני שאת מתעקשת על תיאוריות כאלה ואחרות.
ועד אז, אוסיף עוד שהבעייה של אנשים עם הרג במשחקים היא לרוב העניין שזה מקהה את החושים והופך את ההרג לעניין טריוויאלי, בלי קשר ל"צורך" באותו הרג במשחק (שיכול להקביל לצורך ממשי בחיים האמיתיים). החשש הוא לא שילדים ייצאו החוצה ויתחילו לצוד חיות לשם מאכל, אלא שהם יתחילו לפגוע ביצורים חיים באופן כללי (בין אם להרוג אותם או לפצוע אותם), בגלל אותה הקהיית חושים - ולא לצורכי מאכל, אלא בשביל הכיף, וכו'.
 
למעלה