תמיכה בחבר על חשבון ציונים

תמיכה בחבר על חשבון ציונים

לבני יש יכולות חברתיות גבוהות מאוד, ויכולות לימודיות טובות.
בכיתתו לומד ילד "מיוחד". לא אכביר בפרטים, ברשותכן.
הילד שלי לקח אותו תחת חסותו ועוזר לו בכל מיני דברים. הדבר ניכר ומוערך על ידי כל המעורבים בדבר, כולל אני שמתמוגגת מלראות כמה משמעותיים הם זה לזה וכמה שבני מוצא את האיזון (למשל, בין הנאה משאר חבריו לבין בילוי והנאה ועזרה לחבר המדובר).
לאחרונה ניתנו כמה עבודות כיתתיות לביצוע בזוגות ובשלשות ובאופן טבעי הם היו זוג, ואף הוסיפו וקיבלו לקבוצתם ילד שלא התקבל לאף קבוצה.
הזדמן לי לראות אותם עובדים: בני היה דומיננטי ותיווך בין כולם כדי ליצור משהו שמקובל על כולם, הסביר, הכניס מוטיבציה. הם שיתפו פעולה בשמחה, אבל לא מעבר.
הילד חזר קצת מאוכזב מההצגה של העבודות בכיתה בשל רמת שיתוף הפעולה והידע שלהם בנושא שהם למדו. עודדתי אותו שהעיקר העבודה המשותפת ושהוא למד מזה המון ושזה מה שמשמעותי בעיניי וידה-ידה-ידה.
אתמול בסיבובים האינסופיים בשכונה דיברתי עם כמה אמהות שילדיהן כבר בחטיבה, והן הבהילו אותי. כדי להתקבל לכיתות מסויימות או לבתי ספר מסויימים צריך להגיע עם ציונים, ולהבריק ולהתבלט. ערכית, אני מרוצה מאוד מהמצב הקיים ומעודדת אותו, אבל ברור לי שהילד יכול להגיע להישגים גבוהים יותר אם לא יתנדב למשוך אחרים.
אשמח לתובנות
 
לא הבנתי - הילד קיבל ציון נמוך על ההצגה של העבודה?

הציונים שלו נמוכים באופן כללי?
למה את חושבת שההישגים שלו נמוכים יותר בגלל העבודה עם אותם ילדים? או בכלל שלעבודות בצוות יש משקל מהותי בציון בתעודה? אני מניחה שהמורות יודעות במה מדובר, ולא רואה סיבה שהן "ידפקו" את הילד שלך בגלל העבודות האלה.
 
הציונים שלו טובים

אבל הוא לא ב-2-3 הגבוהים של הכיתה, שהם אלה שמתקבלים בסופו של דבר למגמות ה"נחשבות".
ובעבודה הזו הוא יצא מאוכזב, אני לא יודעת אפילו אם יש ציון, אבל הרושם שלי הוא שהיא היתה פחות טובה משהוא יכול היה לייצר עם אחרים. נתתי את המקרה כדוגמה יחסית ברורה יותר (יש לא מעט מקרים בהם הוא מסייע לילד בכיתה וכך מספיק פחות בעצמו - אבל זה "בקטנה").
 
את מתכוונת שעוד לא קיבלו את הציון

על העבודה, או שבכלל לא מקבלים ציון על העבודה הזאת? כי אם בכלל לא מקבלים ציון, הדוגמא הזאת לגמרי לא רלבנטית, ואין הבדל בין הזמן שהוא משקיע בעבודה עם הילדים האלה לבין כל דבר אחר שהוא עושה בלי קשר ללימודים כמו חוגים, בילוי עם חברים, צפייה בטלוויזיה, וכו׳, ואין סיבה לוותר דווקא על העזרה לאותם ילדים.
השאלה מה מונע ממנו להיות ב-2-3 הגבוהים של הכיתה. ואם זה קשור בכלל לעניין הזה של עזרה לאחרים. מהתאור שלך בכלל לא ברור שיש קשר.
 

mykal

New member
שתי הצעות לענין,

האחת--לעודד את הילד במעשים הערכיים האלה,
ולפנות למחנכת הכיתה--גם היא תעודד אותו,
ולבקש ממנה, שתהיה האבחנה בכיתה-- בין הציון הנאמר לציבור
הרי התלמידים משוים, לבין "הבונוסים" הוא יזכה בזכות המאמץ.
זה מקובל והגון.
השניה---לפעמים צריך לאפשר לילד המוכשר שלך להתקדם עם טובים ממנו או כמותו, וללמוד לאזן בין תמיד לבין לפעמים, גם בזה הייתי משתפת את המחנך/ת, ואם לא עוזר איתם לשתף את היועצת--זה בהחלט תפקידה.

בכל מקרה אל תדאגי הוא לא יפגע בעתיד שלו.
בהצלחה והרבה נחת.
 

adif11

New member
יש לך ילד מדהים - אשריך וטוב לך

הייתי פונה ללא היסוס לבית הספר ומבקשת שיחה עם המחנכת, היועצת ורצוי גם מנהלת בית הספר (שלושתן יחד) ומעלה את הנושא.
מן הראוי שבית הספר יתמוך ויעודד תלמידים כמו הבן שלך. אין סיבה לא לרתום אותם לענין.
 
תודה רבה


אתחיל מן המחנכת.

תכלס רציתי לבדוק שזה לא משהו שמזמין השלכת עגבניות, כלומר שבקשה להתחשב בדבר היא לגיטימית. תודה רבה!
 
אני חושבת שהילד צריך לעשות גם וגם

כלומר - יש לך ילד מקסים, ונהדר שהוא עוזר לאחרים.

אבל הוא צריך גם להתנסות בלהכין עבודה עם ילדים שזהים לו ביכולתם.

הילד לא חווה עבודה בצוות עם ילדים חזקים כמוהו. לדעת להדריך אחרים זה דבר אחד. לדעת לעבוד בשיתוף פעולה עם ילדים דומים לו - זה דבר אחר. וכדאי שהוא יעשה את שני הדברים. אחרת בשנה הבאה, במגמה האיכותית, זו תהיה הפעם הראשונה שהוא יתמודד בעבודה עם תלמידים חזקים ממנו. וגם - בעבודה שתאתגר אותו. שחברים לצוות יבואו עם רעיונות שהוא לא ניסה (כי היום הוא מתאים עצמו לתלמידים חלשים יותר)

וחוץ מזה - חלק מהעבודה זה ההצגה שלה. מה שאת מספרת זה שהילד לא חווה איך זה לעשות ״הצגה מצויינת״. גם אם זה לא דופק את הציון, זה עדיין ״לא פייר״. זה כיף לעשות הצגה מעניינת וייחודית, חבל שהוא לא חווה את זה.
 
זו אכן נקודה מעניינת

אולי הבחירה ב"חלשים" היא לא רק מתוך חוזק שלו אלא מתוך חולשה שלו, ביכולת התמודדות עם חזקים ממנו? אעלה גם את זה בפני המחנכת, תודה רבה
 

kramerkaren

New member
אצלנו המורות נותנות ציונים

על פי היכולות של כל אחד מחברי הקבוצה. הרבה פעמים בכוונה משבצים ילדים מתקשים עם החזקים, ובכל מקרה - מאד מודעות לתרומה של כל ילד וילד לפרויקט.
מעבר לזה - חטיבות גם רוצות מעורבות חברתית, ילדים שהם מנהיגים, ילדים אכפתיים, גם חלק גדול מהתוכניות רוצים המלצות אישיות מהמורות ומה שיש להן להגיד עליו יש משקל גדול.
 

kmiki

New member
איזה בן נפלא יש לך

ממליצה לדבר עם המורה של הכיתה, לעדכן אותה, ולבקש ממנה לאפשר לבנך לקבל את הציונים שלו תוך לקיחה בחשבון של המצב.
אני בוטחה שהיא יוכלה לדרג לו את הציונים לפי העבודה הכתובה על הנייר ואל לפי ההצגה מול הכיתה, או לסייע לו ולתווך לו איך עוזרים לחברים ועדיין מצליחים להציג את העבודה על הצד הטוב ביותר.
&nbsp
הבן שלך נשמע נפלא, חזקי אותו בהמשך דרכו.
&nbsp
לגבי החטיבה, את תמיד תוכלי לשבת בחדר המנהלת והיועצת ולהסביר להם שמה שהעסיק את בנך זו העשייה החברתית שלו, במקביל ללימודים, כי הוא מוצא לנכון ככה, ואני בטוחה שיתחשבו בזה גם כן.
 
למעלה