מחשבות

אני איפשרתי מכיתה ג, או נגיד גיל 9 בערך

לפרקי זמן קצרים. למשל הקפצתי לחבר בשעה 4 והאמא חוזרת בחמש. כאלה. לא לשעות. אני לא מרגישה בנוח להשאיר את הילד לבד למשך שעות אז גם עם חבר לא.
קראתי בהמשך השרשור שהחשש פה הוא לא בטיחותי אלא בנוגע לתכנים. מודה שזה לא מטריד אותי. כמו שכתבו למעלה, נוכחות של הורה בבית לא מונעת מהילדים לגגל דברים בחדר. ובמלוא הכנות עד כמה שאני מקפידה על תכנים ועל מה שלגילם ולא לגילם, אני לא באמת חושבת שאם יראו קצת מסרט אימה או פורנו זה באמת יצלק אותם לנצח. ברור שלא הייתי מושיבה מול זה מיוזמתי אבל וואלה, הם ילדים, הם סקרנים, גם אנחנו היינו כאלה, זה חלק מלמידה. אני חושבת שהתגובה שלי לתכנים שלא לגילי היתה "וואלה, עכשיו אני מבינה למה לא הרשו לי לצפות בזה".
הדבר היחיד שהקפיץ אותי בסיפור שלך זה השכן מכיתה ח' שקופץ מדי פעם. לא הייתי מרשה לילד שלי כשהוא נשאר בבית לבד לפתוח דלת לאף אחד. לא משנה מי. העובדה שהילד ניגש לדלת ופותח אותה מפחידה אותי יותר מאשר כל הפורנו ביחד. וגם נוכחות של שכן מכיתה ח' עם ילדים ב-ו' מטרידה. מה יש להם לעשות יחד? גם את זה לא הייתי מאפשרת בלי השגחת מבוגר. עצם ההישארות לבד - פחות מפריע לי.
 
זאת היתה דוגמא שלא קרתה

אבל לא תלושה מהמציאות.
בהחלט יכול לקרות מצב כזה
שאני אקבל טלפון והוא ישאל אם X יכול לעלות אליו
עכשיו איך הוא מכיר את X ילד בכיתה ח
הוא מתאמן איתו בחוג
לגבי בטיחות אין חשש בכלל
כי הוא לא מתעניין בבישול וגם העובדה שיש אנדוקציה ולא גז
מרגיעה
סורגים יש והוא לא סקרן לגבי כל מיני דברים

הפתעת אותי בקלילות שלך לגבי סרטי אימה ופורנו
 
מה יש להם לעשות ביחד

טיוי
X box
מחשב
סרט
משחק קופסה חלילה

מה שיש לו לעשות עם ילד בגילו
 
כמו שאמרתי, לא הייתי מושיבה מול זה מיוזמתי

והבן האישי שלי כל כך פחדן שאין מצב שהיה מסכים לראות סרט אימה. אבל אני מתחילה להפנים לאט לאט שהם מתבגרים ושאם הם מסתקרנים בגלל משהו אי אפשר באמת למנוע מהם. אני לא חושבת שזה בריא לילדים צעירים להיחשף לפורנו, אבל לא חושבת שזה היה סוף העולם בעיני אם הם כן היו נחשפים למשהו. בעיקר הייתי שמחה לדעת שזה קרה כדי לשוחח איתו על מה שראה ולהציג תמונה מאוזנת יותר.
 
אצלי לפרקי זמן קצרים

לבד אצל חברה משנה שעברה כיתה ד.
השנה , בכיתה ה , הבכורה חוזרת עם אחיה הקטן (כיתה א) פעמיים בשבוע בהסעות ומחממת להם אוכל אז גם נשארת לפעמים לבד עם חברה, בהסכמתי- תלוי חברה ותוך הבהרה ברורה שהן לא יוצאות מהבית ואם יש שינוי היא מתקשרת לבקש רשות.
בכל מקרה ולכל עניין בזמן ששניהם לבד בבית הם לא פותחים את הדלת לאף אחד, בדגש על אף אחד, לא לשכנים ולא לסוקרים ולא למתרימים ולא לאף אחד אחר.
בטלווזיה ובמחשב מאוד ברור להם מה אני מסכימה/לא מסכימה שיראו, אני גם בודקת מדי פעם.....
אין ברירה צריך לשחרר מתישהו... גם אם יש לי צורך עז לשמור עליהם קרוב וצמוד.
 
אין לי בעיה עם להשאיר לבד

גם כיתה ב נשאר לבד
עם הסלולרי
כשאני יורדת לכמה דק
השבוע הוא נשאר חצי שעה
שהייתי עם הקטן בגינה
מתחת לבית
כל 5-10 דק שלחנו הודעת ווטסאפ
אחת לשני
העניין הוא דווקא בגיל גדול יותר
מה הכוונה שהיא יודעת מה מותר לה במחשב?
ומה אסור
 
למעלה