ילד בן 9, עולה ל-ד'. התלבטות שעות שינה וחוגים

ילד בן 9, עולה ל-ד'. התלבטות שעות שינה וחוגים

אז קודם כל שאלת סקר - מתי בני ה-9 שלכם הולכים לישון בערב?
ועכשיו ההתלבטות - הבן עסק השנה בחוג מסוים. נהנה ודי הצליח אבל לא הבריק. רוצה להמשיך. הפעילות לפי רמות ושנה הבאה מדובר בפעמיים בשבוע, 6:30 עד 8 בערב. אין קבוצה אחרת אז זה או השיעור הזה או להפסיק עם החוג לגמרי.
אני מסתייגת משעת הסיום. כיום בזמן לימודים הולך לישון בשמונה-שמונה וחצי. ארוחת ערב משפחתית בשבע. אם יהיה בחוג הזה משמעות הדבר היא שיילך לישון ב-9 מינימום ולא תהיה ארוחת ערב משפחתית לפחות פעמיים בשבוע (כי בטח גם יהיה אירוח אצל חברים וכאלה). ארוחת ערב משפחתית אצלנו היתה קודש מאז שהילדים נולדו. בן זוגי עושה מאמצים כדי להגיע הביתה כל יום בזמן. זה היה ערך מבחינתנו. לא ציפיתי שזה ימשיך כשיהיו בני נוער כמובן, אבל גיל 9 זה עוד צעיר לי מדי בשביל לוותר על זה.
היתרון של השעה הזאת הוא שאפשר להספיק די הרבה עד החוג. להיפגש עם חבר ישר אחרי בי"ס, להכין שיעורים, ללכת לחוג אחר/ספריה/טיפול...
מה הייתם עושים?
 
איזה סוג חוג? ספורטיבי או אינטלקטואלי?

אם זה חוג ספורט, אני חושבת שזו שעה לא מתאימה עבור ילד בן 9.

גם אם זה חוג אחר (נניח שח) זה לא להיט, אבל יכול לעבוד אם הילד מאד אוהב את זה. בני 9 עלולים להיות כבר עייפים ולא מרוכזים ב7 בערב.

לגבי ויתור על הארוחה המשפחתית - שחררי. גם אצלי ארוחה משפחתית זה חשוב, אבל אם מדובר במשהו שמאד חשוב לילד - אפשר להתגמש. אני מבינה שיש אחים קטנים. אז תאכלו איתם מתי שאתם רגילים, וכשהילד חוזר - אחד מכם יישב איתו לארוחה לילית.
 
אכן שח :)

זה לא מאוחר מדי ללכת לישון אבל, בגיל הזה? או שאני מחפשת תירוצים כי לא בא לי לוותר על הארוחה?
 
אם הילדים שלי היו רוצים לשחק שח

הייתי מוכנה לעשות ארוחת ערב גם ב10 בערב, תוך כדי עמידה על הראש


את לא מחפשת תירוצים, גם בעיני חוג בשעות האלה זה לא אידיאלי.

אבל תשמחי שהילד אוהב כזה דבר מוצלח כמו שחמט
 
מצחיק איך אנשים רואים דברים באופן שונה

איכשהו זה לגמרי לא ביג דיל בעיני שהילדים (שני הבנים שלי משחקים) אוהבים שח. נחמד וזה, אבל... פסדר. לעומת זאת אם היו רוצים לנגן או שהיו מביעים התלהבות מספורט כלשהו (הם לומדים אבל בעיקר כדי לצאת ידי חובה, והם לא טובים בזה) הייתי עושה הרבה יותר שמיניות באוויר בשביל זה.
תודה על הפידבק. אני מניחה שצריך קצת להתגמש ולהבין שהוא כבר לא ילד קטן. בכל מקרה ננסה.
 
בן עשר וחצי

מתאמן שלוש פעמים בשבוע בקארטה
משבע עד שמונה וחצי
עולה לישון בתשע וחצי
אין טקס ארוחת ערב
המתחרים הבוגרים יותר (גיל 12)
מתאמנים מהשעה שמונה וחצי עד עשר
כל עוד הילד לא רוצה לעזוב את החוג
ומתעורר בקלות בבוקר
אני לא רואה בעיה
 

kramerkaren

New member
בת 7, פעמיים בשבוע חוג שנגמר ב 19:45

ארוחת ערב מוכנה ומחכה כשהיא מגיעה הביתה, במיטה עד 21:00 בימים של החוג. בגלל שזה חוג ריקוד והיא מזיעה אז אי אפשר להתקלח קודם, למרות שזה היה חוסך לי זמן יקר.
*לה* השעה של השינה לא מאוחרת מידי. *לי* כן קצת ודורש ממני התעסקות איתה בשעה שאני כבר מתפטרת מהורות לרוב. היתרון, לעומת זאת, זה שבשעה הזו ההורה השני תמיד בבית ונטל ההסעות ואז התמודדות לא בלעדית עלי, מה שלא קורה בשאר החוגים.
בכל מקרה - הוא רוצה? הייתי משחררת. זה לא מאד מאוחר, והארוחה? הוא מרוויח במקום זה ארוחה לבדו עם הורה אחד, או אפילו 2 ההורים בלעדית שלו. זה חשוב לא פחות, ונדיר הרבה יותר.
 

valeta2

New member
גם לנו יש חוג כזה

פעם בשבוע עד 20:00. כמו קרן - ארוחת הערב מחכה על השולחן, מייד כשמגיעים הביתה (20:20), ואז מקלחת.
21:00 במיטה, עד 21:30 ישנים.
בשבילי זה לא מאוחר מידי, זה קצת פחות נוח כי זה דורש התעסקות יותר מתוכננת ולא גמישה בשעות שבא לי כבר לעסוק בענייני, אבל זה ממש בסדר.
מה שמפריע לי בתיאור שלך זה שזה פעמיים בשבוע. זה קצת גדול עליי, אבל לא הייתי פוסלת אם מדובר בחוג מעולה ואהוב.
 
האמת שגם אני הייתי שמחה לפעם בשבוע

ככה זה היה היום האחד היוצא מן הכלל. יומיים כאלה כבר הופכים את זה להרגל ולא לא רואה את הילד הולך לישון בשמונה בימים האחרים. נראה לי ששעת השינה שלו תהפוך לתשע באופן קבוע. אבל ברמות האלה כבר לומדים/מתאמנים יותר. גם כל חוגי הספורט הם פעמיים בשבוע בגיל הזה וברמות ההתקדמות האלו. כולם מינימום קספרוב/קומנץ'/מסי...
 

Ani15

New member
בת התשע שלי

הולכת לישון בתשע וחצי (בחופש יותר לכיוון עשר). ארוחה משפחתית בשמונה (ואם מישהו לא נמצא, אז לא).
יש לה חברה שהולכת לישון בשמונה. כשהבעתי אי אמון בשעה הזו, אמא שלה ואני שאלנו אותה ומסתבר שהיא אכן הולכת למיטה בשמונה אבל בדרך כלל קוראת עד תשע.. (אמא שלה קצת הופתעה).
 
מנצלשת את עצמי - כמה חוגים?

התחלנו להסתכל על העלונים השונים שמגיעים הביתה... הילד, ברוך השם, ילד סקרן, חכם, אוהב ללמוד ולהחשף לדברים חדשים. מבחינתו - רוצה הכול. יש לו שני מפגשים טיפוליים בשבוע שהם חובה והטלתי וטו על חוגים שמחייבים הסעה מלבד ספורט. מעבר לזה יש תוכנית להמשיך עם השחמט שהופך להיות פעמיים בשבוע, יש מבוכים ודרקונים שתפור עליו והבטחתי, יש התעקשות שלי על חוג ספורט אחד לפחות (ומה שהוא רוצה מתנגש עם דברים אחרים). נאמר שאין בעיה כלכלית. יש, אבל נאמר שאין. הבעיה העיקרית זה מועדי החוגים שלא בשליטתי. יוצאים לי ימים של שני חוגים ביום, או מפגש טיפולי ושני חוגים. זה נראה לי מטורף, אפילו בלי הסעות, וחלק מהפעילויות כן ידרשו הסעות בכל זאת. הייתי מפצלת את זה בכיף לחוג שונה כל יום, אבל אין את החוגים שהוא רוצה בימים שאנחנו פנויים.
איפה שמים את הגבול ולפי מה מחליטים מה מתאים ומה לא?
קשה לי עם לוגיסטיקה.
 

פריZמה

New member
משתתפת בדילמה

גם פה חובבי חוגים, וככל שהם גדלים זה מסתבך - כי חוגים הופכים להיות פעמיים/ שלוש בשבוע ומצטרפות לזה תנועות נוער וכו.
כמוך - אני מגדירה מה נכנס ללוז לא משנה מה, יש חוג או שניים שהילד מאוד רוצה והשאר משתלבים בהמשך. יש גם הרבה ויתורים, אבל ככל שהזמן עובר אני פחות מזדרזת לרשום לחוגים חדשים ממש בתחילת השנה. חוגי ההמשך מתמקמים, מגיעות הצעות מבית הספר להעשרה, ורק בסוף ספטמבר רושמת לחוגים חדשים לגמרי.
התסכול שלי נובע מזה שאם מערכת החינוך היתה שווה משהו, הרבה מחוגי ההעשרה נוסח אנגלית, מחשבים, מתמטיקה, מדעים - היו הופכים מיותרים. הילדים הולכים לבית הספר לחצי יום מבוזבז והכל נדחק לאחר הצהריים.
 
איכשהו אני חוששת שלא יהיה מקום..

יש אצלנו חוגים מבוקשים שנסגרים מהר. לפחות כך היה בכיתות נמוכות יותר. חוששת מזה.
 

פריZמה

New member
תראי....

הניסיון שלי שונה.
הפעם היחידה שלא היה לנו מקום בחוג זה כי לא התפשרתי על יום ושעה מאוד ספציפיים וגם אז תוך חודש התפנה מקום של ילד שפרש.
במרבית החוגים חוקים מוגמשים, נפתחות עוד קבוצות בהתאם לביקוש.
כמובן שהמצב שונה בחוגים לממשיכים- וזה היוצא מהכלל.
אבל אם ידוע לך על חוג סופר ספציפי שעובד אחרת - לכי על זה.
גם פה בירידי החוגים ״ מספר המקומות מוגבל״ - אבל כולם בסופו של דבר יוצאים מרוצים.
אני צריכה לתמרן עם לוזים של כמה צרכני חוגים ולכן למעשה אין לי ברירה אלא להמתין עד שהשנה מתחילה עם החוגים הקבועים, שינויי המדריכים, וחברים טובים שפרשו ואז פתאום החוג פחות אטרקטיבי ומתפנה יום.....
אגב, איכשהו חשבתי שאת ממוצא רוסי. איך את לא עפה על זה שהבן שלך בשחמט?...,:)
 
אני מקולקלת


שותה את התה שלי עם קצת מים קרים, בעלת סבילות אפסית לאלכוהול ולא מתלהבת משחמט.

בינתיים דיברנו עם המדריכים ומסתבר שיש עוד הרבה אפשרויות (כמובן) אז מקווה שיסתדר. תודה על התובנות!
 
טוב מאוד! שמעתי שתה חם מדי גורם לסרטן...

ואם כבר, אז גם אלכוהול גורם לכמה מחלות לא נעימות...
על שחמט עוד לא שמעתי שהוא גורם למחלות, אבל בטח גם זה יגיע
.
 

adif11

New member
הרגת אותי עם הנצלו"ש העצמי


ולעניננו - מגבילים את מספר ימי החוגים למה שנראה לך סביר (אני בזמנו הגבלתי לארבעה ימים בהם ניתן לקחת חוג והשארתי יומיים ל"אוויר" , השלמות לימודים או סתם להזמין חבר) ובכפוף למגבלה נותנים לילד לבחור . גם אצלי אחד מארבעת הימים היה חייב, עד גיל מסוים, להיות חוג ספורט.
 
הבעיה שלי היא שהחוגים דחוסים על פני X ימים

יוצא שיש לו למשל מפגש טיפולי ב-2, חוג ב-4 עד 5 וחוג מ-6 וחצי עד 8. באותו יום. זה פסיכי קצת, לא?
 
אני דווקא רואה בזה יתרון

יש לך יומים בשבוע שמוקדשים לחוגים. ימים שבהם לוח זמנים מאד מוקפד (אני מניחה שאת מסיעה למקום אחד, ואז יש לך שעה לעשות סידורים או ללכת עם האחים הקטנים לגינה, ואז אוספת ומביאה למקום הבא, וכו).

ושאר הימים - מאד חופשיים. ימים שאף אחד לא חייב לצאת מהבית. אין שום זמן שצריך לעמוד בו. שום מקום שצריך למהר אליו. אני רואה בימים כאלה הכרח, סוג של מילוי מצברים.

בעיני, כשיש חוג בכל יום, זו מכה. כי אז זה אומר שבכל יום יש איזה מטלה, יש איזה זמן שחובה לעמוד בו. איזו אבן נגף באמצע האחהצ.
 

adif11

New member
בעיני יום כזה באופן קבוע הוא בלתי סביר

מפגש טיפולי בשתיים ואחרה"צ שני חוגים ברצף ? אצלנו זו לא היתה אופציה בכלל. צפוף מידי ובעיני גם הופך את כל הענין מכיף לרשימת מטלות.
 
למעלה