שואלת גם פה - התנהלות מוזרה בגן

שואלת גם פה - התנהלות מוזרה בגן

לפני כמה ימים אחת המטפלות בגן סיפרה לי כל מיני דברים ועכשיו אני לא יודעת איך להגיב.
נתחיל בזה שהבן שלי ממש מטורף עליה, נדבק אליה כבר שנה שלמה, ו פחות הולך לאחרות. אם היא שם בבוקר, נפרד יפה, אחרת בוכה.
היא סיפרה לי שכנראה לא תמשיך לשנה הבאה, כי המטפלת הוותיקה לא אוהבת שכל ההורים מתים עליה. שככל שהיא קיבלה יותר מחמאות, ככה ההיא התעצבנה יותר והתחילה לספר עליה סיפורים. כולל סיפורים שהיא מכה ילדים ומה לא. היא סיפרה שההיא גם דאגה ללכלך על הגננת, ובאמת פיטרו אותה השנה.
אז אמרתי לה שתנסה לעבור קבוצה, אז היא אומרת שגם שם המטפלת הוותיקה שולטת, שמי שלא מתאים לה, היא דואגת לסלק. וגם שם הגננת החדשה לא ממשיכה לעוד שנה. המטפלת הוותיקה בקבוצה של הבן שלי נראית קצת צבועה, ונשמע אמין מה שהמטפלת האהובה על בני סיפרה לי.
איפה הבעיה? שאלתי אותה, למה שבעלת הגן תפטר מישהי שאוהבים. התשובה הייתה שהיא רוצה מחמאות רק עבור שתי המטפלות הוותיקות. זה לא נשמע מוזר? לא עדיף לבעלת הגן שהורים יוהבו כמה שיותר מטפלות?
אני תוהה מה לעשות. הוא בן שלוש, החלטתי לשלוח לגן עריה והתחרטתי. הייתי צריכה ללכת אתמול לעירייה ולבטל את הרישום, וסתם לא יצא לי.
 

שקדיייה

New member
אני בכל פעם נפעמת מחדש מכמה פוליטיקות יש בין 3-4 נשים

מבוגרות שאמורות לטפל בילדים שלנו...
תמיד נראה לי שהן פשוט נורא נורא משועממות, והממשק עם ההורים וכל מילה שנאמרת בו בקצוות של היום- זה הלחם שלהן והן פשוט מנסות להוציא מזה את המקסימום.

בתור אמא אני מודה- לא כל כך מעניין אותי לשמוע את הקישקושים שלהן.... ההיא אמרה ככה על זאת, וההיא אמרה ככה על ההיא...... באמת לא מעניין אותי.

אני מסתכלת רק על הילד/ה שלי ואם טוב להם ונעים להם באופן כללי בגן או לא.
אם הגן מתפקד בצורה תקינה או לא.
הפעם היחידה שבה "נכנסתי לזה" היא כשקיבלתי את הרושם שזו הפעילות המרכזית שלהן לאורך כל היום...... ופה דרשתי מבעלת הגן שפשוט תרגיע את הרוחות ותדרוש מהעובדות שלה להתעסק בשעות העבודה ב.... עבודה.

לגבי מה כדאי פרטי או עירייה.... מהניסיון שלי. בעניין הזה, אין שום הבדל. זו אותה אוכלוסיית גננות/ סייעות והשטויות האלו קורות בפרטי ובציבורי בדיוק באותו אופן.
 
השאלה היא האם זה משפיע על איכות הטיפול בילדים

אם מטפלת מקסימה מפוטרת כי היא לא התאימה לרצונות של המטפלת הוותיקה, אולי זה אומר משהו? והילד פחות מתחבר למטפלות של השנה הבאה.
השאלה היא האם להעלות את הנושא בפני בעלת הגן או האמהות האחרות?
 
וואלה? זה משהו נפוץ? אני לא נתקלתי בזה.

אבל הילדות שלי היו בסך הכל בשלושה גנים בישראל, אז אולי אין לי מספיק ניסיון. הרושם שלי היה שאם הן לא חברות, הן לפחות מסמפטות זו את זו. לא נתקלתי בשום אינטריגות ושום מילה רעה של אחת על אחרת.
 

jessie7

New member
תגובה

אם המטפלת הזאת היא כל כך טובה עם הילדים ומקצועית, אז לא יתכן שעקב תחרותיות ולשון הרע הילדים יפסידו. לשתף הורים אחרים ודחוף וכמובן לפנות להנהלת הגן.
זכור לי שאצל אחיין שלי היה אותו סיפור עם המחנכת שהייתה פשוט מדהימה , ופתאום נאמר להורים שאינה ממשיכה מנסיבות לא ברורות. הורים לא ויתרו והתחילו לחקור את העניין והסתבר שהכל עניין פוליטי וגם עליה לכלכו. הורים הפעילו לחץ ואיימו על המנהלת, כתבו מכתבים ועוד . בסוף הם ניצחו והחזירו להם את המחנכת.
 
המטפלת בכל מקרה לא אמורה להמשיך איתם

כי הם עוברים קבוצה, אבל כל ההתנהלות בעייתית בעיני. עכשיו גם אמא אחת,כתבה לי שגן העריה אמור להיות מדהים, בזמן שכאן לא ברור מי תהיה הגננת.
 

jessie7

New member
אכן

התנהלות מאוד בעיתית, כדאי להתארגן יחד, כמה הורים ולקבוע שיחה מסודרת עם הגורמים הרלוונטיים.
 

adif11

New member
עצוב

גם בגן של הבכור בזמנו , דוקא גן עיריה , טרם טרום חובה, היו אינטריגות דומות ואת הגן ניהלה ביד רמה עוזרת הגננת שעשתה שם מה שהתחשק לה . למזלי עברנו דירה כמה חודשים אחרי תחילת השנה והילד עבר לגן אחר.
לא יודעת מה הייתי עושה אילו לא עברנו. זה לא פשוט להתגבר על הפוליטיקה הזו במערכת החינוך.
 
דיברתי שוב עם המטפלת, הפעם על הבן שלי

היא אומרת שזה לא פוגע בילדים, לדעתה.
האמת, יש לי עוד סיבה להתלבט. בשנה הבאה יהיו שלוש מטפלות וגננת חדשה. לפחות שתי מטפלות הוא מכיר מהשנה, כי הן מקבלות את הילדים שבאים מוקדם. אחת נראית בסדר (זאת שהמטפלת אמרה שהיא השולטת) אבל הוא לא מתלהב ממנה. את השניה הוא בכלל לא מסמפט, וגם לי היא לא נראית, סתם לא כי יש לי סיבה אמיתית לפסול אותה. שלישית שנינו לא ממש מכירים.
ובגן עריה אמרו שיש גננת מקסימה, סייעת טובה שעובדת איתה הרבה, תהיה עוד סייעת וכנראה גם סייעת רפואית כי יהיה שם ילד עם אלרגיה, ילד מהגן שלו. אמא שלו מכירה את הצוות ומאד מתלהבת מהם.
 

adif11

New member
ממה שאת כותבת נראה לי

שהייתי שולחת לגן עיריה. יש לי אלרגיה חזקה לפוליטיקות המגעילות והמגוחכות האלה.
 
למעלה