3 ילדים ומכונית - מה מומלץ?

3 ילדים ומכונית - מה מומלץ?


עוד מעט נהיה חמישה ונצטרך להכניס 2 בוסטרים וכסא תינוק לאוטו.

האם מישהו הצליח להכניס 3 ילדים למושב האחורי של מזדה 3? יש לכם אוטו 5 מקומות אחר מומלץ? בעלי רוצה או להישאר עם המזדה או להגדיל לאוטו מרווח אחר עם בגאז' גדול.

לי יש דיהטסו סיריון פיצית שאני מאוד אוהבת. אני מאוד מתלבטת מה לעשות:

להישאר עם הסיריון אהובתי ולשים את התינוקת מקדימה ולהצטופף?

אני לא משתמשת בכלל בבגאג' חוץ מלעגלה. אז אולי כדאי לי להחליף ישר לסטיישן 7 מקומות בלי בגאג'? כי אם גם ככה אני מגדילה את האוטו אז שאוכל לפעמים להסיע עוד חבר מאחורה או את אמא שלי.

למישהו יש ניסיון עם רכבי 7 מקומות? ראיתי שזה לא יקר כול כך ואני עובדת קרוב לבית אז גם הדלק לא שיקול. השאלה אם זה נוח.
 
למה אתם צריכים סטיישן 7 מקומות?

כמה יוצא לכם לנסוע כולכם פלוס חבר / אמא? 3 ילדים מאחורה זה סטנדרטי, ואם יש רק כיסא תינוק אחד יש הרבה מכוניות מתאימות (רק צריך שהדפנות של כסא התינוק יהיו גבוהות יותר מהידיות של הבוסטרים).
לנו יש יונדאי i30 עם כסא תינוק + כרגע בוסטר אחד, כי זה מה שאנחנו צריכים, אבל יש מקום גם לבוסטר לגדולה שיושבת בצד השני (שכבר גדולה מדי לבוסטר, פשוט).
 
אני מנסה להבין למה לא, יש הרבה יתרונות

הבדלי המחירים לעומת מכונית 5 מקומות לא גדולים, אפשר למצוא סטיישנים באותו אורך כמו משפחתית מרווחת. אז למה לא בעצם.....
 
בזמנו כשהגענו לארה"ב התלבטנו

איזה כלי רכב לקנות, ולפי מה שהבנתי ג'יפים וכלי רכב מהסוג הזה זוללים הרבה יותר דלק ממכוניות משפחתיות. הם גם באמת יותר יקרים לרוב. גם אנחנו לקחנו מכונית קצת יותר גדולה מהצרכים שלנו, משיקולים שונים שאני לא בדיוק זוכרת מה הם היו (אולי דירוגי בטיחות? לא בטוחה) - קנינו טויוטה קאמרי במקום לקנות טויוטה קורולה. בארץ יש לנו מכונית קטנה יותר וקצרה יותר (על אף שיש לנו גם ילדה אחת יותר!) אבל מרווחת מספיק בשביל כולנו (יונדאי i30) שפשוט קנינו מאבא של בעלי - וזה הרבה יותר נוח מבחינת חנייה, למשל - אפשר להיכנס למקומות שעם הקאמרי ממש אי אפשר היה להיכנס. ולשתי המכוניות יש בגאז' לא רע (אבל לקאמרי היה בגאז' גדול בהרבה) - מה שמאפשר להכניס מזוודות כשיוצאים לטייל.
תכלס אני בכלל לא נוהגת בארץ ומי שבוחר את המכונית אצלנו זה בעלי (אני רק בודקת את הבטיחות, ואם יש אופציה לבחור - בוחרת את הצבע...), כך שאני ממש לא מומחית. אלה השיקולים שאני מכירה. לחברים שלנו עם ארבעה ילדים באמת יש ג'יפים כאלה, אבל הם באמת זקוקים להם. בארה"ב כמעט לכולם היה ג'יפ פרט אלינו, כי זה היה סוג של סמל סטטוס, כנראה (מבחינת גדלי המשפחות לרוב היו רק שני ילדים) או אולי בשביל להביא את נבחרת הבייסבול או משהו - שני הדברים לא היו רלבנטיים עבורנו, והלכנו על מכונית משפחתית, שהייתה לנו סופר נוחה, וטיילנו בה המון.
 
אבל אם יש רכב סטיישן ספציפי

שהמחיר שלו מתאים לכם, צריכת הדלק שלו בסדר (יכול להיות שבסטיישנים זו לא בעייה כמו הג'יפים), הוא קצר יחסית ולא מקשה על החנייה, הוא בטיחותי, ונראה לך ששימושי לכם יותר שני מושבים נוספים מאשר בגאז' כי אתם לא מטיילים או סוחבים מזוודות לשדה התעופה או וכו', אבל כן מסיעים אחרים לעתים קרובות (או הייתם מסיעים אם היה מקום) - אולי זו באמת בחירה טובה עבורכם.
 
אז ..פעם..בעידן הבוסטרים וכיסא הבטיחות

היתה לנו שברולט קרוז
היתה מעולה
מרווחת מאד
 
בן כמה הילד הגדול?

אם הוא בסביבות 6 או יותר, מספיק בוסטר קטן בלי גב שזה לא תופס מקום נוסף. היום יש לנו סקודה אוקטביה, 2 כיסאות תינוק וילד רזה בקושי נכנסים. יש גם הונדה עם 6 מקומות, היא הרבה יותר רחבה כי גם מקדימה יש 3 מקומות.
 

נומלה

New member
תינוקת מקדימה זה לא בטיחותי

הייתי פוסלת את האופציה הזו על הסף.
 

שקדיייה

New member
לנו יש הונדה 5 דלתות. אכן מרווח יחסית מאחורה.

אבל יש לנו כרגע רק בוסטר אחד.
ולפני כן היינו עם בוסטר, כסא תינוק וילד שכבר יושב חופשי....
 

michal@gal

Active member
מנהל
רכב 7 מקומות זה יופי

ממש נוח עם 3 ילדים.
יש מקום לסחוב את כל הציוד בטיולים, אפשר להפריד בין ילדים בנסיעות ארוכות, אפשר לשבת ליד ילד שמרגיש לא טוב, אפשר לתת טרמפ לחבר או לסבא וסבתא.
&nbsp
אם אפשר, זו בחירה מצויינת.
 
7 מקומות זה ליגה אחרת לגמרי של עלויות

בחיים לא הייתי עוברת ל-7 מקומות אם הייתי יכולה להשאר עם פחות
ובאמת אנחנו רק לקראת הלידה הבאה (טפו טפו)נחליף ל-7מקומות
שימי לב שרוב הרכבים של 7 מקומות זה בעצם אומר ש-2 המושבים האחרונים הם על חשבון הבגאז' - ורוב הזמן משיקולי נוחות את תקפלי לפחות אחד מהם,
אני לא הייתי קונה רכב כזה ענק ויקר בשביל להסיע מבוגר נוסף פעמיים בשנה

אגב שימי לב שגם ברכב של 7 מקומות את צריכה לבדוק איזה וכמה מושבי בטיחות נכנסים במושב השני (הספסל שמאחורי הנהגת) - למשל בטויוטה ורסו אפשר להכניס מאחורה 2 כריות בוסטר ומושב בטיחות, אבל אם יש לך נגיד כרית בוסטר, מושב בטיחות וסלקל - זה לא ייכנס
אנחנו כבר כמה וכמה שנים עם סקודה רומסטר
במושב האחורי נכנסים 2 מושבי בטיחות וסלקל (רוב הרכבים המשפחתיים לא מכניסים)
רכב מאוד מרווח מבפנים אבל ממש קומפקטי מבחוץ - אני נכנסת בכל חניה שיוצא ממנה רכב משפחתי סטנדרטי (וגם בכמה כאלה שרכבי מנהלים ענקיים לא נכנסים בהם)
מאוד סבירה במחיר הקניה
מאוד אמינה
זולה בתחזוקה
בגאז' עצום בגודלו - אני מכניסה גם עגלה וגם טיולון ועוד נשאר המון מקום
משמיעה קצת רעש של טנק בנהיגה אבל שטויות זה שווה את התמורה.
&nbsp
 

דיברגנט חדש

Well-known member
שימו לב שמבחינה בטיחותית, רכב עם 7 מקומות פחות בטיחותי עקב

חוקי הפיזיקה של כוח צנטריפוגלי.
&nbsp
כמו כן, הוא זולל יותר דלק, אלא אם כן הוא דיזל ואז המחיר קופץ.
&nbsp
אני מסכים בהחלט עם זה שהכיסאות באים ע"ח המקום בתא המטען שזה בעייתי כאשר יש עגלה ועוד רוצים לעשות קניות בסופר.
 

mykal

New member
פחות בטיחותי? למה?

היתה לו מכונית מאזדה 6 סטיישן, 7 מקומות.
נוח מאוד . המרחב הפנימי היה גדול.
היה נוח ביותר להסיע את הילדים.
לגבי מטען, היה מספיק מקום בין הרגלים
היה רכב בטיחותי ביותר.גם לא שתה יותר דלק מסטיישן פורד פוקוס שיש לי היום.
ואין בו 7 מקומות.
לא חושבת שכון לומר זאת באופן גורף. צריך לבחון כל רכב לעצמו.
לצערי כבר לא מיצרים מכונית כזו--אחרת הייתי קונה ללא ספק.
לצערי כבר א מיצרי את
 

mykal

New member
המזדה איננה.

יש לנו היום רכב פורד פוקוס סטיישן.
אני נהנית ממנו. אנחנו לא מוכרים.
קונים בד"כ חדש--ומשתמשים עד שהרכבים בני 10--12.
שומרים היטב.
 
למעלה