המורה המיועדת לכיתה א

המורה המיועדת לכיתה א

אתמול היה מפגש ראשון עם המורה המיועדת לכיתה א לבת שלי. במפגש התרשמתי שהמורה די מתקשה לבטא עצמה, טעתה בניסוחים במושוגים פשוטים ודי לא "הובילה" את הכיתה. היתה כבדות ואדישות גדולה באויר. בקיצור ממש לא הרשימה כמורה טובה לבתי.
בהכנות הקודמות נפגשנו עם כל הצוות של הכיתות הנמוכות, כולן מורות טובות ומקצועיות, מה שהגביר את הפערים.
המורה הזו תלמד בבית ספר שנחשב בישוב לטוב יחסית, וישנו בית ספר נוסף, ששמו "לא הולך לפניו" אבל המורה המיועדת לכיתה א היא מורה די מקצוענית וטובה.
בכיתות א-ב מה שחשוב זו המחנכת שנמצאת איתם כמעט כל הזמן, מובילה משגיחה ומלמדת.
ועכשיו הדילמות, האם לרשום את בתי אצצל המורה המקצוענית
ולאחר שנתיים אעביר לבית הספר השני, או לרשום למורה הפחות טובה, בתקווה שאולי היא תשתפשף עלינו ותשתפר. כי כרגע זה נראה לא טוב.
יש לציין שגם הילדה מאו השתעממה והתאסה מהמורה החדשה, וזה אחרי שהכירה את האחרות ומאוד אהבה אותן. הילדה שלי עם יכולות גבוהות ומהירה במחשבות ומעשים, ואני מפחדת שמורה איטית "תשבור את רוחה" - שזה מה שהיה אתמול.
אני מאוד מתלבטת לאן לרשום את הילדה . מה דעתכם?
 

mykal

New member
כמה שאלות

לפי הבעת דיעה?
1) זו מורה בשנה ראשונה להוראה? אם כן אולי היא בכלל נהדרת,
אלא שפחד קהל--שיתק אותה, ויש מצב שלתלמידים היא טובה ומתאימה?
2)האם זו היתה התרשמות שלך בלבד או עוד הורים הגיבו כמוך?
אם עוד הורים איתך--למה לא תפנו להנהלה?
3)אם רק לך לא נוח, אולי אפשר להעביר אותה כיתה, באופן נעים לגשת למנהל/ת
ליועצת? ואז הדיון יהיה שונה?
4)הבת שלך מגיעה לביה"ס לבד מכל ילדי הגן? או עם חברים/ות--שזה גם שיקול בהחלטה כזו.
 
בתור גננת יכולה לומר שמפגש עם הורים יכול להיות מאוד מלחיץ

ואולי לכן היא נראתה מבולבלת. אולי היא באמת לא טובה אבל יכול להיות שגם מדובר בזה.
&nbsp
האם ביררת עליה מול הורים משנים קודמות? אולי שווה לבדוק דיעות עליה.
 

kramerkaren

New member
לא היה עולה על דעתי להעביר בי"ס,

בלי שתהיה סיבה ממש טובה.
מורה אחת באמצע הדרך - היא לא סיבה כזו.
כלומר - אין בעיה להחליט שהולכים לבי" השני, אבל להעביר אחרי שנתיים? עד שהיא מוצאת את מקומה ואת מעמדה, עד שלומדים מי נגד מי, ואיך המערכת פועלת? לא הייתי עושה את זה אם לא הייתי חייבת.
&nbsp
 


 
תשובות

המורה עבדה באיזור רחוק מאיתנו, לימדה רק שנה אחת כתה א ועוד שנתיים כיתה ג-ד, זה הנסיון שלה.
אין לי הכירות עם ההורים האחרים, היה הורה ששאלתי מה דעתו, ואמר בעדינות שקשה לשפוט, אבל נראה שהמורה "צריכה נענוע רציני" , כלומר הרגשתו כמוני.
בתי מגיעה לבד מהגן ואין לה חברים בשני בתי הספר.
אין כיתה נוספת של א.
ההתרשמות שלי היא חוסר נסיון וגם אדישות מסוימת, שטובה לילדים מסוימים, אבל הבת שלי "פלפלית"
לכן ההתלבטות
ובנוסף אמרו לי שבכיתות הנמוכות יש משמעות רבה למחנכת, ובבית הספר השני המחנכת המיועדת טובה מאוד ויש המלצות רבות עליה. אבל מעבר לא-ב בית הספר די חלש וקטן.
 
עוד שאלה

האם לדעתכם במצב הקים שיש לי שיקולים לכאן ולכאן יש מקום לשאול את הילדה איפה היא רוצה? או שזה רק יכביד עליה?
לדעתי היא מעדיפה את המורה בבית הספר השני, שהעבירה לנו 2 מפגשים והבת די חיבבה אותה.
אצל המורה החדשה הבת כל הזמן קיטרה שמשעמם לה, כמובן שהפעילות לא מצביעה על הכלל, אבל הפעילות האיטית היתה מייאשת לבת.
 
למעלה