אשמח עלזרה עם סידור הילדים באוטו

אשמח עלזרה עם סידור הילדים באוטו

יש לי 4 ילדים - אחד בסל קל, אחד בכיסא, אחד עם בוסטר, ואחד - בלי כלום. קנינו הונדה עם 6 מקומות, 3 מקדימה ו- 3 מאחורה. עד לשבוע שעבר הכל היה מצויין - התינוק ישב בסל קל באמצע מקדימה, הכיסא היה באמצע מאחורה, ושני הגדולים ישבו בצדדים מאחורה. פתאום בעלי גילה שגם סמושב שבאמצע יש כרית אויר, מה שאומר שאי אפשר להשאיר את התינוק שם. אי אפשר לנטרל את כרית האויר. אז העברנו את הגדול לשם ואת התינוק מאחורה. ומאז חיי הפכו לסיוט.
ניסינו כמה אפשרויות וכולן גרועות. אם שני הקטנים יושבים ביחד, בן השלוש בועט לתינוק בפרצוף. לכן הושבנו את השני באמצע. הבעיה - הילד מתקשה מאד להיכנס למושב כי בשני הצדדים יש לו חסימה. המושב האמצעי מקדימה מתקפל, אז או שהוא זוחל מאחורה מתחל לכיסא או הסלקל או שמקפלים את הכיסא, הוא מתיישב ואז מחזירים את הכיסא והגדול יכול לשבת.
הפתרון הלא טוב הוא להסיע את שני הגדולים מקדימה למרות כריות אויר, אם הנסיעה לוקחת דקה וכן להתאמץ בנסיעות קצת יותר ארוכות.
האם יש למישהו פתרון טוב יותר? בעלי החליט להחליף אוטו כדי שיהיו שתי שורות מאחורה וככה לתור את הבעיה. אבל אז אין מקום לעגלה, ואני חייבת אותה, וגם קשה יותר לנהוג ולחנות, וגם המחיר יהיה גבוה.
 
נשמע סביר שהוא ייכנס מקדימה

כשהכיסא מקופל, ואז הגדול ייכנס. מה הבעייה עם זה בדיוק? אצלנו הגדולה והאמצעית צריכות לחכות בחוץ בתלות בצד שממנו מכניסים את התינוקת לכסא (היא באמצע) עד שחוגרים אותה. אז אצלכם הגדול יחכה שהשני ייכנס. מה הבעייה בזה?
 
זה לא נוח

אני או הגדול צריכים לקפל את הגב של הכיסא כי הוא לא מצליח לבד. ואז הגדול (כי אני עסוקה עם שני הקטנים, ככה שזה בטח ייפול עליו) צריך לצאת, השני נכנס לאוטו, מטפס על הכיסא האמצעי, עובר אחורה, הגדול נכנס, מארגן את הכיסא ומתיישב. גם מסורבל וגם לוקח זמן, ואני תמיד בלחץ בבוקר, לפר את כולם ולעוף לעבודה.
 
אם הגדול עושה את זה בזמן שאת מכניסה את הקטנים,

זה לא לוקח יותר זמן. זה כן מסורבל, אבל ממילא כשיש קטנטנים הכניסה לאוטו מסורבלת (כמו שתיארתי אצלנו - כשיש רק קטנה אחת, אבל צריך להכניס אותה ולחגור). תכלס מה שאת מתארת לא מאוד שונה, רק שבמקום שהגדול סתם יחכה בחוץ עם השני, גם לו יש תפקיד - לקפל את הכיסא ולצאת. עוד מעט הילדים יגדלו קצת, השני יוכל לעשות את זה לבד, השלישי יהיה כבר עם בוסטר בלי גב ואז השני בכלל יוכל להיכנס, השלישי יגדל ויפסיק לבעוט בתינוק, וכו'. אישית לא הייתי קונה אוטו חדש בגלל מה שאת מתארת. מצד שני, יש לציין שאני על הצד קמצן של הסקאלה...
 
אגב, אתם יכולים לקפל את הכיסא ביציאה מהאוטו,

ואז השני ייכנס בלי צורך לקפל במיוחד.
 
את מדברת על הונדה FRV?

אם כן, לא ברור לי מה הבעיה. נסעתי באוטו הזה חמש שנים, בהתחלה כשמאחור היו סלקל ושני כסאות בטיחות, אח"כ שני כסאות בטיחות ובוסטר. לא הבנתי מה הבעיה להכנס למושב האמצעי. מעולם לא נכנסו אצלי דרך המושב הקדמי וגם לא היה צריך לזחול מתחת לסלקל. קחי את הספסל האחורי קצת אחורנית (עדיין יש לך המון מקום בבגאז' לעגלה) ואין לילד שום בעיה לעבור. כן כדאי שהוא ייכנס ראשון ויתיישב ואז יתיישבו אלה שיושבים משני הצדדים שלו.
אם את מתכוונת שקשה לו להחגר כשבשני הצדדים שלו יש כסא או סלקל, אז בזה את צודקת. הפתרון שלנו היה להשאיר את החגורה חגורה (כלומר מוקלקת, לא לפתוח אותה), והאמצעי השתחל כל פעם פנימה.
זה אוטו מאד מאד מרווח ובעיני משמעותית נוח יותר מאשר רכב שיש בו שני ספסלים אחוריים.
 
כן

את הכיסא האמצעי מאחורה הזזנו כדי להרחיק את זה שמקדימה עד כמה שאפשר. את אומרת שגם את אלה בצדדים אפשר להזיז? אם כן, זה יהיה פתרון נהדר. את בעיית החגירה פתרנו כששמנו את הבוסטר הקטן של מושב בלבד (גם ככה הוא בן 7 וחצי כבר).
כרגע אין מקום ממש כי גם הכיסא וגם הסל קל ממש נוגעים בכיסאות שמקדימה (ואני לא גבוהה ככה שכיסא הנהג לא מוזז מאד אחורה, וגם את הכיסא השני הזזנו קדימה).
יש גם בעיה עם זה שהכיסא בצד כי בן השלוש לא יכול לטפס לבד (והוא מתעקש להסתדר לבד), אז הוא מטפס על המשענת המקופלת ומשם לכיסא. אבל זה פחות קריטי.
 
בעלי טוען שאי אפשר להזיז את הכיסאות בצדדים

מה שכן, ננסה להחליף כיסאות בטיחות כי הכיסא ממש רחב ותופס המון מקום. יש לנו כיסא משולב עם בוסטר, והוא הרבה יותר קטן. רק שהילד שוקל פחות מ- 13 קילו, אז אני מקווה שזה בסדר מבחינת המשקל. כשזה הופך לבוסטר, זה לא מתחיל מ- 18 ק"ג? או שאין קשר?
 
למעלה