אשמח לשמוע דעתכן.

אדוינה

New member
אשמח לשמוע דעתכן.

הבת שלי בגיל 9 , מאוד גבוהה, קפצה כיתה, בישוב מתרועעת עם שכבת הגיל שלה. לאחרונה התחילה מאוד להתגנדר. וזה ממש לא בא ממני. אוהבת שמלות חצאיות. אני, אגב, לא לובשת שמלות אך קונה לה מידי פעם. גם לא חשופה לטלויזיה מכיון שאין לנו. כשנמצאת עם חברותיה, היא מאוד בולטת בשונות שלה( נראית בוגרת יותר) אבל זה לא מפריעה לה. אני לא מדברת על השונות שלה אם היא לא מעלה את הנושא ותמיד מחזקת אותה ומחמיאה לה על הגובה. האם לדעתכן אני צריכה לומר לה שהיא לא צריכה להראות יותר בוגרת מחברותיה ושעליה להתאים את עצמה אליהן? או לעזוב אותה. אגב היא בחרה בעצמה להשאר עם שכבת הגיל שלה בישוב. בקיצור מתלבטת. תודה שקראתם.
 

AlicePJ

New member
למה שתתאים עצמה לחברות שלה? תני לה להיות

מה שנוח לה להיות ולהחליט בעצמה. לא רואה סיבה לגדל ילדים בשבלונה של להיות בדיוק כמו כל השאר, תתני לה להיות עם אישיות משלה והעדפות משלה, גם אם זה שונה ממה שאת מעדיפה באופן אישי, היא הרי אדם שונה ממך שכל החיים תבחר בחירות שונות ממך.
 

אדוינה

New member
תודה. ברור שאני לא רוצה שהיא תהיה בדמותי

אבל אני שואלת האם לא צריך לכוון בכלל? לדוגמא, היא תמיד מבקשת נעלים וסנדלים עם עקב ואני לא מרשה לה בגלל הגובה. אז כמובן שאני רוצה שהיא תתפתח ליישות עצמאית. האם בשביל זה אסור לי לכוון אותה בכלל?
 

נומלה

New member
זה אמיתי?

היא תמיד מבקשת נעלים וסנדלים עם עקב ואני לא מרשה לה בגלל הגובה
הייתי מבינה אם היה כתוב: אני לא מרשה לה כי לא טוב לילדה בת 9 ללכת על עקבים. אבל "בגלל הגובה"?????????????
 

אדוינה

New member
אמיתית לגמרי

ילדה בת 9 בגובה 142 ס"מ . כן אני קונה לה נעליים שטוחות בלבד. וכל נעל עם עקב של שני ס"מ, אני לא קונה.
וחוץ מזה, ההערה שלך פוגעת. זו שאלה שמטרידה אותי ולכן אני כותבת . את לא חייבת להתייחס.
כמובן שאני מצטערת מעומק ליבי שפתחתי את השירשור וכבר ביקשתי מהמנהלת למחוק את כולו.
 
אל תעלבי. שימי רגע בצד את עניין העקבים וקראי את כל הפוסטים
בשרשור הזה. אני חושבת שקבלת כמה וכמה תגובות ראויות וחכמות מאוד שיכולות לעזור.
 
...לא ברור לי למה הילדה אמורה להתבייש בזה שהיא גבוהה

 
גם אני לא הייתי מרשה לילדה בת 9 ללכת עם נעלי עקב
ולא בגלל הגובה שלה, אלא בגלל הגיל. ממש לא מתאים לדעתי בגיל 9 ללכת עם עקבים, גם אם הם נמוכים.
וחוץ מזה לא הייתי מדברת איתה בכלל על הנושא, אלא אם כן משהו מציק לה או אם היא יוזמת שיחה בנושא או שהיא מבקשת להתייעץ. אני מאוד מעריכה ילדים שכבר בגיל צעיר לא פוחדים להיות הם עצמם, ללכת אחרי הטעם והרצונות שלהם, ולא להתיישר עם החברה הסובבת אותם. אני מאמינה שילדים שמראים עצמאות מחשבתית כזו כבר בגיל צעיר, יש להם סיכוי להמשיך ולהיות עצמאיים במחשבותיהם ובהתנהגותם גם בהמשך. וזה נהדר בעיניי.
 

AlicePJ

New member
ואם היא היתה נמוכה יותר היית מרשה לה להרוס

מגיל כזה צעיר את העצמות והגדילה ולתת לה ללכת עם עקבים? לעשות לה כאבי גב לכל החיים כי מגיל כזה, שבו עוד גדלים ומתפתחים, היא הורסת הכל עם עקבים?
 

פריZמה

New member
קצת קשה להבין מה את כותבת-

ועם מה את מתמודדת.
כלומר - נראה שאת מתמודדת עם השדים שלך, ולא שלה.
הילדה מטפחת שונות ואוהבת את זה. אולי לך יש זכרונות רעים מלהיות שונה?
הילדה גבוהה וגאה בעצמה. למה לא?
הילדה אוהבת להתלבש ונהנית מעצמה.....
אלא אם היא לבושה באופן פרובוקטיבי שאינו הולם את גילה, הייתי לוקחת צעד גדול אחורה ובודקת מה בדיוק מפריע לי - האם אני חרדה לה כי היא נראית נערה ולא ילדה?
האם אני סבלתי משונות חברתית ולעג ואני מגנה עליה ביתר?
לגבי עקבים - לא ברור לי על איזה עקבים מדובר, אבל אם זה נעלי הבובה שכולן נועלות והן מעט מוגבהות - למה את אוסרת עליה? תני לה לחגוג את עצמה בכייף
 
את מתארת ילדה בת 9 בריאה בנפשה.

הקטע עם העקבים לא ברור לי: יש נעליים עם עקבים לבנות 9 ? (אני כבר בת 56 אז שכחתי אלו נעלי ילדות יש.) אישית הפסקתי עם עקבים בתיכון. היה לי לא נח. בגיל יותר גדול, התחיל להשפיע על ברכיים.
 

רזאי

New member
יש נעליים עם עקבים לבנות 9


כשאני מחפשת עם הבת שלי נעליים חגיגיות, קשה לנו למצוא כאלה בלי עקבים. כשגיסי התחתן, נאלצתי להתפשר ולקנות לה סנדלים על עקבים של 2 ס"מ . כמובן שהם היו חד פעמיים, אבל ילדות הולכות בימינו הרבה פעמים על עקבים.
בעניין הילדה, אני הייתי מאפשרת לה כל דבר שמתאים לה, ולא פוגע לה בבריאות.
 

שקדיייה

New member
יש גם לבנות 4- וזה פשוט מזעזע בעיני!

וזה מזעזע פעמיים בעצם,
פעם אחת כי מישהו חשב שזה רעיון טוב לייצר נעליים עם עקבים לילדות כל כך קטנות
ופעם שניה, כי יש הורים, שאני מרשה לעצמי לקרוא להם מטומטמים לגמרי (ונעזוב רגע את הטעם הרע...), שקונים את זה.

הבת שלי כמובן כמובן כמובן להוטה לנעלי עקב כמו פריחה בת 15..... וכל פעם שנכנסים לחנות נעליים מתחיל שוב הוויכוח (שכמובן אין לי שום כוונה לוותר בו. אני לא אדפוק לבת שלי את ההתפתחות, וגם לא בא לי לראות אותה כמו כוכבת בסרט על סחר בילדות .....)
 

רזאי

New member
כשהבת שלי היתה בת ארבע, היה אפשר

למצוא נעלי עקב לילדות רק באקססורייז.
חברה שלה קיבלה זוג מנצנץ כזה כמתנה מדודה שלה. הדודה חשבה שהנעליים יכנסו לארגז התחפושות, וישמשו למשחקי אחה"צ. הילדה חשבה אחרת. בבוקר היא הכריזה שהנעליים שלה לוחצות, לכן היא 'נאלצת' לנעול את המנצנצות לגן. באותו יום כל הבנות התגודדו סביבה והתפעלו. ברור שגם בחנות הנעליים (ההורים שלה האמינו שהנעליים לוחצות וצריך לקנות חדשות) היא הכריזה שכל הנעליים ממש לא נוחות.
אני במקומם הייתי קורעת את הזוג המנצנץ, אבל הם הרשו לה ללכת בהם עד שהיו קטנות מידי.
כל הסיפור הזה גרם להתמודדות לא פשוטה לכל ההורים של הילדות בגן. מה שכן, לא היו הורים שנשברו. אולי בזכות זה שהיה צריך לנסוע עד לת"א כדי להגיע לחנות של אקססורייז.
 
מה 4? בביקור האחרון שלנו בטויס אר אס

היה לי קשה מאוד להניא את בת השנתיים וחצי שלי מלקנות נעלי עקב של אלזה (למרבה המזל, אין לה כרטיס אשראי. כלומר, רוב הזמן אין לה - לפעמים היא מחליטה לפתוח את התיק שלי, להוציא את הארנק ולקחת את הכרטיס
).
 
למעלה