עשיתי סוף סוף את מה שהייתי צריכה לעשות לפני שנה.
שלחתי לעירייה בקשה להעביר את הילדה לבית ספר מרוחק החל משנה"ל הבאה, תשובה אחרי פסח, מקווה שחיובית.
נוסח המכתב:
"ביתי שקטה ומצטיינת בלימודיה בבית הספר היסודי השכונתי, לא הסתדרה חברתית עם מספר בנות מכיתתה שהקניטו אותה, הציקו לה והפיצו עליה שמועות ודברי רכילות בין תלמידי כיתתה ושכבתה, זאת למרות שיחתנו עם הגורמים החינוכיים בבית הספר שלא הצליחו לפתור את הבעיה.
הרוב המוחלט של תלמידי ביה"ס היסודי השכונתי המשיכו השנה לחטיבה השכונתית, לבקשתנו הילדה שובצה בכיתה ללא ילדים מכיתתה ביסודי, כדי לנסות ולאפשר לה התחלה חדשה.
ההתחלה הייתה טובה והיא רכשה חברות חדשות, אולם משום שהשכבה מרוכזת כולה באותו אזור בביה"ס, היא ממשיכה להיתקל בבנות מכיתתה ומשכבתה בעבר ביסודי.
אחת הבנות נקטה נגדה באלימות, הדבר טופל משמעתית בידי ביה"ס.
הבנות האלו ממשיכות להקניט, להציק, לרכל ולסכסך בינה לחברותיה החדשות, דבר שגרם לחברותיה החדשות לנתק אתה בהדרגה את הקשרים.
דיברנו עם הגורמים החינוכיים בביה"ס , אך התרשמנו שהיות ומדובר בילדים בוגרים, יכולתם לגרום לשינוי היא מוגבלת, היות והרושם הרע כבר התקבע והנזק כבר נעשה.
דווקא בגיל ההתבגרות שבו יש לחברת השווים מקום מרכזי בחיי הילדים, הילדה היום בודדה ללא חברות בכיתה ובשכבה, מצב רוחה ירוד וזה משפיע על התנהגותה ועל יכולותיה הלימודיות שהורעו, יכולותיה החברתיות והלימודיות אינן יכולות להתממש במלואם בצורה המיטבית באקלים החברתי הנוכחי הרע בכיתה ובשכבה.
אנחנו חרדים ודואגים מאד לביתנו במצב החברתי הרע הנוכחי שמשפיע לרעה גם על התנהגותה וגם על לימודיה.
אנחנו רוצים לתת לה הזדמנות חברתית ולימודית חדשה ללא אותם המשקעים הרעים מהעבר ,כפי שפירטתי לעיל, הזדמנות שיכולה להתממש רק בבית ספר חדש שמחוץ לאזור הרישום, בחברת ילדים ללא היכרות מוקדמת ודעות קדומות עליה".
שוב המחשבות על איך תסתדר במקום מרוחק גיאוגרפית, אני מקווה רק לטוב.
שלחתי לעירייה בקשה להעביר את הילדה לבית ספר מרוחק החל משנה"ל הבאה, תשובה אחרי פסח, מקווה שחיובית.
נוסח המכתב:
"ביתי שקטה ומצטיינת בלימודיה בבית הספר היסודי השכונתי, לא הסתדרה חברתית עם מספר בנות מכיתתה שהקניטו אותה, הציקו לה והפיצו עליה שמועות ודברי רכילות בין תלמידי כיתתה ושכבתה, זאת למרות שיחתנו עם הגורמים החינוכיים בבית הספר שלא הצליחו לפתור את הבעיה.
הרוב המוחלט של תלמידי ביה"ס היסודי השכונתי המשיכו השנה לחטיבה השכונתית, לבקשתנו הילדה שובצה בכיתה ללא ילדים מכיתתה ביסודי, כדי לנסות ולאפשר לה התחלה חדשה.
ההתחלה הייתה טובה והיא רכשה חברות חדשות, אולם משום שהשכבה מרוכזת כולה באותו אזור בביה"ס, היא ממשיכה להיתקל בבנות מכיתתה ומשכבתה בעבר ביסודי.
אחת הבנות נקטה נגדה באלימות, הדבר טופל משמעתית בידי ביה"ס.
הבנות האלו ממשיכות להקניט, להציק, לרכל ולסכסך בינה לחברותיה החדשות, דבר שגרם לחברותיה החדשות לנתק אתה בהדרגה את הקשרים.
דיברנו עם הגורמים החינוכיים בביה"ס , אך התרשמנו שהיות ומדובר בילדים בוגרים, יכולתם לגרום לשינוי היא מוגבלת, היות והרושם הרע כבר התקבע והנזק כבר נעשה.
דווקא בגיל ההתבגרות שבו יש לחברת השווים מקום מרכזי בחיי הילדים, הילדה היום בודדה ללא חברות בכיתה ובשכבה, מצב רוחה ירוד וזה משפיע על התנהגותה ועל יכולותיה הלימודיות שהורעו, יכולותיה החברתיות והלימודיות אינן יכולות להתממש במלואם בצורה המיטבית באקלים החברתי הנוכחי הרע בכיתה ובשכבה.
אנחנו חרדים ודואגים מאד לביתנו במצב החברתי הרע הנוכחי שמשפיע לרעה גם על התנהגותה וגם על לימודיה.
אנחנו רוצים לתת לה הזדמנות חברתית ולימודית חדשה ללא אותם המשקעים הרעים מהעבר ,כפי שפירטתי לעיל, הזדמנות שיכולה להתממש רק בבית ספר חדש שמחוץ לאזור הרישום, בחברת ילדים ללא היכרות מוקדמת ודעות קדומות עליה".
שוב המחשבות על איך תסתדר במקום מרוחק גיאוגרפית, אני מקווה רק לטוב.