לא שייך לפורום אבל אשמח לעזרה - ערעור שיבוץ בגן עריה

לא שייך לפורום אבל אשמח לעזרה - ערעור שיבוץ בגן עריה

הגרסא הקצרה: לא קיבלנו גן שקרוב לבית ולבית ספר של הגדולים.
הגרסא הארוכה (ארוכה מדי, נראה לי אבל רציתי להתבכיין כמה שיותר):
בני, X, אמור להתחיל בשנה הבאה את לימודיו בגן טרום-טרום חובה. אנו מתגוררים ברחוב A 27, לפיכך אנו שייכים לאזור 6 (גנים B הנמצאים במרחק הליכה של 20 דקות מהבית שלנו).
אנו מבקשים להתחשב בנו ולקבל את הלל לגן C הנמצא במרחק של 4 דקות מהבית שלנו.
לצערנו, אין לנו כל אפשרות לשלוח את הילד לאשכול גנים אליו שויכנו (הגבול בין אזורי הרישום עובר ברחוב A 25 – הבדל של בית אחד בלבד!).
X הוא בן שלישי במשפחה של 4 ילדים, כאשר שני הגדולים לומדים בבית ספר D והילד הצעיר אמור להתחיל ללכת לגן הנמצא אף הוא קרוב לבית הספר (גן E). כך ששיבוצו של X באחד הגנים ב- B יצור מצב בלתי אפשרי של פיזור ואיסוף הילדים ממוסדות החינוך. זאת לאור העובדה שהפיזור בבוקר יבוצע ע"י אמא המשתמשת ברכבת להגעה לעבודה ובשעות הצהריים ע"י סבתא ללא רכב או רשיון נהיגה.
מדובר לא רק בפיזור גיאוגרפי לא הגיוני של ילדי המשפחה אלא גם בעובדה שבשעות הבוקר מסלול הפיזור יתחיל בהליכה רגלית של כל הילדים (כולל תינוק בן שנה) לכיוון B (כיוון הפוך הן לבית הספר ולגן של התינוק והן לרכבת) – מרחק של 20 דקות הליכה מהירה כאשר במקרה של הליכה עם תינוק בעגלה + ילד בן שלוש + ילדים הסוחבים על הגב תיקי בית ספר כבדים ההליכה תיקח קרוב לחצי שעה. לאחר מכן הליכה של עוד 20 דקות לבית הספר עם תינוק ושני הילדים הגדולים, הליכה לגן ומשם לרכבת. מדובר הן בקושי פיזי של הילדים הגדולים שיצטרכו לעבור מרחק מיותר של 40 דקות כאשר בית הספר שלהם נמצא במרחק של 4 דקות מהבית, הן הצורך לצאת מהבית 20 דקות מוקדם יותר כדי להיות ב-B ב-7:30 בדיוק והן משך הפיזור כולל של שעה (לעומת רבע שעה במקרה וכל הילדים ילמדו קרוב לבית, בבית ספר / גן הצמוד לבית הספר. מדובר בהליכה ארוכה בכל מזג אויר כולל גשם שוטף בחורף / שרב באביב / סתיו. מיותר לציין כי על האם להשלים את שעות העבודה כאשר לא תהיה לה כל אפשרות להגיע לתחנת הרכבת לפני הרכבת של השעה 8:30. כך שגם חזרתה הביתה תתעכב עד לשעות המאוחרות (18:00 לכל המוקדם), מה שהופך לבלתי אפשרי את הטיפול השוטף בילדים / הסעה לחוגים וכד'.
בשעות אחר הצהריים המצב יהיה קשה אף יותר: יש לאסוף את X מהגן בשעה 14:00 בדיוק, בזמן שגם אחיו השני יסיים לרוב את הלימודים בשעה זו. היות ו-Y יהיה בן 8 בספטמבר 2016, אין כל אפשרות שיחזור לבדו הביתה. אומנם ההליכה קצרה אך היא מצריכה חציה של 3 רחובות. בשגרה לא תהיה אפשרות להיעזר באחיו הגדול בן ה- 10 היות ולרוב הם לא יסיימו באותה השעה עקב העשרות / חוגים / יום בשבוע בטכנודע / מפגש עם חברים ישר אחרי בית הספר של Z בן ה- 10. ילד בן 8 לא יכול לחזור לבד הביתה, אך הוא גם לא יכול להישאר בבית הספר ולחכות שיאספו אותו. זה גם מנוגד לחוקי בית הספר וגם מדובר בהמתנה של 20 דקות (ואולי אף יותר הרי יהיה מדובר בילד עייף בן שלוש).
לאור האמור לעיל, אין לנו כל אפשרות לשלוח את X ל-B והאפשרות היחידה שלנו היא גן C בו התחנכו גם את שני ילדינו הגדולים. במידה ולא נזכה להתחשבות במצבינו נאלץ להיעזר במערכת החינוך הפרטית בעלות חודשית של כ- 2000 ₪ כאשר בשנת הלימודים הבאה גם פתרון יקר זה לא יתאפשר (ככל הידוע לנו, אין קבוצות גיל לילדים מעל גיל 4).
אנו תקווה שבכל זאת נזכה להתחשבות ולשינוי השיבוץ כדי ש-X יזכה להתחיל ברגל ימין את לימודיו במערכת החינוך עם כל החברים שלו.
 
ממליצה לך לשאול גם בפורום הורים לפעוטות
מעבר לזה מאחלת לך הצלחה. נשמע סבוך, ולי אישית אין שום ניסיון עם ערעורים על שיבוצים לגנים... (שני הבנים שלי למדו בגנים פרטיים עד גן חובה).
 
למעלה