שאלה היפותטית. נניח את במפגש חברתי

נו, אבל אני עונה לך

שהאדם הסביר לא היה מסיק את המסקנות שאת מסיקה מקריאת חוק לשון הרע.
&nbsp
אני הסברתי לך מה הסכנות לאב המשפחה, ואם הסכנות האלו לא היו ברורות לך מראש, הרי שאנחנו חוזרים לאמירה שלי שלושה פוסטים קודם. לא אמרתי לך כלל וכלל איך הייתי מגיבה למצב שתיארת. זה לא משהו שאני מסוגלת לתמלל.
&nbsp
 
אז למה הם מתכוונים

כשכתוב שזה גם לגבי עבירה פלילית (כמו בציטוט שנתתי)?ולגבי הסכנות לאב המשפחה - כאמור, ענית יפה. מישהו אחר יכול להעלות סכנות נוספות, שגם את לא חשבת עליהן. אני לא רואה מה בעייתי בלשאול אילו סכנות כל אחד רואה.
 

מירי,

New member
שנכתוב תסריטים?

יועלו חשדות מול האב, הוא יילקח לחקירה ויורחק מהבית לפחות לתקופה, אח"כ כבר אסור יהיה לו לגעת בילדים שלו מחשש שמה...
&nbsp
 

kukii im buzuki

New member
ואם יפיצו עליך שאת עובדת במקצוע הכי עתיק?

פשוט לחלוטין לא יפריע לך?
אני באמת מנסה להבין למה את חושבת שאות קין של פדופיל לאדם חף מפשע זה לא משהו שאמור לפגוע בו.

את קצת איך נגיד.....מוזרה
 
יש הבדל בין לפגוע לבין להרוס את החיים.

ממש לא נראה לי שזה היה הורס לי את החיים. ושוב, הנקודה היא מה שעומד פה על כף המאזניים - אם שמועה שאני זונה עומדת מול להציל את הבת שלי מאונס, אין לי בעייה עם שמועה שאני זונה. כמו שכתבתי בהודעה אחרת, השאלה היא מה המחיר של טעות לכל כיוון, יחד עם הסיכוי לטעות. הסיכוי לטעות (כלומר, שלא קורה ולא יקרה כלום) הוא גדול במקרה הזה, אבל המחיר שהילדה תשלם אם זו לא טעות עצום - לכן צריך עדיין להביא בחשבון את המחיר שישלמו כל הצדדים אם זו טעות, על אף שהסיכוי שזו טעות גדול.
אני חושבת שיש קונצנזוס לגבי כך שלא צריך לעשות כלום, ולמען האמת הדרך שבה הוצג המצב מלכתחילה די כיוונה לכך, כך שזה לא מפתיע. אבל עדיין הדיון לגבי מה עלול לקרות במקרה שכן ייעשה משהו נראה לי מעניין ואפילו חשוב, למשל כי במקרה אחר הסיכויים עשויים להיות שונים (יותר מאוזנים, למשל), אבל המחירים דומים.
 

kukii im buzuki

New member
בסדר

 

wild orchid

New member
תגידי, את אמיתית? את באמת שואלת שאלה כזו או סתם מיתממת?

את באמת לא מסוגלת לחשוב לבד על תוצאה של תלונת שווא על אונס קטינה?
בואי אני אספר לך, רק למען הסר ספק.
הבן אדם יעצר בחשד לאונס קטינה ותאמיני או לא זה בדרך כלל לא נעשה בדיסקרטיות.
הוא יחקר שעות וגם ישהה במעצר.
יפתח לו תיק פלילי שילווה אותו כמה שנים טובות עם כל המשתמע (אני מקווה שאת לא הולכת לשאול אותי כיצד התיק הפלילי משפיע על חייו של בן אדם).
ככל הנראה הוא יזרק ממקום עבודה (כי מי רוצה להעסיק אנס?).
השמועות יתפשטו כאש בשדה קוצים, בכל זאת כולם נשמות טובות שרוצים להזהיר את ההורים מפני האנס.
חבריו יברחו ממנו כאילו היה מצורע.
משבר במשפחה
ילדים שיצטרכו להתמודד עם הקנטות נוסח "אבא שלך אנס\פדופיל" ואבא זיין אותך בלילה.
ומרגע שתדמית של אנס\פדופיל דבקה במישהו (גם אם בסוף הוא נמצא זכאי ונקי כמו דף), זה לכל החיים.

הייתי מציעה לך לעשות ניסוי אנטרופולוגי על בעלך, אבל חבל עליו מסכן.
 
בפעם האלף, אני לא מתכוונת שאין מחיר

ולא יקרה כלום לאב, אלא רוצה לשמוע מה היא חושבת שסביר שיקרה ואיך זה יפגע באב. אנשים פה העלו אפשרויות שונות ותרחישים שונים, וזה מה שאני רוצה לשמוע - את הרעיונות של אנשים שונים לגבי הפגיעה האפשרית, כי כאדם יחיד מן הסתם אני לא אעלה בדעתי את כל מה שכל האנשים האחרים יעלו. מקוונ שעכשיו זה ברור. כשאני שואלת מה המחיר, הכוונה היא לא "מה פתאום, אין מחיר", אלא "מה המחיר הספציפי שאת חושבת עליו, אילו דברים סביר לדעתך - האדם הספציפי שאני פונה אליו כרגע - שיקרו".
 

kukii im buzuki

New member
תגידי, אולי זה שדמיינת שהאב הביט במבט רומנטי מראה על אולי

איזו בעיה אצלך?
שכן את המבט הרומנטי את ראית..............
זה לא מבט שניתן לראות כמו צחוק או כעס, חיוך או בכי

רק שואלת...
 

wild orchid

New member
וזה בדיוק מה ששאלתי, האם את באמת לא מסוגלת לעצום שניה את

העיניים ולדמיין לבד את התרחיש ואת המחיר שבן אדם ישלם כשהוא מקבל תלונת שווא. לא קראתי פה את כל התגובות מין הסתם אבל אני מניחה שכל התרחישים שקיבלת די זהים. זה הגיון בריא ופשוט, לא יותר מזה.
 
לא, הם לא זהים. כל אחד העלה נקודות אחרות

ורעיונות אחרים. וכאמור, דווקא חלק מהתרחישים שלך לא נראים לי סבירים במיוחד (ראי התגובה השנייה שלי אלייך), כך שלפחות חלק מההגיון הבריא והפשוט שלך דווקא לא נראה לי מאוד הגיוני.
 
ואגב, ספציפית התרחיש שהצגת

אכן לא נראה לי סביר במיוחד, וגם לא מדובר פה על "תלונת שווא על אונס" אלא על מסירת המידע לעיל, שהפער בינו לבין תלונה על אונס גדול מאוד, מן הסתם. הסבירות שהתרחיש שתיארת (למשל שהוא יפוטר כי הוא נחקר לגבי אונס) נמוכה מאוד, לדעתי. גם החברים שלו לא יברחו ממנו כל כך מהר. מישהי העלתה פה אפשרות שהורים לא ירצו לשלוח את הילדים שלהם לבית שלו - זה, למשל, נראה לי יותר סביר. יכול להיות גם שיקניטו את הילדים שלו. כפי שציינתי בתגובות אחרות, מלכתחילה החשש מכך שהעניין יגיע לאוזניה של הבת כשאין בו ממש מספיק כדי להרתיע מפני דיבור בנושא - כי כבר זה מספיק לפגוע בבת וביחסיה עם האב פגיעה קשה. אבל מכאן ועד להיות משוכנעת שיפטרו אותו והחברים שלו ינדו אותו המרחק רב.
 

wild orchid

New member
את מכירה הרבה אנשים שירצו להיות חברים של אנס ילדים?

כי אני לא. את תרצי להיות חברה של מישהו שהשמעות עליו אומרות שהוא אנס? אני מה זה בספק. ואל תספרי לי שאת הולכת לארח אחד כזה אצלך בבית כאילו כלום כי זה יהיה שקר וכזב.
את מכירה הרבה מעסיקים שירצו להעסיק אנס? אני לא מכירה אחד כזה וזה מסיבה אחת פשוטה, שאם הוא כבר אנס או נחשד באונס (הרי כולנו מאמינים שאין אש בלי עשן), למה שלא יעשה את זה לעמיתות שלו? ולמה לי כמעסיק להתעסק אחר כך עם תלונות שהמקום שלי העסיק אנס ועובדת נפגעה? גם אם הוא לא יגיד לו ישירות שהוא מפוטר בגלל החשדות, הוא יחפש וימצא כל תירוץ כדי לפטר אותו. כל אדם שפוי מתרחק מצרות.
את תעסיקי אנסים? פחחחחחחחחחחחחחחח
את כמובן יכולה לשלול את כל התרחישים שלא נוחים לך ולא מתאימים לאג'נדה אבל העובדות הן עובדות. הדברים האלה קרו ויקרו. את יכולה לשלוט על מה שיוצא לך מהפה (וגם זה בקושי), את לא יכולה לשלוט מה יקרה למה נפלט ממנו, את בטח ובטח לא יכולה לשלוט לאן זה יתגלגל ולאן אנשים יקחו את זה.
 
כן, כי לא נולדתי אתמול

ואף אחד פה לא נולד אתמול, וכולנו יודעים ש בהחלט י-ש שמועות חסרות בסיס. אז אם תהיה שמועה כזאת על מישהו מהחברים שלי, אני בהחלט לא אחליט אוטומטית שהיא נכונה, ואנתק כל קשר. ונשמע לי תמוה שזה מה שאת תעשי עם החברים שלך. את מכירה אותם עשרים שנה, ופתאום אומרים משהו אז את מאמינה וזהו? כנ"ל עם מעביד - זה שיש שמועה, או שהוא נחקר וזוכה, ממש לא אומר שהמעביד יחשוב שיש משהו מאחורי זה. מה, לא הוגשו מעולם תלונות שווא? אנשים לא מעלילים דברים על אחרים? המשטרה לא טועה? אין לי שמץ קלוש של מושג למה את יוצאת מנקודת הנחה שזה שיש שמועה אומר שכולם מאמינים לה. עובדתית זה פשוט לא נכון.
 

שקדיייה

New member
את בכוח רוצה לגרור אנשים לדבר על תרחישים קטסטרולפיים

נראה לי שפשוט כל הדיבור הזה קצת מדליק אותך....
והנה פרשנות לחלק מהתגובות התוקפניות שקיבלת- התמימות שלך עם כל השאלות האלו פשוט כבר די מוטלת בספק.....
 
לא, אני רוצה להבין למה הם מתכוונים

אם הם בכלל מתכוונים למשהו ולא סתם זורקים ביטויים כמו "להרוס לו את החיים".
לדעתי, כאמור, הנזק שעלול להיגרם לילדה אם זה יגיע לאוזניה מספיק כדי לא לרצות לדבר על העניין בכלל. אנשים פה דיברו על הנזק שייגרם לאב, ואני פשוט רוצה להבין למה בדיוק הם מתכוונים, ועל איזה נזק הם מדברים. זה הכל.
אני יודעת שאת אוהבת לייחס לי כל מיני דברים שליליים, כך שאני לא מופתעת שגם הפעם את "נגדי". סבבה. בואי נאמר שכשדיברתי על תגובות תוקפניות לא דיברתי עלייך, כי במקרה שלך זה ברור וצפוי גם אם הייתי מדברת על הגשם בחוץ או על הפרח בחלוני. וואטאבר.
 

AYELET1

New member
סבתא שלי היתה מסבירה לך טוב יותר ממני

השאלות שלך הן קלוץ קשעס

או במילים אחרות- אני בטוחה שאת יכולה להבין דינמיקה חברתית ברמה פשוטה למדי כמו זו.אבל את משועממת, ואיכשהו משתדלת בכח לעורר דיוני סרק טרחניים, לקחת כל תשובה לפינות אחרות, למשוך ולגרור לדיון משעמם.
וזו התנהגות טרולית שחוזרת על עצמה.
 
אם הדיון לא מעניין אותך, את מוזמנת לא לקרוא אותו.

אותי מעניין לשמוע מה האנשים פה חושבים, ואני גם לומדת דברים חדשים מהדיונים - למשל, פה למדתי קצת יותר על לשון הרע. באמת שהדיונים לא חייבים לעניין אותך, ואני ממש לא איעלב אם תדלגי עליהם.
 
וכן, גם התגובה שלך ספציפית לא מפתיעה.

אני מודעת לכך שיש לי פה כמה "מתנגדים". אין לי בעייה עם זה. לא כולם חייבים לאהוב כל דבר, כולל לא אותי.
 
למעלה