סמארטפון משמעותי ככלי חברתי בגיל 10 אצלכם?

מרי פופ

New member
כן, יש קבוצות בוואטסאפ והמון אינטראקציה

ויש גם קצת פעילות בפייסבוק דרך הנייד.
הבת שלי קיבלה סמארטפון רק לפני חודש, היא לא היתה מנודה בלי, אבל עכשיו כשיש לה, היא יותר פעילה מתקשרת גם עם בנות שלא נחשבו לחברות שלה.
כנ"ל אגב גם לגבי הבן בכיתה ח' שרק לפני שבועיים העברתי לו את הסמארטפון הישן שלי.
 

אגוזים1

New member
אצלנו

הילדה בת 11 וחצי. עוד לא הגיע כנראה. אבל כן חשוב לי שיהיה לה סלולרי. לאחרונה קניתי לה סלולרי חדש (אחרי ששלה טבע במכונת הכביסה) והיא במפורש ביקשה סלולרי פשוט בלי משחקים ובלי כלום.

אצל הגדולה (כיתה ט׳) זה בפרוש כך. כל החיים החברתיים מתנהלים דרך הסלולרי (תמונות, מסרונים, whatsapp, פייסבוק ווט עבר...).
 
את מסכימה אתי שיש הבדל בעיני בין כיתה ט' ל-ד'

נכון?
אצלנו גם הבנים שב-ט' וב-י"ב עם סמארטפון ויש תקשורת דרך וואטסאפ. דרך הפייסבוק אני מניחה שיש, אבל להם אין חשבון. סגרו אותו מזמן...
לבן ב-ד' יש טלפון פשוט פשוט, רק לצרכי יצירת קשר במידת הצורך, אותו קיבל לקראת תחילת השנה הזו. לרוב הילדים בכיתתו אין סמארטפון ולחלק גדול גם אין בכלל ניידים. יישוב קטן, בי"ס בייתי, תמיד יש למי לפנות ומרגישים בטוח, יש פחות צורך בטלפונים ניידים לילדים.
 

אגוזים1

New member
ברור שיש הבדל

אגב, בת ה- 11 וחצי שלי מסיימת אוטוטו כיתה ו׳ ועדיין כאמור היא ביקשה במפורש סלולרי פשוט בלי כלום מעבר (ואגב, אין לי מושג למי בכיתתה יש סמארטפון ולמי אין).

אבל ברור לי שזה יגיע מתישהו...
זו פשוט צורת התקשורת כיום. כמו שפעם התקשרנו בטלפון כך היום הם מתקשרים בינהם.
 

נטלי22

New member
אצלנו ממש לא. בן כמעט 11 כיתה ה.

לחלק גדול מהילדים יש ניידים. גם לשלנו יש, אבל מדור ישן ומיועד רק לצורך שמירה על קשר ובמקרי חירום (לביה״ס לא לוקח אותו. רק כשנוסע פעם בשבוע לבי״ס שנמצא בעיר אחרת). אין שום תקשורת של הכיתה בווטסאפ. קובעים בביה״ס או בשיחות טלפון רגילות. ומדובר בכיתה פעילה ומאוד מגובשת.
 

מירי,

New member
ממש לא.

הנייד שלה משמש לתקשורת בסיסית בלבד (יש לה 20 דק' בחודש ואלינו היא 'עושה' צינתוק).

לגדולים יש גלאקסי פשוטים והצעיר מקטר שאין לו מקום לווטסאפ עם הקבוצה, מה שעדיין לא מונע ממנו להפגש איתם כמעט בכל יום שאין אימון.
 
אנחנו החלפנו לבן (כתה ה') את המכשיר

ממכשיר פשוט של נוקיה לסמארטפון פשוט (סמסונג מיני 2) בדיוק מהסיבה הזו.
 
קניתי לפני כמה חודשים סמארטפון סיני באליבאבא

ב 65 דולר... בהתחלה הבכור השתמש בו ועכשיו יעבור לבן ה 9.5...
צריך רק להוריד עברית וזיהו...
 
הגוגל הסיני

למעשה זוהי פלאטפורמת מכירות גדולה מאוד של השוק הסיני כולל מוצרים במחירים מאודדדד זולים וכוללים הובלה לישראל.
 
הבן הקטן בן 10, לבודדים בכיתתו יש סמארטפון

התקשורת לחלוטין רק דרך טלפונים בבית או שקובעים מראש בביה"ס.
לשמחתי.
 
מאד מעניין שהרבה מספרים שאצלם זה לא כך...

לפחות, לדעתי זה מעניין. ובתשובה ל'מחשבות' עדיין יש לי הרגשה רעה שגורמת לי לרצות לעזוב את מרכז הארץ לטובת מצפה בגליל

יחד עם זאת, בתוך עמי אני יושבת, וכפי שהחלטתי לא לשלוח את ילדי לבי"ס מיוחד כי אנחנו חלק מהחברה, אני מניחה שאשתדל לתת להם את הכלים להשתלב בחברה הרגילה.

אגב, במאמר מוסגר - האם מוצדק הניחוש, שהמקומות המרוחקים הם אלו שבהם הסמארטפון פחות מככב? אולי לא. יתכן שמדובר במצב הכלכלי - וזו אגב סיבה נוספת להתנגדות שלי. אני דווקא יכולה להרשות לעצמי בקלות לקנות סמארטפון לילדה, ואפילו לא את הפשוט ביותר. אבל מרתיח אותי לחשוב שזה משפיע כל כך על היכולת להשתלב בכיתה. מה עם מי שקשה לו יותר? נכון שתמיד היה יותר קל למי שקנה את הג'ינס האופנתי ביותר וכן הלאה, אבל פה מדובר ביכולת לדעת מה קורה, ושהחברה קבעו פגישה.
 

סביון1

New member
אני מאד מתחברת להרגשה שלך בענין הסמרטופון

ורוצה לספר מה קורה אצלנו. אנחנו ממרכז הארץ. הגדול שלי בכיתה ג'. לחלק מהילדים בכיתה יש מכשיר נייד. למיעוטם יש סמרטפון. התקשורת מתבצעת בטלפונים או בהודעות בכיתה. אני חייבת לציין ששמתי לב שככל שמדובר במשפחה יותר ערסית, ככה המכשיר יותר חדש ומשוכלל. אמנם לא עשיתי סקר מדויק אבל זה הרושם שקיבלתי, לפחות בכיתה של הבן שלי. וכדי שלא יחשדו בי בגזענות אני אציין שבמילה "ערסית" אני לא מתכוונת למוצא אתני אלא למשפחה בה ההורים שטחיים, לא מחנכים את הילדים שלהם ושמים דגש חזק על "שופוני" מכל הסוגים.
 

noa_f

New member
נו, ומה זה שונה מהימים שאת היית נערה ומשפחות

מהסוג הזה היו הראשונות לקנות וידאו?
(או להשכיב את התינוק בקופסא של הוידאו, כמאמר הבדיחה)
 
למעלה