חגים, חופשים, ומחאת ההורים

חוה 1

New member
אני מאד מבינה אותך . אכן קשה להסתדר עם כל כך

הרבה ימי חופשה. אני משערת שאם הייתי עובדת במקצוע אחר גם אני הייתי מרגישה שקשה להתמודד עם החופשות . אבל....
אני נמצאת בבית הספר כמורה בחצי משרה (שבתון). אני רואה סביבי את המורות הן פשוט מותשות .
כל יום יש פרויקט חדש שמונחת מטעם משרד החינוך , אין סוף שעות בבית הספר אין סוף שעות בבית , מבחנים , עבודות \ ישיבות, השתלמויות.
ימי הורים שבהם עובדים מהבוקר עד הערב רצוף. (בחו"ל כשיש יום הורים בבוקר אין לימודים) .
משרת מורה בבית הספר היא 36 שעות , אם מורה עושה את העבודה כמו שצריך היא צריכה לתכנן את השיעורים , לפחות עוד 30 שעות בבית.
(גם מורות ותיקות צריכות להתאים את עצמן למחשבים ולפרויקטים החדשים של משרד החינוך )

קחי למורות את החופש , לא תישאר לך מורה אחת במערכת החינוך.
 

מירי,

New member
אני ממש לא בטוחה!

יהיו כמה שנים קשות, אבל אם תעברי לתגמול כמו במשק הפרטי, אנשים יגיעו.
 

דורית1900

New member
בית הספר אינו בייביסיטר

הילדים שלי כבר גדולים ואין לי בעיה עם החופשות, אבל בכל מקרה לדעתי בית הספר בא ללמד ולחנך ולא לשמש כסידור השגחה על ילדים. לצורך הטיפול בילדים יש מסגרות שונות כמו צהרונים שמספקים פיתרון גם לתקופות כמו חנוכה ולפני פסח.

אני מבינה שלהורים יש בעיה, אני רק לא מבינה מה מונע מהם לשכור בייביסיטר או צהרון. ברור שמדובר בהוצאה כספית, אבל גידול ילדים כרוך בהוצאות כספיות ומי שלא מתאים לו שיתכנן את משפחתו בהתאם. לא כל דבר צריך להיות מוטל על משלם המיסים.
 

kmiki

New member
אם זה מה שהבנת ממני, יש לך בעיה רצינית

האם דיברתי על בייביסיטר?
אני לא רואה שום הבדל בין חודשים ללא חופשות וחודשים עם חופשות, מבחינתי, הילדים צריכים להיות במסגרת לימודית, לא בייביסיטר, לימודית, כל השנה, למעט חופשות מוסדרות שצריכות להיות פרוסות באופן הגיוני, כן, הגיוני. האם במהלך השבוע ביה"ס משמש לך בייביסיטר או מוסד חינוכי? למה שבוע שעבר שונה מהשבוע הנוכחי בהגדרת מיקומו של ביה"ס בחיי הילד?
ומה הקשר למשלם המיסים? אני לא משלמת מיסים? לא הבנתי את ההקשרים שלך, אם תרצי להסביר, אני אתייחס בהתאם.
אני לא מוצאת שהגיוני שחג, שאינו דתי, יביא עימו 8 ימי חופש לילדי ביה"ס ולעובדי משרד החינוך, כשזהו לא חג המגדיר חופשה לכלל המדינה.
 
אבל למה את חושבת שהם צריכים להיות במסגרת

לימודית כל השנה? ולמה המחאה שלך היא לא שחנוכה יהיה חופשה לכלל המדינה, במקום לבטל אותה לילדים?
 

kmiki

New member
אני לא מדברת על 100% התאמה

אני מדברת על קיצור החופשות, שלטעמי הן ארוכות ורבות מדי, ולא מפוזרות נכון, ועל הארכת ימי החופשה של עובדים בכלל המשק, ויצירת מרכזים אשר יעזרו לחפות על ההפרש, כך שכולם ירוויחו מזה (פרט למתנגדים כמובן)
 

placid1

New member
זה לא יקרה כי ליותר מדי גורמים אין

אימטרס שזה יקרה (ולדעתי טוב שכך, למרות שמבינה את עמדתך).
 

kmiki

New member
מהמון סיבות שונות

1. כי גם אני רוצה לבלות עם ילדיי בחופשות שלהם כמו המורים.
2. כי העלויות של המסגרות הפרטיות, ואצלנו יש רק פרטיות, הן לא הגיוניות, ולפעמים על חופשה אחת את עלולה לשלם יותר ממשכורת חודש.
3. כי אני רוצה את דרך האמצע, אני חושבת שחייבים לקצץ בחופשות הילדים (לא להוריד את כולן, אבל לקצרן, כי לטעמי הן ארוכות מדי, גם לטובת הילדים), ואני חושבת שכלל אוכלוסיית העובדים צריכים לקבל יותר חופש, אנחנו עובדים מאד קשה בארץ, ובסופו של יום נשארים ללא זמן "הבראה" אמיתי.
יש עוד סיבות, אבל אני תיכף צריכה לצאת לפגישה נעימה במיוחד במשרד הפנים, אולי אחר כך אתפנה שוב לענות לך.
יום טוב
 

מירי,

New member
כי הסקטור הפרטי לא יעמוד בזה!!

ומ'לשות שהמשק חייב את הסקטור הזה לייצר מיסים שיחזיקו את הסקטור הציבורי- אחרת איך ישלמו למורות?
 
הסקטור הפרטי לא יעמוד בחופשת חנוכה לכולם?

הרשי לי לפקפק. לא אמרתי שהחופש הגדול יהיה חודשיים חופש לכולם - כמו שהציעו פה, יש חלופות, ואפשר גם לסבסד אותן עבור מי שצריך. אבל חנוכה בהחלט לא נראה לי מוגזם שיהיה חופש לכולם.
 

מירי,

New member
וסוכות? ופסח? ול"ג בעומר? ופורים?

ניראה לך שהמשק היצרני יכול לעבור לחצי משרה (או 150 ימי עבודה...)?
 

hag70

New member
האמת שאני איתך

ולא ממש מצליח להבין את התגובות פה.
אני מניח שצריך למצוא את האיזון בין החופשים ללימודים גם למורים וגם ולתלמידים.
לא להשמיץ את המורים שהם לא עושים כלום כל השנה ולא להאשים את ההורים שמחפשים בייביסיטרים זלוםי בדמות בית ספר
עד כמה שאני יודע החופשים במערכת החינוך בארץ הגיעו מאיזו סיבה היסטורית של שנות ה 50, כשהילדים עזרו בבית לפני החג ואחרי החג ועזרו לאסוף ביצים וכו' וכו'.
אבל......
מודה שאני בכלל לא בסיפור הזה. אצלנו כמות החופשים בשנה שואפת לאפס מאופס.
אבל אם אנחנו מתחרפנים מהאקרובטיקה שצריך לעשות כשהילדים חולים או מעט ימי החופש שכן יש בשנה, לא רוצה לחשוב מה קורה לאנשים שיש להם חופשים של מערכת החינוך.
נראה לי לא סביר בעליל.
אז קשה להגיד שממש עזרתי לך.
מצטער.

וגם אופרטיבית אין לי מושג איך משנים את זה.
 

kmiki

New member
הייתי שמחה לראות יותר תמיכה

גם אני אופרטיבית לא בטוחה איך עושים את זה, אבל אני אדם של עשייה, ולא בוחלת במחשבה על להיות היוזמת ומנהיגה של כזה מן צעד, כי אני רואה את הטובה שעשויה לצמוח ממנו.
מאד מופתעת לקרוא את התגובות פה, וצריכה עוד לחשוב על זה, כי בסביבתי הקרובה, אני שומעת המון התרעמות, כמו זו שלי, על נושאים כאלה.
נכון, סביבתי הקרובה מורכבת בעיקר מאנשי הייטק, ואנשים שעובדים במשרות מלאות ותובעניות, אבל כולם הורים במשרה מלאה, הגברים והנשים, נכון, כמעט אם לא כל חבריי חילוניים, ורובם חסרי זיקה לדת, אז אנחנו גם נוטים לא להסכים להתחשבות המתמדת בדתיים (למשל נושא שעון החורף שאני פשוט חסרת מילים על כמה אני זועמת לגביו, שכל ילדי מדינת ישראל חושבים שלילה ב5 בשביל שלדתיים יהיה אור בבוקר לצאת להתפלל), על חשבוננו.
אני לא ממש מבינה את מי שטוען שילדים זקוקים לחופש של 3 שבועות בפסח, אחרי שהיה להם מלא חופשים לאורך השנה, ואז חודש וחצי אחרי זה יוצאים שוב לחודשיים (!!!) חופש.
בתור ילדה, ואני רואה גם אצל ילדיי, חופשת הקיץ היתה ארוכה ממה שיכולנו להכיל. מה שעזר לנו להכיל היו קייטנות, והמון פעילויות, אז אין לי בעיה שתהיה הפסקה יזומה בלימודים לחודש, אבל במקומה יהיה חודש מלא של פעילויות מובנות, ולא, אני לא חושבת שזה צריך להיות בתשלום נוסף, שבית הספר ומשרד החינוך מנהיג, ומצידי שהמורות תהיינה בחופש, זה לא מפריע לי, אבל הילדים לא צריכים חודשיים חופש.
 
אוקיי, אז את והילדים שלך לא נהניתם מהחופש

הגדול. אבל למה את משליכה את זה על יתר הילדים? לא לכל הילדים חופשת הקיץ "ארוכה ממה שהם יכולים להכיל". להפך, יש ילדים שהיו שמחים אם היה להם עוד חודש חופש, או בכלל אם הם היו יכולים לשחק כל היום או ללמוד מה שמעניין אותם במקום לשבת בשיעור ולהקשיב למורה או לבצע את המשימות שהיא נותנת. מה כל כך מושך בזה מבחינתך?
 
כי זה לא התפקיד שלה.

אפשר להקים מערכת אחרת לטיפול בילדים בחופשים, אבל אין לזה שום קשר למורות או לתפקידן, ואין להן גם היכולת לבצע את תפקיד המדריכים בקייטנות (המדריכים צעירים יותר ויש פחות ילדים על כל מדריך - אי אפשר לקחת את הכיתה כמו שהיא ולהגיד למורה - "טוב, עכשיו קיץ, קדימה, קחי אותם לבריכה, לרכוב על סוסים, ללונה פארק, וכו'. אז מה אם את מורה? ואז מה אם יש 30 ילדים? בעייה שלך!").
 
למעלה