חגים, חופשים, ומחאת ההורים

kmiki

New member
ואיך זה ישפיע עליך?

מבחינת הצורך למצוא סידור לילדים?
 

kmiki

New member
אז זה לא חוכמה

לבוא ולאמר שבגלל שלך באופן אישי אין קושי במציאת סידור לילדים, זה לא הוגן, לא לטובת הדיון הנוכחי לפחות.
כי כל מי שיש לה/ו/הם סידור זמין, אז אין לה בעיה, וכל מי שכסף אינו בעיה, או שלא עובדים ונמצאים שם וכו וכו וכו, לא רלוונטי לדיון כללי.
צריך להתחשב בכלל האוכלוסיה, כשבסופו של דבר, בחופש הגדול, לדעתי לפחות 80% מהאוכלוסיה יוצאת מתוסכלת ממציאת סידורים הולמים לילדים.
במיוחד לגבי הקטנים, כולנו מוציאים הון תועפות, ובסוף לא נשארים עם הילדים, אלא מוצאים סידור אחר, מה שמראה שאין באמת ילד שמתאים לו להיות בחופש חודשיים ימים, בטח שלא בגילאים הקטנים.
 

noa_f

New member
הענין הוא שהסטטיסטיקה שלך כנראה לא נכונה

כיוון שמשרד החינוך הוא אחד המעסיקים הגדולים בשוק העבודה (והרוב המוחלט של עובדיו הן נשים). ומשרדי הממשלה והחברות הבטחוניות יושבים יפה במקום השני (וגם שם שעות העבודה וימי החופש יותר "אווריריים") ויש עוד כמות גדולה של פרילנסרים ושל אמהות לא עובדות ובכלל, ידוע שאחוז נכבד מבין הנשים האמהות בישראל לא עובדות במשרה מלאה (לא משנה למה) - כנראה שדוקא הרוב הגדול לא סובל באופן אקוטי.

אני חושבת שחלק ניכר מאלו שסובלים ממציאת סידור לילדים, סובלים לא מזה שהם מסתבכים עם העבודה, אלא מזה שהם צריכים להיות עם הילדים שלהם במקום לעשות דברים של גדולים...

כל זה לא אומר כמובן, שהייתי שמחה לראות אפשרות לצהרונים איכותיים בבתי הספר ללא תשלום (לבחירה!) וקייטנות איכותיות בחופשים ללא תשלום (או בתשלום סמלי), ע"י בעלי מקצוע.
בית ספר איננו גן. בגני הילדים יש אולי מקום לחשוב על שנת לימודים ארוכה כמו במעונות היום. כי רוב היום הוא משחק חופשי.
אבל בבית הספר עובדים. ולא מעט עובדים קשה (הילדים, אם לא מובן). אני לא חושבת שצריך ללמוד יותר שעות ויותר ימים רק כי אמא ואבא עובדים בהייטק ולא יכולים לעזוב את המשרד לפני שיחת הוועידה עם סן פרנסיסקו ב-7 בערב.
 

kmiki

New member
נפלת על האמא הלא נכונה.

אני עובדת עד 15.30 כל יום, ומבלה את אחה"צ עם הילדים שלי, אז נפלת לא נכון.
בסופי שבוע ובחופשים אני מבלה את זמני בעשייה ובילוי עם הילדים, ולא בהדלקת טלוויזיה עבורם, וקפה עבורי, אז לא, מה שמטריד אותי הוא לגמרי לא המה לעשות איתם.
מפריע לי שהילד שלי, שנמצא בפיגור לא קטן בחומר הלימוד, עכשיו נמצא בחופש של 8 ימים, ואחרי 3-4 ימים בממוצע בדר"כ הוא כבר שבע מהחופש, למרות שכל יום עושים דברים מעניינים. הוא בסה"F נהנה בביה"ס אז אין לו צורך בחופש מביה"ס.
לא היה עדיף לו כל חודשיים נאמר היה חופש של 3 ימים, במקום שבפסח הילדים יחפשו את עצמם בגינות ציבוריות במשך 3 שבועות?
מה באמת יש לילד בן 7 לעשות עם 8 ימי חופש? וכשאחותו בת ה3.5 בבית גם, וכל אחד דורש תעסוקה מסוג שונה, אבל יש הורה אחד או מטפל אחד שצריך להצליח לשלב בין השניים, למי זה באמת תורם?
והסטטיסטיקות שלי לא שגויות, הן בהחלט מדוייקות, כמה הורים את מכירה שלא רושמים את הילדים שלהם לאף קייטנה בקיץ? תראי לי אדם אחד שמצליח להצדיק חודשיים חופשה לילדים, האמת, בכל גיל, אפילו בגיל 12 אני לא מוצאת סיבה לחודשיים חופש. מה עושים עם חודשיים?
 

מירי,

New member
2 הגדולים שלי יכלו להמשיך את החופש הגדול

אחרי יותר מחודשיים (החל מהחטיבה יוצאים לחופש ב 20/6).
גם הקטנה שלי, למרות שלא היתה השנה בקייטנה, לא היתה מתנגדת להמשיך את החופש.
 

noa_f

New member
אני חייבת פה תגובה חצופה

את אומרת שהילד בפיגור לימודי ושאת הרבה בבית ואת הורה "עושה" (שזה נפלא כשלעצמו).
אני הייתי חושבת שזו דוקא הזדמנות מעולה לתת לילד למידה של אחד על אחד כדי לצמצם את הפער. אם היו עכשיו לימודים, הכתה היתה ממשיכה הלאה.
 

kmiki

New member
עונה למרות ניסיון ההתרסה

הבן שלי בפיגור כי הוא לא למד את כיתה א' ונכנס ישר לב'.
אני הראשונה להודות שאין לי יכולות ללמד אותו, כל הניסיונות עלו באש (ממש ככה)...
אני בהחלט מקצה במקום זה מורים פרטיים וכל עזרה אפשרית אחרת, אבל יותר זמן של שנינו ביחד לא תורם לו ללימודים, לעומת זאת 3 שעות תגבור שהוא מקבל בביה"ס עוזרות לו המון.
 

noa_f

New member
אז קחי לו 3 שעות תגבור עם מורה מקצועית

ילד שקופץ כיתה הוא ילד שמסוגל לעשות את הקפיצה הקוגניטיבית הזו בשבוע. כמה הם כבר למדו ב-א?
 

kmiki

New member
זה המקרה

עיליי היה חולה בסרטן, והחלים אחרי שנתיים של מלחמה, יצא שהוא הפסיד חצי מגן חובה, ואת כיתה א'. ההחלטה להכניס אותו ישר לב' היתה משותפת של ועדה פדגוגית של ביה"ס ושלי, לטובת מצבו הנפשי.
הוא לא בפיגור ענק, כמו שאמרת, מה כבר לומדים בכיתה א', אבל הוא צריך כל שעת לימוד שיש לו.
לגבי לימודים באופן פרטי אחה"צ, יש לו, אני ציינתי את זה, אבל אחרי יום שלם בביה"ס מגיע לו גם כן לבלות אחה"צ עם המשפחה ובחוגים ועם חברים, את לא חושבת? למה הוא צריך להמשיך ללמוד גם אחה"צ? הרי כולכן טוענות כמה שחופשות זה טוב, וכמה שיותר, אז למה שהבן שלי לא יזכה כמו כל ילד לבלות אחה"צ וייאלץ ללמוד, במקום שמסגרת ביה"ס תעניק לו יותר ימי לימוד?
מבחינתי, וזה לא רק עבור בני, שיעברו למסגרת בי"ס של 5 ימים בשבוע, והיום השישי, יום קצר, יהיה לתגבור החלשים.
הרי גם ככה, כל שיעור שהוא יוצא לתגבור, הוא מפסיד מה שקורה בכיתה, וזה הקאץ' בשיעורי התגבור, ועדיין הם תורמים לו המון.
 

noa_f

New member
עכשיו הבנתי את הסיפור. ועדיין, אני חושבת

שללמוד בחופשה, 3 שעות ביום זה כמו ללמוד בימי שישי. ושהשלמה בחופשה גם טובה יותר מהשלמה אחרי הצהריים. אני גם חושבת שילד לא צריך להענש בלימודים נוספים, לימודים הם לא עונש אלא זכות.
לכן אני גם לא אוהבת את הקונספט של לימודי מצטיינים אחרי שעות הלימודים וחיזוק לחלשים אחרי שעות הלימודים. וילד שצריך לבוא לבית הספר באופן קבוע בימי שישי לחיזוק - ירגיש שהוא בעונש כי כל השאר "בחופשה".

למה את חושבת ש-5 ימי לימודים עדיפים? אני חושבת שהם לא עדיפים. אני מאוד מרוצה מזה שיש בוקר קצר אחד שבו אנחנו (המבוגרים) בבית והילדים לא (טוב, עכשיו זה רק אחד מהם. הגדול לומד 5 ימים וזה חרא).

מה גם שהנסיון הישראלי הוא כזה, שכשעוברים ל-5 ימי לימודים זה לצורך חסכון כספי למערכת ולא לצרכנים שלה. לכן יהיו 5 ימי לימודים ארוכים מדי + אותו מספר ימי חופשה. (כמו שכל המגזר העסקי עשה וכמו שעושות הרשויות המקומיות שעברו ל-5 ימי לימוד וכמו שעושים בתי הספר שעוברים ל-5 ימי לימוד).
ככה שאנחנו נצא דפוקים בצורה נוספת. לא מורווחים.
 

kmiki

New member
עונה לך

למרות שיש כאלה שמצאו לנכון לתקוף אותי ולהכתיר אותי כמתבכיינת, תאמיני לי שזה רחוק מהמציאות, אני מנחילה לבן שלי דברים שמעטים בכלל מכירים ויודעים להעביר לילדים שלהם, כמו העצמה רגשית, כמו דימיון מודרך, כמו חיזוקים שאינם קיימים בכל בית, והוא ילד מדהים, לא בכדי. אני הלכתי ולמדתי שיטות טיפול כדי שאוכל לטפל בו כראוי בזמן שהוא היה זקוק לזה.
יכולת לשבת וללמד אותו חשבון, אין לי, אם זה הופך אותי לאם לא ראויה, מה לעשות (כל זה לא מכוון אליך, פשוט לא בא לי לענות לאדם המסויים, אז אני מוציאה עצבים על התגובה אליך, סליחה).
בכל מקרה, לעניינו. כמו שכתבתי בהתחלה, הבעיה היא חוסר הקורלציה בין חופשות ההורים וחופשות הילדים, כך שנכון, יש לו עכשיו 8 ימי חופש, על פניו זמן מעולה עבורי לקדם אותו ולחזק אותו, מה הבעיה? שאני חייבת לעבוד, לי אין ימי חופש. אבא שלו, גילוי נאות, למי שאולי מתעניין, אינו ישראלי, והעברית שלו לא טובה, והוא ממש לא חזק בחשבון (אין לו 12 שנות לימוד, רחמנא ליצלן), אז הוא לא יכול למלא את הפונקציה, ואז נוצר מצב שאני צריכה למצוא מישהו שישמור עליהם, שזו לא סבתא (אמריקאית בת 72), ולא סבא (רומני בן 80), אלא מישהו עם זיקה ללימוד, שגם יהיה בייביסיטר, וגם ילמד עם הילד. איך בדיוק מפיקים כזה דבר? בסביבתי הכי טוב שאני יכולה למצוא להם (בל נשכח שתוך כדי, אותה "מורה" גם שומרת על אחות בת ה3.5) זה תיכוניסטית בחופש, או מטפלת מבוגרת.
בקיצור, ביומיום יש לו מסגרת תומכת לימודים, שלא כמו שאתם חושבים, הוא לא מוזנח בכלל.
את מדברת על החופש שיש לך בימי שישי, הבן שלי בביה"ס מ8-11.45, בזמן הזה אני עושה קניות, מנקה, עוד כמה סידורים שאין לי זמן לעשות באמצע השבוע, לעיתים מספיקה קפה עם חברה, אבל זהו, לא היה אכפת לי להעביר את שישי בבוקר ביחד איתו, ולעומת זאת שהשגרה לא תשבר בזמני החגים לתקופות ארוכות והזויות.
מוכנה להתמודד עם סופ"ש של יומיים עם כל המשפחה. יותר קל לטעמי.
 

שקדייה

New member
את ממש לא צריכה להסביר את עצמך

יש אנשים שמבחינתם כל מי שעשה או בחר שונה מהם "יש לו בעיה"
כל מי שלא מסוגל "יש לו בעיה"
כל מי שהולך לפרנס את עצמו- הוא הורה מחורבן שלא רוצה להיות עם הילדים שלו....

בסדר.

ויש אנשים שכדי להרגיש טוב עם עצמם ולנסות לגרד עוד טיפת הערכה עצמית צריכים לנסות להוריד מישהו אחר למטה כדי לחוש גבוהים עליו.... אין לך מה להסביר לאנשים כאלו. רק לרחם.
 

placid1

New member
חבל שאת בכלל מנסה להצטדק. למרות

שהויכוח ירד לפסים אישיים ומכוערים, לא חטאת ולא פשעת, בסה"כ הבעת את דעתך (שבמקרה גם שונה מדעתי בנושא) וכנראה דרכה למישהו על היבלת....

לא ברור לי איך אפשר לקרוא לך, שכמעט איבדת את ילדך, אמא מזניחה, שרק רוצה להיפטר מהמטרד ושייטב לו בפנימיה......


רק בריאות טובה לך ולמשפחתך ואל תקחי ללב ויכוחים וירטואליים שבהם יש שמרגישים בנוח לומר דברים גועליים שלא היו מעיזים לומר פנים אל פנים.
 

noa_f

New member
אני לא מכירה אותך מספיק כדי להחליט אם את

אם לא ראויה

אני לא חושבת שתהייה על אורך החופשות מצביע על זה.
ואני עדיין חושבת, שגם אם מה שקיים כרגע לא אופטימלי בעינייך, צריך לנסות ולהוציא את המקסימום מהמצב.
והמצב הוא שיש חופשה. נכון שצריך להשגיח לבד על ילדים בחופשה ("לבד" במובן של "במימון שלנו") - אבל זו כן הזדמנות למצוא מורה פרטי/ת או תיכוניסט/ית או סטודנט/ית לשבת עם הילד ולסגור פערים בלי שהוא יצטרך ללמוד שעות ארוכות מעבר ליום לימודים מלא.
ונכון שהמצב היה אמור להיות כזה שהמערכת מממנת לו את ההשלמה ולא אתם, אבל הורים רבים לילדים שאינם הילד הממוצע (האם יש כזה בכלל?) מממנים מכיסם בנוסף. והמערכת יודעת לנצל למקסימום את העובדה שלנו הילד מאוד חשוב ולכן אנחנו נשקיע את כל מה שיש.

עם זאת, הפתרון בעיני לא צריך להיות פגיעה בציבור המורים (שאולי הצליחו להשיג תנאי עבודה טובים יותר ממה שאת מאמינה שמגיע להם) אלא לדרוש שבמסגרת התנאים הללו, ה"תוצר החינוכי" יהיה מקסימלי.
אני מעדיפה מורה שאוהבת את עבודתה, שרוצה להגיע כל בוקר לבית הספר ונהנית לראות את הילדים מתקדמים על פני הסיפוק המפוקפק שאין לה יותר ימי חופשה מאשר לי.
 

kmiki

New member
גם את נועה?

באמת? חזרתי על זה 20 פעם, מילא הקבוצה התוקפנית שמסתובבת פה ומחפשת להרגיש יותר טוב לגבי עצמה, אבל גם את תשימי לי מילים במקלדת?
חזרתי ואמרתי שאני לא מחפשת להרע את תנאי המורים.
יש אחרים שזה כן חלק מהאג'נדה שלהם, לא שלי.
אני לא מאמינה בצרת רבים כנחמה, אני לא מסתכלת בצלחת של אחרים, אני רוצה עבור הילדים שלי, וכן, גם עבור עצמי, טוב יותר.
לרגע לא רמזתי ולו לרגע אחד קטנטן שאני רוצה לראות את המורים נפגעים.
אני גם לא חושבת ולא יודעת שתנאים שהם השיגו לעצמם הם יותר ממה שמגיע להם, אני לא בודקת כמה מרוויחה המורה, ולא מתעניינת, כי אין זה ענייני כמה מרוויחים אחרים, אם וכאשר יערבו אותי בזה, אתעניין, אבל את האף שלי אני שומרת בחיקי.
אל נא תרמזי שהכיוון שלי הוא להרע למישהו אחר, כי זה רחוק אלפי שנות אור ממני.
אני רוצה מורים שאוהבים את העבודה שלהם, אני רוצה מורה שמגיעה מחוייכת, ונותנת מעצמה לתלמידים וגורמת להם לרצות לבוא ביום שאחרי, לשמחתי הבן שלי שמח להגיע לביה"ס, ומרבית המורים/ות שלו מצליחים לגרום לו לשמוח להגיע, אין לי שום רצון להרע להם.
אבל אני חושבת שאני, האמא שלו, חווה קשיים עצומים כי הדרישות ממני, במגזר הפרטי, בגידול הילדים, התמודדות עם היומיום קשה הרבה יותר מאלה שעובדים כמורים, וגם אני רוצה להינות מחופשים עם הילדים שלי, לפחות חלק, היום זה לא קורה, כי אין שום התאמה.
קראת את המאמר ששלחו אתמול בערב, על הפער בין ימי החופש של הילדים ושל ההורים במדינות העולם, וישראל? חוץ מליטא אנחנו במקום הראשון בפער בין ימי החופש במהלך השנה בקרב מסגרות החינוך וההורים, וגם זה הפרש של יום אחד.
 
טיעון מאוד משונה

הפסקה בלימודים היא לטובת מי שבפיגור, וזמן טוב להשלמות. וגם לא ברורה התלונה כאילו המערכת מאוד חייבת משהו למישהו שדילג על כיתה א', וזה לא בסדר שלא נותנים לו שיעורי השלמה. המערכת חייבה אותו לדלג על כיתה א'?
 
למעלה