חגים, חופשים, ומחאת ההורים

placid1

New member
אם כך לא הבנתי אותך. אם יש תקציב

במשרד החינוך (אני מניחה שאנחנו מדברות על מציאת פתרון לחופשים עבור הורים עובדים) למה לא משתמשים בו?
 

noa_f

New member
כי המטרה היא הפרטת החינוך.

המטרה היא להמאיס את החינוך הציבורי על הציבור ולזרוק כמה שיותר מהאוכלוסיה החזקה החוצה לחינוך פרטי. וכשתשאר שם רק האוכלוסיה החלשה ביותר - לאף אחד לא יהיה אכפת ממה שנשאר.
 

placid1

New member
את באמת חושבת שמסתתרת מחשבה

כ"כ עמוקה מאחורי התנהלות מערכת החינוך? או כל מערכת ממשלתית אחרת?
לי זה נראה כמו התנהלות של פקידים/שרים שלא רואים מטר מעבר לקדנציה שלהם, אין להם שום עניין בלקדם את התחום שבניהולם והם עסוקים בהפרטה מטעמי "חיסכון" מבלי להבין שהם משאירים אדמה חרוכה אחריהם.
חוץ מזה, ששר החינוך הנוכחי נלחם בהורים שמעוניינים לקדם מסגרות פרטיות, למרות שילדיו במסגרת פרטית, לא?
 

placid1

New member
זה גם מה שאני חושבת, הן לא בבי"ס לטבע?

אבל הדו-פרצופיות לא ממש מפתיעה. זה אותו שר חינוך שפינה את מקום החניה השמור שלו ברחוב תל אביבי (ותפס מקום חניה רגיל ברחוב) כדי שהדייט שלו תחנה בו וכשפקחים באו לתת לה דו"ח על חניה אסורה, שומרי הראש שלו מנעו מהם...
 

3תיתי

New member
ייבוש החינוך הציבורי, הוא מטרה נעלה של הממשלה

הפרטה היא מילת המפתח. לא אכפת מה קורה עם העובדים או עם מקבלי השרות.
 

noa_f

New member
המטרה היא לא יבוש החינוך דוקא

המטרה היא הכחדת השירותים הציבוריים בכללותם.
האידיאולוגיה היא שהמדינה לא אמורה להפריע (לעשירים ובעלי הנשק בעיקר) ולצמצם נוכחותה רק לדיכוי מי שמפריע לה לא להפריע (לעשירים ולבעלי הנשק).
עשירים לא זקוקים לשירותים ציבוריים ואכן ישמחו אם ישאר אצלם יותר כסף כל חודש ושהם יחליטו לבד מה לעשות איתו. בגלל זה הם מוכנים לתרום מיליונים אבל לא לשלם מיסים.
והעניים או האנשים הרגילים? טוב, הם אשמים במצבם. לו היו פחות עצלנים, היו עשירים. האדם דואג לעצמו בלבד.
הדבר העצוב ביותר הוא שאנשים שאינם בעלי אמצעים חושבים היום את אותן המחשבות (אפשר לקרוא אותן לאורך השרשור). זה קורה בעיקר כי האזרח הממוצע, העובד, בתחומי הקו הירוק בישראל, מרגיש היטב שהמיסים שלו לא חוזרים אליו.
לו היו המיסים שלו חוזרים אליו כשירותים (חינוך טוב, שירותי בריאות, שירותי תעסוקה, דאגה לרווחתו לכשיזדקן, תשתיות, וכו') הוא לא היה חושב ככה.
וזו ההצלחה הגדולה של הממשלות בישראל ב-40 השנה האחרונות והכשלון הגדול של הממשלות הסוציאליסטיות ב-30 השנה לפניהן: אנשים ממוצעים אשכרה חושבים ששיטה קפיטליסטית דורסנית קיצונית תהיה יותר טובה בשבילם, למרות כל ההוכחות בשטח. הן הצליחו לתרץ את המצב הרע בכך שהשירותים הציבוריים גרועים לציבור מעצם הווייתם ולא בכך שהם הפכו אותם לבלתי קיימים או בלתי שמישים לציבור.

ולכן יש פה מי שחושב שאם יקבל 1000 ש"ח כל חודש לילד, הוא יצליח לממן "השכלה" לילד לבד. 1000 ש"ח לחודש זה מחיר של 2 חוגים פרטיים איכותיים, לא של 30 שעות לימוד שבועיות ע"י מומחה!
בתי ספר פרטיים אמיתיים (שגם הם מלמדים בכיתות ולא באופן פרטני) גובים על כל ילד כמה אלפי שקלים לחודש:
בית הספר האמריקאי גובה מעל 100,000ש"ח לשנה.
"חברותא" גובה כ-2500 ש"ח לחודש.
 

noa_f

New member
אני לא שמעתי על זה. אבל גם לא התעניינתי

אני כן יודעת על בית הספר האמריקאי, כי אחותי שקלה ברצינות רבה לשלוח לשם ילדה אחת לשנה אחת.
ואני יודעת שהוא לא נחשב לבעל רמה לימודית גבוהה בגיל תיכון, אבל נהדר לצעירים. לעומת זאת, בתי הספר הבריטיים ביפו ובירושלים נחשבים לבעלי רמה אקדמית מאוד גבוהה (הם נבחנים ב-A levels הבריטיים).
 

מירי,

New member
כי משתמשים בו לא נכון.

יעילות היא לא מושג מוכר במגזר הציבורי.
מורות שמקבלות שכר כשהן בחופש, אין סוף מפקחים ומפקחים למפקחים, שינוי תוכניות לימוד כל יום שני......
 
מסכימה חלקית.

הפתרון לדעתי הוא מסגרת אלטרנטיבית, וגם קיצוץ (לא דרסטי, אבל קיצוץ) בחופשים.

אני חושבת שכל מסגרת בתשלום שתפעיל המדינה/הרשות המקומית, תעלה הרבה הרבה פחות ממה שעכשיו, וזה טוב לכולם (גם תעסוקה, גם חסכון לעובדים מבלי להכביד את המיסים וגם תמיכה במערכת החינוך הקיימת, כי אפשר לנצל את המסגרת האלט' למטרות מאוד מאוד חיוביות).
 

3תיתי

New member
גן זה לא אותו דבר

אוכלים שם (אני מקווה) כראוי, ולא חמגשיות מסריחות, הילדים יכולים לישון בצהריים. הגיסה שמטיפה לך ככה, אין לה ילד בבית ספר. היא עדיין לא מבינה מהי ההתמודדות עם חוגים כשילד בא מותש מיום הלימודים ב-4. כשהילד אוכל מזון פיגולים כל יום. יללה יללה. תמסרי לה בשמי...
 
יש לה ילדים בב"יס, ושם מגישים אוכל

מסודר, לא כמו כאן שעשו יום לימודים עד 14:00 בלי שום ארוחה. או מנוחה (מגיל 3).

בחו"ל יש יום לימודים ארוך מימים ימימה, והם ערוכים לכך מראש.

פה אפילו בתיכון צריך להביא כריכים, ומי שלא שיקנה כריך בפחון המעפן שדבוק למבנה.


היא אשת חינוך ואמא נהדרת, גם כשאני לא מסכימה איתה, ויש להם ילדים מגיל 6 ח' ועד 16 אז היא מבינה לוגיסטיקה ולו"ז קצת יותר טוב ממה שנוח להאמין.
אין מרוץ חוגים כי הרבה קורה בבית הספר, וככל שאת מעלה דוגמאות נגד את רק מגלה עוד ועוד נקודות לרעת מערכת החינוך שלנו. יש שלל פעילויות שהן מעבר למתמטיקה כושלת, מועדוני שח, דיונים, מוזיקה, בשנה שעברה הגיעה לארץ משלחת של אגודת מנהיגות צעירה בה הבכורה חברה, התנדבות בקהילה, אומנות (שפה קיצצו, ומכיתה ג' לא לומדים), פעילויות חברתית, אז במקום חוג קפוארה היא נחה בצהריים. בו-הו.
 

3תיתי

New member
טוב, אז בחו"ל זה כנראה אחרת

ואת לא יכולה להשליך ממה שקורה שם, על מה שיש כאן. כאן, לדעתי, יום לימודים ארוך, הוא מציאה קטנה מאד.
 

3תיתי

New member
אני שמחה.

קודם כל, כדי שיהיה יום לימודים ארוך אפקטיבי, צריך תשתיות. מקום מנוחה למורים, מסעדה לתלמידים. (לי היתה מסעדה בבית הספר, זה לא מופרך). אני גם חושבת שמוטב לידים לנוח בצהריים. ומנוחה לא חייבת להיות רק שינה. גם סתם משחק או צפיה בטלויזיה.
 
לגמרי!

 

שקדייה

New member
מדהים אותי כמה אגוצנטרי אפשר להיות.

אולי די כבר עם ה"לטובת הילדים" הזה.
כייף לך לעבוד חצי משרה , במשך חצי שנה.

ולא מעניין אותך אף אחד מסביב. מצידך- שכולם יתפוצצו. זה שהכולם האלו בעצם מממנים אותך- החל מאת תנאי ההעסקה המוזרים האלו, ודרך כל שירות אותו את צורכת מהמדינה- כי את ממשכורתך, מיסים של ממש להפריש אין לך, זה... לא מעניין אותך.
 

kmiki

New member
את מתבלבלת

היא בכלל לא מנסה להגן על תנאי העבודה המדהימים שלה, היא רק דואגת לילדים, כי לדעתה עדיף ילדים בבית, כל השנה אם אפשר, ולא במערכות חינוכיות בכלל.
רק בבית, ושהיא תקבל משכורת.
 
למעלה