חגים, חופשים, ומחאת ההורים

recordion

New member
ומה מותר להורים?

גם להורים אסור לצעוק על ילדים, שלא לדבר על להכות, חלילה. גם להם אסור למנוע אוכל ומים, לסגור לחדר יותר מדקה-לכל-שנת-גיל, וחלילה אם השכנה תשמע בכי מהדירה השכנה ותתלונן ברווחה. שנים לא יעזבו אותך אחרי זה.
גם הורים לא יכולים להעמיד בפינה (כי הילד צוחק מהם ומסרב, ואז מה?) ולא להושיב אותם לכתוב יותר ממכתב התנצלות (שאגב, גם את יכולה להושיב). גם הם לא יכולים לצאת לטיול ולהשאיר את הילד בבית (בטח לא ילד קטן, וילד גדול גם יכול להרוס את הבית כשההורים בטיול). כל מה שאת יכולה לקבל מהורים, במקרה הטוב, זה תמיכה וגיבוי לכך שההתנהגות שלו היתה חריגה ולא מקובלת על ההורה. וזה, למקרה שההורה בכלל מסכים אתך שזו התנהגות לא הולמת. כי לא מעט הורים, שיצאו בדיוק ממערכת החינוך הזו שאת מבכה את מגבלותיה, לא רואים את מעשי הילד בחומרה שאת רואה.

ההבדל הוא, שאת קיבלת השכלה וכלים להתמודד עם ילדים שחורגים מהנהגות סבירה, ורוב ההורים לא זכו לכך. לך יש אפשרות ללמוד מאנשי חינוך ותיקים במסגרת חדר המורים וההשתלמויות, ולהורים נעשה קשה יותר ויותר להעזר כך כשהמורים מרימים ידים ואומרים שהם לא מסוגלים.
 
להורים

יש הרבה קבוצות תמיכה, יש קורסי הורות, הדרכה ואנשי מקצוע שיכולים לעזור, ואם הילד שלך עושה ממך צחוק, צר לי, כנראה, פיספסת את החינוך. במקום לבכות שאין לך כלים, לכי ללמוד כיצד לחנך את הילדים וכיצד לגדל אותם.
 

recordion

New member
הכל רק לא

מי שמתמחה בעבודה עם ילדים. כן, בטח.
חלילה אל תצפו ממורים לעשות משהו. במיוחד לא כאשר מתעוררים קשיי התנהגות בבית הספר. תפילו על ההורים, למה לא.
רק אחר כך אל תתבכיינו כשהורים אומרים "אבל בבית הוא ילד נהדר" במקום לגבות את המורים.
 
הורה

שלא משתף פעולה עם המערכת למעשה פוגע בעצמו, כי המורה נמצאת עם הילד שנה, שנתיים, שלוש שנים לכל היותר והורה נמצא עם הילד כל החיים. אחר כך הורים בוכים שחלילה הילד יצא עבריין ( לא עלינו ). המפתח הוא שיתוף פעולה.
 

recordion

New member
אני דווקא מההורים שמשתפים פעולה עם בית הספר

אבל כששאלתי - טוב, מה את מצפה ממני לעשות? קיבלתי גמגומים על הדרכה הורית וכו. לא הנחיה קונקרטית איך אעזור למורה למשמע את הילד בכתה.

ועל זה אני מלינה. לא חוכמה לזרוק את הכדור. הילד עשה מעשה שלא יעשה בתחום בית הספר, משהו שמעולם לא ראיתי בבית, ואני צריכה להמציא דרך להגיב על זה בבית? ואם אני הורה לא יצירתי ולא יודע מה לעשות? ואם מצאתי דרך פעולה והמצב לא משתפר בבית הספר? כל כך קשה להגיד לי מה מצפים ממני כאמא לעשות?
 
במקרה

כזה שואלים את היועצת, פסיכולוגית, אולי יש קושי מסוים, אני לא מכירה את הילד שלך ואת המקרה, לכן אין באפשרותי לעזור לך, אבל חשוב לקחת יוזמה ולפעול לטובת הילד.
 
לא נתקלתי בהורה

שהשכנים פנו לשירותי הרווחה כי הוא צעק על הילד שלו או השאיר אותו בחדר רבע שעה להירגע.
כן נתקלתי בהורים שפנו לפיקוח בטענות על כך שהמורה לא נתן לילד שלהם לצאת להפסקה. מבחינת הפיקוח- אסור להשאיר ילד בהפסקה. גם לא עם מורה בכתה. ואם הילד אלים? ואם הילד מקלל ומגדף? ואם הילד משתולל? תתפוצצו. תתמודדו. יש רק רשימה של מה שאסור .

הילד מחריב שיעור. הולך מכות. מה אני כמורה אמורה לעשות?
אסור לי להפריד מכות. ( התלמיד יכול להגיש תלונה נגדי במשטרה על תקיפה)

אסור לי לגעת בתלמיד ( הטרדה, כבר היו מקרים)

אסור לי לצעוק על הילד ( משפיל,נו )

אסור לי להוציא אותו מהכתה

אסור לי לצאת מהכתה ולקרוא לעזרה

אסור לי להרים טלפון או לשלוח סמס של "HELP "

מה מותר לי?

בבית מותר לך להפריד מכות, לשלוח לחדר, לא לאפשר לו לרדת למטה אחר הצהרים מותר לך המון דברים

אני אמא ל4 ילדים כל היממה ונמצאת עם 40 תלמידים . איזה יחסי כוחות זה?

אז עם כל הכבוד לשיטות הדיבור וכל שאר שיטות נעים לי בגב- לא תמיד זה עובד. לפעמים צריך יותר מזה ואין לי כלים כאלה בבית הספר.
אין
 

galitpa

New member
הבעיה העקרית שמה שקורה בשטח קורה פה בשרשור

(ולא רק בשירשור הזה). כי כמו כל דבר, עוברים מקיצוניות אחת לשניה. אם פעם המורה היה חצי אלוהים היום הוא הטיפש, הבור וסוג של שטן (טוב, בהגזמה). מה שמניע פה כמה מהכותבות זה פשוט סוג של אנטי. אז בו נתחיל מזה, שאם המורים באמת כל כך גרועים, אז למה ההתעקשות שהם יהיו אלו שיעבדו בקייטנות? למה לא חבר'ה צעירים (מה שיתן עוד מקומות עבודה + ניסיון עתידי).
נכון, תנאי הקבלה לא גבוהים, לא תמיד המורות ברמה אבל כאמור רף המינימום לא משקף על רף המקסימום. שנית, כמו בכל תחום, יש הבדל מהותי בין הלימודים לבין מה שקורה בשטח. אני גם לא יודעת עד כמה באמת מלמדים את כל הדברים האלה (כי אם תחשבי על זה, סכ"ה תחום החינוך הוא תחום מאוד נרחב, את אמורה ללמוד גם את תחום ההתמחות וגם את תחום החינוך/פסיכולוגיה).

אז פה בפורום יש לא מעט הורים מודעים (כל ה"מסממים" למיניהם) אבל בשטח יש לא מעט הורים שעוצמים עיניים, שכועסים על מורות שמעירות ומנסות להאיר את עיניהם. אז נכון, זה לא חד משמעי, לפעמים ההארה לא נכונה ושגויה, אבל אם הורה לא מתייחס ולעתים מתלונן, זה קורה הרבה פעמים מול הילדים, וככה בדיוק קיבלה המערכת את הדימוי שלה. ואם אין שיתוף פעולה מההורים, מה בעצם מורה יכול לעשות? לא קרו מקרים של הורים שהכו מורים/מנהלים? נכון, קיצוני מאוד, אבל גם זלזול וכעס על החופשים לא ממש עוזרים. אז אולי לא צריכים לחזור לימי ההצלפות, אבל לא צריך להגזים לכיוון השני.

ומסכימה עם תיתי. תעזבו את זה שהיא צינית, פה היא ומחשבות צריכים להילקח בעירבון מוגבל (הימניים האלה ; ) ....) ועם נועה. לבוא ולהתלות בחופשים של המורים זאת קצת הגזמה. למה לא מפריע שעורכי דין לעתיד נוהרים ללימודים בגלל משרד רווחי, ובדרך הם משחררים פושעים/אנסים לשם הרווח? ורופאים? כולם אידיאולוגיים? לא חסרים כאלה שמתלוננים עליהם כי הם עושים ניסויים בבני אדם (לא משקפת את דעתי, אגב).
ישנם הורים שעובדים עד שעות מאוחרות במהלך כל השנה, אבל מלינים על חופשים (ולא מתייחסת לעובדים ה"פשוטים".) זאת הבעיה העיקרית, לא החופשים במערכת החינוך.
אגב, גם מי שהולך לתחום ההיטק, במיוחד בימינו, אמור להיות מודע לתנאים (שעות העבודה, לא רק הכסף), אז אולי כדאי שגם לשם יופנו גברים בלבד (בציניות, כן?).
 
הילדים לא צריכים 120 ימי חופש - זה המורות.

אני בספק מאוד גדול אם כאמא היית חושבת ככה, גם אם זה נדמה לך עכשיו.

אני כרגע בבית, כך שזה לא מפריע לי, אבל כאמא עובדת שהייתה צריכה להסתדר 120 ימים בשנה כשאין קייטנות או פתרונות מסודרים לאורך כל ימות החופש, כשמה לעשות רוב העובדות אינן סמנכ"ליות שיווק באוסם! ומרוויחות פחות מהשכר הממוצע למשק (למעשה, הן מרוויחות לא הרבה יותר ממך) אבל הי, את אומרת, אתן פשוט צריכות להסתדר, כי נוצרה פה נורמה שמורים מקבלים 170 ימי חופש בתשלום וכל שינוי זה פשוט לרעת הילדים שממש חייבים חופש ממקום מינוס 100 בעולם מבחינת רמת התלמידים.

ילדים צריכים חופשה עם בייביסיטרים מזדמנים ומשתנים? עם הורים שמריצים אותם מפה לשם?
בחינם אני לא לוקחת את הרעיון הזה.

להזכירך, זה אינטרס של המדינה שאנשים יעבדו ויפרישו מיסים, זה לא שהם נותנים חינוך "חינם" מטוב ליבם. ממש ממש לא. מערכת החינוך נועדה לייצר אנשים נורמטיבים שיתדלקו את המערכת בכסף. ומה לעשות, מעסיקים אוהבים עובדים שמגיעים לעבודה.

נכון, זה לא בייביסיטר, נכון צריך חופש גדול - אבל לא חודשיים. צריך חופשת סוכות - אבל לא גשר עד כיפור. צריך חופשת פסח - אבל לא שבוע לפני פסח, אלא מפסח.

אחרת, תסבירי לי למה "רק" 120 ימי חופש, למה לא 200? כי בשאר הימים המורים הם כן בייביסיטר?

הם גם לא צריכים חופש שבועיים אחרי תחילת הלימודים, כפי שמצפה לנו בשנה"ל הבאה. ילדים הם פעלתנים ואנרגטיים, לא תשושים ושבירים.
 

מירי,

New member
בואי נגדיר חינוך חינם....

מי בדיוק משלם על החינוך אם לא משמלמי המיסים?
 
או-קי. המורים זקוקים ל- 120 ימי חופש בשנה

והתלמידים לא נפגעים מכך. (לדעתי להיפך).
והילדים בחופש לא אמורים להתנייד - זה מאד תלוי בגיל הילדים. ילדים ביסודי יכולים להשאר בגפם בבית, עם קשר טלפוני ותכנית עבודה מוגדרת. ילדים שלא יכולים - ניתן להשיג שמרטפית קבועה ו/או ליצור מסגרת קבוצתית עם עוד כמה משפחות.
הטיפול בילדים הוא קודם כל של ההורים. ביה"ס מקנה את תכניות הלימוד שלו לפי תכנית עבודה והספקים : והוא לא זקוק ליותר ימים.
ודי טפשי לדרוש ממורים לעבוד ולשמור על ילדים של אחרים - כי ההורים שלהם עובדים.....
 

kmiki

New member
למה זה טיפשי?

ועל סמך מה את החלטת שמספיקים ימי הלימודים הקיימים? לפי מצבו העגום של התלמיד הממוצע בארץ?
לפי מה החלטת שאין צורך בעוד מקצועות נוספים ועוד שעות העשרה?
סליחה, אין כוונת זלזול, אבל אני כבר מזמן לא לוקחת מילה של כל מורה ומורה במדינת ישראל, נתקלתי כבר בכמה שממש לא מצדיקות את הקריטריונים שלדעתי חייבים להיות מינימום להוראה, כך שאני לא יודעת מאיפה את מומחית לנושא.
אולי אני טועה ויש לך מידע שלי אין, אבל למיטב ידיעתי, התלמידים בארץ לא נמצאים במקום כל כך טוב יחסית לשאר העולם.
 
נכון. ויש להם המון שעות סתמיות.

לאחרונה אוהבים לצטט את פינלנד , שלוקחים מקום ראשון במבחנים העולמיים, ושם בכלל לומדים משעה 9 עד 1 נראה לי.
אחיין שלי למד בישיבה חרד"לית שאין בה למודי חול. מכתה ז-יא למד רק לימודי קדש. בשנה האחרונה חלקם הולכים ללמוד גם למודי חול (יומיים בשבוע, נראה לי) ועושים את כל הבגרות ברמה טובה. הממוצע של אחיין שלי גבוה מאד.

אחי גם עשה בגרות מלאה בשנה אחת לאחר הצבא. עד אז הוא לא נגע לא במתמטיקה ולא באנגלית ולא בספרות ולא בכלום..

אני מורה ואני יכולה לומר לך שלפעמים לוקחים מקצוע ופשוט מורחים אותו על פני שנה שלמה. כשאת כולו ניתן ללמד וללמד היטב בחודש וחצי.

אני כאמא לא רוצה שהילדים שלי יבלו את רוב זמנם בביה"ס ובלמודים. יש הרבה חיים מעבר לזה. וגם להשאר בבית וליצור בפימו או במשהו אחר או לנגן או לשחק עם חברים/אחים בלי לחשוב על הש"ב של היום ועל המבחן של מחר : זה מאד חשוב בעיני.
 

3תיתי

New member
די כבר, אגואיסטית אחת.


 

tomi32

New member
אם לא לומדים כלום, אכן עדיף לסגור את בית הספר

לא עדיף להעלות את רמת הלימודים?
גם הדוגמאות על אנשים שמשלימים 6 שנות לימוד ביומיים בשבוע במשך שנה לא מלמדות כלום. לכל היותר הן מצביעות על כמה גאונים שמסוגלים לדחוס המון חומר בפרק זמן קצר (תארי לך מה היו מספיקים אם היו לומדים כמו שצריך מילדות).

בכל מקרה, אני מניח שאת מורה ביסודי.
למיטב זכרוני, חומר של תיכון, במיוחד במקצועות ריאלים, אי אפשר לדחוס שנה בחודש וחצי, אלא אם מדובר בקבוצה חזקה מאד, הומוגנית וקטנה.
 
לא, לא עדיף להעלות את רמת הלימודים

בית הספר הוא המקום שבו הילדים מעבירים חלק ניכר מילדותם. עדיף שזה יהיה מקום שהם נהנים לבוא אליו, ולא מקום שדוחסים להם את מקסימום החומר שמסוגלים לדחוס. בית הספר ג-ם מקום שלומדים בו, אבל לא רק.
 

tomi32

New member
שאלה של מידה

אם ילד ממוצע לומד בשנה מה שהוא יכול ללמוד בששה שבועות ובנוסף לפי מדדים אוביקטיבים הרמה נמוכה אז יש מקום להעלות את הרמה בלי לפגוע בכיף רחמנו ליצלן
 
את שוכחת את יעד ההכלה של משרד החינוך

היום בכתה רגילה ישבו לך כל הקצוות.
גם אלו עם מנת משכל נמוכה
גם החינוך מיוחד
גם הבינוני
גם החזק
גם הגאון
ואינו דומה שיעור בקבוצה הומוגנית לשיעור בקבוצה הטרוגנית
יש נושאים שבהחלט הבינוני, החזק והחלש קלטו אבל חצי מהכתה חלשה או בעלת קשיי למידה שאינם מאפשרים להמשיך הלאה. אז את החזקים אנחנו מאתגרים וממשיכים ללמד את החומר בצורות שונות כדי שרוב הכתה תדע אותו.
 
למעלה